PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال مردان برگزار شد
جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال مردان چهارشنبه گذشته 12(شهریور) با حضور نمایندگان باشگاهها در محل فدراسیون بسکتبال برگزار شد.

تهـران، میـزبان بی سـرو صدا !

دکتر طباطبایی رئیسفدراسیون بسکتبال در این جلسه با قدردانی و استقبال از باشگاهها برای حضور در لیگ بسکتبال گفت: باشگاهها از بازوهای بسکتبال هستند که چرخ این رشته را جلو میبرند. هدف گذاریهای بسکتبال نیز به طور قطع با نقطه نظرات شما پیش خواهد رفت تا بسکتبال به جایگاه اصلی خود دست یابد.او ادامه داد: یکی از سیاستهای فیبا ارتقای جایگاه بسکتبال در جهان و در صدر قراردادن این رشته در میان رشتههای توپی است. در راستای این هدف فدراسیون بسکتبال هم به دنبال جهش و رشد بسکتبال در کشور است.رئیسفدراسیون بسکتبال افزود: با توجه به مجوزهای ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسابقات باید به صورت نیمه متمرکز، در شهر تهران و بدون تماشاگر برگزار شود. هدف اصلی ما شروع لیگ است هر آنچه در ادامه اتفاق بیفتد باید در زمان خود مدیریت شود. شرایط سال جاری ویژه و منحصر به فرد است و باید با تعامل بیشتر میان باشگاهها و فدراسیون تسهیل شود.نمایندگان تیمهای پالایش نفت آبادان، آویژه صنعت پارسا مشهد، اکسون تهران، رعد پدافند هوایی شهرکرد، شورا و شهرداری قزوین، خانه بسکتبال کردستان، مس رفسنجان، شیمیدر قم، مهرام تهران، شهرداری بندرعباس، شهرداری گرگان، ذوب آهن اصفهان، صنعت مس کرمان، کاله، آینده سازان تهران و خانه بسکتبال جهرم در این جلسه حضور داشتند. مهلت تسویه حساب سنوات گذشته، مهلت پرداخت ورودی لیگ سال جاری، گروه بندی مسابقات، تاریخ شروع و پایان لیگ، زمان ارائه مدارک و ثبت از طریق سامانه ملی فدراسیون، آمار و دوپینگ، اخذ مجوز کمیسیون ماده 5 برای باشگاهها و ... از موضوعات مطروحه در این جلسه بود.در پایان این جلسه با اتفاق نظر حضار مقرر شد لیگ برتر بسکتبال مردان در تاریخ 15 آبان برگزار شود. پیش از این ۲۴ مهرماه زمان آغاز مسابقات بود. هم چنین تصمیم گیری برای نحوه برگزاری لیگ جهت بررسیهای بیشتر و جمعبندی نظرات نمایندگان باشگاهها به آینده موکول شد. ضمن اینکه کمیته مسابقات دستورالعمل بازگشت به تمرینات و مسابقات بسکتبال برگرفته از راهنمای فیبا- ستاد ملی مبارزه با کرونا و فرم قرارداد بازیکنان و کادر فنی را در اختیار باشگاهها قرارداد.

تا کنون 16 تیم برای حضور در لیگ برتر، اعلام آمادگی کردهاند و 2 تیم هم در لیست انتظار هستند.

شبنم کلاهی: تکلیف سرمربی تیم ملی تا پایان این ماه مشخص خواهد شد

شبنم کلاهی دبیر فدراسیون بسکتبال درخصوص برگزاری این جلسه به کیهان ورزشی گفت: خدا را شکر جلسه بسیار خوبی بود.باشگاه شیمیدر، پیشنهاد به تعویق افتادن لیگ را مطرح کرد که با حمایت باشگاههای مس رفسنجان و نفت آبادان،این موضوع به شور گذاشته شد و همه به این اجماع رسیدند که لیگ در تاریخ 15 آبان برگزار شود.وی درباره برگزار شدن مسابقات به صورت متمرکز توضیح داد که احتمالا مسابقات در دو گروه 8 تیمی یا 4 گروه 4 تیمی انجام خواهد شد.کلاهی همچنین مطرح کرد که به دلیل پیش رو بودن مسابقات المپیک، قطعا تا بیستم اردیبهشت سال آینده لیگ بسکتبال به اتمام خواهد رسید.ضمن اینکه تا زمانی که اعلام شده باشگاهها موظف هستند نسبت به پرداخت بدهی سنوات گذشته و ورودی برای لیگ جدید اقدام کنند. دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه فدراسیون قبلا اعلام کرده بود مربی تیم ملی نباید با باشگاهی قرارداد داشته باشد و فقط باید در خدمت تیم ملی باشد و این در حالیست که مهران شاهین طبع قرارداد خود را باشگاه شهرداری گرگان تمدید کرده است عنوان کرد: شک نداشته باشید که درباره این موضوع،کمیته فنی فدراسیون تصمیم نهایی را خواهد گرفت و بعد از جلسه هیئترئیسه در 22 ماه جاری (شهریور) و نهایتا پایان همین ماه نظرشان را اعلام خواهند کرد.کلاهی در پایان، درباره عدم دعوت از رسانهها در جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال خاطر نشان کرد: با احترامی که برای رسانهها قائل هستم ولی فکر میکنم با توجه به شرایط کشورو همه گیری ویروس کرونا،حضورشان در این جلسه الزامی نداشت، اما برای مراسم قرعه کشی مسابقات که حدود دو هفته قبل از شروع مسابقات خواهد بود حتما از آنها دعوت خواهیم کرد تا حضور داشته باشند.

سوپرلیگ امسال چطور برگزار میشود؟

طبق گروهبندی که به طور غیر رسمی منتشر شد تیمهای شهرداری گرگان، پالایش نفت آبادان، آکسون تهران، آویژه صنعت پارسای خراسان، شورا و شهرداری قزوین، رعد پدافند شهرکرد، کردستان و مس رفسنجان در گروه الف با هم رقابت میکنند. شیمیدر، مهرام، شهرداری بندرعباس، ذوب آهن اصفهان، کاله مازندران (تیم ملی جوانان) صنعت مس کرمان، جهرم و آینده سازان تهران هم در گروه ب با یکدیگر رقابت میکنند. قرار است تیمها یک هفته در میان، رقابتهای خود را در تهران برگزار کنند و اگر شیوع ویروس کرونا تا پایان دور رفت کنترل شد، تیمها میتوانند دور برگشت در شهرهای خود میزبان باشند. روزهای دوشنبه، سهشنبه، پنجشنبه و جمعه برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است. بازیکنان و دیگر عوامل ۴۸ ساعت پیش از هر بازی باید تست PCR بدهند.

*توضیح: بنا به پيشنهاد و پيگيری باشگاه ورزشي كاله، تيم كوچين آمل تحت لوای این باشگاه با تركيب اعضای تیم جوانان 2020، در لیگ برتر شرکت میکند.

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار