PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
این هفته با قاسم حدادی فر کاپیتان تیم ذوب آهن اصفهان
قاسم حدادی فر کاپیتان تیم ذوب آهن اصفهان منهای عملکرد خوب خود از نظر فنی جزو فوتبالیست های بااخلاق لیگ برتر به شمار می آید. کاپیتانی وفادار به پیراهن باشگاهی و متشخص که طی سالها بازیگری همواره سعی کرده از حاشیه های پیرامون خود دوری بورزد و تمرکزش بر روی شرح وظایفش باشد. حدادی فر از معدود فوتبالیست های لیگ برتر است که وارد حوزه کادرفنی نمی شود و در بحران به باشگاهش کمک می کند.نتایج ضعیف ذوب آهن در لیگ نوزدهم باعث شد این تیم در هفته های پایانی شرایط دشواری را سپری کند لذا حدادی فر در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم همواره سعی کرد به عنوان کاپیتان ،روحیه تیمی را حفظ و همدلی را به تیم تزریق کند.بازیکنان جوان ذوب آهن نیز در صحبت هایشان از اخلاق حرفه ای قاسم به کرات گفته اند و او را کاپیتانی دوست داشتنی قلمداد می کنند. کیهان ورزشی در ویژه نامه لیگ نوزدهم ،حدادی فر را به عنوان بازیکن اخلاق فصل گذشته انتخاب کرد .در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی قاسم حدادی فر هافبک ذوب آهن طی سالهای گذشته می کنیم.
وفادار به پیراهن باشگاهی

**حرکت جوانمردانه کاپیتان ذوب آهن

دیدار نساجی و ذوب آهن در دور برگشت فصل گذشته لیگ برتر یک بازی کم حادثه بود . ذوب آهن به کسب یک امتیاز بازی راضی بود و نساجی هم طوری بازی می کرد که ظاهرا در غیاب چند بازیکن خود به کسب یک امتیاز راضی است و می خواست با محمود فکری شکست ناپذیری خود را حفظ کند.

البته این بازی یک ستاره داشت و آن کسی نبود جز قاسم حدادی فر کاپیتان تیم ذوب آهن اصفهان که هفته گذشته از سوی کیهان ورزشی به عنوان بازیکن اخلاق لیگ نوزدهم انتخاب شد. در صحنه ای که ذوب آهن در حمله بود کاپیتان حدادی فر به دلیل مصدومیت یکی از بازیکنان نساجی، توپ را به بیرون زد در حالی که می توانست به حمله ادامه دهد و دروازه نساجی را با چالش مواجه کند. بخصوص که داور دستور به ادامه بازی داده بود. این رفتار قاسم حدادی فر موجب شد تا محمود فکری سرمربی نساجی در پایان بازی ، حرکت جوانمردانه کاپیتان تیم ذوب آهن را ستایش کند و بگوید :« ای کاش این رفتارها در لیگ برتر بیشتر دیده شود.» البته در این بازی چند بار هم بازیکنان تیم ذوب آهن مصدوم شدند که بلافاصله بازیکنان نساجی توپ را بیرون زدند.

**پایه گذار شکست پرسپولیس

ذوب آهن در هفته های پایانی فصل گذشته لیگ برتر - درست در شبی که قرار بود مراسم قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شود- موفق شد با یک بازی حساب شده، از روز بد پرسپولیس نهایت استفاده را ببرد و با غلبه بر قهرمان زودهنگام لیگ برتر، خود را از قعر جدول جدا کند.قاسم حدادی فر کاپیتان کهنه کار اصفهانی ها روز خوبی را سپری کرد و یکی از ارکان مهم برتری ارزشمند تیمش برابر پرسپولیس بود. او در دیدار با پرسپولیس علاوه بر اینکه سازنده تنها گل بازی بود، یک بار نیز با ارسال یک پاس کلیدی، هم تیمی خود را در موقعیت گل زنی قرار داد. 81 درصد پاس های قاسم به سلامت به مقصد رسید و او 2 بار نیز شانس خود را برای گلزنی امتحان و به سمت دروازه رادوشوویچ شوتزنی کرد. دوندگی و خستگی ناپذیری حدادی فر در این دیدار باعث شد ذوب آهن دست به کار بزرگی بزند و پرسپولیسی را شکست دهد که در 15 دیدار قبلی خود در لیگ برتر، با شکست غریبه بود.

**وفادار به پیراهن باشگاهی

قاسم حدادی فر سال 82 به ذوب آهن پیوست. در تمام این سالها بجز دو مقطع، پیراهن ذوب آهن را بر تن کرده است و از بازیکنان وفادار در فوتبال ایران به شمار می آید.او طی سالها ثابت کرد که فوتبالیست کم حاشیه و قدرشناسی است . بارها با رفتارش در فوتبال حرفه ای نشان داد که وفاداری به پیراهن باشگاهی برای او ،یک اصل مهم است.قاسم در سالهای گذشته که ملی پوش بود چند مرتبه با پیشنهاد تیم های مطرح لیگ برتری مواجه شد اما ترجیح داد در فولاد شهر اصفهان بماند و به پیراهن ذوب وفاداری خود را نشان دهد. وی دراین باره می گوید:من چیز زیادی در این فوتبال ندارم جز پیراهن ذوب آهن که از بچگی افتخار پوشیدن آن را داشته ام و تاکنون از تن خارج نکرده ام.بارها به من پیشنهاد شد ولی در نهایت ماندم زیرا تیمم را دوست دارم. می خواهم سال های آخر فوتبالم در ذوب آهن سپری شود . دوست داشتم در این تیم قهرمان لیگ برتر شوم. خیلی ها گفتند از ذوب آهن برو تا پیشرفت کنی ولی من از انتخابم پشیمان نیستیم.تا جایی که بتوانم برای ذوب آهن بازی می کنم.

**وظیفه شناس و کم حاشیه

در هفته هایی که ذوب آهن با لوکا بوناچیچ نتایج خوبی کسب نمی کرد قاسم با وجود حواشی پیرامون تیم در خصوص نحوه آمدن سرمربی کروات به ذوب آهن سعی کرد که تیمش را در آرامش نگه دارد.هافبک تیم ذوب‌آهن اصفهان کمتر به مسائل جانبی باشگاه خود پرداخت و به زعم مربیان پایش را از گلیم خود درازتر نکرد.او در گذشته نیز همواره از ورود به حوزه مربی پرهیز کرد و در وظیفه شناسی نمونه است.وی در برهه ای که لوکا بوناچیچ به عنوان سرمربی تازه وارد ذوب آهن نتایج ضعیفی کسب کرد و از شش بازی چهار امتیاز بدست آورده بود ،گفت:من یک بازیکن هستم و نمی‌توانم در مورد عملکرد سرمربی تیمم صحبت کنم. فقط باید بگویم که لوکا هم مثل مربیان قبلی ما زحمت می‌کشد ولی امسال برای تیم ما اتفاقاتی رخ داده است که نمی‌توان مدیریت، بازیکنان و کادر فنی را به صورت صد درصد مقصر دانست.

**نسخه کاپیتان برای بازگشت به روزهای خوب

حدادی فر درباره نتایج پرنوسان تیم ذوب آهن در فصل گذشته لیگ برتر که این تیم را به نیمه پایین جدول رده بندی پرتاب کرد، می گوید:امسال اتفاقات عجیبی برای ما رخ داد و لیگ نوزدهم عجیب‌ترین فصل برای من بود که سال‌هاست در تیم ذوب‌آهن بازی می‌کنم. این وظیفه مدیران است که مشکلات را ریشه‌یابی کنند تا فصل بعد چنین شرایطی نداشته باشیم. ما در خیلی از بازی‌ها فکرش را نمی‌کردیم که شکست بخوریم، ولی باختیم و حتی مساوی هم نگرفتیم. اول فصل تصور ما این بود که سهمیه را بگیریم و برای حضور در کورس قهرمانی تلاش کنیم، ولی برای سقوط نکردن جنگیدیم. برای ذوب‌آهن هیچ چیز در این فصل طبیعی نبود و امیدوارم فصل بعد همه چیز به شرایط خوب گذشته برگردد.

وفادار به پیراهن باشگاهی

**روایت کاپیتان از اخراجش

دیدار برگشت دو تیم ذوب آهن و ماشین سازی تبریز پرحاشیه و داوری اش بحث برانگیز بود. قاسم درباره داوری بازی برابر ماشین سازی و اخراجش می گوید: گل دوم را که در نیمه دوم زدیم، من لب خط بودم و کرنر را زدم و دیدم گل شد. داور پشتش به من بود، من به سرعت آمدم سمت او و می‌خواستم به رای داور اعتراض کنم و بچه ها هم اعتراض می‌کردند و حتی هلش می‌دادند. او عقب عقب آمد و پایش رفت روی پای من و دستم را گذاشتم روی کمر او و دوباره داشتیم اعتراض می‌کردیم و خدا شاهد است که کوچکترین بی احترامی نکردم و ناسزا نگفتم و اگر کسی بگوید که به داور فحش داده ام، فوتبال که هیچی ،زندگی را کنار می‌گذارم. بعد که اعتراضات تمام شد به من کارت قرمز داد و من فقط گفتم که دلیلش را بگو، گفت تو من را هل دادی! گفتم تو پایت رفت روی پای من! رفتی روی پایم و من فقط دستم را روی کمرت گذاشتم، اما گفت نه تو من را زدی!

**تشکر از زحمات کادر درمانی

کاپیتان ذوب‌آهن جزو فوتبالیست هایی بوده که با شیوع کرونا ویروس همیشه از کادر درمان و بهداشت تشکر کرده است و به جامعه پزشکی احترام گذاشته است.وی دراین باره می گوید:جدا از بحث فوتبال و ورزش، باید از زحمات جامعه پزشکی تشکر کرد و آنها قهرمان‌های این فصل هستند. امیدوارم این بیماری ریشه‌کن شود و دوباره بتوانیم شاهد برگزاری مسابقات فوتبال با حضور تماشاگران و بازگشت مردم به زندگی عادی باشیم.

**هر افتخاری کسب کنم متعلق به ذوب آهن است

چندی ماه پیش ،قاسم حدادی‌فر در کنار سیدجلال حسینی و سیدمهدی رحمتی به عنوان یکی از پنج بازیکن برتر ایرانی از سوی AFC انتخاب شد. هافبک ذوب آهن در این باره می گوید: من این خبر را از رسانه‌ها خواندم و در جریانش قرار گرفتم. خیلی خوشحال هستم که نام من در کنار بازیکنان بزرگی قرار گرفته است. اما تمامی این افتخارات را مدیون باشگاه ذوب‌آهن هستم. مطمئنا از اول تا آخر هر افتخاری کسب کنم متعلق به تیمم هست تا درصد کوچکی از دِین خودم را به ذوب‌آهن ادا کنم.

**گلایه قاسم از تعویض داور

تیم ذوب آهن در بازی برگشت فصل گذشته برابر استقلال شکست خورد . بازیکنان ذوب آهن روی گل اول استقلال معترض بودند. حدادی فر ،پس از شکست به استقلال به تعویض داور قبل از مسابقه اشاره کرد و نکاتی را به زبان آورد .قاسم حدادی فر درباره این بازی می گوید: بازی دو نیمه متفاوت داشت و در نیمه اول خوب نبودیم ولی در نیمه دوم خوب بودیم و بر بازی تسلط داشتیم و موقعیت های خوبی هم داشتیم اما در نهایت سه امتیاز را از دست دادیم.البته گل اول بازی ،کاملا آفساید بود و به همین دلیل به داور اعتراض کردیم. در نهایت عدالت برقرار نشد. ضمن اینکه یک روز قبل از بازی داور را عوض کردند! وقتی داور را تغییر می دهند یک خطای کوچک در جریان مسابقه هم شبهه برانگیز است. ما تعجب کردیم که شب بازی، داورعوض شد و بازیکنان ما در شوک بودند و این مسلما در بازی تاثیر می گذارد.

**تبریک به ارسلان

قاسم حدادی فر پس از انتقال ارسلان مطهری همبازی سابق خود به استقلال برای او آرزوی موفقیت کرد .کاپیتان ذوب آهن با مصاحبه ای به بهانه انتقال ارسلان به استقلال نشان داد که همه چیز در برد و باخت خلاصه نمی شود و گاهی لازم است که به علاقه دیگران احترام گذاشت.وی در این باره گفت: به ارسلان از صمیم قلب تبریک می گویم، من از او شناخت دارم، تنها هدفش بازی برای استقلال بود و از نزدیک دیدم چقدر برایش جنگید. ارسلان را تحسین می کنم چون برای پوشیدن پیراهن استقلال خیلی مشتاق بود و خیلی برای آن تلاش کرد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها