PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
این هفته با شجاع خلیل زاده مدافع تیم پرسپولیس
جنگاور سرخ

هوشمندی و آمادگی جسمانی لازمه مدافعی مطمئن در قلب خط دفاع است. سماجت و شجاعت هم به مدافعان کمک می کند که در پست حساس خود پیشرفت نمایند و روند صعودی داشته باشند.شجاع خلیل زاده مدافع تیم پرسپولیس یکی از همین عناصر خط دفاعی است که نزدیک به یک دهه در سطح نخست فوتبال باشگاهی ایران بازی می کند و روند خوبی طی سالهای حضورش در لیگ برتر داشته است. شجاع در ابتدای حضور خود در لیگ برتر با پرش های فوق العاده اش مطرح شد و هنگامی که به پرسپولیس آمد سماجتش در خط دفاع سوهان روح مهاجمان شد. نکات مثبت زیادی از نظر فنی دارد که همگی قابل توجه است اما شجاع یک ضعف هم دارد و آن هم عصبانیت بسیارش در زمین است که روی عملکردش نیز اثر معکوس گذاشته است، بطوریکه پیشکسوتان هم بارها به او تذکر داده اند که عصبانیت بیش از حد برایش در زمین زیان آور است! کریم باقری مربی تیم پرسپولیس هم به یقه گیری شجاع در زمین اشاره کرده و حتی گفته بود که اگر شجاع به تیم ملی دعوت نمی شود به دلیل همین رفتارهایش است.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی شجاع خلیل زاده مدافع تیم پرسپولیس طی ماه های گذشته می کنیم.

***منت هوادار را می کشم اما منت مدیر را...

پس از پایان لیگ بیستم و با داغ شدن فصل نقل و انتقالات صدای شجاع خلیل زاده بلند شد و وی از عملکرد و طرز رفتار و بی توجهی مدیران باشگاه پرسپولیس در قبال بازیکنان انتقاد کرد.او قبل از اعزام تیم پرسپولیس به دوحه محل برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان آسیا به باشگاه می رفت ولی به زعم خود پاسخ روشنی بابت تمدید قراردادش از جانب مدیران دریافت نکرد و گفت:سه روز با قراردادم در طبقات باشگاه پرسپولیس می‌چرخم و کسی جوابم را نمی‌دهد! کجای دنیا بازیکن منت باشگاه را برای تمدید می‌کشد؟ منتی باشد باید منت هوادار را بکشم که روی سرم جا دارند و به همین خاطر سه بار به باشگاه رفتم! نباید منت مدیر را بکشم و جوابی هم نشنوم!

***کمتر از همه پول گرفتم

دلخوری شجاع خلیل زاده از مدیران باشگاه پرسپولیس ریشه دار است. خلیل زاده با ادعای اینکه کمترین مبلغ قرارداد را بین بازیکنان پرسپولیس دارد، می گوید: من سه سال است کمترین قرارداد را بدون هیچ منتی می‌گیرم چون عاشق پرسپولیس هستم و این ثابت شده است. هر فوتبالیستی پول می‌گیرد نوش جانش اما من کمتر از همه پول گرفتم. من پیشنهاد دارم و اگر من را نمی‌خواهید خب بگویید تا تکلیفم مشخص شود!

***شایعه اختلاف شجاع و سید جلال

انتشار چند پست اینستاگرامی و انتقادات شجاع از مدیران باشگاه پرسپولیس شایعاتی را بر سر زبان ها انداخت.برداشت برخی از پست های منتشر شده کاپیتان سرخپوشان در ایامی که شجاع منتقد مدیران باشگاه پرسپولیس شد این بود که سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس از خلیل زاده دلگیر است که چرا این همه بر سر مبلغ و تمدید قرارداد فصل آینده اش سروصدا براه انداخته و این که با خلیل زاده بر سر همین مسائل اختلاف پیدا کرده است . سیدجلال حسینی با انتشاری یک استوری معنادار در اینستاگرام، شعری را درباب دورویی منتشر کرد. خیلی ها شجاع خلیل زاده را مخاطب استوری کاپیتان پرسپولیس می دانستند و اعلام کردند این دو یک سری اختلافات با یکدیگر دارند. پس از اینکه شجاع نیز یک پست معنادار در اینستاگرامش منتشر کرد، به شایعات اختلافات دامن زد.بعد از این پست ها و بروز شایعات ، سیدجلال حسینی یکی از پست های قدیمی صفحه شخصی خود را استوری کرد. درواقع این پست قدیمی به پست تبریک تولد شجاع خلیل زاده مربوط می شود که عکسی از جلال حسینی در کنار شجاع را نشان می دهد. شجاع نیز در صفحه شخصی خود این استوری را بازنشر کرد تا به نوعی این دو نشان دهند هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند.در آخر مشخص شد که این دو با هم اختلافی ندارند و همه چیز در اردوی سرخپوشان آرام است .

***حرف برای گفتن زیاد است

پس از گلایه‌هایی که شجاع خلیل‌زاده نسبت به عدم توجه مسئولان باشگاه پرسپولیس نسبت به تمدید قراردادش داشت، علی رغبتی عضو هیأت مدیره این باشگاه پاسخ او را داد.رغبتی عنوان کرد که باید با تمام بازیکنان پرسپولیس یکسان رفتار شود و نمی‌توان فقط خواسته‌های یک نفر را در نظر گرفت و همچنین اظهار داشت که باشگاه درگیر جذب بازیکنان جدید برای اضافه کردن به لیست آسیایی است.شجاع خلیل‌زاده هم پیرامون صحبت‌های رغبتی واکنش خاصی نشان نداد و فقط عنوان کرد: به درخواست آقا یحیی، سرمربی تیم صحبتی انجام نمی‌دهم، تمرکزم روی مسابقات لیگ قهرمانان است ولی پس از رقابت‌های آسیایی حرف برای گفتن زیاد است.

***توصیه شجاع به بازیکنان قبل از سرخابی شدن

شجاع خلیل زاده طی سه فصلی که برای پرسپولیس به میدان رفته است همواره از تعصب خود به پیراهن پرسپولیس گفته است.مدافع پرسپولیس در ایام نقل و انتقالات به بازیکنان جوان توصیه ای کرد و گفت: من به بازیکنان عزیز می‌گویم اگر پرسپولیسی هستند به پرسپولیس بروند و استقلالی هستند بروند استقلال. این خیلی مهم است که در تیم با جان و دل بازی کنی. من اگر استقلالی بودم، با جان و دل در پرسپولیس بازی نمی‌کردم.

***بازیکنان پرسپولیس پول نگیرند چه کسی بگیرد؟

از آنجا که در فصل نقل و انتقالات بسر می بریم بیشتر موضوعات روز فوتبال حول محور آمد و رفت بازیکنان است. شجاع درباره مبلغ درخواستی اش برای ماندن در پرسپولیس که درهفته های اخیر به سوژه رسانه های ورزشی بدل شده ،می گوید:سال اولی که آمدم پرسپولیس، کمترین پول را در این سه سال گرفتم و بدون هیچ منتی اولین نفر تمدید کردم و پارسال هم اولین نفر رفتم تمدید کردم تا همه بازیکنان بمانند. بازهم کمترین پول را گرفتم و بدون غر زدن بازی کردم. امسال رفتم وگفتم که نه از کسی 100 تومن بیشتر می‌خواهم و نه کمتر، اگر بازیکنی می‌آید و سقف را می‌گیرد، من هم همان‌قدر بگیرم تا انگیزه داشته باشم.در این چهار سال که قهرمان شدیم همه به این پیراهن تعصب داشتند. ما هم گفتیم بازیکنان پرسپولیس باید بیشترین پول را بگیرند چون قهرمان ایران هستند. اینها نگیرند چه کسی بگیرد؟چندی پیش به باشگاه رفتم تا قراردادم را تمدید کنم. یک برگه سفید قرارداد برداشتم و رفتم اتاق مدیرعامل و گفتم که این را امضا می کنم و شما مبلغ را بنویسید . گفتند جلسه داریم و چهار روز گذشت! باید اول بازیکنان فصل گذشته را راضی کنند و بعد سراغ بقیه بروید.یک سری بر سر تمرین نمی‌رفتند و پول می گرفتند، ما هم می توانیم این کار را کنیم اما تمرین کردیم. آقا کریم باقری هم همیشه می‌گوید که درست نیست در پرسپولیس اعتصاب کنیم.

***هنگام زدن پنالتی دروازه حریف ، اندازه یک نخود می شود

پرسپولیس در آخرین دربی شکست خورد و در ضربات پنالتی نتیجه را به رقیب سنتی خود واگذار کرد.شجاع درباره این دربی و اتفاقاتش می گوید:هر دو تیم بازی زیبایی را ارائه کردند، ولی ما بهتر از استقلال بودیم. به نظرم حق‌مان حتی مساوی هم نبود و باید پیروز می‌شدیم. اتفاقا ما روی ضربات پنالتی تمرین کرده بودیم، ولی شرایط تمرین با بازی فرق می‌کند و شما در زمان بازی، دروازه را اندازه یک نخود می‌بینید. در واقع شرایط خیلی سخت است.احمد نوراللهی خیلی برای تیم زحمت کشیده است و به نظرم هواداران این مسئله را می‌دانند. شاید اگر من هم پنالتی می‌زدم، خراب می‌کردم. در مجموع به تیم استقلال تبریک می‌گویم.

***آچار فرانسه پرسپولیس در فاز دفاع

غیبت محمد انصاری و محمد نادری به عنوان دو مدافع چپ باعث شد تا یحیی گل محمدی به ساق های شجاع اعتماد کند.خلیل زاده مدافع میانی پرسپولیس که در لیگ نوزدهم نمایش خوبی از خود بر جا گذاشت در فصل گذشته با توجه به نیاز تیم به جناح چپ و راست هم رفت و برای تیمش بازی کرد.خلیل زاده در دوران حضور گابریل کالدرون در پرسپولیس نیز در چند دیدار به عنوان مدافع راست به میدان رفته بود و به نحو احسن بازی کرد.به عبارتی ؛شجاع آچار فرانسه پرسپولیس در فاز تدافعی است.

***امثال مجتبی محرمی کجا هستند؟

مهدی ترابی بازیکن پیشین پرسپولیس، به هیات فوتبال رفت و قراردادش را با سرخپوشان فسخ کرد. او از بند جدایی در صورت عدم پرداخت مبلغ قراردادش استفاده کرد. پس از رفتن ترابی به تیم العربی قطر انتقاداتی از او شد و شجاع از ترابی دفاع کرد و گفت:شرایط به گونه‌ای است که شاید بعد از لیگ قهرمانان آسیا باز هم برخی از بازیکنان از تیم جدا شوند. به هر حال بازیکنان باید به آینده خود فکر کنند و من برای هر بازیکنی که از پرسپولیس می‌رود آرزوی موفقیت می‌کنم. شاید از این حرف من برخی از هواداران ناراحت شوند اما مهدی ترابی علاوه بر فوتبال باید به زندگی شخصی خودش هم فکر کند. آن عزیزانی که از رفتار بازیکنان گلایه می‌کنند بهتر است خود را جای آنها بگذارند. الان امثال مجتبی محرمی کجا هستند؟ نباید برخی از هواداران این طور از رفتن مهدی ترابی انتقاد کنند. بازیکنان پرسپولیس پولکی نیستند و موفقیت تیم برای آنها خیلی واجب‌تر است.

***داستان شجاع با جام

خوشحالی شجاع با جام ،پس از جشن قهرمانی بازهم سوژه شد. شجاع این بار، پس از پایان جشن قهرمانی، جام را سوار خودرو کرد و به خانه برد تا ویدیویی از خوشحالی خود منتشر کند.شجاع ویدیویی از خود در اینستاگرام منتشر کرد که برای هواداران پرسپولیس جالب بود.خلیل زاده در این ویدیو با پیراهن قهرمانی به همراه جام در پیاده رو حرکت می‌کند که یک هوادار از داخل اتومبیل او را می‌شناسد و می‌پرسد که جام را کجا می‌برد و شجاع در جواب می‌گوید: در باشگاه جا نبود، می‌برم خانه!

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار