PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
تمجید نامداران عالم فوتبال از سلطان پاس گل اروپا و بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ جزیره
کوین دی بروین  بلژیکی برگ برنده سیتیزن ها

به نقل از تلگراف، کوین دی بروین به‌عنوان بهترین بازیکن فصل 2019-20 لیگ برتر انگلیس انتخاب شد. او هر چند با سیتی نتوانست در لیگ برتر قهرمان شود و بعد از لیورپول در رده دوم ایستاد ولی بازی‌های خوبی که از خود ارائه داد باعث شد تا تحسین کارشناسان فوتبال لیگ برتر را برانگیزد.

دی بروین که اخیرا برای سومین بار پدر شده است بعد از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال که با رای بازیکنان حاضر در لیگ برتر انگلیس به دست آمد، گفت: این یک افتخار بزرگ است. انتخاب شدن توسط همکاران و رقیبان تیم‌های دیگری که در مقابل آن‌ها بازی می‌کنید شگفت انگیز است. بازیکنان حاضر در لیگ من را به عنوان بهترین انتخاب کردند که جا دارد از همه این بازیکنان تشکر کنم. خوشحال هستم که بازی‌های من مورد توجه قرار گرفته است. باید از مربی و هم تیمی‌های خودم نیز تشکر کنم که به من کمک کردند تا به این‌جا برسم.

دی بروین در رقاب تبا کاپیتان تیم لیورپول به این عنوان ارزشمند رسید.به این ترتیب جوردن هندرسون، کاپیتان تیم فوتبال لیورپول نتوانست به این مهم برسد و در رده دوم ایستاد و بلافاصله در توییتر خود انتخاب دی بورین به عنوان بهترین بازیکن را به او تبریک گفت.

پس از موفقیت اخیر دی بروین در لیگ جزیره ، رسانه های انگلیسی اعلام کردند که منچسترسیتی قصد دارد به زودی با افزایش مبلغ حقوق هفتگی کوین دی بروین، قرارداد او را برای چند فصل دیگر تمدید کند.

پس از انتخاب دی بروین بلژیکی به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ جزیره،کاپیتان سابق منچسترسیتی به تمجید از بهترین بازیکن این تیم در فصل قبل پرداخت.به نقل از سان، ونسان کمپانی، مدافع سابق منچسترسیتی اولین ملاقات خود با کوین دی بروین هم تیمی سابق بلژیکی خود را به یاد آورد و اعتراف کرد که آن زمان تحت تاثیر دی بروین قرار نگرفته بود.

کمپانی درباره اولین ملاقات با کوین دی بروین گفت: او در سن بسیار کمی به تیم ملی دعوت شد و در آن لحظه تأثیر خوبی روی من ایجاد نکرد. فکر کردم او بیش از حد شکایت دارد و خیلی زیاد غر می زند و تمرکز ندارد. در هر صورت، زمان گذشت و ناگهان معلوم شد که او بهترین بازیکنی است که داریم. خیلی از سبک بازی او لذت می برم و باید بگویم او الان بهترین بازیکن تیم ملی بلژیک است. با گذشت زمان، به قدرت واقعی او پی بردیم. او هر کاری راکاملاً عالی انجام می دهد. حضور او در تیم ملی بلژیک خیلی محسوسبوده و به نظرم او در حد بهترین بازیکنان جهان است. اینکه دی بروین به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر انتخاب شد برای من اصلا عجیب نبود. او کاملا شایسته این انتخاب بود.

او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: حضور پپ گواردیولا در سیتی نیز خیلی به دی بروین کمک کرده است تا بهترین بازی‌های خود را در این تیم نشان دهد. او و گواردیولا درک متقابل خیلی خوبی از هم دارند و به نظرم دی بروین به پیشرفت خود ادامه خواهد بود. او با حضور در سیتی از این تیم به عنوان مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان خواهد ساخت و من امیدوارم او سالها در سیتی بماند.

همین طور گراهام سونس ستاره اسبق فوتبال اسکاتلند و باشگاه لیورپول عقیده دارد کوین دی بروین هافبک بلژیکی برگ برنده منچسترسیتی در لیگ قهرمانان و لیگ جزیره است.گراهام سونس سرمربی سابق چند تیم لیگ برتر انگلیس که اکنون به عنوان کارشناس فعالیت می کند با تمجید از کوین دی بروین هافبک بلژیکی منچسترسیتی گفت : از نظر من او برگ برنده منچسترسیتی است. کوین یک بازیکن محوری محسوب می‌شود و نقش مهمی در پیروزی تیمش ایفا می کند. او به خوبی دروازه را می شناسد و هر لحظه می تواند روی دروازه حریف خطرساز شود و به همین دلیل تیمحریف مجبور است برای مراقبت عقب بنشیند و این فضا را برای سایر نفرات منچسترسیتی باز می کند.هم چنین روبرتو مارتینس، سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک نیز از دی بروین به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ جزیره یاد کرد و گفت: من بازی های مربوط به دی بروین را تماشا می کنم. همچنین بازی سیتی مقابل لیورپول را تماشا کردم. بله! قرمزها بهترین تیم در فصل لیگ برتر بودند، آنها قهرمان شایسته ای هستند ولی در عین حال کوین دی بروین بهترین بازیکن لیگ بود.کوین قادر است در موقعیت های مختلف بازی کند. او با موقعیت های مختلف در این زمینه سازگار است. وقتی مسابقه بین سیتی و لیورپول را تماشا کردم برای من کاملاً واضح بود که از یک طرف بهترین تیم فصل را می بینیم و از طرف دیگر بهترین بازیکن لیگ جزیره را مشاهده می کنیم.در ضمن ژاوی ستاره سابق بارسلونا و سرمربی کنونی تیم السد قطر نیز دی بروین را یک هافبک فوق العاده می داند و می‌گوید کوین دی بروین ستاره منچسترسیتی بهترین هافبک حال حاضر دنیا بوده و یک سر و گردن بالاتر از دیگر بازیکنان خط میانی است.ژاوی بازی‌ساز پیشین بارسلونا در مصاحبه با قطر ایرویز در این باره گفت: کوین دی بروین از منچسترسیتی به نظر من نسبت به بقیه هافبک‌های حال حاضر در سطحی بالاتر قرار دارد. او یک هافبک بی نظیر است که می‌تواند نتیجه بازی‌ها را تغییر دهد. دی بروین با اینکه نسبتاً جوان است ولی بدون شک بهترین هافبک امروز دنیا است.ستاره کنونی عالم فوتبال از دی بروین به عنوان یک هافبک ارزشمند یاد می کنند.ویرژیل فن دایک، مدافع هلندی تیم لیورپول نیز چندی پیش به تمجید از دو ستاره منچسترسیتی پرداخت.از ویرژیل فن دایک خواسته شد تا تیم منتخب 5 نفره اش از بازیکنان شاغل در لیگ برتر به جز ستارگان لیورپول را انتخاب کند. مدافع باتجربه لیورپول از آیمریک لاپورت، گوین دی بروین و ادرسون از منچسترسیتی و همچنین سون هیونگ مین از آرسنال و پیر آمریک اوبامیانگ از آرسنال نام برد. ویرژیل فن دایک در مورد دلایل انتخاب دی بروین و آیمریک لاپورت در این لیست صحبت کرد.فن دایک گفت: فکر نمی کنم نیازی نیست از بازیکنی مانند کوین دی بروین تعریف کرد.از نظر من او ابتدا انسان بسیار خوبی به شمار می آید و در ادامه نیز یک بازیکن فوق العاده و برجسته محسوب می شود. فقط باید به کوین دی بروین احترام گذاشت، زیرا او کیفیت بالایی دارد.

پابلو زابالتا، بازیکن آرژانتینی پیشین باشگاه منچسترسیتی هم در مصاحبه ای به تمجید از عملکرد کوین دی بروین، هافبک بلژیکی سیتیزن ها، پرداخت.او با تمجید از عملکرد دی بروین گفت: دی بروین بر خلاف گذشته که در خط هافبک به کار گرفته می شد، کمی به جلوتر نفوذ کرده و توانسته تاثیر شگرفی در بازی هجومی سیتی داشته باشد. مثلا او در لیگ قهرمانان اروپا برابر شاختار در پست متفاوتی به کار گرفته شد و به نوعی یک مهاجم جلو زن بود که اتفاقا در این پست نیز موفق عمل کرد. او یک بازیکن فوق العاده است که داشتنش آرزوی هر تیمی است.

زابالتا در ادامه عنوان کرد: دیدن بازی دی بروین واقعا لذت بخش است. به نظر من او تنها بازیکن بی رقیب در ترکیب سیتی است که هیچ جایگزینی ندارد.

**سلطان پاس گل فوتبال اروپا

هافبک بلژیکی منچسترسیتی رکورددار بیشترین تعداد پاس گل برای تیم ملی و تیم باشگاهی خود بین هافبک ها بوده است.به نقل از دیلی استار، کوین دی بروین درخشش خود را در تیم منچسترسیتی ادامه می دهد. این هافبک بلژیکی منچسترسیتی در این تیم خودش را جا انداخته است و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان جهان شده است. او در بازیبرگشت فصل گذشته برابر لیورپول با استفاده از یک ضربه پنالتی در دقیقه 25، زننده گل اول مسابقه بود. این گل یازدهمین گل دی بروین در رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر بود تا باعث شود بهترین عملکرد گلزنی دی بروین در فوتبال ثبت شود.

با این حال تمام مهارت او در گلزنی خلاصه نمی شود. او از فصل 2016-17 رکورددار بیشترین پاس گل در رده های ملی و باشگاهی بین تمامی هافبک های فوتبال در لیگ های معتبر بوده است.دی بروین از آن زمان تاکنون توانسته است 91 پاس گل بدهد و بهترین عملکرد را داشته باشد. این در حالی است که تونی کروس با 47 پاس گل در رده دوم است و پل پوگبا با 37 و لوکا مودریچ با 36 پاس گل در رده های سوم و چهارم قرار دارند.

**واکنش هافبک بلژیکی به نیامدن مسی به سیتی

هافبک بلژیکی منچسترسیتی،اخیرا مصاحبه ای انجام داد که در بخشی از این مصاحبه به نیامدن لیونل مسی به سیتی اشاره کرد و همچنین تاکید داشت که نرفتن مسی به سیتی چندان مهم نیست و در بخش دیگرش نیز دی بروین با هشدار به تیم لیورپول عنوان کرد منچستر سیتی تلاش می‌کند که قهرمانی را از لیورپول پس بگیرد.

به نقل از دیلی میل، کوین دی بروین اکنون پنج فصل است که در سیتی حضور دارد. او دو بار قهرمان لیگ برتر و پنج جام داخلی کسب کرده است. خیلی دوست داشت تا با سیتی به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد ولی تیم او به لیون باخت و همین دی بروین را خیلی عصبانی کرد.

حالا، چند هفته بعد، او ادعا می کند که عصبانی نیست. رویکرد تیم او و گواردیولا در فصل تازه لیگ جزیره تغییری نکرده است و آن هم تلاش برای قهرمانی است.

در این گفت و گو آمده که گواردیولا به دلیل تاکتیک‌های بیش از حد متفکرانه برابر لیون مورد انتقاد قرار گرفت اما دی بروین گفت: نوع نگاه او به فوتبال متفاوت است. او فلسفه خود را دارد و با آن می ماند و تغییر نمی کند.هیچ پلن B برای گواردیولاوجود ندارد. برای بسیاری از مردم درک آن دشوار است.او فقط فکر حمله و گل زدن است.چالش فوری بازیکنان گواردیولا، پس گرفتن عنوان قهرمانی لیگ برتر از لیورپول است.ما تمام تلاش خود را می کنیم که قهرمانی را از لیورپول پس بگیریم.

کوین دی بروین هافبک بلژیکی و بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر در بخش دیگری از این گفت وگو گفت: ما فصل گذشته عملکرد خیلی خوبی داشتیم. بیشترین گل را در لیگ به ثمر رساندیم و تقریبا کمترین گل را دریافت کردیم ولی نتوانستیم قهرمان شویم. متاسفانه یکسری اشتباه در بازیهای خودمان داشتیم که دیگر نباید اجازه دهیم رخ دهند.

او در پایان درباره انتقال مسی به منچسترسیتی که رخ نداد نیز گفت:صادقانه بگویم، من واقعاً به آن فکر نکردم. اگر می توانست اتفاق بیفتد، اتفاق می افتاد. اگر بتوانید مسی را به تیم خود برسانیدکار بزرگی است. من می توانم آن را از دیدگاه یک باشگاه ببینم.اگر او می آمد به ما کمک می کرد زیرا از نظر من، او بهترین بازیکن تاریخ است اما هرگز دنبال این نیستم که چه بازیکنانی می توانند بیایند و چه اتفاقی می‌افتد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار