PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
همه چیز درباره گرت بیل ستاره ولزی پیشین رئال مادرید و بازیکن تازه وارد تاتنهام
مقدمه:پس از ماه ها بلاتکلیفی و ناپدید شدن بر روی نیمکت رئال مادرید،سرانجام فوتبالیست مطرح ولزی به صورت قرضی و یک ساله به تیم تاتنهام پیوست.کمتر کسی انتظار داشت که بیل در مادرید بماند و به وضعیت مبهم خود ادامه دهد. ستاره ای که روزگاری به عنوان گران قیمت ترین بازیکن فوتبال جهان قلمداد می شد این اواخر بر روی نیمکت رئال، خود را به خواب می زد یا روی سکوهای ورزشگاه رفتارهای عجیبی از خود بروز می داد که برای دوستداران فوتبال ناخوشایند بود .کسانیکه گرت بیل را با استارت های انفجاری اش در فصول گذشته دیده بودند نیمکت نشینی بیل برایشان عذاب آور بود. البته بیل در ایجاد وضعیت مبهم خود مقصر هم بود.او نتوانست با وجود حمایت سران باشگاه در رئال به بازیکن مهمی بدل شود در حالی که سران باشگاه تصور می کردند که بیل در آینده به یکی ارکان اصلی رئال بدل خواهد شد.زین الدین زیدان سرمربی کنونی رئال مادرید که برای دومین بار روی نیمکت تیم کهکشانی اروپا نشست به خوبی بیل را می شناخت اما عاقبت بر اساس گزارش های رسانه های معتبر اسپانیایی به باشگاه اعلام کرد که مهاجم ولزی را بفروشد و روی رونالدو پرتغالی سرمایه گذاری کند که باشگاه برخلاف میل زیدان اقدام کرد و زیدان هم از باشگاه رئال رفت.طبیعی بود که زیدان ،پس از بازگشت به رئال روی بیل نظری نداشته باشد و روی سایر عناصر فاز تهاجمی تیم سرمایه گذاری کند.گرت بیل طی سالهای حضورش در رئال نتوانست به جایگاه قابل احترامی برسد گرچه او در بخشی از افتخارات رئال سهیم است و نمی توان نقش او را در مصاف های نفس گیر و حساس فراموش کرد.بیل به تاتنهام رفت تا بطور قرضی و یکساله در لیگ برتر اعتبار گذشته خود را به دست بیاورد و به زعم مربیان، خود را در لیگ برتر پیدا کند. هر احتمالی وجود دارد زیرا بیل در یک سال اخیر روندش نزولی و ناامیدکننده بود. او جزو فوتبالیست هایی است که برای دریافت دستمزد بالا تصمیمات درستی نگرفت و از نظر فوتبالی لطمه خورد.
بازیابی اعتبار از دست رفته...

گرت بیل بعد از چندین فصل حضور در رئال مادرید به تیم سابق خود بازگشت .این تیم لندنی همچنین موفق شد سرخیو رگیلون مدافع رئال مادرید را نیز با قراردادی به ارزش 30 میلیون یورو جذب کند.

گرت بیل سالهای پرفراز و نشیبی را در رئال مادرید طی کرد، سه بار در دو فینال لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شد و در برخی مقاطع ستاره تیمش بود. گرت بیل شروعی خیره کننده در رئال مادرید داشت و در همان اولین فصل موفق به گلزنی در فینال لیگ قهرمانان برابر اتلتیکومادرید و به ثمر رساندن آن گل تماشایی برابر بارسلونا در فینال کوپا دل ری شد.در سالهای ابتدایی بسیاری او را جایگزین ستارگان رئال مادرید می دانستند اما هر چه گذشت گرت بیل در مادرید کمرنگ تر شد و این اواخر او وصله ناجور ترکیب زین الدین زیدان محسوب می شد. در این هفت سال خاطرات گلزنی در فینال لیگ قهرمانان، ال کلاسیکوها و البته حواشی مختلف مانند علاقه شدید به گلف و مصدومیت های متوالی، یادگار گرت بیل از حضور در برنابئو بود.

این اواخر رابطه او با زین الدین زیدان به سردی گرایید و در اواخر فصل قبل گرت بیل معمولا بازی های رئال مادرید را از روی سکوها تماشا می کرد. در نهایت این رابطه منجر به جدایی گرت بیل شد و حالا او در تاتنهام به دنبال اثبات دوباره خویش است.

زیدان سرمربی رئال مادرید ،پس از رفتن گرت بیل به شایعات واکنش نشان داد و اعلام کرد که هیچ مشکلی با مهاجم ولزی نداشته است.سرمربی رئال مادرید درباره بیل اظهار کرد: من ناراحت نمی شوم که گفته شود به خاطر من رئال مادرید را ترک کرده است چون این‌چنین نیست. خیلی پیچیده تر از آن است. هرگز با گرت مشکلی نداشته ام. می دانم چه کارهایی برای باشگاه کرده است و در آن بحثی نیست. در مقابل خیلی حرف ها می زنند. ما هیچ مشکلی با هم نداشتیم. بهترین ها را برایش آرزو می کنم.

چندی پیش هم زیدان سرمربی رئال مادرید درباره نبودن مهاجم ولزی در فهرست تیمش برای دیدار برابر منچسترسیتی اعلام کرد که این بازیکن ترجیح داد بازی نکند.زین الدین زیدان در نشست خبری پیش از بازی گفت: در پایان خیلی حرف ها زده خواهد شد. ما رابطه محترمانه ای بین سرمربی و بازیکن داریم و این موضوع آشکار است. تنها چیزی که می توانم بگویم گرت بیل ترجیح داد بازی نکند. چیزی عوض نشده است و من به آن احترام می گذارم. او تنها ترجیح داد بازی نکند.

هم چنین رامون کالدرون رئیس پیشین رئال که بین سال های 2006 تا 2009 در باشگاه مادریدی فعالیت می کرد درباره وضعیت مبهم گرت بیل در سالهای گذشته افشاگری کرد و گفته بود:می دانم که در روز آخر پنجره نقل و انتقالات در تابستان گذشته رئالپیشنهادی از لیگ انگلیس برای فروش بیل دریافت کرد.آنها 100 میلیون یورو پیشنهاد دادند و رئال این پیشنهاد را رد کرد چرا که فکر می کردند که گرت بیل بازیکن مهمی در تیم شان خواهد بود. بیل در سال 2013 با قراردادی شش ساله به تیم ملحق شد و نکته عجیب این بود که در سال 2016 و با حضور زیدان، باشگاه تصمیم به تمدید قراردادش تا 2022 گرفت.

نمی دانم که چرا این اتفاق رخ داد اما در پایان فینال لیگ قهرمانان اروپای 2018، زیدان به مدیر باشگاه گفت که رونالدو را حفظ کند و بیل را بفروشد. مدیر کاملا تصمیم برعکسی گرفت و زیدان هم از تیم رفت و بعد از آن، اختلافات میان زیدان و این بازیکن بیشتر و بیشتر شد. هواداران خشمگین و دلخور هستند چرا که دیده اندبیل در بازی ها بی تفاوت است.

اجازه ندارم که اسم باشگاه انگلیسی مذکور را ببرم هر چند که می دانم کدام تیم بوده است و فکر می کنم که در رئال مادرید اختلاف وجود داشت و تصمیم گرفتند که او را نفروشند چرا که فکر می کردند که بازیکن مهمی خواهد بود و می تواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد.در هر صورت معتقدم خود بازیکن هم نمی خواهد برود و قصد کاهشدستمزدش را نیز ندارد. درست است که بیل دستمزد بالایی دریافت می کند اما خود باشگاه در سال 2016 تصمیم گرفت دستمزدش را افزایش بدهد.برای هر باشگاهی مشکل است که چنین دستمزدی را بپردازد، به خصوص وقتی شرایط این روزهای فوتبال را بدانیم.

نکته ای که این اواخر از جانب رسانه های اسپانیایی و طرفداران رئال مادرید مطرح می شد عملکرد ضعیف بیل در یک سال گذشته بود.آخرین باری که مهاجم رئال مادرید در لالیگا گلزنی کرد یکم سپتامبر 2019 بود.

«آس» ،چندی پیش قبل رفتن مهاجم ولزی به تاتنهام مطلب مفصلی نوشت و وضعیت بیل در مادرید را تشریح کرد و نوشت که گرت بیل در حالی غرق بدترین لحظات خود در رئال مادرید است که در تمرینات تیم ملی ولز لبخند بر لب دارد. او می تواند امروز را جشن بگیرد چون یک سال از آخرین گلش در لالیگا می گذرد. در حقیقت تنها گل هایی که توانست به ثمر برساند. دبل مهاجم رئال مادرید مانع از نخستین شکست سفیدپوشان در فصل 2019-2020 شد.بازیکن شماره یازده مادرید باید در طول پیش فصل به حرف زین الدین زیدان گوش می کرد که سرمربی فرانسوی گفت: "اگر می خواهی فردا تیم را ترک کنی بهتر است" ،بیل در یکم سپتامبر برابر ویارئال در ترکیب اصلی قرار گرفت. او پیش از پایان نیمه نخست در یک همکاری با لوکا یوویچ و لوکاس واسکس گلزنی کرد و گل دیگری را در دقیقه ۸۶ به ثمر رساند تا بازی با تساوی2-2 به پایان برسد. مهاجم ولزی لحظاتی بعد با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد اما توانسته بود تیمش را نجات دهد.

آن دو گلی که به ثمر رساند تعداد گل هایش را با پیراهن رئال مادرید به 104 رساند و با رکورد رونالدو نازاریو برابر شد. با این حال مهاجم برزیلی در 177 بازی به چنین رکوردی رسید اما بازیکن ولزی به 234 دیدار نیاز داشت. کسی تصور نمی کرد آن دو گل آخرین گل های بیل در لالیگا باشد اما این اتفاق رخ داد.

مهاجم مادرید پس از آن مدام در فهرست تیم حضور داشت اما با شروع سال 2020 شرایط کاملا فرق کرد. او به دلیل بیماری نتوانست تیمش را در سوپرجام اسپانیا همراهی کند. سپس با مشکل عضلانی روبرو شد و دوباره رابطه اش با زیدان خراب شد تا جایی که درخواست کرد در دو بازی آخر لالیگا در فهرست قرار نگیرد.

نکته جالب اینجاست که اکنون هفت سال از حضورش در مادرید می گذرد. او در اواخر آگوست 2013 به سفیدپوشان پیوست و در دوم سپتامبر مراسم معارفه اش برگزار شد. بیل برابر ویارئال نخستین بازی اش را انجام داد. اکنون هفت سال بعد زیدان مهاجم ولزی را نمی خواهد .

از سوی دیگر برباتوف مهاجم سابق منچستر یونایتد هم چندی پیش به انتقاد از گرت بیل پرداخت و رفتارهای او را در رئال غیر حرفه ای دانست.این بار نوبت به برباتوف بازیکن سابق یونایتد رسید تا به انتقاد از بیل بپردازد.او گفت: گرت بیل بار دیگر با رفتاری که از او خود نشان داد تیتر روزنامه ها شد. او روی نیمکت تظاهر به خواب کرد چرا که می دانست فرصتی برای بازی کردن ندارد. نمی توانم رفتارهای بیل را باور کنم.برباتوف ادامه داد: چنین رفتارهایی غیر حرفه ای است و بیانگر عدم احترام او به رئال مادرید است. دوست دارم بیل را در میدان ببینم چرا که می دانم او بعد از نیمکت نشینی چه احساسی دارد. من خودم چنین لحظاتی را تجربه کرده ام اما واکنش های او خارج از حد معمول است. رئال مادرید باید راه حلی برای این مشکل پیدا کند. نه برای بیل و نه برای رئال این مشکلات خوب نیست. شاید هیچ کسی پاسخ روشن و منطقی برای نیمکت نشینی بیل نداشته باشد با این حال این رفتارهای او درست نیست.

برباتوف در پایان گفت: به نظر من تنها راه حل، جدایی بیل از رئال است. بیل باید به دنبال جدایی باشد حتی اگر این جدایی قرضی باشد. او باید این پیام را به مربی و سران باشگاه بدهد که یا به من بازی بدهید و یا اینکه تیم را ترک می کنم.او شایسته چنین شرایطی نیست.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار