PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۸۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
این هفته با عیسی آل کثیر مهاجم خوزستانی تیم پرسپولیس
عیسی آل کثیر مهاجم تازه وارد تیم فوتبال پرسپولیس چند فصلی است که در لیگ برتر حضور دارد و با گلزنی برای تیم های نفت تهران، پیکان و صنعت نفت آبادان مطرح شد. فوتبال را از 18 سالگی در میانرود شروع کرد.منطقه ای نزدیک به شهر دزفول خوزستان که کلی استعداد فوتبالی دارد که متاسفانه به علت کمبود امکانات دیده نمی شوند.تفاوت عیسی با سایر بازیکنان میانرودی این بود که او در اجرای تمریناتش منسجم بود و ممارست داشت تا به هدف اصلی خود برسد.روزی دوستی ،او را دید و به تیم حفاری اهواز معرفی اش کرد .جالب است بدانید که عیسی قبل حضور در تمرین تیم حفاری از انگیزه قابل توجهی برخوردار بود و برای حضور در تمرین لحظه شماری می کرد بطوریکه سه ساعت قبل از حضور در تمرین حفاری، لباس پوشیده و آماده در منزل نشسته بود تا راهی محل تمرین شود. گرمای وحشتناک اهواز یک طرف و لحظه شماری برای تمرین کردن شرایطی متفاوتی را برای عیسی مهیا کرده بود .عیسی با گذراندن سختی ها توانست خود را به لیگ دسته اول و سپس به لیگ برتر برساند و با کمترین امکانات و با وجود تحمل سختی ها توانست به جایگاه کنونی برسد.عیسی با پیراهن صنعت نفت آبادان در فصل گذشته لیگ برتر روند خوبی داشت و توانست با زدن 12 گل در رده سوم جدول گلزنان لیگ نوزدهم قرار بگیرد. عیسی ،پس از ماه ها انتظار به پرسپولیس پیوست و حالا مهاجم سرخپوشان است. انتظارات از او در پرسپولیس بالاست و عیسی با چالش تازه ای مواجه شده است. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی عیسی آل کثیر فوروارد پرسپولیس طی ماه های گذشته می کنیم.

جنوبی زجرکشیده

**نخستین گل عیسی برای پرسپولیس

مهاجم جنوبی پرسپولیس در چهارمین حضور با پیراهن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گل زیبایی با ضربه سر به ثمر رساند.عیسی آل کثیر بهترین زمان را برای گلزنی انتخاب کرد. جایی که پرسپولیس نیاز به پیروزی برای صعود داشت. در بازی با الشارجه با انگیزه ثبت اولین گل با پیراهن پرسپولیس پا به میدان گذاشت و روی ارسال دیدنی بشار رسن بهترین عملکرد را داشت و موفق شد با ضربه سر دیدنی دروازه حریف را باز کند تا دعای مادرش نیز اینچنین مستجاب شود و اولین گل خود را با پیراهن سرخ به ثمر برساند.نخستین گل عیسی با پیراهن قرمز برای پرسپولیسی ها خاطره شد.

**همراهی پرسپولیس با انگشت شکسته!

عیسی آل کثیر بعد از نمایش موفق در اولین بازی، برابر التعاون در جدال برگشت نیز موفق به کسب پنالتی برای پرسپولیس شد. جدال با الدحیل را در شرایطی به پایان رساند که پیش از بازی با مصدومیت انگشت پا مواجه شده بود. به زعم یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس انگشت پای عیسی شکست ولی با غیرت ایرانی برای بازی در تیم جدیدش اعلام آمادگی کرد و خم به آبرو نیاورد.عیسی برابر شارجه امارات فرصت را غنیمت شمرد و با همان انگشت شکسته به میدان رفت و جزو نفرات موثر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شد.

**نیم فصل انتظار

آل کثیر که در نیم فصل لیگ نوزدهم قرار بود راهی پرسپولیس شود، با منتفی شدن این انتقال تا پایان فصل گذشته لیگ برتر انتظار کشید و در نهایت پیش از شروع لیگ قهرمانان آسیا جواز حضور در این تیم را به دست آورد. جایی که او قرار است جانشین گلزنانی همچون مهدی طارمی و علی علیپور شود و یحیی گل محمدی روی نمایش موفق او برای گلزنی حسابی ویژه باز کرده است. نیم فصل انتظار برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس به عیسی آل کثیر انگیزه مضاعفی داده است.

**تعریف فرشاد آقای گل از عیسی

فرشاد پیوس از برترین گلزنان تاریخ باشگاه پرسپولیس ،پس از پیروزی مقتدرانه سرخپوشان برابر شارجه امارات در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که حکم صعود این تیم به مرحله بعدی رقابت ها را صادر کرد درباره عملکرد عیسی آل کثیر مهاجم تازه وارد پرسپولیس که یکی از گل های تیمش را برابر شارجه به ثمر رساند، گفت: آل کثیر طی سه بازی قبلی هم نمایش خوبی داشت. او به خوبی نشان داده که در قامت یک مهاجم است و شاید بازی‌های ابتدایی و استرس ناشی از گلزنی باعث شد تا برخی از فرصت‌هایش از دست برود. او برای اینکه خود را اثبات کند نیاز به این گل داشت و قطعا قادر خواهد بود در ادامه یک مهره تعیین کننده در خط حمله پرسپولیس باشد. گل او نشان از نبوغ فنی و استعداد گلزنی‌اش داشت .

**حس و حال اولین بازی برای پرسپولیس

تمامی فوتبالیست های که به تیم های مطرح ملحق می شوند درباره اولین تجربه بازی خود صحبت می کنند. آل کثیر درباره اولین بازی خود برای پرسپولیس که در مصاف با تیم التعاون عربستان بود و با پیروزی نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید ،می گوید: خیلی خوشحال بودم که اولین بازی‌ام را برای پرسپولیس انجام دادم. دوست داشتم با برد شروع شود که خدا را شکر همینطور هم شد و شجاع خلیل زاده گل زد. مهم برد بود .کمی ناهماهنگ بودیم اما هر چه از بازی ‌گذشت بیشتر هماهنگ ‌شدیم و بیشتر تلاش کردیم.

**شوک مثبت بهنام سراج

عیسی قبل از این که پرسپولیسی شود بهترین گلزن تیم صنعت نفت آبادان بود.در برهه ای از فصل گذشته فراز و نشیب داشت. پس از شکست مقابل تیم استقلال تهران بود که بهنام سراج تصمیم گرفت تا برای دیدار با سپاهان،عیسی آل کثیر بهترین گلزن صنعت نفت را از لیست تیمش خط بزند و او را در اختیار باشگاه بگذارد تا باشگاه درباره بی‌انضباطی‌اش تصمیم بگیرد. تصمیمی که سرانجام با بخشش سراج همراه شد و دوباره آل کثیر به جمع بازیکنان صنعت نفت بازگشت. او از زمان بازگشت به ترکیب صنعت نفت در سه دیدار توانست دو گل به ثمر برساند.

دو گل سرنوشت‌سازی که اولی را در واپسین دقایق توانست وارد دروازه شهر خودرو کند و این تیم مشهدی‌ را در کسب سهمیه آسیایی ناامید نماید. دومین گل وی هم در مقابل شاهین شهرداری بوشهر رقم خورد تا حکم سقوط شاهین نیز امضا شود. بدون تردید انگیزه‌های آل کثیر پس از بازگشت دوباره‌اش به لیست صنعت نفت نشان داد که شوک انضباطی بهنام سراج به مهاجمش مثبت بوده است.

**آقای گل لیگ دسته اول

آل کثیر در لیگ هفدهم ،آخرین فصل حضورش را در نفت تهران سپری می کرد که به نوعی آخرین سال حیات این باشگاه قدیمی هم بود. فصلی پر از مشکلات بزرگ و عجیب برای این تیم اما آل کثیر 8 گل برای این تیم زد. او سابقه آقای گلی در لیگ دسته اول فوتبال ایران با تیم آلومینیوم هرمزگان را دارد.عیسی با زدن 21 گل در 33 مسابقه به عنوان آقای گلی رسید. در فصل گذشته لیگ برتر هم با صنعت نفتی که دراگان اسکوچیچ در ابتدای فصل ساخت دوباره شکوفا شد. آل کثیر در لیگ نوزدهم 12 گل برای صنعت نفت آبادان زد و در رتبه سوم جدول گلزنان لیگ نوزدهم قرار گرفت.عیسی درباره آقای گلی در مسابقات می گوید: من یک بار در لیگ دسته اول و با آلومینیوم هرمزگان عنوان آقای گلی را به دست آوردم. گل زدن مثل یک ماده انرژی زا می ماند و هرکسی گل می زند در تمرینات و مسابقات ، شاداب تر است و با اعتماد به نفس بالا وارد زمین می شود . آقای گل شدن حس خیلی خوبی است. فکر می کنم همه مهاجمان دنیا وقتی آقای گل می شوند اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و قطعا بیشتر مورد توجه باشگاه های خوب، رسانه ها و هواداران قرار می گیرند

جنوبی زجرکشیده.

**گل های 3 امتیازی آل کثیر

تعدادی از مهاجمان ،متخصص زدن گل های 3 امتیازی هستند.یک فرصت و یک گل و کسب 3 امتیاز ارزشمند برای تیم و بازگرداندن روحیه به کلیت تیم که بدون تردید بزرگترین کمک به تیم محسوب می شود.عیسی از این دست مهاجمان است که گل های 3 امتیازی اش در فصل گذشته قابل توجه بود.آل کثیر در نیم فصل اول لیگ نوزدهم یکی از آماده ترین بازیکنان در ترکیب تیم صنعت نفت آبادان به شمار می رفت و 4 بار عامل اصلی کسب سه امتیاز برای تیمش شد. آل کثیر این گل های 3 امتیازی را مقابل تیم‌های گل گهر، تراکتور، شهرخودرو و پیکان به ثمر رساند.

جنوبی زجرکشیده

** موفقیت مهاجمان به باشگاه بستگی دارد!

مهاجم جنوبی تیم پرسپولیس درباره گل زدن فورواردها در مسابقات نظر متفاوتی دارد و دراین باره می گوید:اینکه بگوییم یک بازیکن در یک فصل 25 گل بزند در حرف آسان است ولیکن موفقیت با یک برنامه ریزی عالی و سرمایه گذاری مناسب به دست می آید و فقط دست بازیکن نیست. امکانات خوب و پرداخت پول به موقع به بازیکنان خیلی نقش دارند. به نظر من، 50 درصد ماجرا بازیکن است و 50 درصد بقیه اش دست باشگاه است. زمین چمن یکی از مهمترین ابزار پیشرفت در فوتبال است که ما در این زمینه مشکل داریم. در بین باشگاه های داخلی چند باشگاه پیدا می شوند که امکانات و ثبات لازم را برای موفقیت داشته باشند. فکر کنم در نهایت سه یا چهار باشگاه هستند که امکاناتشان خوب است. موفقیت در یک فصل نیازمند یک طراحی و برنامه ریزی بسیار جدی و دقیق است چرا که یک فصل چهار تا بازی نیست! اگر برنامه ریزی اصولی و دقیق و ثبات فنی وجود داشته باشد بازیکن هم می تواند موفق شود.

**دیر مطرح شدم زیرا خودم بودم

عیسی آل کثیر جزو فورواردهایی است که خیلی دیرتر مطرح شد.یکی از دلایلش این بود که عیسی فوتبالیستی شهرستانی بود .اگر او در پایتخت بازی می کرد در سن پایین تر بیشتر دیده می شد و نامش زودتر بر سر زبان ها می افتاد.او درباره مطرح شدنش در 30 سالگی می گوید:در حال حاضر سی ساله هستم .اگر در شانزده سالگی تحت نظر استعدادیاب و در یک مدرسه فوتبال خوب تمرین می کردم قطعا زودتر مطرح می شدم. اگر از نوجوانی تحت نظارت حرفه ای و اصولی قرار می گرفتم می توانستنم زودتر به موفقیت برسم. کسانی که دیر مطرح می شوند قطعا خیلی تلاش کرده و فقط خودشان بوده اند که تا اینجا رسیده اند.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهرداد شکرالله
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
دممتون گرم که سراغ عیسی آل کثیر رفتید لطف کنید چند بعدی سرلک پرسپولیس هم بنویسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار