PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
پشت پرده اخراج سوارز از بارسا و ناگفته های دوست صمیمی مسی
می خواستند باند کاپیتان و لوییز را متلاشی کنند

ماجرایی جدایی لوییز سوارز از بارسلونا هر هفته ابعاد تازه ای پیدا می کند.نحوه رفتن او از بارسا به طرزی بود که ابهاماتی را به وجود آورد. تمام کسانیکه که ماجرای جدایی یا بهتر بگوییم اخراج محترمانه از بارسا را دنبال می کنند به این نتیجه رسیده اند که رفتن لوییز دوست صمیمی لیونل مسی کاپیتان بارسا از برنامه های جدی باشگاه آبی و اناری ها بود و رئیس باشگاه مصمم شده بود که سوارز را از تیم کنار بگذارد.هر چقدر هم سوارز برای بارسا مهره ای ارزشمند قلمداد می شد ولی عزمی در باشگاه وجود داشت تا ستاره اورگوئه ای از بارسا برود . به رغم علاقه ای که مسی به سوارز داشت و روابط عاطفی بین آنها که همواره سوژه رسانه های ورزشی اسپانیا بود و البته در نتیجه گیری تیم هم موثر واقع می شد اما رئیس باشگاه بارسا و کسانیکه در تصمیمات نهایی بارسا دستی بر آتش دارند و به شکلی مشاور رئیس باشگاه هستند رای به رفتن سوارز داده بودند.مسی در مورد جدایی سوارز واکنش پر سر و صدای نداشت ولی از گفتار و رفتارش می شد فهمید که او از جدایی دوست صمیمی اش از بارسلونا ناراحت است و دل خوشی از رئیس باشگاه خود ندارد.بخشی از ناراحتی مسی این بود که باشگاه رفتار مناسبی با سوارز نداشت و کارکنان باشگاه بارسا هم طوری در هفته های پایانی با سوارز رفتار کردند که ظاهرا کاملا برنامه ریزی شده بود.مراسم خداحافظی سوارز که با گریه اش خاتمه یافت گویای این واقعیت بود که جدایی او پشت پرده هایی دارد.شاید هم سوارز هنگامی که زیر گریه زد به یاد برخوردهای غیرمحترمانه باشگاه و کارکنانش افتاد که برایش دور از انتظار بود. برخورد سرد کارکنان باشگاه چند ماه قبل از رفتن به او فهماند که باید بارسا را ترک کند.سوارز پس از حضور چند هفته ای اش در اتلتیکو مادرید ،صحبت های تازه ای کرد و از نحوه رفتار باشگاه بارسا در قبال خودش پرده برداشت .مهاجم تیم ملی اروگوئه از نحوه برخورد باشگاه بارسلونا هنگام جدایی اش انتقاد و اعلام کرد به خاطر شرایطی که در آن قرار داشت گریه کرده است.و به نقل از موندو دپورتیوو، پس از پیروزی 2 بر یک اروگوئه مقابل شیلی در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، لوییس سوارس با رسانه ها صحبت و به جدایی اش از بارسلونا اشاره کرد. مهاجم اروگوئه ای از نحوه عملکرد کارکنان باشگاه کاتالانی انتقاد کرد و گفت: ما بزرگ هستیم. شش سال در بارسلونا حضور داشتم و می توانستند به شکل دیگری با من صحبت کنند و بگویند که قرار است در باشگاه تغییراتی به وجود آید.با این حال به شکل خوبی این کار انجام نگرفت و این موضوع حتی لیونل مسی را هم آزار داد. او می داند چقدر اذیت شدیم و چه لحظات بدی را گذراندیم.

سوارس درباره پیام خداحافظی مسی با او در شبکه های اجتماعی اظهار کرد: از این که لئو به صورت علنی از من حمایت کرد شگفت زده نشدم چون به خوبی او را می شناسم. می دانم چه دردی را تحمل کرد همانطور که گفت و من گفتم. نحوه برخورد و احساسی که هنگام بیرون کردن از باشگاه بارسا داشتم بیشتر از همه ناراحت کننده بود.مهاجم اروگوئه ای در مورد وضعیت خود در هفته ای که بارسا را ترک کرد و به اتلتیکومادرید پیوست، گفت: آن روزها، پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه تا زمانی که نخستین بازی ام را با روخی بلانکو انجام نداده بودم خیلی سخت بود. به خاطر شرایطی که در آن قرار داشتم گریه کردم. نمی توانستم نحوه برخورد باشگاه را بپذیرم.

لوئیس سوارزبا انتقاد دوباره از مدیریت باشگاه بارسلونا گفت اگر به بارسا گل بزند شادی نخواهد کرد. سوارز همچنین می‌گوید بارسا می خواسته او از مسی دور باشد.

لوئیس سوارز بار دیگر از مدیریت باشگاه بارسلونا به خاطر نحوه رفتارشان در جریان جدایی او از این تیم انتقاد کرد و گفت زمانی از برنامه‌های باشگاه درباره خود مطلع شده که آنها را در رسانه‌ها و مطبوعات خوانده است. او همچنین مدعی است باشگاه می خواسته با کنار گذاشتن او کاری کند که از مسی دور باشد.بعد از روی کار آمدن رونالد کومان در بارسا شایعات زیادی مطرح بود مبنی بر اینکه او قصدی برای استفاده از سوارز در برنامه‌هایش ندارد. در نهایت سوارز که تصمیم گرفته بود بارسا را در این شرایط ترک کند ابتدا تا یک قدمی یوونتوس پیش رفت ولی در نهایت به اتلتیکو مادرید پیوست.

سوارز در مصاحبه با شبکهESPNگفت: روایتی که بارسا از این ماجرا دارد پر از تناقض است. اگر به خاطر مسائل مالی یا ورزشی بود من متوجه می‌شدم ولی هنوز هم برایم روشن نیست که چرا آن تصمیم را گرفتند. به نظرم هدف شان این بود که من را از مسی دور کنند. شاید اینکه من با لئو رابطه نزدیکی دارم برایشان ناخوشایند بود. شاید دوست نداشتند این همه مدت در کنار من باشد. هر چند نمی‌فهمم که این چطور می‌توانست به ضرر تیم باشد. من و لئو در زمین همیشه دنبال هم می‌گشتیم ولی این به نفع تیم بود. شاید می‌خواستند او با هم تیمی‌های دیگرش بیشتر بازی کند. این تنها دلیلی است که می توانم تصور کنم .ستاره اروگوئه‌ای در ادامه درباره ماجرای درخواست جدایی مسی گفت: باشگاه باید به تصمیم مسی برای ترک باشگاه احترام می گذاشت. لئو می داند برای بارسا چه اهمیتی دارد. شاید این احتمال وجود داشته باشد که او در آینده برای باشگاه دیگری بازی کند ولی شاید هم با آمدن هیات مدیره جدید راضی شود و بخواهد در بارسا ادامه دهد.سوارز درباره نوع برخورد باشگاه با او در زمان بیرون رفتنش از بارسا گفت: نوع رفتار و عملکرد باشگاه من و خانواده ام را واقعاً آزرده کرد. این درست نبود. کومان به من زنگ زد و گفت در برنامه‌هایش جای ندارم ولی من از 10 روز قبل می‌دانستم که چنین چیزی از راه می‌رسد. او فقط خبرها و شایعاتی که در مطبوعات خوانده بودم را تایید کرد. من همیشه گفته بودم باشگاه به یک مهاجم جوان نیاز دارد ولی آنها هیچوقت کسی را نیاوردند که حتی با من رقابت کند. سال‌ها بود که می‌خواستند مهاجمین جدید به خدمت بگیرند چون می‌خواستند من را بیرون بیندازند. با این اوصاف اگر مقابل بارسلونا گلزنی کنم داد و فریاد راه نمی اندازم و شلوغش نمی کنم. اما شک نکنید که به جایی اشاره خواهم کرد.تاکنون آنچه برای علاقه مندان به بارسا و سوارز عیان شده و از سوی باشگاه بارسا هم تکذیب نشده رفتارهای غیر محترمانه باشگاه و کارکنانش با مهاجم تازه وارد اتلتیکو مادرید بوده است.برخی می گویند باشگاه تمایل بیشتری داشت که آنتونی گریزمان بیشتر در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرد و شکل بازی بارسا با رفتن سوارز در فاز حمله تغییر کند. برخی هم همان حرف سوارز را تایید می کنند و معتقدند که باشگاه می خواست باند مسی و سوارز را از بین ببرد که در این زمینه هم موفق شد و آخرسر هم اجازه نداد مسی از بارسا برود. صحبت های اخیر سوارز با واکنش هایی هم همراه شد.ریوالدو، ستاره گذشته باشگاه بارسلونا واکنش نشان داد و در حال حاضر نگران وضعیت خط حمله بارسا است و اعتقاد دارد که بارسا در بازی‌های بزرگ غیبت سوارز را إحساس خواهد کرد. ریوالدو در این باره گفت: بارسلونا باید تلاش بیشتری برای جذب یک مهاجم جدید به منظور جایگزینی سوارز انجام می داد، به خصوص از آنجا که آنها به بازیکنی اجازه جدایی دادند که هنوز فوق العاده و با کیفیت است.مطمئناً در بسیاری از بازی‌های لیگ، بارسلونا تیمی در اختیار دارد که می تواند بر سایرین غلبه کند اما قطعاً غیبت سوارز در لیگ قهرمانان و بازی‌هایی نظیر رئال مادرید، اتلتیکو و سویا به شدت حس خواهد شد. با این حال برای شکایت از تصمیم باشگاه دیر شده چرا که پنجره نقل و انتقالاتی بسته شده است.

کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار