PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
این هفته با محمد دانشگر مدافع تیم استقلال تهران
محمد دانشگر مدافع استقلال تهران در دو فصل گذشته جزو نفرات اثرگذار تیمش بوده است. گل او در وقت اضافه آخرین دربی که منجر به تساوی شد و بازی را به دو وقت اضافه 15 دقیقه ای کشاند هرگز از یاد طرفداران استقلال نمی رود. گلی که به زعم کارشناسان پایه گذار پیروزی استقلال در دربی 92 بود و سبب شد تا استقلال به بازی برگردد و در ضربات پنالتی بر پرسپولیس پیروز شود و راهی فینال جام حذفی شود. محمد قبل از آخرین دربی از جانب کادرفنی استقلال از تیم کنار گذاشته شده بود ولی بخشیده شد و با انگیزه مضاعف پا به میدان گذاشت و یکی از بهترین بازیهای خود را برای استقلال انجام داد. از طرفی مدافع برازجانی از زمانی که به استقلال آمده کمی حاشیه هایش بیشتر شده و کارشناسان فنی انتظار دارند که محمد دانشگر بجای این که روی حاشیه ها وقت بگذارد بهتر است روی تمرینات و فوتبال خود متمرکز شود تا روند پیشرفت خود را ادامه دهد.دانشگر از وقتی به استقلال آمده در فاز دفاعی تاثیرگذاری قابل توجهی داشته و به عنوان مدافع کناری هم به میدان رفته و به تیمش کمک کرده است. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی محمد دانشگر مدافع تیم استقلال تهران طی یک سال گذشته می کنیم.
جنگجویی از جنوب

**شادی هواداران استقلال مقابل خانه دانشگر

گل خاطره انگیز محمد دانشگر مدافع تیم استقلال در آخرین دربی پایتخت جزو اثرگذارترین گلهای استقلال در فصل گذشته بود.گلی که سبب ساز راهیابی استقلال به فینال جام حذفی شد.تعدادی از دوستداران استقلال و دانشگر پس از گل همشهری خود در دربی 92 مقابل خانه پدری مدافع استقلال تجمع کردند.دانشگر دراین باره می گوید:پس از گلزنی‌ام در دربی متوجه شدم همشهری هایم مقابل خانه پدری‌ام حضور پیدا کرده و به شادی پرداختند .

**مصدومیت 9 ماهه

دانشگر مدتها درگیر مصدومیت مچ پایش در سالهای گذشته بود.مدافع بوشهری استقلال در گذشته دچار مصدومیت دشواری شد و ماهها از میادین فوتبال دور ماند.وی می گوید:مصدومیت مچ پای من خیلی قدیمی است . در دورانی که بازیکن تیم امید بودم پایم دچار شکستگی شد و حدود 9 ماه تحت درمان بودم.وقتی هم به استقلال آمدم در دیدار با پیکان مچ پایم پیچید و چون در قسمتی از پای من به جای استخوان پلاتین است، مصدوم و کمی اذیت شدم .

**استقلال برد و با برادارانم در خیابان شادی کردیم

هر فوتبالیستی در دوران کودکی آرزو داشته که در دربی برای تیم موردعلاقه اش گلزنی کند.دانشگر از کودکی دوست داشت که در دربی برای استقلال گل بزند و سبب شادی طرفداران استقلال شود.وی می گوید:یکی از آرزوهای بچگی من گلزنی در دربی بود. چندین سال قبل که استقلال دربی را برد من و برادرانم با موتور به خیابان رفتیم و شادی کردیم .خداراشکر که یک روز هم توانستیم با گلزنی در دربی سبب خوشحالی هواداران استقلال شوم .

**بجا مانده از دربی 92

لحظه به لحظه دربی 92 در ذهن محمد دانشگر ثبت شده است. یکی از دلایلش این است که در این دربی گل حساسی زد .لحظه ای هم که استقلال،گل دوم را دریافت کرد برخی بازیکنان استقلال از ناراحتی روی سکوها واکنش نشان دادند و روانه رختکن شدند. دانشگر درباره این صحنه می گوید: بعد از آن که گل دوم را دریافت کردیم، نگاهی به سکوها داشتم که دیدم روزبه چشمی به عنوان یکی از بازیکنان ما خیلی سریع به رختکن رفت. خیلی حالش بد شد.البته داریوش شجاعیان چون دو بار رباط صلیبی پاره کرده، روی سکو ماند.

**همه گفتند معذرت خواهی کن

دانشگر ،مدت کوتاهی قبل از مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته از جانب کادرفنی تیم استقلال بنا به دلایلی کنار گذاشته شد.البته پس از چندین روز سوتفاهمات رفع شد و فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال ، دانشگر مدافع خود را بخشید تا محمد به تیم اضافه شود و به دربی 92 برسد.دانشگر درباره آن روزها می گوید:در دورانی که حواشی پیش آمد، هم سید مهدی رحمتی به من زنگ زد، هم حنیف عمران زاده با من صحبت کرد، آقای علیرضا نیکبخت واحدی هم زنگ زدند و حتی سامان جلیلی یکی از خوانندگان صحبتی با من داشت. خیلی‌های دیگر هم بودند مثل آقای هادی طباطبایی که همگی آن‌ها به من گفتند معذرت خواهی کن و به تمرین تیمم بروم.

**نظر دانشگر درباره هوادار واقعی

در دورانی که برخی افراد با آمدن چهره موردعلاقه شان یک شبه طرفدار تیمی می شوند و پس از رفتن همان چهره نظرشان تغییر می کند دانشگر اعتقاد دارد استقلالی واقعی فردی است که هر جای دنیا باشد با بردهای استقلال خوشحال می شود و با شکست هایش غمگین.محمد دراین باره می گوید:کسی که استقلالی است، در خانه هم باشد و تیمش ببرد خوشحال می‌شود و وقتی هم تیمش ببازد هر جای دنیا باشد اندوهگین می‌شود.

**تکل خطرناک مهاجم برزیلی

محمد دانشگر در بازی فصل گذشته مقابل سپاهان اصفهان عملکرد خوبی داشت ولیکن در صحنه ای از بازی دچار مصدومیت شد. در صحنه ای از بازی ، کی روش استنلی مهاجم برزیلی روی پای دانشگر تکل خشنی زد و ساق او را با نوک استوک هایش زخمی کرد.استقلالی‌ها اعتقاد داشتند مهاجم سپاهان باید با کارت قرمز جریمه می‌شد که البته موعود بنیادی فر داور مسابقه چنین نظری نداشت.بخش رسانه‌ای باشگاه استقلال ، بعد از بازی عکسی از خراش های شدید ایجاد شده روی پای دانشگر را منتشر کرد تا به داور بگوید که مهاجم سپاهان مستحق کارت قرمز بود.به هر ترتیب دانشگر خیلی خوش شانس بود که پس از تکل خطرناک کی روش دچار مصدومیت شدید نشد .برخی هم معتقدند که مدافع استقلال جان سخت بود و به راحتی تسلیم نمی شود.

**درگیری با حامد لک

دیدار استقلال و ماشین سازی تبریز در فصل گذشته پرحاشیه بود. یکی از حواشی بازی ،درگیری دانشگر با حامد لک دروازه بان فصل گذشته ماشین سازی بود.زمین خوردن های متوالی حامد لک باعث عصبانیت بازیکنان استقلال و منجر به یک درگیری فیزیکی در ورزشگاه آزادی شد. لک در دقیقه 8 بازی از وحید کاظمی داور مسابقه تذکر گرفت که وقت بازی را تلف نکند .ماجرا به همین جا ختم نشد و در دقایق پایانی نیمه نخست، این دروازه بان چند بار دچار مصدومیت شد و روی زمین افتاد و بلافاصله صدای بازیکنان استقلال درآمد.در سومین دقیقه از وقت اضافی نیمه اول ،زمانیکه دیاباته و حامد لک بر سر تصاحب توپ با هم برخورد کردند و داور خطای مهاجم استقلال را گرفت، لک روی زمین افتاد و در شروع بازی تاخیر ایجاد کرد. همین حرکت لک موجبات عصبانیت محمد دانشگر را فراهم کرد. مدافع استقلال ،وقتی با لحنی ناراحت و عصبانی به لک بابت وقت تلف کردن هایش تذکر داد، با واکنش تند دروازه بان فصل گذشته ماشین سازی مواجه شد و همین موضوع درگیری فیزیکی به همراه داشت. البته وحید کاظمی داور دیدار ماشین سازی و استقلال خیلی سریع در صحنه حاضر شد و ضمن جدا کردن لک و دانشگر از یکدیگر و سایر بازیکنان سریعا کارت زرد خود را از جیبش بیرون کشید و به لک نشان داد. بازیکنان استقلال که می دانستند دانشگر 3 اخطاره است و اگر کارت زرد بگیرد بازی بعدی با فولاد را از دست می دهد می خواستند سریعا او را از صحنه دور کنند اما کاظمی بازیکن خاطی استقلال را رها نکرد و به او نیز کارت زرد نشان داد.

**کل خاندان ما استقلالی هستند

جالب است که بدانید محمد دانشگر قبل از آن که استقلالی شود از تیم پرسپولیس هم پیشنهاد داشت اما محمد ترجیح داد استقلالی شود.محمد دراین باره می گوید: از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتم ولی من استقلالی بودم.هر شخصی به شهر ما بیاید می تواند سئوال کند که کل خاندان ما استقلالی هستند یا نه.دایی های من استقلالی هستند. خودم هم وقتی به استقلال آمدم خیلی خوشحال بودم که به آرزویم رسیدم.

**چرا دانشگر با منصوریان به استقلال نیامد؟

وقتی علیرضا منصوریان سرمربی استقلال شد بسیاری از علاقه مندان به این تیم انتظار داشتند که دانشگر با منصوریان به استقلال بیاید اما او نیامد. دانشگر دراین باره می گوید:زمانی که آقای منصوریان سرمربی استقلال شد این تیم مدافع داشت، بهتر بود بمانم تا شرایطم بهتر شود و بعد با این تیم قرارداد امضا کنم. خدا را شکر که شرایطی ایجاد شد تا بتوانم استقلالی شوم.

**رفاقت 14 ساله با فرشید دارم

محمد دانشگر با فرشید اسماعیلی همبازی خود در تیم استقلال رفاقت دیرینه دارد و در بیشتر عکس ها در کنار اسماعیلی است .محمد دراین باره می گوید:فرشید دوست صمیمی من است و ما 14 سال است با هم رفاقت داریم. در تیم های نونهالان، نوجوانان، امید و تیم فجر سپاسی با هم همبازی بودیم و رابطه مان بسیار نزدیک است.وقتی می خواستم به استقلال بیایم او به من گفت منطقی فکر کن چون آینده مهم است. این را هم بگویم که فرشید به من گفت وقتی به استقلال آمدم حرف دلم را گوش کردم و من هم همین کار را کردم و از انتخابم بسیار راضی هستم.

* کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار