PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۵۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
این هفته با محمد نادری مدافع تازه وارد تیم استقلال تهران
محمد نادری مدافع چپ و پیشین تیم فوتبال پرسپولیس ،در هفته گذشته رسما به عضویت تیم استقلال تهران درآمد. او یکی دیگر از بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که از پرسپولیس به استقلال آمد تا تجربه تازه ای کسب کند. البته تفاوتی بین محمد نادری با سایر بازیکنانی که از پرسپولیس به استقلال (یا بالعکس)آمدند وجود دارد. نادری جزو بازیکنان کم حاشیه فوتبال ایران به شمار می آید. همیشه کوشیده تا با اهالی فوتبال رفاقت کند و یکی از دلایل موفقیتش هم دوری از حاشیه است.نادری متولد مهرماه 1375 است و در تهران به دنیا آمده و اصالتش به استان قزوین بر می‌گردد. در یک خانواده فوتبالی بزرگ شده و فعالیتش را از فوتبال سالنی شروع کرد و بعد به تیم نونهالان سایپا پیوست. سربازی اش را در مقاومت گذراند و بعد به تیم تراکتور تبریز رفت و مدتی هم در نساجی توپ زد .زمانی که بازیکن تراکتور بود از یک تیم بلژیکی پیشنهادی دریافت کرد و برای پیشرفت به بلژیک رفت و بعد هم به پرسپولیس آمد. در پرسپولیس ،روزگار خوشی داشت و در آخرین بازی اش برای پرسپولیسی ها برابر تیم استقلال در نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته ، یکی از بهترین بازی های خود را انجام داد، گرچه در دربی دچار مصدومیت و از همراهی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا محروم شد.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی محمد نادری مدافع تازه وارد تیم استقلال طی ماه های گذشته می کنیم.
چپ کم حاشیه

**پیراهن بزرگان استقلال بر تن نادری

شماره پیراهن برای بازیکنان اهمیت دارد. فوتبالیست ها در نوجوانی آرزو دارند که وقتی به رده بزرگسالان می رسند با شماره پیراهن دوست داشتنی خود بازی کنند.طبق خبرها محمد نادری مدافع چپ و تازه وارد استقلال در فصل جدید لیگ برتر با شماره 2 به میدان می‌رود. شماره‌ای که در سال‌های اخیر بر تن خسرو حیدری مدافع راست محبوب و خوش‌تکنیک استقلال بوده است.از باشگاه استقلال خبر می رسد که نادری قصد دارد تا با رخصت از پیشکسوتان استقلال ،پیراهن شماره 2 را به تن کند. پیراهنی که پیش از این بزرگانی چون منصور پورحیدری در استقلال آن را بر تن می‌کردند. آخرین بازیکنی که پیش از نادری پیراهن شماره 2 استقلال را بر تن می‌کرد، خسرو حیدری دفاع راست بود که در پایان لیگ هجدهم از میادین فوتبال خداحافظی کرد.

**کار دشوار نادری در جناح چپ استقلال

جناح چپ استقلال پرترافیک است.محمد نادری کار آسانی در این پست ندارد.میلاد زکی پور و میلیچ از قبل در تیم استقلال حضور داشتند. به گفته مدیران استقلال ،مطالبات میلیچ پرداخت می شود و قرار است او به تهران برگردد تا به اردوی استقلال اضافه شود. استقلالی ها قبل از عقد قرارداد با محمد نادری با متین کریم زاده که از پارس جنوبی به استقلال آمده قرارداد بستند.البته در روزهای گذشته صحبت از جدایی زکی پور شد.با این حال ،اگر استقلال با سه مدافع بازی کند شرایط برای مدافعان استقلال دشوار است و یکسان نخواهد بود.البته نادری با نظر محمود فکری به استقلال آمده است و اگر در تمرینات آماده نشان دهد احتمالا در پازل تیم فکری قرار می گیرد .

**جدایی قطعی از تیم بلژیکی

پس از دو فصل انتقال قرضی، محمد نادری توانست از باشگاه کورتریک بلژیک جدا شود .جدایی از باشگاه بلژیکی خیال محمد نادری را آسوده کرد تا از انتقال قرضی رهایی پیدا کند و از بلاتکلیفی درآید.

**اعتراف یحیی

گفته می شد یحیی گل محمدی بعد از جذب سعید آقایی مدافع چپ پرسپولیس نسبت به ادامه همکاری با محمد نادری تمایلی نشان نداد. سرمربی پرسپولیس پس از مطرح شدن این حرف و حدیث ها در حاشیه یکی از تمرینات اعلام کرد که خواهان ادامه همکاری با نادری بوده و طی این مدت هم بارها با وی تماس تلفنی داشته تا از وضعیتش آگاه شود اما مدیریت باشگاه پرسپولیس هیچ تلاشی برای برپایی جلسه و مذاکره با نادری نداشته است.یحیی با انداختن توپ در زمین مدیریت باشگاه به همگان گفت که در جدایی این مدافع از پرسپولیس نقشی نداشته است.

**چرا نادری با پرسپولیس تمدید نکرد؟

محمد نادری مدافع سابق پرسپولیس ،کاروان این تیم را در سفر به دوحه و حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همراهی نکرد.برخی در خصوص غیبت نادری در کاروان پرسپولیس حاشیه سازی کردند ولی واقعیت چیز دیگری بود.نادری به دلیل مصدومیت در کاروان پرسپولیس حضور نداشت و مشغول مداوا و فیزیوتراپی بود . شدت مصدومیت نادری باعث شد تا وی ،مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد .البته در همین ایام ،مدیربرنامه های محمد نادری به باشگاه پرسپولیس اطلاع داد که در صورت جذب سعید آقایی، محمد نادری از این تیم جدا خواهد شد و تمدید قرارداد در کار نخواهد بود.

**پیشنهاد تیم بیرانوند برای نادری

محمد نادری سابقه حضور در لیگ بلژیک را داشت گرچه نتوانست در لیگ بلژیک بماند ولی یکسال پیش از باشگاه آنتورپ این کشور پیشنهاد رسمی دریافت کرد.باشگاه آنتورپ که علیرضا بیرانوند دروازه بان ایرانی را به خدمت گرفته با نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس(باشگاه سابق نادری)، پیشنهاد رسمی خود برای به خدمت گرفتن وی را اعلام کرد.

حتی توئیتر باشگاه پرسپولیس در توئیتی اعلام کرد که محمد نادری از باشگاه بلژیکی آنتورپ پیشنهاد دارد.

**بازی در سه پست برای کالدرون

در دورانی که گابریل کالدرون سرمربی تیم پرسپولیس بود محمد نادری در چند پست برای سرخپوشان بازی کرد و دچار سرگیجه شد!اصرار کالدرون به استفاده همزمان از نادری و انصاری در ترکیب اصلی باعث شد نادری را در پست های مختلف ببینیم.نادری ،هرچند به عنوان مدافع چپ به تیم ملی دعوت شد و اتفاقا در نیمه دوم بازی تیم ملی با عراق هم در همین پست بازی کرد ولی فصل گذشته مقابل نفت مسجد سلیمان در نیمه اول به عنوان هافبک چپ بازی کرد، از ابتدای نیمه دوم به هافبک راست منتقل شد و در بیست دقیقه پایانی در پست تخصصی خودش در دفاع چپ بازی کرد.

**چرا نادری در لیگ بلژیک موفق نبود؟

محمد نادری در تیم کورتریک بلژیک نتوانست به جایگاه ثابتی برسد و به زعم فوتبالی ها نتوانست کار را بگیرد.وی درباره عدم موفقیتش در لیگ بلژیک می گوید: رفتنم به بلژیک به واسطه تاخیر در صدور ویزا کمی طول کشید. وقتی به بلژیک رفتم بازی‌های آن‌ها شروع شده بود و اگر اشتباه نکنم هفته دوم یا سوم‌ لیگ آنها بود. بعد ،یک مصدومیت هم برایم به وجود آمد که من را از ترکیب دور کرد و نتوانستم آن طور که باید خودم را نشان دهم.

**برانکو به من روحیه می داد

وقتی محمد نادری بطور قرضی از تیم بلژیکی جدا شد و به پرسپولیس آمد در روزهای ابتدایی به حاشیه رانده شد.عده ای درباره انتقال او به پرسپولیس حرف و حدیث هایی درست کردند که اتفاقا از نظر فنی روی عملکرد نادری تاثیر مستقیم گذاشت!نادری در یکی از بازیهای پرسپولیس مرتکب خطا بر روی بازیکن حریف در محوطه جریمه تیم خودی شد که داور بلافاصله اعلام پنالتی به ضرر پرسپولیس کرد. عده ای خطای پنالتی نادری را بزرگ کردند و او را به حاشیه بردند.نادری درباره این روزهای دشوار و پرحاشیه می گوید: یکی، دو روز استرس زیادی داشتم و اصلا نمی‌توانستم درست بخوابم چون اولین حضورم در پرسپولیس را داور این‌طور خراب کرد. با این حال یکی، دو روز بعد برانکو مرا صدا کرد و به من گفت تو اول راه هستی و به این پنالتی‌ها توجه نکن. این خطا پنالتی نبود و اصلا فکر نکن و کار خود را با قدرت ادامه بده تا بتوانی به خوبی بدرخشی. این صحبت‌های برانکو برای من روحیه بخش بود و سعی کردم در بازی های بعدی جبران کنم.

**میراث برانکو

نادری زمانی که شاگرد برانکو در پرسپولیس بود همیشه از جانب سرمربی کروات تشویق می شد تا بیشتر نفوذ کند و در خدمت فاز حمله تیمش باشد.برانکو از فوتبال ایران رفت ولیکن میراث اش که همان بازی روبه جلو بود باقی ماند.

وی دراین باره می گوید:قبل از برگزاری مسابقه ،برانکو در جلسه از من می‌خواست که مدام نفوذ کنم. بطورکلی هدف کمک کردن به تیم برای نتیجه گیری بود. در مورد دریبل زدن‌های در حال حرکت هم چون من سالنی باز بودم ناخودآگاه این توانایی را دارم که هنگام نفوذ این کار را انجام دهم . حتی در 14 سالگی با آقای شمس نایب قهرمانی جهان را در فوتسال به دست آوردیم.مهم‌تر از همه ، برانکو به ما یاد داد که همدل باشیم و با قدرت کار کنیم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار