PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
این هفته با رامین رضاییان مدافع راست تیم الدحیل قطر
رامین رضاییان، از برترین مدافعان راست یک دهه اخیر فوتبال ایران است که قابلیت بازی در چند پست را دارد. او در آغاز فوتبالش مهاجم بود و سپس به عنوان مدافع راست بازی کرد و حتی با نفوذهایش توانست هافبک راست تیم هایش در سالهای اخیر شود.رامین جزو مدافعانی است که از جناح راست نفوذ می کند و پاس گل می دهد و حتی گل هم می زند. ضربات ایستگاهی و تماشایی رامین رضاییان که طی سالهای گذشته به گل بدل شده او را به عنوان یک کاشته زن حرفه ای در آسیا مطرح کرده است.در حال حاضر رامین در الدحیل، تیم متمول قطری ها روند خوبی داشته و با گل های تماشایی اش در لیگ ستارگان توانسته خود را اثبات کند.گرچه یک نشریه قطری، چندی پیش با مطلبی دور از واقعیت منتقد رضاییان شد ولی گل دیدنی او به الریان پاسخ محکمی به منتقدان بود. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی رامین رضاییان مدافع راست الدحیل طی سالهای گذشته می کنیم.

**گرفتار بی خوابی پس از بازی

رامین رضاییان مدافع راست و شوت تیم الدحیل قطر مثل برخی فوتبالیست ها پس از بازی های حساس گرفتار بی خوابی می شود.برخی بازیکنان با بازی های تیم خود زندگی می کنند. 24 قبل و بعد از بازی در حال و هوای مسابقه هستند و ذهن شان درگیر لحظات بازی می شود. رامین رضاییان از این جنس فوتبالیست هاست. احساسی و واقع گرا در عالم فوتبال که از ویژگی های وی در دوران فوتبالی اش به شمار می آید.وی دراین باره می گوید:بطورکلی شب های بعد از بازی سخت می‌خوابم چون دویدن زیاد و خستگی زیاد، خواب را سخت می‌کند.شرایط کنونی ام تغییر کرده است. الریان ،پارسال نایب قهرمان شده بود و امسال برای قهرمانی می‌جنگد. خوشحالم که توانستم در این چند بازی که تازه به تیمم اضافه شده ام، عملکرد خوبی داشته باشم.

**سختی های رامین در الدحیل

چندی پیش،رامین به الدحیل نایب قهرمان فصل گذشته لیگ ستارگان قطر پیوست. تیمی متمول که با هزینه های قابل توجه بسته شده است و هدفش بزرگی در لیگ ستارگان و حتی آسیاست.رامین درباره روزهای نخستین خود در الدحیل می گوید: روزهای ابتدایی که به تیمی جدید اضافه می‌شوی بطورکلی سخت است و این دشواری در تیم هایی که مدعی هستند بیشتر هم می‌شود. خوشحالم که خودم را به الدحیل تحمیل کردمو توانستم خود را با شرایط تیم جدید، مربیان و بازیکنانش وفق دهم.

**بدشانسی علت حذف الدحیل در آسیا بود

حذف الدحیل تیم متمول و پرهزینه قطری در لیگ قهرمانان آسیا بحث برانگیز بود.رامین درباره روزهای پس از حذف الدحیل از لیگ قهرمانان می گوید:سرمربی قبلی زحمت زیادی برای تیم کشید اما ما بدشانسی آوردیم . سرمربی قبلی کنار رفت.بازیکنان کلیدی تیم مصدوم و ناآماده بودند و بدشانسی بدموقعی سراغمان آمد.سرمربی جدید آمده و کار زیاد دارد تا الدحیل به روزهای خوب برگردد.

**آچار فرانسه الدحیل در جناح راست

رامین رضاییان در الدحیل به عنوان مدافع راست بازی می کند .به نظر می رسد سرمربی الدحیل روی نفوذهای رامین حساب باز کرده و گاهی در جریان بازی دستش برای نفوذ باز است.وی دراین باره می گوید: مدافع راست الدحیل هستم یک بازی ،هافبک راست بازی می کنم و گاهی در بازی وینگ بک راست هستم. همه چیز به سیستم بازی الدحیل بستگی دارد که من مدافع باشم یا جلوتر بازی کنم.هر چه سرمربی تیم بخواهد انجام می دهم.من عاشق بازی در پست دفاع راست هستم . مربیانی که با من کار کرده‌اند می‌دانند که مرا هر جا بگذارند بازی می کنم.

**تغییر سبک زندگی برای پیشرفت ورزشی

راز موفقیت رامین در فوتبال ،خوب تمرین کردن است.از وقتی به اروپا رفت سبک زندگی ورزشی اش تغییر کرد و نتیجه اش بدنی آماده و عضلانی است .نفوذها و شوت های سنگین رامین در جریان بازی حاصل تمرینات خوب در سالهای اخیر بوده است.وی دراین باره می گوید: سبک زندگی ام را عوض کردم و از وقتی اروپا آمدم برنامه غذایی خاصی دارم. اگر تمرین زیاد کنید ولی زندگی حرفه ای نداشته باشید، نمی‌توانید پیشرفت کنید. من در کرونا خیلی بیشتر تمرین می کردم چون این را یاد گرفته ام .تا وقتی فوتبال بازی می‌کنم باید سختی بکشم، باید مثل یک جنگجو باشم و در زمین مبارزه کنم.

**مدیون پرسپولیس و هوادارانش هستم

رامین با این که چند سالی است از تیم پرسپولیس رفته ولی کماکان به تیم اسبق خود علاقه دارد.حتی یکی از گل های اخیر خود را به هواداران پرسپولیس تقدیم کرد.وی در این خصوص می گوید:فوتبال حرفه‌‌ای است و تنها چیزی که می‌ماند پرسپولیس است.من تمام این اسمی که دارم مدیون پرسپولیس و هوادارانش هستم .

**شلیک تماشایی رامین به قلب تیم شجاع

در هفته پنجم لیگ ستارگان قطر، تیم الدحیل که مثل چهار بازی قبل رامین رضاییان را در ترکیب و سمت راست خط دفاعی داشت مقابل الریان(تیم جدید شجاع خلیل زاده) و رده چهارمی قرار گرفت.رامین که در لیگ قهرمانان آسیا یک گل تماشایی از روی ضربه ایستگاهی مقابل شارجه امارات به ثمر رسانده بود، در دقیقه 90+3 بازی برابر الریان نیز از پشت قوس محوطه جریمه، ضربه آزاد الدحیل رابا شوت فنی به کنج دروازه زد تا پس از دفع ناقص فهد بکر، توپ وارد دروازه الدحیل شود.الدحیل که طی پنج مسابقه اخیرش چهار باخت را تجربه کرده و تنها یک برد به دست آورده بود، با گل استثنایی رضاییان توانست به برتری 2 بر یک مقابل الریان دست پیدا کند تا 9 امتیازی شود و با یک پله بالاتر نسبت به یاران خلیل‌زاده، در جایگاه چهارم جدول لیگ ستارگان قطر قرار بگیرد.رامین در نخستین بازی برای این تیم در هفته اول لیگ ستارگان نیز یک پاس گل داده بود.

**تمجید مدیر الدحیل از رامین

باشگاه الدحیل ،پس از به خدمت گرفتن رامین رضاییان از توانایی بازیکن تازه وارد ایرانی خود تعریف کرد ومدیر باشگاه الدحیل نیز به تمجید از رضاییان پرداخت.رامین بعد از یک فصل درخشان در الشحانیه قطر، با پیشنهاد جالب توجه الدحیل راهی این باشگاه متمول قطری شد.راشد، مدیر باشگاه الدحیل درباره جذب مدافع ایرانی در مصاحبه به شبکه «الکاس» قطر، گفت: رامین رضاییان بازیکن بزرگ و توانمندی است. او در فصل گذشته عملکرد درخشانی با الشحانیه داشت و موفق شد 13 گل به ثمر برساند. او بازیکن گلزنی است و شم گلزنی بالایی دارد. امیدوارم او در الدحیل موفق شود و به تیم کمک کند. ما به توانایی رضاییان ایمان داریم.

**گل سرنوشت ساز رامین

گلزنی در اولین روزهای فصل به تیم استقلال و سوپرگل به پرسپولیس در آخرین روزهای لیگ چهاردهم، همان چیزی بود که رامین رضاییان برای انتقال به یک تیم بزرگ و البته تثبیت جایگاهش در تیم ملی به آن احتیاج داشت. بنابراین وقتی در مقابل اندک هواداران پرسپولیس وارد میدان شد، با چنان انگیزه ای برابر شاگردان حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس بازی کرد که گویا راه آهن برای قهرمانی تلاش می‌کرد! اتفاقا رامین به هدف خود نیز رسید و برابر تیمی که بعدا هوادارش شد، گلی تماشایی به ثمر رساند.رضاییان 24 ساله که به عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ برتر موردتوجه کارلوس کروش سرمربی وقت تیم ملی قرار داشت، در دقیقه 38 بازی با پرسپولیس در حالی پشت یک ضربه ایستگاهی قرار گرفت که توپ از دروازه مسعود همامی 25 متر دور بود و دیوار دفاعی سرخپوشان نیز متشکل از ستاره های وقت این تیم تشکیل شده بود. رامین با ژستی به دروازه قرمزها نگاه کرد و ضربه اش را به سبک رونالدو زد که بعد از گذر از دیوار دفاعی به محسن بنگر خورد و در درون دروازه آرام گرفت.گل رضاییان که ناهماهنگی و آشفتگی پرسپولیس آن روز را به تصویر کشید باعث شد تا حمید درخشان بعد از بازی با اظهاراتی تند خطاب به بازیکنانش، پایان همکاری با پرسپولیس را اعلام کند و زمینه برای حضور برانکو ایوانکوویچ فراهم شود.گل رامین به پرسپولیس آن روز، آغازگر تحول در اردوی سرخپوشان شد .

**دو خاطره از جام جهانی

رامین دو خاطره شنیدنی از جام جهانی 2018 روسیه دارد که هیچ گاه فراموش نخواهد شد. وی می گوید:من رئالی هستم و راموس را خیلی دوست دارم. می‌دانم درگیرانه بازی می‌کند ولی در بازی تیم ایران و اسپانیا نمی‌دانم چه اتفاقی برایش افتاد که راموس خیلی با شخصیت شده بود. یک طوری برخورد کرد که بعدش برایش پست گذاشتم و گفتم فکر نمی‌کردم این شخصیت را در بازی داشته باشی. من رونالدو را خیلی دوست دارم و برایم عجیب بود، مقابلش بازی کنم. من در بازی برابر پرتغال یک مقدار حرکات غیر فوتبالی با رونالدو داشتم. پیراهنش را می‌کشیدم. دست به بدنش می‌زدم. رونالدو به من گفت مرا لمس نکن ،من هم گفتم تو بازیکن مورد علاقه ام هستی و دوست دارم تو را لمس کنم. همینطوری به او گفتم. به او گفتم اگر از من خوشت نمی‌آید، جایت را عوض کن و برو آن طرف زمین. پس از بازی برابر پرتغال هم وقتی وارد رختکن شدیم.آقای کروش در رختکن داد زد کسی که پیراهنش را عوض نکرده؟ و هیچ کس هم عوض نکرده بود. البته اگر کسی هم عوض کرده بود، در رختکن جرات نداشت بگوید چون در آن بازی ما باید صعود می کردیم

کیوان طباطبایی*

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار