PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۰۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
این هفته با مهدی مهدی پور،هافبک تازه وارد استقلال تهران
بازیکنان جوان و باآتیه ای طی چند سال گذشته در لیگ برتر چهره شدند که در حال حاضر جزو بهترین های لیگ بیستم به شمار می آیند.بازیکنانی که اکنون هر کدام به مهره های ارزشمند و موثر تیم های خود بدل شده اند.مهدی مهدی پور هافبک تازه وارد تیم فوتبال استقلال تهران از همین دست بازیکنان است که در فصول گذشته لیگ برتر روند خوبی را طی کرد و در تیم های ذوب آهن اصفهان و تراکتورسازی تبریز چهره شد.او به حدی تاثیرگذاری داشت که با جدایی از ذوب آهن چند پیشنهاد خوب دریافت کرد که آخر سر ترجیح داد برای پیشرفت فنی به استقلال ملحق شود.عیار فوتبال مهدی پور به میزانی است که هر مربی مایل است هافبکی همچون مهدی پور در کمربند خط میانی تیمش داشته باشد و از دوندگی او در وسط زمین به بهترین نحو استفاده کند. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی مهدی مهدی پور هافبک اصفهانی تیم استقلال طی سالهای گذشته می کنیم.
مهندس آبی پوش

**خوشبین به استقلال 99

مهدی مهدی پور هافبک تازه وارد استقلالی ها به آینده پیش روی خود در جمع آبی پوشان خوشبین است و به زعم او به تیمی آمده است که از نظر تیمی و فنی خوب است و مستحق موفقیت های بزرگ است.مهدی پور عقیده دارد که اگر تمامی اعضای کنونی تیم استقلال دست به دست هم بدهند می توانند امسال در لیگ برتر بزرگی کنند و از این رو استحقاقش را دارند.

**بیشتر استقلالی ها از دوستان قدیمی مهدی هستند

مهدی پور پس از اضافه شدن به اعضای کنونی استقلال از جو مثبت و دوستانه تیم جدیدش صحبت کرد و این که با بیشتر بازیکنان قدیمی استقلال ،روابط دوستانه ای دارد .در ضمن مهدی خوشحال است که به تیمی پیوسته که جو صمیمی و گرمی دارد و از روابط صمیمانه اعضای تیم استقلال در بدو ورودش تشکر کرد.

**مهدی از استقلال به تیم ملی می رسد؟

مهدی پور امیدوار است که با حضورش در تیم استقلال بتواند به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شود. امسال برای مهدی پور سال مهمی است و با درخشش در استقلال می تواند به تیم ملی دعوت شود. استقلال برای او سکوی پرتابش است .مهدی در تیم ذوب آهن اصفهان در سطح خوبی قرار داشت و اگر همان بازی هایی را که برای ذوب آهن در گذشته انجام داده در استقلال تکرار کند قطعا درهای تیم ملی به روی او باز خواهد شد.

**بهترین دوران فوتبال مهدی پور

مهدی پور در دوره ای که یحیی گل محمدی در تیم ذوب آهن اصفهان ،سرمربیگری می کرد جزو نفرات اثرگذار تیم یحیی بود.او در تیم یحیی به هافبکی شناخته شده در لیگ برتر بدل شد و مشتریان زیادی پیدا کرد.قطعا یحیی و مجتبی حسینی در ذوب آهن به مهدی پور ،دانیال اسماعیلی و احسان پهلوان و... خدمت کردند و سالهای خوبی در ذوب آهن گل محمدی داشتند.مهدی پور در مدتی که شاگرد گل محمدی بود دوبار قهرمان جام حذفی شد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز بازی های خوبی انجام داد.

**بخاطر کرونا دو هفته عقب افتادم

مهدی مهدی پور در بدو ورودش به استقلال به کرونا ویروس مبتلا شد. بدشانسی از این بدتر نمی شود.مهدی پور درباره نحوه ابتلایش به کرونا می گوید:تست کرونای من و محمد دانشگر با هم مثبت شد. وقتی به رختکن استقلال رسیدم، با هم گرم گرفتیم و فردای آن روز فهمیدیم که تست کرونای فرشید اسماعیلی مثبت شده است. بعدش هم تست کرونای من و دانشگر مثبت شد. دوران قرنطینه برای ما خیلی سخت نبود ، متاسفانه دو هفته از تمرینات را از دست دادم.

**علت طولانی شدن انتقال مهدی پور

مذاکرات مهدی پور با باشگاه استقلال طولانی شد و به زعم مهدی به درازا کشیده شدن انتقالش از جانب باشگاه استقلال بود.باشگاه استقلال می خواست سرمربی جدیدش را انتخاب کند و قصد داشت انتقال مهدی پور پس از انتخاب سرمربی انجام شود تا مشکلی در آینده برای هافبک اصفهانی به وجود نیاید.پس از مدتی ،محمود فکری سرمربی استقلال شد و با انتقال مهدی پور به تیمش موافقت کرد.

**مهدی پور با علی کریمی از 10 سالگی همبازی بود

با آمدن مهدی پور به استقلال خبر رسید که علی کریمی با تیم "اف.سی.قطر" قرارداد بست.کریمی هافبک طراح استقلال تصمیم گرفت لژیونر شود.البته مهدی پور در صحبت هایش بارها گفته بود به استقلال نیامده تا جای کریمی را بگیرد.حتی مهدی پور در مصاحبه ای گفت که دوست دارد علی کریمی همشهری اش در استقلال بماند زیرا از 10 سالگی با کریمی همبازی بوده است.وی دراین باره می گوید: قبلا گفته بودم که هرگز به استقلال نیامدم که جای علی کریمی را بگیریم. اصلا به این قصد در استقلال حضور پیدا نکردم. هر بازیکنی جایگاه خودش را دارد و من هم باید جایگاه خودم را به دست بیاورم. همه تلاشم را می‌کنم تا روزهای خوبی را سپری کنم.

**دل به دل راه دارد

مهدی پور در تیم تراکتورسازی تبریز روزهای خوبی داشت.مهندس تیمشان لقب گرفت.روابط او با هواداران تراکتور گرم و صمیمی بود.حتی، پس از جدایی از تراکتور هم با پرشورها روابط دوستانه ای دارد.فصل گذشته که با تیم ذوب آهن اصفهان به تبریز رفت و با تراکتور بازی کرد هواداران تراکتور،مهدی را تشویق کردند.وی در مورد تشویق هواداران تراکتور می گوید: آنقدر تبریزی‌ها به ما محبت دارند که انگار من هنوز بازیکن تراکتور هستم. دل به دل راه دارد و همه چیز دو طرفه است و به آنها علاقه مند هستم . هواداران تراکتور مثل خانواده من هستند.

**من با آمپول برای تیم شهرم بازی کردم

مهدی پور در زمانی که بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان بود دوران خوبی داشت. او سرباز شد و بنا به تصمیم شخصی پس از گذشت 6 هفته از لیگ برتر به تراکتورسازی تبریز پیوست. مدیر و سرمربی وقت ذوب آهن از مهدی پور و دانیال اسماعیلی فرد و احسان پهلوان دلخور شدند و حتی برخی گفتند که آنها به تیم ذوب آهن لطمه وارد کردند .مهدی پور توقع نداشت که مسئولان وقت ذوب آهن علیه او موضع گیری کنند .وی دراین باره توضیح داد و گفت: به خاطر علاقه‌ای که به تیم شهرم، ذوب آهن داشتم با آمپول و درد به زمین می‌رفتم و این را هم خودم و هم پزشک وقت تیم می‌دانست که به مرور زمان به بدنم آسیب وارد می‌شود. 6 هفته با درد برای آنها بازی کردم . همه می‌توانند بازی‌های 6 هفته‌ای که من با درد برای ذوب‌آهن بازی کردم را تماشا کنند و درباره عملکردم نظر بدهند. ای کاش به حرمت آن 6 بازی که با درد برای ذوب آهن به میدان رفتم این صحبت‌ها را نمی‌کردند. حتی دانیال اسماعیلی‌فر با بینی‌ شکسته‌ و جراحی شده‌اش با توجه به اینکه دکتر به او 3 هفته استراحت مطلق داده بود برای ذوب‌آهن بازی کرد، چون می‌دانست تیم به او نیاز دارد. با وجود آنکه او هم امکان داشت سلامتی‌اش به خطر بیفتد.

**دوران سربازی

مهدی پور به همراه احسان پهلوان و دانیال اسماعیلی فرد به خدمت سربازی رفت .جایی که این بازیکن به همراه اسماعیلی فر و پهلوان برای گذراندن دوران مقدس سربازی راهی تبریز شدند ولی بنا به دلایلی چند ماهی را با اسلحه "کلاشینکف" و لباس سربازی در پادگان به سر بردند.عکس های آنها با لباس سربازی منتشر شد که چهره دیگری از آنها را نشان می داد.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کتایون فرخزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
بهترین خرید استقلال است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار