PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
این هفته با لوسیانو پریرا مندز، مهاجم کهنه کار فولاد خوزستان
بازیکنان باکیفیت خارجی در ادوار لیگ برتر فوتبال ایران کم شمار هستند.متاسفانه بیشتر بازیکنان خارجی ای که در لیگ برتر شاغل شدند ارزش فنی شان پایین تر از بازیکنان داخلی بود و نظر کارشناسان فنی و علاقه مندان به فوتبال را جلب نکردند.بازیکنانی هم در این بین بودند و هستند که از کانال مربیان دلسوز در لیگ برتر شاغل شدند .لوسیانو پریرا مندز کاپیتان و مهاجم کهنه کار تیم فولاد خوزستان از این جنس است که رزومه خوبی در لیگ برتر داشته و بیشترین بازی را به عنوان بازیکن خارجی در لیگ برتر انجام داده و در این خصوص رکورددار است.پریرا مندز یا ملقب به شیمبا ، متولد 1983 در منطقه سالوادور برزیل است و مبلغ قراردادش با فولاد خوزستان به میزان یک میلیون یورو در سایت ترانس مارکت ثبت شده است. مهاجم راست پای تیم فولاد در 37 سالگی به دنبال افتخارات تازه در لیگ برتر فوتبال ایران است. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی شیمبا فوروارد برزیلی فولاد خوزستان طی سالهای گذشته می کنیم.
باسابقه ترین بازیکن خارجی لیگ برتر

9 فصل حضور در لیگ برتر

لوسیانو پریرا مندز مهاجم فولاد خوزستان در لیگ بیستم ،نهمین فصل حضورش را می گذراند.مهاجم برزیلی فولاد باسابقه ترین بازیکن خارجی لیگ برتر است. آمار و ارقام به ما می گوید که شیمبا در لیگ بیستم به رکورد باسابقه ترین بازیکن خارجی لیگ برتر رسیده و بیشترین تعداد بازی را به عنوان بازیکن خارجی در لیگ برتر فوتبال ایران ،به دست آورده است.

دو قهرمانی با سپاهان و فولاد و یک آقای گلی

لوسیانو پریرا مندز در طول 9 فصلی که در لیگ برتر حضور داشته دوبار طعم قهرمانی در لیگ را چشیده است.شیمبا توانسته در دو فصل متوالی با سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان طعم شیرین قهرمانی را بچشد و در لیگ هجدهم نیز در کنار کی‌روش استنلی سوارز مهاجم برزیلی تیم سپاهان اصفهان، توانست عنوان آقای گلی فوتبال ایران را کسب کند.

از لیگ دوازدهم تا فولاد خوزستان

لوسیانو پریرا مندز مهاجم برزیلی از لیگ دوازدهم و با حضور در تیم فولاد خوزستان کارش در ایران را آغاز کرد و در این مدت در تیم‌های فولادخوزستان، گسترش فولاد تبریز، سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان بازی کرده است. شیمبا همراه با تیم فولاد خوزستان و سپاهان، 2 قهرمانی در کارنامه دارد و در این دو تیم، عملکردش به مراتب بهتر بوده و جزو بهترین خارجی های سپاهان و فولاد خوزستان به شمار می آید.

گل های سه امتیازی شیمبا

تعدادی از فورواردها در لیگ برتر با گل های سه امتیازی شان مطرح شده اند.شیمبا مهاجم فولاد خوزستان هم در همین ردیف قرار دارد و با گل های سه امتیازی اش در لیگ برتر توانسته امتیازات ارزشمندی را برای تیم هایش کسب کند.البته تعداد مهاجمانی که در لیگ برتر با گل های سه امتیازی شان به جایگاهی قابل احترامی رسیده اند از انگشتان یک دست بیشتر است که می توان به علی علیپور(مهاجم پیشین تیم پرسپولیس) و وحید امیری اشاره کرد .

مهاجمی که دروازه بان شد

آقای گل ادوار گذشته لیگ برتر در بازی فصل گذشته فولاد خوزستان برابر تیم ماشین سازی تبریز مجبور شد درون دروازه تیمش قرار بگیرد.او، گل دوم و برتری تیمش را برابر ماشین سازی به ثمر رساند و در دقایق پایانی مسابقه، دروازه بانی را هم تجربه کرد. شهاب گردان دروازه بان فصل گذشته فولاد با رفتاری عجیب، دو کارت زرد متوالی را به دلیل اتلاف وقت به جان خرید تا داور او را اخراج کند. نکونام هر پنج تعویض‌اش را انجام داده بود و گزینه ورود یک دروازه‌بان جدید به داخل زمین قابل دسترس نبود، به همین دلیل شیمبا داوطلب شد که درون دروازه قرار بگیرد تا دروازه بانی را هم تجربه کند.

یاد برادر
شیمبا یک برادر داشت که در لیگ دسته دوم برزیل ،به عنوان دروازه بان بازی می کرد که متاسفانه در 19 سالگی درگذشت.روزی که شیمبا ،داخل دروازه فولاد خوزستان ایستاد به زعم خودش یاد برادرش افتاد و گفت:این کار را به عشق برادرم انجام دادم که دیگر در بین ما نیست. وقتی درون دروازه قرار گرفتم احساس خاصی داشتم و مدام یاد برادرم می افتادم. او را دوست داشتم ولی متاسفانه در 19 سالگی ما را ترک کرد. برادرم در لیگ دسته دوم برزیل ،دروازه‌بان بود و دوست داشتم او را به فوتبال ایران بیاورم .

موفقیت تیم از گلزنی من مهم تر است

لوسیانو پریرا مندز جزو مهاجمانی است که بیشتر در خدمت تیم است و او از این بابت ضرر کرده و تعداد گل هایش در طول فصل پایین آمده است.وی دراین باره می گوید: تاکتیک تیم ما متفاوت است و تلاش من این است که خواسته‌های جواد نکونام را در زمین پیاده کنم. من به فکر موفقیت فردی نیستم . مهم این است که تیمم برنده شود و نتیجه بگیرد. من در زمین مسابقه تلاش می‌کنم بازیکن مفیدی برای تیمم باشم، حالا چه با گل زدن و چه با انجام دادن وظایف دیگرم که کادر فنی گوشزد کرده است.

نظر شیمبا درباره نکونام

شیمبا با جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان همکاری خوبی دارد و در دوران حضور نکونام توانسته به آمار قابل ملاحظه ای برسد.وی در خصوص سرمربی فولاد می گوید: نکونام، سوابق روشنی در بازیگری دارد و تجربیات زیادی را در فوتبال اروپا به دست آورده است. نکونام با اینکه دو سال است مربیگری را شروع کرده ولی در همین زمان کم، نشان داده که مربی توانمند و صاحب سبکی است. واقعا یک مربی فوق‌العاده است و کادرفنی خوبی دارد. نکونام ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان دارد و این بسیار مهم است. از طرفی مدیریت باشگاه فولاد هم بسیار حرفه‌ای است و در مجموع باید بگویم که کار کردن با نکونام و سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان فوق‌العاده است و ما با این کادرفنی و مدیریت می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگی برسیم.

فعلا به خداحافظی فکر نمی کنم

لوسیانو پریرا مندز با وجود اینکه 37 ساله است ولی همچنان جزو بازیکنان آماده فولاد محسوب می شود و در بازی اخیر تیمش برابر تیم استقلال، یک خطای پنالتی از محمد حسین مرادمند مدافع استقلال گرفت و ضربه پنالتی را به گل بدل کرد.شیمبا به زعم خودش، فعلا قصد خداحافظی ندارد ومی‌گوید: من از لحاظ بدنی شرایط خوبی دارم و همیشه سعی می‌کنم یک زندگی حرفه‌ای داشته باشم. احساس من این است که همچنان می‌توانم فوتبال بازی کنم و به فکر خداحافظی نیستم. اگر به این نتیجه برسم که شرایط بدنی‌ام اجازه نمی‌دهد بازی کنم، قطعا از فوتبال خداحافظی خواهم کرد.

طلبم را ریالی پرداخت کنید

مشکل بزرگ خارجی‌های شاغل در فوتبال ایران به علت تحریم ها، حواله ارزی است.باشگاه ها برای پرداخت مطالبات خارجی های لیگ برتر به دلیل تحریم ها نمی توانند مبلغ پرداختی را به حساب بازیکن خارجی خود در کشور دیگری واریز کنند ولی شیمبا یکی دو بار برخلاف خارجی های لیگ اعلام کرد که حاضر است مطالباتش را به شکل ریالی دریافت کند و قصد همکاری دارد. وی بر سر مطالبات باقی مانده اش از باشگاه ماشین سازی اعلام کرد که اصراری به حواله ارزی ندارد .

عاشق رونالدو
شیمبا از طرفداران کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی یوونتوس است و دراین باره می گوید: عاشق کریس رونالدو هستم، هر چند که تیم مورد علاقه‌ام بارسلوناست! من همیشه بازی‌های کریس را می‌بینم، همراه با دختر و پسرم، چون آنها هم کریس را دوست دارند.

کیوان طباطبایی*

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار