PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۱۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
این هفته با محمد حسین مرادمند مدافع اصفهانی تیم استقلال
محمد حسین مرادمند از مدافعان تازه وارد تیم استقلال تهران در فصل جاری لیگ برتر است.اوضاع خط دفاع استقلال از آغاز لیگ امسال با مصدومیت یکی دو بازیکن طوری پیش رفت که مرادمند مدافع اصفهانی فرصت بازی پیدا کرد .وی در چند بازی اخیر استقلال توانست خود را به کادرفنی تحمیل کند. قدرت سرزنی روی ارسال های بلند ،دوندگی بالا،یارگیری من تو من،سرعت بالا به مرادمند کمک کرد تا کادرفنی استقلال محمد حسین را به سایر مدافعان ترجیح دهد.گرچه کار او در خط دفاع استقلال آسان نیست زیرا مدافعانی در استقلال حاضر هستند که اگر مرادمند در خط دفاع مرتکب اشتباهی شود به سرعت جای او را می گیرند. مرادمند مثل تمامی مدافعان دچار اشتباه می شود ولی سوابق او در لیگ برتر نشان می دهد که جنس دفاع کردنش طوری است که همواره در یک سطح قرار دارد و مثل برخی مدافعان کمتر دچار نوسان می شود. تفاوت او با هم پستی هایش این است که کمتر در خط دفاع ریسک می کند و حرف گوش کن است.قطعا هر مربی مایل است از نفراتی استفاده کند که در خدمت تیمش باشند. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی محمد حسین مرادمند مدافع تیم استقلال طی سالهای گذشته می کنیم.
کم نوسان و حرف گوش کن

**درخشش مقابل تیم سابق

محمد حسین مرادمند مدافع استقلال در نخستین مصاف با شهرخودرو ،تیم پیشین خود توانست توانایی‌های‌اش را نشان دهد و حتی فرصت این را هم داشت تا بتواند با گلزنی از میدان خارج شود.وی در اولین تقابل با تیم سابق خود به خوبی امین قاسمی‌نژاد را از جریان بازی خارج کرد تا زهردارترین مهاجم شهر خودرو نتواند کار خاصی را مقابل دروازه استقلال انجام دهد.مرادمند حتی روی دو ضربه کرنر، دو بار فرصت سرزنی هم پیدا کرد اما هیچ کدام از آن‌ها راهی به دروازه شهرخودرو نیافت.

**خدا رحم کرد

تلخ ترین صحنه بازی شهرخودرو و استقلال در هفته ششم لیگ برتر ،تکل خشن عرفان معصومی بازیکن جوان شهرخودرو مشهد بر روی زانوی مرادمند بود که سبب آسیب دیدگی مدافع استقلال شد .البته مرادمند ترجیح داد تا حدود 60 دقیقه با مصدومیت بازی را دنبال کند و به خوبی توانست در زمان حضورش در زمین، بازی خوب خود را ادامه دهد و یکی از مهره‌های کلیدی استقلال در دیدار برابر شهرخودرو بود. تمام کسانی که کنار خط طولی زمین بودند و صحنه را دیدند ،گفتند که خدا به مرادمند رحم کرد. وی در خصوص خطایی که روی پای او انجام شد و آیا آن خطا مستحق کارت قرمز بود ،گفت: فکر می کنم خطا به حدی بود که بازیکن شهرخودرو باید سه بار از زمین اخراج می شد.

**جملات روحیه بخش محمد حسین

مرادمند مدافع استقلال،پس از هر برد تیم جدیدش سعی می کند جملات امیدوارکننده و روحیه بخشی را به زبان بیاورد.ادبیاتی که امیدواریم ورد زبان سایر بازیکنان لیگ برتر شود. البته ادبیات مرادمند با استقبال هواداران استقلال نیز مواجه شده است. مرادمند پس از پایان دیدار برابر تیم شهرخودرو گفت: یک برد خارج از خانه به دست آوردیم، هنوز هم فشارهایی روی تیم ما وجود دارد، ولی ما استقلال هستیم و باید همیشه برنده از زمین خارج شویم.

**خرید مرادمند برای استقلال 12 میلیارد آب خورد

فرهاد حمیداویمالکباشگاه شهرخودرودر خصوص مبلغ انتقال مرادمند به تیم استقلال گفت: قانون منع بکارگیری بازیکن خارجی تصمیم پخته‌ای نبود و بازیکنی که فصل پیش 400 میلیون با ما قرارداد داشت امسال با 5 میلیارد و چهارصد میلیون تومان به پرسپولیس اضافه شد، یا حسین مرادمند که قرارداد یک میلیارد و هفتصد میلیونی با ما داشت با قراردادی 12 میلیارد تومانی به استقلال رفت و مطمئن باشید این تصمیم اشتباه در درازمدت لطمه زیادی به فوتبال ایران وارد می‌کند.

**آقا یحیی دوست داشت پرسپولیسی شوم

محمد حسین مرادمنددر خصوص پیوستن خود به استقلال می گوید: خدا را شکر می‌کنم که توانستم در نهایت یک تصمیم خوب برای فوتبالم بگیرم و به تیم بزرگ استقلال ملحق شوم.خوشحالم، امسال در تیمی بازی می کنم که یکی از پرافتخارترین تیم های آسیا است. من با باشگاه استقلال و مسئولانش در هتل آزادی صحبت کردم و قرارداد بستم. حتی با مدیران باشگاه عکس گرفتم و از هتل خارج شدم اما چون رضایتنامه نداشتم نمی‌توانستم خبرش را رسانه‌ای کنم. پیش از حضورم در باشگاه استقلال ،آقای یحیی گل‌محمدی چند بار با من تماس گرفت و از من خواسته بود تا به باشگاه پرسپولیس بروم.

**روی حرف مربی ام حرفی نمی زنم

محمد حسین مرادمند در خصوص اینکه چند روز بعد از مذاکره با باشگاه استقلال راهی باشگاهپرسپولیسشد و همین موضوع سر و صدای زیادی ایجاد کرد، گفت: صادقانه بگویم شاید نباید به باشگاه پرسپولیس می‌رفتم اما کاری که انجام دادم دلیل داشت.من بر سر سفره پدر و مادرم بزرگ شدم و وقتی بزرگتر من چند بار با تلفن همراهم تماس می‌گیرد و از من می‌خواهد به دیدارش بروم، نمی‌توانم حرف دیگری بزنم. یحیی گل محمدی در شهرخودرو مربی من بوده و واقعا نمی‌توانستم روی حرفش، حرف بزنم. وقتی با استقلالی ها در جلسه بودم تصمیم گرفتم به احترام سرمربی قبلی‌ام به باشگاه پرسپولیس بروم و بگویم که با استقلال قرارداد بستم .

**یک میلیارد دادم و استقلالی شدم

مرادمند چند بار گفته که برای استقلالی شدن مبلغ کلانی را به حساب باشگاه پیشین خود واریز کرد.وی دراین خصوص می گوید:مجبور شدم نزدیک به یک میلیارد تومان از جیب خودم برای دریافت رضایتنامه‌ام به باشگاه شهرخودرو پرداخت کنم و این را مسئولان باشگاه استقلال می‌توانند شهادت بدهند.این کار را هم به این دلیل کردم زیرا با باشگاه استقلال قرارداد بسته بودم و اصلا نمی‌خواستم زیر حرفم بزنم. سعی کردم زودتر رضایتنامه ام را از شهرخودرو بگیرم ولی نشد تا اینکه با پرداخت مبلغ بیشتر به شهرخودرو بابت رضایت نامه این کار عملی شد.

**روزی که مانع شکست استقلال شد

سال 1394 در دیدار پدیده و استقلال اتفاقی افتاد که جزو خاطرات فوتبالی محمد حسین مرادمند به شمار می رود.مرادمند در این بازی با گل به خودی مانع از شکست استقلال شد.البته در فوتبال این اتفاقات عادی است.در شرایطی که استقلال از میزبان مشهدی اش در ورزشگاه ثامن عقب بود، ارسال ضربه ایستگاهی هاشم بیک زاده در 24 مهر 1394 با ضربه سر مرادمند به زیبایی وارد دروازه پدیده شد.این گل در دیدار رفت لیگ پانزدهم و در دقیقه 58 به ثمر رسید! ضمنا نتیجه بازی هم یک - یک شد.

**شکایت از توپ های لیگ برتر

محمد حسین مرادمند در لیگ نوزدهم از توپ های بازی ها شکایت کرد و گفت:در مورد توپ‌ها فکر می‌کنم همه بازیکنان و مربیان لیگ، گفتنی‌ها را گفته‌اند. شاید از نظر وزنی مشابه سایر توپ‌ها باشد، اما شرایطش به شکلی است که وقتی سر می‌زنم، 30 ثانیه سرم گیج می‌رود! امیدوارم زودتر این موضوع نیز حل شود.

**بخاطر فوتبال ، زادگاهش را ترک کرد

مرادمند اصفهانی است و سابقه بازی در تیم سپاهان را دارد. او چند فصل گذشته از سپاهان جدا شد به مشهد رفت و با باشگاه پدیده قرارداد امضا کرد . او درباره دلیل جدایی خود گفت: به نظر من، سپاهان بهترین تیم ایران است اما به دلیل اینکه بازی به من در سپاهان کم می‌ رسید، تصمیم گرفتم جدا شوم. صددرصد ناراحت هستم. از بهترین تیم و از شهر خودم دور شدم اما باید فرصت بازی کردن پیدا می‌ کردم و برای همین به مشهد رفتم. از کسی هم دلخور نشدم. از حسین فرکی سرمربی وقت سپاهان هم تشکر کردم که صداقت داشت و با من روراست بود.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
نگاه چند بعدی یکساله شده قرمز و آبی ناسلامتی بازیکنان شهرستانی هم در لیگ برتر بازی می کنند و زحمت می کشند لااقل از انها هم بنویسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار