PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۶۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
این هفته با میلاد سرلک،هافبک دفاعی تیم پرسپولیس
داشتن چند هافبک زبده،خوش فکر و دونده آرزوی هر مربی است.اگر هافبک ها به درستی وظایف شان را انجام دهند تیم راه می افتد.هافبک ها نقش محوری دارند و با تلاش بیشتر مانع از فشار حملات حریف می شوند و کار مدافعان را آسان می کنند.هافبک ها با خلاقیت خود و ربودن توپ برای فورواردها موقعیت سازی می کنند و در ایجاد ضدحملات نقش کلیدی ایفا دارند.هافبک دفاعی وظایفش سنگین است و اگر سرحال باشد کانال های ارتباطی در جریان بازی ایجاد می شود.میلاد سرلک هافبک تیم پرسپولیس جزو آماده ترین مردان میانی لیگ برتر امسال است.میلاد در بیشتر جدال های دونفره در میانه زمین برنده است و با تکل های دوپا خود ، توپ ربایی اش و پاس های رو به جلو،مهاجمان پرسپولیس را در موقعیت حمله قرار می دهد.میلاد در 25 سالگی جزو هافبک های باتجربه لیگ برتر محسوب می شود زیرا چند فصل است که در لیگ، سابقه بازی دارد. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی میلاد سرلک هافبک دفاعی تیم پرسپولیس طی سالهای گذشته می کنیم.
فاتح دوئل های دونفره

بهترین بازیکن فینال لیگ قهرمانان آسیا

تیم پرسپولیس با وجود ارائه نمایشی سزاوارانه، بازی را به حریف کره ای در فینال لیگ قهرمانان آسیا واگذار کرد و به عنوان نایب قهرمانی رسید. کنفدراسیون فوتبال آسیا، بهترین بازیکنان فینال لیگ قهرمانان را انتخاب کرد که میلاد سرلک و مهدی عبدی دو یار ارزشمند پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکنان میدان انتخاب شدند تا شایستگی سرخپوشان در فینال بیشتر مشخص شود.سرلک در فینال مسلط بود و در دوئل های میانه میدان برتری داشت. با پیروزی در 8 تقابل ،خود را به عنوان بهترین بازیکن فینال آسیا مطرح کرد. پس از او مهدی عبدی که در نیمه نخست یک گل زیبا برای سرخپوشان به ثمر رساند قرار دارد.

گلزن و شوتزن

میلاد سرلک هافبک دفاعی تیم پرسپولیس در بازی برابر شهرخودرو تیم پیشین خود عملکرد مناسبی داشت و یکی از گل های تیمش را با شوتی مهارنشدنی به ثمر رساند.وی در این بازی بار دیگر ثابت کرد که فقط هافبکی تدافعی و جنگنده نیست بلکه یک هافبک شوتزن و گلزن است که اگر موقعیت به دست بیاورد قادر است کار حریف را با ضربات سنگین خود تمام کند.او در بازی برابر شهرخودرو موقعیتی به هافبک های حریف نداد و فوق العاده عمل کرد.

از سپاهان تا پرسپولیس

جالب است بدانید که میلاد سرلک هافبک کنونی تیم پرسپولیس سرنوشت عجیبی را طی سال های گذشته در لیگ برتر داشته است. او در لیگ شانزدهم، یکی از بازیکنان اصلی تیم سپاهان اصفهان به سرمربیگری عبدالله ویسی بود و با حضور زلاتکو کرانچار و امیرقلعه نویی رفته رفته جایگاه خود را از دست داد تا در شروع لیگ نوزدهم تصمیم به جدایی از تیمی را بگیرد که در آن رشد کرده بود.سرلک ،سپس در نیم فصل برای نساجی مازندران بازی کرد و در میانه لیگ بیستم، مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار گرفت و راهی شهرخودرو مشهد شد. با پایان فصل نوزدهم؛ او بار دیگر توسط یحیی به پرسپولیس فراخوانده شد و نقش مهمی در موفقیت های آسیایی پرسپولیس داشت.

جای خالی کمال احساس نمی شود

سرلک از وقتی پرسپولیسی شد روز به روز پیشرفت کرد و خیال هواداران سرخپوشان از میانه زمین آسوده شد.او در پرسپولیس ثابت کرد که هافبکی تاثیرگذار است و می تواند جای خالی کمال کامیابی نیا را پر کند گرچه کمال کماکان یکی از مهره های ارزشمند و باتجربه پرسپولیس است.میلاد می گوید: از زمانی که به پرسپولیس آمدم سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. چه به عنوان بازیکن اصلی و چه به عنوان بازیکن ذخیره ،هرگاه به زمین بیایم با تمام توان بازی خواهم کرد. هدف من این است که برای پرسپولیس کم نگذارم و هر گاه که کادرفنی صلاح بداند به میدان بروم و بهترین عملکرد را داشته باشم.

امیدوارم لایق شماره 10 پرسپولیس باشم

در حال حاضر سرلک با شماره 10 تیم پرسپولیس به میدان می رود. وی در خصوص شماره های پیراهن خود در لیگ برتر می گوید:من در گذشته، شماره 6 را می پوشیدم اما در لیگ قهرمانان آسیا با شماره 66 به میدان رفتم چرا که محمدحسین کنعانی‌زادگان شماره 6 را به تن داشت.وقتی برای بازی در لیگ برتر متوجه شدم کسی سراغ شماره 10 نرفته با مسئولان باشگاه پرسپولیس صحبت کردم و آنها هم با درخواستم موافقت کردند تا من این شماره را بر تن کنم. من ،شماره 10 را دوست دارم و امیدوارم که لایق پوشیدن این شماره باشم. تلاش خواهم کرد تا با عملکرد خوبم، هواداران و کادر فنی را راضی کنم .

کنار هم بودیم و فینالیست شدیم

میلاد سرلک که در نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیستم به پرسپولیس پیوست، با سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشت و تیمش با ارائه بازی های درخشان روانه فینال لیگ قهرمانان آسیا شد. سرلک در مرحله گروهی تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان هر بار به میدان رفت نمره قبولی گرفت.وی درباره صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا می گوید: خیلی تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. جا دارد از هواداران تشکر کنم که در آن برهه خیلی به ما انرژی مثبت دادند. حضور آنها را در کنار خودمان حس می کردیم و خوشبختانه با کسب نتایج خوب، فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شدیم. فکر کنم به دلیل که کنار هم بودیم و بچه های قدیمی تیم، خیلی کمک کردند توانستیم دوباره فینالیست لیگ قهرمانان شویم.

اقدامات خیر خواهانه

میلاد در دورانی که بازیکن سپاهان اصفهان بود اقدامات خیرخواهانه انجام می داد و در آن برهه ،یکبار اقدام نیکوکارانه اش منعکس شد.سرلک و مهرداد محمدی بازیکن اسبق سپاهان در آستانه فرارسیدن روز ولادت مبارک امام علی(ع)به بیمارستان سیدالشهدا اصفهان رفتند و با کودکان سرطانی دیدار و گفت و گو کردند.این بیمارستان که امید اصفهان نام دارد،در اتوبان خیام و کوی نهر فرشادی واقع است.حضور این دو بازیکن باعث استقبال گرم کودکان حاضر در این مرکز شد و آنها از محمدی و سرلک تشکر کردند.

محصول باشگاه سپاهان

میلاد سرلک متولد 6 فروردین 1374 در اصفهان است.او فوتبالش را از باشگاه سپاهان اصفهان شروع کرد و در این تیم اصفهانی شناخته شد.البته دوران پر فراز و نشیبی در سپاهان داشت و برای بازی کردن بیشتر در لیگ برتر از سپاهان جدا شد. سرلک در سپاهان رشد کرد و محصول این باشگاه به شمار می آید. اگر از سپاهان نمی رفت الان باسابقه ترین بازیکن طلایی پوشان نصف جهان بود.البته دوران درخشان این هافبک دفاعی در پرسپولیس بوده است زیرا با این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا به عنوان برترین بازیکن میدان شناخته شد.

فراموشی سرلک با شوت محکم بازیکن پرسپولیس

میلاد سرلک در اواخر بازی پرسپولیس و سپاهان در 30 شهریور 1396 با شوت محکم بازیکن پرسپولیس، توپ به سرش برخورد کرد. پس از این ضربه محکم وی دچار فراموشی لحظه‌ای شد و نمی‌دانست کجا حضور دارد. سرلک برای مدتی متوجه اطراف خود نبود. وضعیت جسمی و روانی این بازیکن، پس از مدت کوتاهی خوب شد. سپاهان و پرسپولیس در آن دیدار با تساوی 2-2 به کار خود پایان دادند.پزشک سپاهان در مورد مصدومیت میلاد سرلک ،پس از بازی مقابل پرسپولیس گفت: سرلک در لحظه مصدوم شدن من را می شناخت ولی طبیعی است وقتی ضربه به سر بازیکن می خورد، متوجه نمی شود چه اتفاقی می افتد.البته مشکل فراموشی اش لحظه ای بود و خیلی زود برطرف شد.

سوابق ملی میلاد

میلاد سرلک سابقه بازی در تیم های جوانان و امید ایران را دارد.او 8 بار برای تیم فوتبال جوانان ایران به میدان رفته‌ و در مسابقات فوتبال زیر 19 سال آسیا، این تیم را همراهی ‌کرد.میلاد سرلک در سال 2017 ،عضو تیم فوتبال امید ایران بود و 2 بازی رسمی برای این تیم انجام داد.

تکل های فوق العاده میلاد

از ویژگی های فنی میلاد سرلک هافبک دفاعی پرسپولیس می توان به تکل های دوپای او اشاره کرد. سرلک دو بار در میادین لیگ قهرمانان آسیا با تکل های فوق العاده اش مانع از نفوذ مهاجمان حریف شد. یکبار برابر تیم السد قطر و باردیگر برابر تیم اولسان هیوندای کره جنوبی که هر دوبار با شگرد خاص خود مهاجمان را ناکام گذاشت.سرلک در بازی های اخیر پرسپولیس ثابت کرد که مرد روزهای حساس است و تاکنون از پس وظایفی که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس به وی سپرده به خوبی برآمده است.

*کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار