PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
روزگار برزخی رئال مادرید با مصدومیت های پیاپی بازیکنان کلیدی
نحسی آسیب دیدگی ها،دست از سر زیدان برنمی دارد

مصدومیت پیاپی بازیکنان رئال مادرید تمامی ندارد.درست در هفته هایی که رئال مادرید برای بازی های مهم در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا آماده می شود یکی از مردان زین الدین زیدان دچار مصدومیت شدید می شود و دست سرمربی رئال مادرید خالی می ماند.هفته گذشته که رودریگو جوان و بازیکن برزیلی رئال مصدوم شد بحث نحسی برای رئال مادرید دوباره در رسانه ها به میان آمد و ظاهرا قرار نیست رئال از این نحسی آسیب دیدگی ها رهایی پیدا کند.برخی اسمش را بدشانسی گذاشته اند و برخی دیگر اسمش را نحسی.داستان این فصل رئال مادرید عجیب است و سابقه ندارد ،بازیکنان رئال مادرید مدام در این فصل آسیب می‌بینند.در دیدار رئال مادرید و ایبار، لوکا مودریچ دچار مشکل جسمانی شد و رودریگو مقابل گرانادا آسیب دید. بازیکن برزیلی در نیمه اول از تاندون پای راست مصدوم شد و سه ماه از میادین دور خواهد ماند. این اتفاق جدیدی نیست و کاسمیرو هافبک جنگنده ،گلزن و خوش فکر پس از پیروزی برابر گرانادا گفت: بازی‌ها زیاد و استراحت کم است. پیش فصل هم خوب نبود.منظور کاسمیرو برزیلی این بود که شرایط حاکم بر مسابقات منجر به مصدومیت ها در تیم رئال شده است .این یک واقعیت آشکار است چون تنها چهار بازیکن از 24 بازیکن رئال مادرید در تمام بازی ها در دسترس زین‌الدین بودند.ضمنا دو نفر از آن‌ها تیبو کورتوا و لونین (دروازه‌بان‌های تیم) هستند. دو بازیکن دیگر مدافع‌های فرانسوی یعنی رافائل واران و بنجامین مندی هستند که با وجود تعداد بازی‌های بالا تاکنون مصدوم نشده‌اند. مدافع میانی 1800 دقیقه و مدافع کناری 1499 دقیقه بازی کرده‌اند. واران تنها یک بار استراحت کرد که آن هم در دیدار خانگی مقابل اوئسکا بود. در مقابل مندی به لطف حضور مارسلو توانست بیشتر در سیستم چرخشی قرار بگیرد.بیشترین آسیب دیدگی برای ادن هازارد ستاره گران قیمت رئال بوده است که در پیش فصل از مچ پای راست مصدوم شد و سپس دچار سه مشکل عضلانی دیگر شد و مدتی به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در میادین حضور نداشت. کووید 19 نسبت به آسیب دیدگی جسمانی خیلی کمتر روی تیم زین‌الدین زیدان اثر گذاشته است و ماریانو، یوویچ، میلیتائو و کاسمیرو به ویروس کرونا مبتلا شدند.مهم ترین اتفاق هفته گذشته در تیم زیدان مصدومیت سه ماهه رودریگو برزیلی بود.جوانی که زیدان روی ساق هایش حساب باز کرده بود و هرگاه کار خط حمله اش گره می خورد این بازیکن پابه توپ برزیلی به فاز هجومی تیمش اضافه می کرد. رودریگو با دریبل هایش مدافع حریف را دور می زد و از نقاط قوت رئال در خط حمله بود.از دست دادن رودریگو در این برهه از فصل دست سرمربی را خالی می گذارد و توان هجومی تیم را پایین می آورد.در حال حاضررئال مادرید نمی تواند برای چند ماه از رودریگو در ترکیب خود استفاده کند.

خبرهای بد برای زین الدین زیدان و به خصوص رودیگو تمام نشده است. بازیکن برزیلی که در دقیقه 35 دیدار رئال مادرید و گرانادا مجبور شد زمین را ترک کند، از ناحیه تاندون پای راست دچار مصدومیت شده است.

باشگاه مادریدی مانند همیشه میزان دوری بازیکنش را از میادین اعلام نکرد اما بر اساس منبع آگاه «آس»، رودریگو سه ماه نمی‌تواند سفیدپوشان را همراهی کند. او دیدار رفت و برگشت برابر آتالانتا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را از دست خواهد داد.این آسیب دیدگی در بدترین زمان برای رودریگو اتفاق افتاد. بازیکن جوان مادرید به خاطر عملکرد خوبشدر ترکیب اصلی بازی می‌کرد. او برابر گرانادا یکی از فعال‌ترین بازیکنان بود اما در دقیقه 35 با چشمان گریان زمین را ترک کرد.

هم چنین رئال مادرید بیش از دیگر تیم های حاضر در لالیگا بازیکنانش را به خاطر آسیب دیدگی از دست داده است.

جالب است که بدانید «آس» اخیرا در مطلبی نوشت که زین الدین زیدان تنها توانسته است یک بار یک ترکیب اصلی را تکرار کند. یازده بازیکنی که توانستند در ورزشگاه «لا سرامیکا» ویارئال یک امتیاز به دست آورند دوباره در «سن سیرو» برابر اینتر بازی کردند و پیروزی ارزشمندی را به دست آوردند. در برخی مواقع زین الدین زیدان دلایل خود را داشت که از سیستم چرخشی استفاده می کرد اما گاهی به دلیل آسیب دیدگی ها این تغییرات به وجود می آمد.

بر اساس سایت ترنسفر مارکت مجموع آسیب دیدگی های مادرید در این فصل 15 است. راموس، کارواخال (دو بار)، اودریوسولا، والورده، کروس، اودگارد (دو بار)، هازارد (دو بار)، آسنسیو، لوکاس واسکس، بنزما ، ماریانو مصدوم شدند و حالا رودریگو هم به جمع مصدومان اضافه شده است. البته این سایت پنج مورد را به دلیل مشکل جسمانی در نظر نگرفته است و به همین خاطر تعداد آسیب دیدگی ها به 20 می رسد. ناچو، مارسلو، ایسکو، یوویچ و ماریانو به این فهرست اضافه می شوند. «آس» چندی پیش در مطلبی اعلام کرد که تنها سه تیم حاضر در لالیگا بیش از 10 آسیب دیدگی داشتند. بارسلونا (13)، ویارئال (11) و رئال سوسیداد (10) در چنین شرایطی قرار داشتند.

به آمار آسیب دیدگی های مادرید باید ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا را هم اضافه کرد. سفیدپوشان دومین تیمی بودند که بیشترین آسیب را از کووید 19 دیدند. میلیتائو، کاسمیرو، هازارد و یوویچ به این ویروس مبتلا شدند. تنها گرانادا بالاتر از سفیدپوشان با 12 مبتلا به کرونا قرار دارد.

تعداد آسیب دیدگی های بالای مادرید، زیدان را مجبور کرده است در هفده بازی که در این فصل انجام داده است یازده تغییر را در خط دفاعی ایجاد کند. تنها کورتوا، مندی، مودریچ و وینیسیوس تاکنون مصدوم نشده اند.«آس» چندی پیش آماری داد که جای تامل داشت اودریوسولا 12 بازی، کارواخال 11 و ماریانو 10 دیدار را از دست داده اند. با احتساب غیبت مادریدی ها به خاطر ابتلا به کرونا تعداد غیبت بازیکنان تیم زیدان به 91 بازی می رسد یعنی سرمربی فرانسوی در هر بازی میانگین 3/5 غایب داشته است.

کار زیدان با وضعیت موجود دشوار است و قطعا سرمربی رئال می بایست در پنجره زمستانی نقل و انتقالات با خریدهای بهتر تیمش را برای ادامه فصل جاری تقویت کند.قرار است از امروز پنجره زمستانی نقل و انتقالات فوتبال اروپا باز شود و رئال مادرید نیز مثل دیگر تیم های بزرگ نگاه ویژه ای به آن دارد. در سال های اخیر به ندرت شاهد حضور رئال در انتقالات ژانویه بوده ایم. پنجره ای که در آن معمولا انتقال بزرگی رخ نمی دهد و تیم ها حاضر به فروش ستاره های بزرگ خود در نیمه های فصل نیستند با این حال این پنجره فرصت مناسبی برای باشگاه هاست تا در صورت دست یابی به فرصت مناسب، تحرکاتی به موقع را انجام دهند.رئال مادرید برای زمستان 2021 استراتژی خاص خود را دارد. فلورنتینو پرز رئیس باشگاه و معاونانش هم به فکر جذب بازیکن هستند، هم فروش و هم فراهم آوردن مقدمات انتقالات تابستانی 2021.

مهم ترین خبری که از نقل و انتقالات رئال مادرید منتشر شده این است که دیوید آلابا ستاره چپ پای اتریشی بایرن از چند هفته پیش به یک گزینه جدی برای رئال مادرید بدل شده و گفته می شود دو طرفمذاکراتی ابتدایی را نیز انجام داده اند اما همه چیز با شروع نقل و انتقالات زمستانی جدی تر خواهد شد. از قرارداد آلابا تنها چند ماه باقیمانده و او می تواند به عنوان بازیکن آزاد با رئال وارد مذاکره شود. دو ماه پیش بود که بایرن مونیخ رسما خبر از شکست مذاکرات تمدیدش به آلابا داد و اینکه به وی پیشنهاد جدید ارائه نخواهد شد. آلابا هم مدافع چپ است و هم می تواند مدافع میانی باشد و هرچند صراحتا از تمایلش برای پیوستن به رئال صحبت نکرده ولی گفته می شود اولویت او باشگاه مادریدی است.

گفته می شود دیگر گزینه رئال، نونو مندس است. ستاره 18 ساله اسپورتینگ لیسبون که یک مدافع چپ است و «ژونی کالافات» استعداد یاب برزیلی رئال او را شدیدا توصیه کرده است. اسپورتینگ لیسبون در صدد تمدید قرارداد مندس است ولی رئال می خواهد او را به عنوان جانشینی برای مارسلو جذب کند.

دیگر نام بزرگ این روزها کریستین اریکسن است که یک سال پس از پیوستن به اینتر چاره ای جز جدایی نمی بیند. او به رئال پیشنهاد شده است و باشگاه درصدد بررسی شرایط جذب اوست هرچند که رقم بالای او احتمالا مانع بزرگی خواهد بود.

در حال حاضر تنها جدایی طلب رئال مادرید ایسکو است. ستاره اهل مالاگا قصد دارد پس از شش فصل و نیم بازی در رئال، راهی تیم دیگر شود چرا که جایگاهش در ایده های زین الدین زیدان را از دست داده است. ایسکو خانه اش در مادرید را نیز برای فروش گذاشته ولی گفته می شود هیچ پیشنهاد جدی برای وی نرسیده است.

شایعاتی شنیده می شود مبنی بر تمایل رئال برای معاوضه ایسکو با کریستین اریکسن. گزینه ای که در حال حاضر روی میز سران دو باشگاه است و شاید در نهایت عملی شود.

ضمن این که رئال مادرید درصدد جذب یک ستاره بزرگ در تابستان 2021 است .کیلیان امباپه گزینه شماره یک است و نام ارلینگ هالند نیز شنیده می شود. به این دو باید ادواردو کاماوینگا را هم اضافه کرد کههرچند یک ستاره بزرگ نیست ولی رئال از تابستان گذشته او را می خواهد. این زمستان می تواند فرصتی باشد برای فراهم آوردن مقدمات جذب آنها و شاید«کیلیان امباپه» و «کاماوینگا»همین زمستان چند متریدیگر به رئال نزدیک تر شوند.

از آن طرف کالچیو مرکاتو هم مدعی شد هیچ شانسی برای انتقال «مارسلو»مدافع برزیلی رئال مادرید به یوونتوس در نقل و انتقالات ژانویه وجود ندارد.یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ فوتبال یعنی روبرتو کارلوس سال‌های فوق‌العاده‌ای را در رئال مادرید سپری کرد اما بعد از اعلام جدایی او،مارسلو که در آن زمان یک بازیکن کاملاً بی تجربه بود، برای پست مدافع چپ به خدمت گرفته شد.وقتی مارسلو با رئال مادرید قرارداد امضا کرد، فابیو کاپلو هدایت کهکشانی‌ها را برعهده داشت. با این حال سرمربی ایتالیایی در آن زمان اعتقادی به این مدافع برزیلی نداشت ولی پدراکمیاتوویچ که در آن زمان مدیریت ورزشی باشگاه بود،زیر بار فروش مارسلو نرفت و به او فرصت داد.پس از گذشت بیش از 13 سال، مارسلو همچنان در رئال است و تا یکی دو سال گذشته سمت چپ این تیم را به نام خود کرده بود اما با پیوستن فرلامند مندی به جمع کهکشانی‌ها جایگاه ثابت او از دست رفته و این مدافع برزیلی به یک نیمکت نشین محض تبدیل شده است.همین نیمکت‌نشینی های پیاپی مارسلو باعث شده که شایعاتی درباره جدایی او از رئال‌مادرید به گوش برسد. از طرفی در تابستان گذشته اخباری پیرامون علاقه باشگاه یوونتوس به جذب این بازیکن وجود داشت که حالا باز هم قوت گرفته است اما کالچیو مرکاتو در گزارشی مدعی شده که بیانکونری دیگر هیچ برنامه ای برای جذب مدافع نیمکت نشین رئال مادرید ندارد و باید به طور کلی این انتقال را منتفی تلقی کرد.

ختم کلام این که رئال روزهای سرنوشت سازی پیش رو دارد. از یک طرف،نفرات ثابت تیم یکی پس از دیگری مصدوم می شوند و از آن طرف باشگاه در نقل و انتقالات زمستانی به دنبال اجرایی کردن برنامه های خود است.اگر تیم تقویت شود نگرانی ها برای ادامه فصل کاهش می یابد.

*کیوان طباطبایی

برچسب ها: رئال مادرید ، لالیگا
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها