PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
این هفته با سید احمد موسوی مدافع راست تیم استقلال
سید احمد موسوی مدافع راست تیم استقلال، جزو خریدهای ارزشمند محمود فکری پیش از آغاز بیستمین دوره لیگ برتر بوده است.نمایش قابل قبول موسوی در ترکیب استقلال از آغاز لیگ بیستم تمامی توجهات را به خود جلب کرده و تا پیش از مصدومیتش ،پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است .اوج کار مدافع راست استقلال در دربی بود؛موسوی در حضور یک نیمه ای خود برابر تیم پرسپولیس آنقدر خوب کار کرد که خیال هواداران استقلال از جناح راست تیمشان آسوده شده است.موسوی منهای انجام وظیفه در خط دفاع به واسطه خلاقیت فردی اش قادر است در فاز حمله نیز به تیمش کمک کند و بانفوذهای خود پاس گل برای مهاجمان تیمش ارسال نماید.موسوی در آغاز فوتبال خود فوروارد بود.عیار فوتبال سید احمد موسوی به زعم کارشناسان فنی بالاست و اگر او قدر داشته های خود را بداند می تواند به جایگاه ارزشمندی در فوتبال ایران برسد. در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی سید احمد موسوی طی سالهای گذشته می کنیم.

**بدشانسی و آسیب دیدگی

سیداحمد موسوی، مدافع راست تیم استقلال که توانسته در دیدارهایی که به میدان رفته نمایش خوبی از خود در ترکیب تیم محمود فکری بر جا بگذارد، پیش از دیدار مقابل پرسپولیس دچار بدشانسی و آسیب دیدگی شد. اتفاقی که باعث شد تا فکری به رغم شرایط سختی که این بازیکن داشت، به جهت کارایی اش یک نیمه به او میدان دهد.موسوی که در نیمه دوم دیدار برابر پرسپولیس به علت مصدومیت تعویض شده بود، بازی حساس تیمش مقابل تراکتور را از دست داد. او انگیزه بالایی برای تقابل با تراکتور تیم پیشین خود داشت.سید احمد درباره تعویض خود در دربی 94 می گوید:واقعیت این است که در هفته های قبل از دربی آسیب دیدگی داشتم و با درد تمرین و بازی می‌کردم. در این مسابقه هم با تلاش کادر پزشکی به میدان رفتم اما وسط نیمه اول همان درد سراغم آمد و ضمنا یک کارت زرد گرفتم که در تغییرم تاثیرگذار بود.

**اولین دربی سید احمد

دربی 94 تماشایی بود و استقلال در این بازی پرنوسان ظاهر شد گرچه استقلال در ثانیه های پایانی توسط مهدی قایدی به گل مساوی رسید.موسوی مدافع راست استقلال که یک نیمه فوق العاده در اولین دربی خود داشت معتقد است پرسپولیس روی دو اتفاق به گل رسید. موسوی، پس از تساوی استقلال مقابل پرسپولیس عنوان کرد: آمده بودیم تا امتیاز کامل را از این مسابقه بگیریم. خیلی خوب بازی را شروع کردیم و می‌توانستیم برنده باشیم اما روی دو اتفاق و بدشانسی دوگل دریافت کردیم.

45** دقیقه کم نقص در دربی 94

حاصل کار یک نیمه ای موسوی در دربی 94 فوق العاده بود.بازی استقلال و پرسپولیس در حالی با برتری یک بر صفر بازیکنان محمود فکری در نیمه اول به پایان رسید که شاگردان یحیی گل‌محمدی تمام حملات خود را از جناح راست خودبا نفوذهای سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و مهدی عبدی ترتیب دادند و موقعیت‌های خوبی به دست آوردند.نفوذهای احسان پهلوان و سعید آقایی از جناح چپ هیچ حاصلی در 45 دقیقه ابتدایی نداشت و عملکرد کم‌نقص سید احمد موسوی به‌عنوان مدافع راست استقلال موجب شد تا پرسپولیس صاحب فرصت جدی از این جناح نشود.موسوی بارها با قطع توپ، ایستادن مقابل دریبل‌های بازیکنان پرسپولیس و تکل‌های صحیح اجازه نداد پرسپولیس از جناح راست صاحب فرصت جدی شود.

**جناح راست بیمه شد

استقلال با برتری مقابل تیم آلومینیوم اراک در هفته دهم لیگ برتر ،صدر جدول را تصاحب کرد تا با روحیه‌ای مناسب آماده دربی شود.محمود فکری برای بازی برابر آلومینیوم به زوج جناح راست خود اعتماد کرد و از سیداحمد موسوی و وریا غفوری به صورت همزمان سود برد و این دو نیز به خوبی توانستند با همکاری و هماهنگی بالا به اعتماد فکری،پاسخ مثبت دهند. زوج موسوی و غفوری در لیگ بیستم نمره قبولی گرفت و تا قبل از مصدومیت موسوی جناح راست استقلال را بیمه کرد.

**نخستین گل سید احمد برای استقلال

استقلال در پنجمین دیدار خود در لیگ بیستم برابر صنعت نفت آبادان به میدان رفت که با نتیجه یک- یک متوقف شد ولی این بازی با درخشش خرید جدید آبی پوشان همراه بود.در این دیدار، استقلال در دقیقه 50 صاحب یک موقعیت شد. مهدی قایدی از جناح چپ به محوطه جریمه حریف نفوذ کرد و پس از پشت سر گذاشتن مدافع صنعت نفت، به سمت دروازه حریف شوت زد که با واکنش فلاح زاده همراه بود.توپ پس از تاثیرگذاری فلاح زاده در مقابل دروازه خالی به سیداحمد موسوی رسید و او با یک تکل بلند دروازه صنعت نفت را باز کرد تا نخستین گل خود با پیراهن استقلال را به ثمر برساند. در دقیقه 67 بازی هم حسن بیت سعید مهاجم صنعت نفت آبادان ،صاحب یک فرصت شد. او سه بازیکن استقلال به نام های موسوی، باقری و شجاعیان را پشت سر گذاشت و با یک پاس خوب ریکانی را صاحب یک موقعیت ایده ال کرد.ریکانی پس از استپ توپ، به عرض زد و با یک شوت قصد باز کردن دروازه استقلال را داشت اما تکل به موقع موسوی مانع از باز شدن دروازه استقلال شد.موسوی در این لحظه دروازه استقلال را بسته نگه داشت .

**چرا موسوی در سال 1391 استقلالی نشد؟

روزیکه موسوی بازیکن استقلال شد از آرزوی کودکی خود گفت: از نوجوانی آرزو داشتم روزی بازیکن استقلال شوم. خیلی انتظار کشیدم. در سال 91 در امیدهای استقلال بودم. من در تمرینات بزرگسالان هم حاضر شدم اما آقایان خسرو حیدری و علی حمودی هم پست من بودند که واقعا دو مدافع راست موفق آن روزها به شمار می آمدند. استقلال تیم خوبی داشت ودر آن سال هم قهرمانشد . متاسفانه شرایط حضور در تیم بزرگسالان استقلال را با وجود حیدری و حمودی نداشتم.

**برای تماشای دربی به ورزشگاه می رفتم

سید احمد موسوی به زعم خود در دوران نوجوانی از هواداران استقلال بود.وی درباره دوران هواداری خود می گوید:از تشویق استقلال روی سکوها عکسی ندارم . برای تماشای دربی‌ها به ورزشگاه می‌رفتم. دربی ای که فرهاد مجیدی به پرسپولیس در دقایق پایانی گل زد در ورزشگاه بودم. یک روز گفتم باید تلاش کنم تا روزی با پیراهن استقلال بازی کنم.

**الگوی فوتبالی موسوی

بیشتر فوتبالیست ها در دوران نوجوانی،یک فوتبالیست مطرح را الگوی خود قرار می دهند و از این طریق هدف گذاری خود در عالم فوتبال را تعقیب می کنند. موسوی درباره الگوی فوتبالی خود می گوید:در پست دفاع راست خسرو حیدری را دوست داشتم و بازی هایش را دنبال می کردم. دنبال الگوی خارجی نبودم اما رونالدوی برزیلی و رونالدینیو را خیلی دوست داشتم . البته دنی آلوز هم بازیکن فوق العاده ای در پست دفاع راست به شمار می رود.

**انتظارات از استقلال بالاست

موسوی درباره شرایط پیرامون تیم استقلال می گوید: تیمی مثل استقلال حواشی دارد. در بهترین شرایط استقلال هم حواشی وجود دارد و انتظارات از تیم بالا است. وقتی در استقلال هستی باید به بردن و قهرمانی فکر کنی. استقلال فصل گذشته در لیگ برتر دوم شد و به فینال جام حذفی رسید اما هیچکس راضی نشد. من بازیکن کم تجربه‌ای نیستم و می‌توانم این شرایط را درک کنم.

**محصول آکادمی استقلال

موسوی مدافع -هافبک 28 ساله استقلال ،سابقه بازی در تیم‌های گل‌گهر، تراکتور و ماشین‌سازی تبریز را دارد.او محصول آکادمی باشگاه استقلال است و در سال 1391 هم در امیدهای استقلال با آرش رضاوند همبازی بود و در تمرینات بزرگسالان استقلال در آن فصل شرکت کرد.

**از شاگردی یحیی تا گلزنی به پرسپولیس

سید احمد موسوی، فصل گذشته که به عنوان مدافع راست گل گهر سیرجان بازی می کرد در دیدار مقابل پرسپولیس یک گل زد و یک پاس گل داد تا بازیکن برتر زمین شود.لازم به یادآوری است موسوی پیش از این در لیگ دسته اول ،شاگرد یحیی گل محمدی در تیم اکسین البرز بود.وی ،پیش از بازی مورد استقبال سرمربی پرسپولیس قرار گرفت اما در نهایت با گل خود، کار را برای پرسپولیس دشوار کرد.

**شادی گل با ارسلان

ارسلان مطهری بعد از گل اول استقلال در دربی 94 شادی جالبی با سید احمد موسوی انجام داد. وی و موسوی مقابل دوربین عکاسان دست های خود را بالا برده و شادی جالبی انجام دادند تا یکی از قاب های خاطره ساز دربی را رقم بزنند.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار