PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
این هفته با «نادر محمدی» مدافع تیم پیکان تهران
در لیگ برتر امسال شاهد ظهور چندین پدیده بودیم‌.استعدادها مثل فصول گذشته در لیگ پدیدار شدند و نامی برای خود پیدا کردند.از ابتدای لیگ بیستم ،مدافعی از تیم پیکان تهران با اوت دستی های بلند و مواجش توانست به مهره موثری بدل شود.درحال حاضر نادر محمدی مدافع تیم پیکان با پشتک ها و پرتاب های بلندش بیشتر از همبازیاتش مطرح شده است و تاکتیک اصلی پیکانی ها به شمار می آید.حتی می توان نوشت که اوت اندازی پشتک وار نادر محمدی تنها تاکتیک پیکان است.بطوریکه یک تیم لیگ برتری قبل از بازی برابر پیکان دست به ابعاد زمین ورزشگاه خانگی اش زد تا پرتاب های سریع و بلند محمدی کارساز نباشد.گرچه پیکانی ها قبل از بازی مقابل فولاد خوزستان متوحه عریض شدن زمین مسابقه شدند و به میزبان و ناظر بازی اعتراض کردند.بدون تردید نادر محمدی رکورددار پرتاب بلند اوت دستی درعالم فوتبال است.نادر قادر است توپ را بیش از پنجاه متر بطور مواج و سرعتی پرتاب کند که در نوع خود کم نظیر است. این هفته سراغ نادر محمدی مدافع اوت انداز پیکان رفتیم.
رکورددار اوت دستی

علت باخت به پرسپولیس
شکست پیکان برابر پرسپولیس به زعم نادر محمدی بر روی یک غفلت شکل گرفت.به تعبیر مدافع پیکان حق شاگردان مهدی تارتار مقابل پرسپولیس باخت نبود.وی می گوید:متاسفانه روی یک لحظه غفلت گل خوردیم و در ادامه هرچه تلاش کردیم به در بسته خورد. اگر کل بازی را نگاه کنید، ما موقعیت های بهتری نسبت به پرسپولیس داشتیم و واقعا حقمان در این بازی شکست نبود.
اعتراض به اوت دستی های نادر!
طی هفته های گذشته هجمه ای به کادرفنی پیکان وارد شد مبنی بر این که پیکان برنامه ای غیر از اوت دستی های نادر محمدی ندارد.بطوریکه این هجمه پس از بازی مقابل پرسپولیس در هفته گذشته بیشتر شد.محمدی با گلایه از این انتقادات می گوید:من از ابتدای فصل جاری لیگ برتر و حتی سال گذشته اوت های بلند پرتاب می‌کردم اما نمی‌دانم ناگهان چه شد که پس از بازی با پرسپولیس، این قدر اعتراض ها علیه من و پیکان زیاد شده است.
ژیمناستیک کار سابق
نادر محمدی در دوران کودکی ژیمناستیک کار بود و به همین خاطر است که قبل از اوت دستی با توپ، پشتک می زند و قادر است کار نمایشی انجام دهد.ژیمناستیک به نادر محمدی مدافع پیکان کمک کرده که پرتاب هایش زیبا شود.
این نگاه، توهین آمیز است
نادر محمدی از نگاه تعدادی از کارشناسان به تاکتیک پیکان برای گشودن دروازه حریفان انتقاد دارد.وی می گوید:متاسفانه یک عده مدام می‌گویند که پیکان به غیر از اوت دستی تاکتیک دیگری ندارد. این حرف توهین به باشگاه پیکان،مهدی تارتار و کادرفنی ما است.
پیکان ،تمرین اوت دستی ندارد!
تیم پیکان به زعم نادر محمدی در تمرینات هفتگی برای تاکتیک اوت دستی وی وقت نمی گذارد.به گفته وی ،تمرکز پیکان در تمرینات روی تاکتیک های دیگری است.البته با تماشای بازی های پیکان در نیم فصل لیگ برتر اینطور به نظر نمی رسد و ظاهرا پرتاب های بلند محمدی تنها تاکتیک پیکان برای گلزنی است.
اوت دستی،تاکتیک دو تیم لیگ برتری
در هفته پایانی نیم فصل نخست ،دو تیم با اوت دستی بلند به گل رسیدند.سایر تیم ها نیز از این تاکتیک برای رسیدن به گل استفاده می کنند.نادر محمدی در دفاع از توانایی خود می گوید:همین هفته 2 تیم در لیگ برتر ایران روی اوت دستی به گل رسیدند. کسی به آنها توجه نکرد.
دفاع از عملکرد تدافعی و بازیسازی
بطور معمول مدافعان براساس عملکرد تدافعی شان مطرح می شوند.نادر محمدی برخلاف بازیکنان هم پست خود براساس اوت دستی هایش شناخته شده است.محمدی دراین باره بارها از خودش دفاع کرده و می گوید:در ترکیب خط دفاعی پیکان بارها مانع از عبور بازیکنان حریف شدم، چندین بار در بازیسازی از عقب زمین برای مهاجمان تیمم مشارکت کردم اما کسی از عملکردم در خط دفاع حرفی نمی زند!
نیم فصل دوم جبران می کنیم
پیکان در چند بازی اخیرش برخلاف ابتدای فصل کنونی لیگ برتر نتایج خوبی کسب نکرده است.مدافع پیکان در این خصوص می گوید:شروع خوبی در ابتدای فصل داشتیم، اما سه، چهار بازی است که نتایج خوبی نمی‌گیریم. ان‌شاا... بتوانیم در نیم‌فصل دوم جبران کنیم و یک جایگاه خوب برای پیکان به دست بیاوریم.
هدفم اروپاست
نادر محمدی مثل سایر فوتبالیست ها علاقه دارد به فوتبال اروپا ترانسفر شود.وی درباره آینده فوتبالی خود می گوید:دوست دارم در عالم فوتبال پیشرفت کنم و به اهداف برسم.من به بازی در فوتبال اروپا فکر می کنم و امیدوارم روزی به هدف خود دسترسی پیدا کنم.
مربی نخواهد اوت دستی نمی اندازم
بازیکن حرفه ای می بایست در خدمت تیم و مربیانش باشد.محمدی هم به این اصل فوتبالی و حرفه ای معتقد است و می گوید: تا زمانی که مربی از من بخواهد اوت اندازی را ادامه می‌دهم .اگر مربی نخواهد قطعا اوت دستی نمی اندازم و وظایف محول شده را در زمین انجام خواهم داد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار