PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۶۳۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
این هفته با جعفر سلمانی، وینگر ملی پوش و شادگانی تیم پورتیموننزه پرتغال
جعفر سلمانی، وینگر سرعتی و چپ پا در دهمین روز فروردین سال 1400 ،نخستین بازی ملی خود را برابر تیم‌ملی سوریه تجربه کرد.این بازیکن 23 ساله اهل شادگان از استان خوزستان است و درحال حاضر در تیم پورتیموننزه پرتغال بازی می کند.وینگر چپ پای خوزستانی با پیراهن شماره 2، نخستین بازی ملی خود را مقابل سوریه و در پست غیرتخصصی به عنوان مدافع راست، انجام داد.برخی از کارشناسان حضور وی در جناح راست خط دفاع تیم ملی را کج سلیقگی دراگان اسکوچیچ قلمداد کردند و برخی کارشناسان، عملکرد وی را در نخستین بازی ملی پسندیدند و گفتند این بازیکن جوان در تیم ملی آینده روشنی دارد و باید به او فرصت داد.سلمانی فوتبالیستی است که از دل سختی ها به جایگاه کنونی خود رسیده است.برای بازیکنی که از شادگان به بالاترین سطح فوتبال کشور رسیده، قطعا حفظ چنین جایگاهی نیاز به سختکوشی و ریاضت دارد.این هفته به بهانه حضور سلمانی در ترکیب تیم ملی ، سراغ موضوعات مربوط به این بازیکن رفتیم.
ریاضت کشیده ای از جنوب

**بازیکن بی حاشیه لیگ هجدهم
جعفر سلمانی وینگر چپ تیم پورتیموننزه پرتغال محصول آکادمی باشگاه صنعت نفت آبادان است.سوابق او در صنعت نفت آبادان از بی حاشیه بودن وی خبر می دهد.طی دوران فعالیتش درصنعت نفت آبادان،جزو با انگیزه‌ترین و بهترین نفرات این باشگاه بود.در لیگ هجدهم دیده شد و مراتب ترقی را طی کرد و از آبادان به لیگ برتر پرتغال رسید.
**مربی پرتغالی سکوی پرتاب سلمانی
سلمانی، پس از تجربهکار کردن در لیگ هجدهم با پائولو سرجیو سرمربی اسبق صنعت نفت آبادان به بازیکن موردعلاقه این مربی پرتغالی بدل شد.بطوریکه سلمانی با جدایی این مربی از صنعت نفت و پذیرفتن هدایت تیم لیگ برتری پورتیموننزه پرتغال، مورد توجه سرجیوقرار گرفت. البته سلمانیبرایلیگ نوزدهم نیز در صنعت نفت ماند و با اسکوچیچ همکار کرد کهدر تیم این مربی کروات هم از بازیکناناصلی صنعت نفت در لیگ برتر بود. سلمانی پس از لیگ نوزدهم در نهایت به تیمپرتغالی پورتیموننزه تحت هدایت پائولو سرجیو پیوست.
**چند پسته و سرعتی
سلمانی بازیکن شادگانی تیم پورتیموننزه پرتغال با قابلیت‌های تکنیکی، سرعتی، شوت‌زنی و تاکتیک‌پذیری به بازیکنی چند پُسته شهرت دارد. البته او در واقع یک وینگر سرعتی است که باتوجه به قابلیت چند پُسته بودنش، اسکوچیچ مقابل سوریه در خط دفاع، او را به کار گرفت.سلمانی یکی از سورپرایزهای اسکوچیچ در ترکیب تیم ملی بود.
**سلمانی چپ پا در جناح راست تیم ملی!
4-وینگر چپ پای شادگانی که با پیراهن شماره 2، نخستین بازی ملی خود رامقابل سوریه و در پست غیرتخصصی به عنوان مدافع راست، انجام داد، به اذعان برخی کارشناسان، حضورش در جناح راست خط دفاع تیم ملی توجیهی نداشت و دور از انتظار بود.برخی کارشناسان هم بازی وی را برای اولین بار در تیم ملی و پست غیرتخصصی اش ستودند.البته دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی درباره بازی دادن سلمانی در دفاع راست اظهارنظری نکرده است.
**واقع گرایی بجای رویاپردازی
رفتن به فوتبال اروپا ،یکی از آرزوهای ورزشی جعفر سلمانی از نوجوانی بود.هر بازیکنی از نوجوانی در زندگی ورزشی‌اش اهدافی دارد و برای رسیدن به آنها از پیش برنامه‌ریزی می‌کند و تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد. جعفر هم از دوران نونهالی و نوجوانی اهدافی داشت ولی برای رسیدن به آنها رؤیاپردازی نکرد، بلکه واقعیت‌ها را درنظر گرفت و طبق برنامه پیش رفت تا به آرزوی خود که بازی کردن در اروپا بود، برسد.
**هدف از بازی در لیگ برتر پرتغال
هدفش از بازی در لیگ برتر پرتغال، پیشرفت و دست یافتن به جایگاه های معتبر است.به زعم سلمانی، اگر به عملکرد خود اطمینان و باور نداشت هیچ‌گاه به لیگ برتر پرتغال نمی رفت. سلمانی در برهه ای به تیم پورتیموننزه ملحق شد که از تیم های مطرح و باشگاهی لیگ برتر ایران پیشنهاد داشت اما با توجه به اینکه تنها 23 سال داشت، فقط برای پیشرفت و رسیدن به اهدافی بزرگتر به تیم پرتغالی ترانسفر شد.یکی از آرزوهای فوتبالی سلمانی این است که روزگاری در تیم بارسلونا بازی کند.

**مشاوران سلمانی، چه کسانی بودند؟
سلمانی قبل از پیوستن به تیم پورتیموننزه پرتغال با خانواده خود‌، دایی و رحمان عساکره مربی اش مشورت کرد. در این مسیر ،پائولو سرجیو سرمربی پیشین صنعت نفت آبادان نیزنقشی کلیدی داشت. از هنگامی که به کشور پرتغال رفت، تمام تمرکزش را‌ روی تمرینات و یادگیری زبان و فرهنگ مردم پرتغال گذاشت.
**شاگرد استیلی در تیم المپیک بود
جعفر سلمانی عضو تیم فوتبال المپیک در سالهای اخیر بود و در تمامی بازی‌های رسمی این تیم تحت هدایت حمید استیلی بازی کرد.سلمانی در لیگ هجدهم و نوزدهم پیشرفت قابل ملاحظه ای از نظر فوتبالی داشت و از این رو به تیم المپیک دعوت شد.

**درخشش لژیونرها و انتخاب مربی پرتغالی
با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان کشورمان در لیگ برتر پرتغال بازی می‌کنند و عملکرد بسیار خوبی دارند و همچنین شناختی که مربیان پرتغالی از فوتبال کشورمان طی سال های گذشته پیدا کرده اند بستری فراهم شد تا سلمانی با انتخاب پائولو سرجیو مربی اسبق خود به لیگ برتر پرتغال برود و به تیم پورتیموننزه ملحق شود.
**علاقه قلبی به صنعت نفت آبادان
سلمانی به تیم صنعت نفت آبادان علاقه قلبی دارد و در این خصوص می گوید: صنعت نفت همیشه در قلبم جای خواهد داشت.هیچ وقت هواداران خونگرم این تیم ریشه‌دار را فراموش نخواهم کرد. من سال‌ها در رده‌های سنی جوانان و امید صنعت نفت بازی کردم و پله‌های ترقی را یک شبه طی نکردم. علاقه من و صنعت نفت علاقه‌ای دوطرفه و‌ کاملاً صمیمانه است. من همیشه بازی‌ها و نتایج صنعت نفت در لیگ برتر را دنبال می‌کنم و‌ هنوز احساس می‌کنم جزئی از این تیم هستم.

**امیدوارم سفیر خوبی برای فوتبال ایران باشم

سلمانی با این هدف که نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران در لیگ برتر پرتغال باشد به تیم پورتیموننزه ملحق شد.وی دراین باره می گوید: احساس بسیار خوبی از بازی در اروپا و پرتغال دارم، چون نهایت آرزوهای هر بازیکنی رسیدن به تیم ملی و بازی در اروپاست و من هم در این زمینه احساسی وصف نشدنی دارم و امیدوارم سفیر خوبی برای فوتبال خوزستان و کشورم باشم.

*کیوان طباطبایی





انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اهلیروف از خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
جعفر سلمانی سفیر فوتبال خوزستان در لیگ پرتغال است و انصافا جزو بهترین های فوتبال ایران است.از سلمانی بیشتر بنویسید.خوزستان معدن فوتبالیست های خوش تکنیک است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار