PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
درخواست مسی و بازیکنان باتجربه از لاپورتا و سران بارسا

نیمار را به جمع آبی و اناری ها برگردانید

از روزیکه ستاره برزیلی بارسلونا را ترک کرد و با دلارهای نفتی مالک قطری به پاریس سن ژرمن ملحق شد صحبت از بازگشت نیمار به بارسا است.هر چند صباحی از منابع خبری نزدیک به نیمار شنیده می شود که ستاره برزیلی علاقه مند است به جمع آبی و اناری ها برگردد.نیمار با اظهار نظرات بحث برانگیز بارها علاقه اش را به بارسا عیان کرده و به نظر می رسد ستاره پاریس سن ژرمن تمایل دارد سال های آینده را در تیم پیشین خود سپری کند.البته نیمار در گذشته برای بازگشت ،پیام هایی را از طریق فضای مجازی برای سران بارسا ارسال کرده بود ولی بنا به دلایلی نتیجه ای نداشت و نیمار در پاریس ماندگار شد.حالا با گذشت ماه ها از حرف و حدیث های مطرح شده دوباره صحبت از بازگشت ستاره برزیلی به بارسا است.
بازیکنان بارسلونا به ویژه آنهایی که با نیمار هم بازی بودند دوست دارند که این بازیکن بار دیگر پیراهن تیمشان را برتن کند.
به نقل از الموندو، نیمار در سال 2017 بود که بارسلونا را به مقصد پاری سن ژرمن ترک کرد. در سال‌های اخیر که نیمار در پاری سن ژرمن حضور داشته همواره خبرهای زیادی درباره علاقه او برای بازگشت به آبی اناری ها به گوش رسیده است.
نیمار چند هفته قبل بود که تاکید کرد دوست دارد که بار دیگر با مسی همبازی شود.باتوجه به اینکه مسی قراردادش را با بارسلونا تمدید خواهد کرد، بازهم بحث بازگشت نیمار به آبی اناری ها با جدیت مطرح شده است.الموندو نوشت که بازیکنان بارسلونا به ویژه باتجربه‌های تیم مثل مسی بسیار دوست دارند که نیمار به تیمشان برگردد.خوان لاپورتا رئیس جدید بارسلونا هواداران را به بازگشت نیمار امیدوار کرده است و این احتمال زیاد است که این ستاره برزیلی به تیم برگردد.نیمار تا سال 2022 با پاری سن ژرمن قرارداد دارد و هنوز با تیم پاریسی برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده است.از طرفی هم مدیر برنامه‌های سابق نیمار براین باور است که این بازیکن بار دیگر راهی بارسلونا خواهد شد تا با مسی همبازی شود.به نقل از مارکا، به نظر می‌رسد که بازگشت خوان لاپورتا به ریاست باشگاه بارسلونا تغییرات مثبتی را در این تیم به وجود آورده است. مهم‌ترین نتیجه مثبت باشگاه با مدیریت لاپورتا ماندن مسی در بارسا خواهد بود و به نظر می رسد که این احتمال زیاد است که نیمار هم بار دیگر به بازگشت به تیم سابق خود فکر کند.آندره کوری استعدادیاب سابق بارسلونا در حوزه آمریکای جنوبی گفت: نیمار دو سال پیش با من تماس گرفت و به صراحت اعلام کرد که دوست دارد به بارسلونا برگردد. او هم مانند همه به خوبی پی برده بود که تصمیمش برای جدایی از بارسلونا اشتباه بود و به همین خاطر دوست داشت تا بار دیگر به تیم آبی اناری ها ملحق شود و همبازی مسی لقب بگیرد.

مدیر برنامه های سابق نیمار ادامه داد: من و نیمار تلاش زیادی کردیم تا زمینه بازگشت او به بارسلونا مهیا شود اما این اتفاق رخ نداد. بسیار خوشحال می شوم اگر نیمار بار دیگر پیراهن بارسلونا را برتن کند.او دوست دارد که با مسی همبازی شود.لاپورتا تنها کسی است که می تواند زمینه را برای بازگشت نیمار مهیا کند.او درپایان گفت: لاپورتا نظر مسی را تغییر داد و او در تیم می ماند و به نظر نیمار هم به بارسلونا برمی گردد تا داستان خود را با این تیم کامل کند.
از آن سو هم مسئولان باشگاه پاریسی که پشت شان به دلارهای نفتی مالک قطری گرم است بیکار ننشسته اند و برای ستاره برزیلی خود برنامه ریزی مفصلی کرده اند.

باشگاه پاری‌سن ژرمن در فیفا دی برنامه خاصی برای ستاره برزیلی در نظر گرفته بود.به نقل از آس، پاری‌سن ژرمن می خواهد از فیفا دی برای آماده کردن نیمار بهره ببرد. تیم فرانسوی از لغو بازی های انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی استفاده کرد تا ستاره برزیلی اش برای بخش نهایی و تعیین کننده فصل به آمادگی کامل برسد.نیمار یک ماه و نیم پیش آسیب دید و یک ماه نتوانست بازی کند.او نتوانست در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا بازی کند. او هر دو دیدار رفت و برگشت را از دست داد. PSG بدون ستاره اش توانست به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کند.در هفته های اخیر مهاجم 29 ساله کم کم به تمرینات پاری‌سن ژرمن پیوست و در پیروزی 4 بر 2 تیمش مقابل لیون 20 دقیقه بازی کرد. مائوریتسیو پوچتینو سرمربی پاری سن ژرمن می‌خواهد در رابطه با نیمار آرام آرام پیش برود تا از هر گونه آسیب دیدگی پیش از بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان جلوگیری کند. به همین خاطر در فیفا دی مارس تمرکز روی بهبودی نیمار بود.مهاجم برزیلی در این مدت در پایتخت فرانسه ماند تا به طور کامل آسیب دیدگی اش بهبود یابد.سرمربی آرژانتینی پاریس سن ژرمن با برنامه ریزی مفصل موفق شد نیمار را به لیگ قهرمانان و بازی برابر بایرن برساند و او در بازی رفت مقابل بایرن به میدان رفت و بازی معقولی را به نمایش گذاشت.گرچه پاریسی ها در مونیخ با درخشش امباپه به پیروزی رسیدند اما نباید نقش نیمار خوش تکنیک را در مصاف با بایرن از یاد برد.چندی پیش هم ستاره برزیلی پاری سن ژرمن به پیروزی پر گل این تیم برابر بارسلونا واکنش نشان داد و عملکرد داور را به تمسخر گرفت.این بار نیمار از پیروزی مقابل تیم سابق خود ابراز خوشحالی کرد و برخی نوشتند و گفتند که نیمار در آن برهه به بازگشت فکر نمی کرد و منتظر نتیجه انتخابات باشگاه بارسلونا بود.پاری سن ژرمن در غیاب نیمار بارسلونا را در نوکمپ تحقیر کرد.تیم پاریسی توانست در این دیدار با نتیجه چهار بر یک به پیروزی دست پیدا کند.نیمار بعد از بازی عملکرد داوری را به تمسخر گرفت. او پنالتی را که داور به سود بارسلونا گرفت درست نمی‌دانست و نوشت: این پنالتی شبیه به یک شوخی بود.او ،کیلیان امباپه ستاره پاری سن ژرمن در این بازی را ستود .هم چنین به ستایش از پارادس پرداخت و لقب هیولا را برای او به کار برد.

ضمن این که نیمار بعد از شکست منچستریوناتید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مصاحبه ای به سئوال تکراری واکنش نشان داد.او در ابتدا از تیمش تعریف کرد و درباره بازی برابر یوناتید گفت: یک عملکرد تیمی خوب از یک تیم کامل. شب رویایی پاری سن ژرمن با این پیروزی قاطع کامل شد. پس از برتری 1-3 پی اس جی در زمین منچستریونایتد که با دبل نیمار همراه بود، ستاره برزیلی در مصاحبه با ESPN خبر از تمایلش برای هم تیمی شدن دوباره با لیونل مسی داد. او گفت که فصل بعد تمام تلاشش را می کند تا دوباره کنار مسی بازی کند.
نیمار مشخص نکرد که منظور او این است که به بارسا خواهد رفت یا مسی را به پاریس سن ژرمن می آورد اما بسیاری معتقدند با توجه به وضعیت اقتصادی بسیار بد بارسا و اینکه نیمار دو پرونده شکایت از این باشگاه را در آن مقطع زمانی ارائه کرده، امکان بازگشتش نیست و منظور او این بود که در پاریس سن ژرمن با مسی هم تیمی شود.خوان لاپورتا که بیش از همه برای رسیدن به ریاست بارسا در آن برهه شانس داشت، در پاسخ به حرف های نیمار گفت: نگران حرف های نیمار نیستم. چیزهایی برای گفتن دارم ولی تجربه به من می گوید که الان زمان بر هم زدن تمرکز تیم نیست. حرف نیمار طبیعی بود چون با مسی دوست صمیمی است. در مورد بازگرداندن نیمار هم چیزی نمی توانم بگویم. لاپورتا در مورد آینده لیونل مسی هم گفت:با او معمولا صحبت می کردم و در تماس هستیم اما مدتی است حرف نزده ایم. برای تمدید با مسی اول باید رئیس شوم و سپس باید وضعیت مالی باشگاه را بدانم. باید به او قولی بدهم که بتوانم برآورده اش کنم.مسی می داند اگر قولی بدهم، عمل می کنم. او تفاوت ها را چه در عرصه ورزشی و چه اقتصادی رقم می زند. مسی عاشق بارسلوناست و به ما کمک خواهد کرد. اطمینان دارم که برای تصمیم گیری تا انتخاب رئیس بعدی صبر خواهد کرد.مسی اگر جدا بشود، بارسا همچنان به حیاتش ادامه خواهد داد، هرچند وفق پیدا کردن با شرایط بدون مسی دشوار خواهد بود. قضیه مسی و بارسا پول نیست.

همین طور اظهارات اخیر نیمار درباره بازگشت به بارسا یا ماندن در پاریس هم بحث برانگیز بوده است.چندی پیش هت تریک نیمار و دبل کیلیان امباپه باعث شد پاری سن ژرمن با پنج گل باشاک شهیر را در محله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مغلوب کرده و به عنوان صدرنشین راهی دور بعدی لیگ قهرمانان شود. نیمار در مصاحبه ای مدعی شد فصل بعد دوست دارد با لیونل مسی همبازی شود تا شایعاتی در مورد احتمال بازگشت او به بارسلونا شکل گیرد اما ستاره برزیلی بلافاصله این اخبار را در مصاحبه ای دیگر تکذیب کرد.

لازم به یادآوری است که نیمار به اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که برای دو تیم بارسلونا و پاری سن ژرمن حداقل 20 گل در این مسابقات به ثمر می‌ رساند. نیمار بهترین گلزن برزیلی لیگ قهرمانان اروپا است و در میان بازیکنان آمریکای جنوبی تنها مسی بیشتر از او موفق به گلزنی شده است.نیمار در مصاحبه ای که سبب خوشحالی طرفداران پاریس سن ژرمن شد، گفت: من اینجا در پاریس بسیار خوشحالم و در این باشگاه و در کنار هم تیمی هایم به طور کامل رضایت دارم. ایده ترک پاری سن ژرمن حتی به ذهن من هم خطور نمی کند. ما باید در مورد تمدید قراردادم با باشگاه صحبت کنیم. ما رابطه بسیار خوبی داریم، من بسیار خوشحالم و در آینده خواهیم دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد.


و آخرین سوژه ای که درباره نیمار مدت ها مطرح است مصدومیت های نیمار جونیور، بازیکن برزیلی پاری سن ژرمن در یک سال گذشته است. دوری پیاپی وی از میادین فوتبال هر مدیری را نگران می کند.نیمار همواره با مصدومیت های زیادی روبرو بوده است، به طوری که او بازی‌های زیادی را از دست داده است.ستاره برزیلی در مقاطع حساس نتوانسته به تیم خود کمک کند و مشغول مداوا و استراحت بوده است.آمار نیمار در پاری‌سن ژرمن بسیار عجیب است به طوری که او تنها در پنجاه و سه درصد بازی های پاری سن ژرمن در این 4 سال حاضر بوده است. در واقع نیمار که 4 سال پیش از بارسلونا راهی پاری سن ژرمن شد در این سال‌ها در نصف بازی های تیم پاریسی حاضر بوده و بسیاری از آن‌ها را به علت مصدومیت از دست داده است و این خود یک نکته بسیار عجیب است.نیمار همواره حواشی زیادی را اطراف خود داشته است و مصدومیت هم معضل بزرگی است که او با آن دست و پنجه نرم می‌کند.بطوریقین ،رئیس باشگاه بارسلونا معضل مصدومیت های نیمار جونیور را مدنظر دارد.هیچ مدیری دوست دارد که برای یک ستاره در نقل و انتقالات هزینه قابل توجه کند ولی ستاره دائما مصدوم باشد!
به هر روی، آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد و بزودی تکلیف نیمار و بارسا روشن می شود.با اتفاقاتی که در باشگاه بارسلونا برای لیونل مسی رخ داده است چه بسا مسی قادر باشد که نیمار را برای بازگشت با شرایط اقتصادی بارسا راضی کند و این دو ستاره دوباره در بارسا همبازی شوند و برای آبی و اناری ها خاطره سازی کنند.ترک بارسا از جانب مسی با انتخاب لاپورتا به عنوان رئیس دور از انتظار است بخصوص که «من سیتی» هم پرونده خرید مسی را بسته است.همه چیز برای بازگشت نیمار به بارسا و همبازی شدن با مسی فراهم می شود بخصوص که از مدت قرارداد ستاره برزیلی با تیم پاریس سن ژرمن یک سال باقی مانده است.

کیوان طباطبایی












نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار