PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
این هفته با سید ابوالفضل جلالی،مدافع ملی پوش و مازنی سایپا
سید ابوالفضل جلالی مدافع چپ و جوان تیم سایپای تهران در یکی دو فصل گذشته جزو نفرات شاخص لیگ برتر بوده است.فوتبالیست چپ پای آملی سایپا در لیگ بیستم بالاتر از حد انتظار ظاهر شد و دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی دعوتش کرد تا فصل تازه ای در زندگی ورزشی جلالی رقم بخورد. جلالی در بازی تدارکاتی تیم ملی برابر تیم سوریه هم از دقیقه ۶۵ به میدان رفت و میزان کارش در نخستین بازی ملی رضایت بخش بود.جلالی مثل سایر فوتبالیست های مازندرانی که در دو دهه گذشته پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند آینده درخشانی دارد که امیدواریم به پیشرفت خود ادامه دهد.به این بهانه ،سراغ سید ابوالفضل جلالی مدافع چپ و ملی پوش سایپا رفتیم و پای صحبت های وی نشستیم.
بخشی از مبلغ اولین قراردادم را به نیازمندان اهدا کردم

*استعدادی از روستای «بوران» آمل

سید ابوالفضل جلالی مدافع چپ تیم فوتبال سایپای تهران متولد آمل است و خانواده اش در روستای «بوران» آمل سکونت دارند.ابوالفضل،نخستین بار در زمین فوتبال روستای «بوران» آمل پا به توپ شد و فوتبال را جدی گرفت و برای پیشرفت فنی به آمل رفت.جلالی در این خصوص می گوید: ابتدا با تیم پایه گلای آمل تمرین کردم و در ادامه به عضویت این تیم درآمدم و برای گلای آمل بازی کردم.پس از مدتی به تیم نونهالان پدیده ساری اضافه شدم و برای این تیم بازی کردم و سپس به تهران رفتم و شرایط مهیا شد و به تیم جوانان سایپای تهران پیوستم. به رده امید که رسیدم به عضویت تیم امید سایپا درآمدم و در حال حاضر هم بازیکن تیم بزرگسالان این باشگاه هستم.

*افتخار می کنم که روستایی زاده هستم

ابوالفضل در بخش بعدی صحبت های خود به استعدادهای فوتبالی روستای «بوران» پرداخت و گفت:استعدادهای قابل توجهی در «بوران» داریم که اگر فرصت دیده شدن داشته باشند می توانند ترقی نمایند و حتی در سطح بالا بازی کنند.افتخار می کنم که بچه روستای «بوران» هستم و مفتخرم که از این منطقه به لیگ برتر و تیم ملی فوتبال رسیدم.

*تشکر از مربیان پیشین

جلالی در قسمت دیگر صحبت های خود با کیهان ورزشی از مربیانش در سالهای گذشته تشکر کرد و گفت:لازم است از تک تک مربیانی که طی سالهای گذشته برایم زحمت کشیده اند از این طریق قدردانی کنم.آقایان محسن روشنی،رضا حسنی،جواد رزاقی و حامد آذرگشت در تیم گلای آمل مربی ام بودند و برایم زحمت کشیدند.هم چنین آقایان حسین برزگر ، علی شفایی و رضا رفیعی در تیم نونهالان پدیده ساری مربی ام بودند که لازم است از این عزیزان تشکر نمایم.در تیم های پایه های سایپا نیز شاگرد آقایان مجید پروین، سلطانی مهر و علی جمعه ای بودم که این عزیزان هم برایم خیلی زحمت کشیدند که از آنها هم تشکر می کنم.قطعا بدون هدایت این بزرگواران در فوتبال پیشرفت نمی کردم و به جایگاه کنونی نمی رسیدم.

*دایی و صادقی به من کمک کردند

ابراهیم صادقی در ترقی سید ابوالفضل جلالی نقش بسزایی دارد.صادقی در دورانی که ابوالفضل عضو تیم های پایه سایپا بود مسئولیت آکادمی باشگاه را برعهده داشت و از این رو بازی های رده های پایه را رصد می کرد.جلالی دراین باره می گوید:آقای صادقی مدیر آکادمی بود و ما را زیر نظر داشت. در آن برهه، آقای علی دایی سرمربی تیم بزرگسالان سایپا بود و صادقی به عنوان مدیر آکادمی،مرا به علی آقا معرفی کرد و من هم در تمرینات تیمی از دایی نمره قبولی گرفتم و به عضویت تیم بزرگسالان سایپا درآمدم. جا دارد از آقایان علی دایی و ابراهیم صادقی تشکر ویژه کنم. این دو عزیز به من خیلی کمک کردند و نخستین قرارداد حرفه ای ام در زمان سرمربیگری علی دایی بسته شد.

*بخشی از مبلغ اولین قراردادم را به نیازمندان اهدا کردم

ابوالفضل در خصوص مبلغ اولین قراردادش با باشگاه سایپا می گوید:مبلغ قراردادم قابل گفتن نیست اما یادم است از عقد نخستین قرارداد با باشگاه سایپا خوشحال بودم و مبلغی از قرارداد را به خانواده ام تقدیم کردم تا قسمتی از زحمات پدرومادرم را جبران کرده باشم. مبلغ دیگری از قرارداد را هم به نیازمندان اهدا کردم زیرا در گذشته نیت کرده بودم که اگر قرارداد حرفه ای بستم بخشی از مبلغ قراردادم را به نیازمندان اهدا نمایم.

*دایی به من میدان داد

نخستین بازی جلالی در تیم بزرگسالان سایپا برابر تیم ماشین سازی تبریز بود که ابوالفضل دراین باره می گوید:من در اردوی تیم امید بودم. علی دایی سرمربی وقت تیم سایپا به مرحوم زلاتکو کرانچار که سرمربی تیم امید بود تماس گرفت و گفت که ابوالفضلی جلالی را برای بازی برابر ماشین سازی می خواهد.من با مجوز کرانچار به اردوی سایپا ملحق شدم و علی آقا لطف کرد و مرا به میدان فرستاد و برای نخستین بار ،میدان لیگ برتر را تجربه کردم.ضمنا نتیجه بازی هم ۱-۱ شد.

*هافبکی که مدافع چپ شد

ابوالفضل به عنوان مدافع چپ برای سایپا بازی می کند.وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره پست تخصصی اش می گوید:در ابتدا به عنوان هافبک چپ بازی می کردم و آقای اللهیاری مربی ام در تیم های پایه تصمیم گرفت تا من در پست مدافع چپ بازی کنم.ضمن این که دوست دارم در پست وینگر چپ هم بازی کنم.البته همه ،مرا به عنوان مدافع چپ می شناسند.

*مسئولیتم سنگین تر شد

اخیرا سید ابوالفضل جلالی به تیم ملی دعوت شد.مدافع چپ سایپا درباره دعوت شدنش به تیم ملی می گوید:من برای دیدار با خانواده به آمل رفته بودم که لیست تیم ملی اعلام شد که نام من در لیست بود. زمانی که مطلع شدم ابتدا خداراشکر کردم که چنین فرصتی برایم مهیا شده است. قطعا دعای خیر پدر و مادر شامل حالم شده بود که به تیم ملی دعوت شدم. ضمنا از مدت ها پیش منتظر بودم که به تیم ملی دعوت شوم زیرا روند خوبی در لیگ برتر داشتم. لازم است از آقای دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی تشکر کنم که به من اعتماد کردند.قطعا مسئولیتم در میدان فوتبال سنگین تر شده و امیدوارم با تلاش بیشتر و ارائه بازی بهتر، پاسخ اعتماد اسکوچیچ را بدهم.

*بزرگترهای تیم ملی هوای ما را داشتند

جلالی در خصوص جو تیم ملی به کیهان ورزشی می گوید:جو تیم ملی خوب است و رفتار بازیکنان باتجربه تیم ملی با جوانان صمیمانه بود.آنها با ما رفاقت کردند.بازیکنان باتجربه به ما در جلسات فنی، نکات آموزنده ای را یادآوری می کردند که جا دارد از تک تک شان تشکر کنم. بطورکلی بزرگترهای تیم ملی هوای بازیکنان جوان را دارند و به آنها کمک می کنند.

*بازیکنان جوان سایپا باید قدر این فرصت را بدانند

تیم سایپا از فصل گذشته لیگ برتر بطورجدی جوانگرایی کرد و امسال هم با تیمی جوان در لیگ برتر به میدان رفت.البته در گذشته هم محمد مایلی کهن سرمربی اسبق سایپا دنبال جوانگرایی بود و به جوانان بها می داد. سایپا در نیم فصل نخست لیگ بیستم،نتایج خوبی گرفت اما در نیم فصل دوم نتوانست روند خوب خود را ادامه دهد. جلالی دراین باره می گوید:سایپا برخلاف سایر تیم ها کمتر هزینه کرد و به بازیکنان جوان خود بها داد و به نظرمن کار ارزشمندی کرد.ابراهیم صادقی به جوانان بها می دهد که جای تحسین دارد.سایپا مثل سایر تیم های لیگ برتری در نقل و انتقالات هزینه نکرد و از این رو با سایر تیم ها تفاوت دارد. من و سایر بازیکنان جوان سایپا می بایست قدر این فرصت گرانبها را بدانیم. البته سایپا در هفته های اخیر دچار بدشانسی شد و تیم ما در دقایق پایانی گل خورد یا ضربات پنالتی به نفع اش گرفته نشد. من درباره اشتباهات داوری صحبت نمی کنم زیرا کارشناسان محترم در این مقوله حضور دارند و کارشناسی می کنند اما ما از اشتباهات داوری در هفته های اخیر لطمه خوردیم.

*حامد شیری مثل برادر بزرگترم است

فوتبالیست های جوان به عملکرد بازیکنان باتجربه توجه می کنند. جلالی با تعبیر خاص خود دراین باره می گوید: عملکرد تمامی فوتبالیست ها را رصد و از کارهای خوب شان الگوبرداری می کنم.هر فوتبالیستی نقاط قوتی دارد که برای پیشرفت خود و تیمش مفید است. آقای حامد شیری مدافع باتجربه تیم نساجی که هم روستایی ام است و تاکنون به من کمک کرده همیشه یکی از الگوهای ورزشی ام بوده است.من قبل از آن که به اردوی تیم ملی بروم با آقا حامد مشورت کردم و ایشان نکات ارزنده ای را یادآوری کرد. بطور معمول قبل از هر کاری با شیری مشورت می کنم و او را مثل برادر بزرگترم می دانم.

*کاپیتان بارانی رفیق صمیمی جلالی

روابط عمومی سید ابوالفضل جلالی در فوتبال زبانزد است و با تمامی بازیکنان سایپا روابط خوبی دارد ولی او با محمد صادق بارانی کاپیتان سایپا صمیمی است و در اردوها با او هم اتاق است.

* شخصیت صادقی را دوست دارم

جلالی در خصوص ابراهیم صادقی سرمربی خود در سایپا می گوید: آقای صادقی از مربیان باشخصیت فوتبال ما است که هرگز پرخاشگری نمی کند و سعی دارد تیمش را در آرامش تمرین دهد. شخصیت آقای صادقی را دوست دارم و او از نظر فنی ، یک مربی جوان با ایده های خوب است.خوشحالم که در ۲۲ سالگی شاگرد صادقی هستم.

*پدرم الگوی من در زندگی است

جلالی در خاتمه گفت:جا دارد از پدرم که الگوی من در زندگی بوده تشکر ویژه کنم.خانواده ام بخصوص پدر و مادرم همیشه حامی ام بوده اند.هم چنین می بایست بگویم که دعای خیر مادر بزرگم همیشه بدرقه راهم بوده است.همین طور از کیهان ورزشی که سالهاست به فوتبال پایه و بازیکنان جوان بها می دهد تشکر می کنم.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار