PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۶۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
این هفته با مهدی قایدی وینگر بوشهری استقلال
درحال حاضر مهدی قایدی وینگر بوشهری تیم فوتبال استقلال از معروف ترین فوتبالیست های قاره آسیا است.او فوتبال را از زادگاهش بوشهر آغاز کرد و با تیم ایرانجوان شهرش در فوتبال ایران شناخته شد. قایدی قبل آن که استقلالی و معروف شود فیلم بازی هایش در تلفن همراه بیشتر فوتبالی ها دست به دست می شد و همه با نمایش فیلم بازی های او از ظهوراستعداد نابی در ایرانجوان بوشهر خبر می دادند.مهدی در ایرانجوان گل گاشت و پله های ترقی را پیمود و سرانجام به استقلال رسید.شروع خوبی در استقلال نداشت و با آمدن آندره آ استراماچونی یکباره رشد کرد و به ستاره باشگاه استقلال بدل شد.نفوذ های فوق العاده از جناح چپ ،دریبل های سریع و پیاپی و ضربات مهارنشدنی به سمت دروازه از ویژگی های بارز وینگر بوشهری استقلال است.چندی پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا به قایدی لقب نیمار ایران را داد و انصافا بازیکن جوان بوشهری توانست انتظارات را در بازی های حساس استقلال برآورده کند.به بهانه درخشش قایدی در روز نخست لیگ قهرمانان آسیا ،این هفته سراغش رفتیم.
«نیمار» آسیا

**تعریف هواداران تیم عربستانی از مهدی

مهدی قایدی وینگر تیم استقلال در روز نخست فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم الاهلی عربستان درخشید. دو گل زیبای مهدی به الاهلی که در زمین تمرینی اش مقابل استقلال بازی می کرد با واکنش هواداران تیم عربستانی مواجه شد.طرفداران الاهلی در فضای مجازی از قایدی تعریف و تمجید کردند و خواستار خرید وینگر جوان و تکنیکی استقلال شدند.شوت تماشایی قایدی به الاهلی دل کاربران عربستانی را برده بود و آنان در فضای مجازی نوشتند که قایدی برترین استعداد کنونی فوتبال آسیا است و با بازیکنان هم سن و سال خود در قاره کهن اختلاف چشمگیری دارد .حتی برخی کاربران طرفدار تیم الاهلی نوشتند که مهدی دوای درد تیم شان است.

**برنده 10 دوئل در مصاف با الاهلی

آمار قابل توجه مهدی قایدی در یک سال گذشته توجهات علاقه مندان به فوتبال را به استعداد بوشهری استقلال جلب کرده است.پس از برد پرگل استقلال در مصاف با الاهلی عربستان آمار عملکرد مهدی قایدی منتشر شد.یکی از موارد جالب در آمار مهدی این بود که او در بازی برابر الاهلی موفق شد 10 دوئل را از بازیکنان الاهلی ببرد و تکنیک اش را به رخ آسیا بکشد.مهدی در یک صحنه از بازی ،بهترین هافبک الاهلی را با تبحر مثال زدنی دریبل می زند و در ادامه حرکتش، خط دفاع حریف را ویران می کند.

**استقلال علیه شایعه سازان

پس از پیروزی پرگل استقلال در مصاف با تیم الاهلی عربستان صحبت از لژیونر شدن قایدی شد.استقلالی ها که مطرح شدن بحث لژیونرشدن قایدی را حاشیه سازی می دانستند و از آن جا که نخواستند هدف حاشیه سازی رسانه های عرب زبان قرار بگیرند فورا شایعات را تکذیب کردند.احمد مددی مدیرعامل استقلال در جواب شایعه سازان گفت: قائدی پسر استقلال بوده و قلبش با تیمِ آبی است. هواداران نگران نباشند، چرا که فکر و ذکر قائدی موفقیت استقلال است.

**قایدی پاسخ اعتماد مربی ایتالیایی را داد

مهدی قایدی در دورانی که علیرضا منصوریان هدایت استقلال برعهده داشت آبی پوش شد.استعداد بوشهری در زمان سرمربیگری منصوریان در دقایق پایانی بازی به میدان می رفت و با حرکت های تند و تیز تماشاگران استقلال را به وجد می آورد ولی از نظر فنی پیشرفتی نداشت و هرگز نتوانست گره گشا باشد.یکی از دلایلش این بود که منصوریان قبل از به میدان فرستادن قایدی دقایقی با شاگردش شو اجرا می کرد و مهدی قبل از ورود به زمین وارد حاشیه می شد و این طوری بود که استعداد بوشهری استقلالی ها در دوران سرمربیگری منصوریان نتوانست اثرگذاری لازم را داشته باشد. قایدی با آمدن آندره آ استراماچونی از نظر فنی متحول و به یکی از اثرگذارترین بازیکنان استقلال بدل شد و گل تماشایی او به سپاهان در ورزشگاه نقش جهان که توانمندی او را نشان می داد اوج کار مهدی در استقلال بود.مهدی در زمان سرمربی ایتالیایی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت و از حاشیه دور بود.سر و شکلش به فوتبالیست ها شباهت پیدا کرد و فهمید که برای رشد کردن باید تمرین کند و در خدمت تیم باشد.مهدی در این دوران به خوبی پاسخ اعتماد استراماچونی را داد.

**اختلاف چشمگیر

محمود فکری سرمربی پیشین تیم استقلال هم نتوانست از مهدی به عنوان یک وینگر تاثیرگذار بازی بگیرد. قایدی در دوران سرمربیگری فکری از آمادگی دور نبود ولی جو حاکم بر تیم و مسائل درون تیمی روی کیفیت فنی مهدی هم تاثیر منفی می گذاشت .قایدی با این که از ارکان اصلی خط حمله استقلال به شمار می رفت در زمان سرمربیگری فکری هرگز همان وینگر اثرگذار دوران استراماچونی و فرهاد مجیدی نبود.قایدی دوران فکری با زمان استراماچونی و مجیدی اختلاف چشمگیری داشت.

**آمار مهدی در فصل گذشته

وینگر بوشهری استقلال در سال 99 موفق شد 9 گل به ثمر برساند. 5 گل او در رقابت های لیگ برتر و به تیم های شاهین بوشهر، گل گهر، آلومینیوم اراک، پرسپولیس و تراکتور زده شدند. او در جام حذفی نیز دروازه پرسپولیس و تراکتور را باز کرد. قایدی در لیگ قهرمانان آسیا نیز یک گل به الاهلی زد و در دیدار دوستانه ایران مقابل بوسنی در دقایق کوتاهی که به زمین آمد، دروازه این تیم را باز کرد.قایدی در سال گذشته هم 8 پاس گل داد.

**روزیکه قایدی شانس آورد!

فوتبالیست های تکنیکی هر لحظه در میدان امکان دارد با مصدومیت های جدی مواجه شوند.گاهی مدافعان برای مهار بازیکنان تکنیکی چاره ای ندارند غیر آن که ساق هایشان را نشانه بگیرند. مهدی ، در بازی برابر تراکتور توسط حبیب گردانی مدافع سابق تیم تبریزی سرنگون شد و شانس آورد که محکم بازی کردن گردانی کار دستش نداد.البته گردانی مدافع باتجربه از مهدی قایدی عذرخواهی کرد و گفت که وینگر استقلال را بطورعمدی نزده است.قایدی شانس آورد که ساق و زانویش آسیب ندید.

**ماجرای قهر استعداد بوشهری

چندی پیش مهدی قایدی از حضور در تمرینات استقلال ممانعت کرد.غیبتش دامنه دار شد و آخرسر خبر رسید که قایدی به دلیل عدم رضایت از مبلغ قراردادش بر سر تمرینات حاضر نمی شود و در یک کلام قهر است.البته رفتار قایدی حرفه ای نبود ومی بایست ناراحتی اش را از مبلغ قراردادش به شکل دیگری با مدیران استقلال درمیان می گذاشت اما مسیر غیرحرفه ای را انتخاب کرد!غیبت غیرموجه قایدی حاشیه ساز شد تا مدیرعامل باشگاه با قایدی جلسه ای به منظور اصلاح مبلغ قراردادش برگزار کند و پای صحبت های وی بنشیند .قایدی هم پس از جلسه بر سر تمرینات حاضر شد و محمود فکری سرمربی تیم استقلال ،پس از غیبت های غیرموجه برابر مس رفسنجان ،با تصمیمی عجیب به قایدی میدان داد!البته کادر فنی وقت توجیه شان این بود که تیم نباید از نبودن یک بازیکن کارساز لطمه بخورد! بازی دادن مهدی بدون حضور در تمرینات عجیب بود و عجیب تر این که وینگر بوشهری تنبیه و جریمه هم نشد!

**بهترین بازیکن جوان آسیا

اخیرا سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی اقدام به انتخاب بهترین بازیکن جوان زیر 23 سال آسیا کرد. آنها برای این انتخاب، از نظرات کاربران و کارشناسان خود بهره برده و در نهایت مهدی قایدی بازیکن تیم استقلال عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا در سال 2020 را تصاحب کرد.در این نظرسنجی، قایدی توانست هموطنش مهدی عبدی قره را از دور رقابت خارج کرده و عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را از آن خود کند، در حالی که با ارزش ترین بازیکن مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا یعنی وون دو جائه از کره جنوبی در رده سوم قرار گرفت.

**جایزه بهترین شادی به وینگر استقلال رسید

گل دوم قایدی به تیم الاهلی عربستان در روز نخست لیگ قهرمانان از جانب رسانه های تصویری و چاپی بازتاب داشت و شادی بعد از گل وینگر بوشهری استقلال، از سوی صفحه رسمی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان بهترین شادی روز نخست بازی ها انتخاب شد.صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار ویدیویی از شادی بعد از گل مهدی قایدی که پس از گل نخست خود انجام داد، جایزه بهترین شادی پس از گل روز نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را به این بازیکن اختصاص داد.

**رقیبان مهدی در فاز هجومی تیم ملی

تیم ملی در خردادماه امسال، 4 بازی سرنوشت ساز در مرحله انتخابی جام جهانی دارد. تیم ایران برای صعود از گروه خود محکوم به کسب 4 پیروزی است.خوشبختانه دراگان اسکوچیچ در برهه ای سکان هدایت تیم ملی را دراختیار دارد که تمامی عناصر تهاجمی فوتبال ایران در شرایط آرمانی قرار دارند. مهدی قایدی در کنار مهدی طارمی،سردار آزمون و کریم انصاری فرد در فاز تهاجمی از آمادگی قابل توجهی برخوردار هستند بخصوص قایدی و طارمی دو بازیکن بوشهری که روند صعودی شان در هفته های گذشته قابل توجه بوده است.مهدی قایدی برای فیکس شدن در تیم ملی باید رقابت تنگاتنگی با ستارگان تیم ملی داشته باشد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار