PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
این هفته با دانیال اسماعیلی فر ، مدافع راست تیم سپاهان اصفهان
در حال حاضر دانیال اسماعیلی فر مدافع راست تیم سپاهان اصفهان جزو بازیکنان باتجربه لیگ برتر به شمار می آید.بازی در سه تیم ریشه دار لیگ برتری، از او یک بازیکن باتجربه ساخته است. او با تیم ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر دیده شد.اسماعیلی فر در ذوب آهن روند خوبی داشت و به مهره ای تاثیرگذار بدل شد.وی برای گذراندن دوران خدمت سربازی به تیم تراکتور تبریز پیوست. در تبریز هم مهره ای کلیدی بود و اثرگذاری اش را به اثبات رساند.با جدایی از تراکتور دوباره به ذوب آهن برگشت و سرانجام در نقل و انتقالات لیگ بیستم به تیم سپاهان اصفهان ملحق شد و با وجود این که در هفته های ابتدایی نیمکت نشین بود و در پست غیرتخصصی بازی کرد اما توانست با تمرین و ممارست به ترکیب اصلی سپاهان اضافه شود و در پست مدافع راست بازی کند. این هفته ،سراغ دانیال اسماعیلی فر فوتبالیست مازندرانی سپاهان رفتیم.
جنگجویی از دیار طبرستان

**درسی که کرونا داد

کرونا ویروس بیش از یک سال است که زندگی مردم جهان را مختل کرده است.البته با تزریق واکسن، اثرات این ویروس مخرب و منحوس رفته رفته کاهش پیدا می کند.کرونا به عقیده بسیاری برای بشر درس هایی هم داشت که یکی از آنها این بود که قدر زندگی مان را بیشتر بدانیم. دانیال اسماعیلی فر مدافع راست تیم سپاهان اصفهان بر همین عقیده است و این که زندگی آنقدر کوتاه است که اصلا ارزش دشمنی ندارد.به زعم دانیال ،کرونا مهم ترین درسش این بود که نشان داد زندگی خیلی کوتاه تر از آن است که با هم رفتار بدی داشته باشیم.

**ذوب آهن سکوی پرتاب اسماعیلی فر

دانیال اسماعیلی فرد در تیم ذوب آهن اصفهان شناخته شد و خودش گفته که مدیون این باشگاه باقدمت نصف جهان است.مدافع راست سپاهان از همبازیان خود در تیم ذوب آهن تعریف کرده و گفته که اگر آنها در ذوب آهن بازی نمی کردند بازی های وی در این تیم اصفهانی دیده نمی شد.ذوب آهن سکوی پرتاب دانیال بود و او را به فوتبال ایران معرفی کرد.

**دلیل انتخاب سپاهان

پیوستن دانیال اسماعیلی فر به سپاهان اصفهان به زعم خودش دلایل مشخصی داشت.مدافع راست سپاهان اعتقاد دارد که سپاهان یکی از بهترین باشگاه های ایران است و از نظر سخت افزاری،مدیریت و نرم افزاری کامل است.آرامش جاری در باشگاه سپاهان،دلیل دیگر انتخاب دانیال بوده است.امکانات و تجهیزات ورزشی سپاهان همیشه دراختیار بازیکنان است وهمه چیز به شکل حرفه ای پیش می رود.به زعم اسماعیلی فر،کمپ باشگاه سپاهان، حرفه ای است و ثبات مدیریت در این باشگاه باعث شده تا بازیکنان روی وظایف شان متمرکز شوند.او معتقد است سپاهان دنبال قهرمانی و موفقیت است. از طرفی دیگر گفته می شود اسماعیلی فر با مبلغ قابل توجهی به سپاهان ملحق شد و او یکی از مدافعان گران قیمت لیگ بیستم است.

**کرونا را شکست داد

دانیال یک هفته قبل از ملحق شدن به سپاهان و نشستن پای میز قرارداد دچار بدشانسی شد و کرونا گرفت.دانیال به زعم خودش حدود یک ماه درگیر کرونا بود تا این که تست وی منفی شود.کرونا روی برنامه اسماعیلی فر اثر منفی گذاشت اما دانیال با وجود این که یک ماه با کرونا جنگید و شکستش داد برای سپاهان در آسیا به میدان رفت و با برگزاری 10 روز تمرین سعی کرد خودش را به تیم برساند.

**هم پستی دانیال در سپاهان

مدافع راست تیم سپاهان، یک رقیب جدی و خوب دارد.مرتضی منصوری هم پست دانیال در سپاهان است و اسماعیلی فر باور دارد که مرتضی منصوری یکی از بهترین های سپاهان است.به زعم دانیال، فرقی نمی کند چه کسی در پست مدافع راست بازی کند زیرا او با منصوری در یک سطح است.دانیال یقین دارد که هر دو به این نتیجه رسیده اند که هر کدام شان باید در تیم گوشه ای از کار را بگیرند و به سرانجام برسانند.

**احترام به تصمیم نویدکیا

واقع بینی از ویژگی های مثبت یک بازیکن است.به تصمیمات مربی احترام بگذارد و هر جا مربی خواست بازی کند و بطورکلی در خدمت تیم باشد.دانیال اسماعیلی فر مدافع راست سپاهان، تاکنون چنین بازیکنی بوده و سعی کرده در خدمت تیمش باشد.او در آغاز فصل شروع خوبی نداشت و روی نیمکت نشست . از این بابت اعتراضی نکرد و با تمرین و ممارست خودش را به محرم نویدکیا سرمربی سپاهان، تحمیل کرد.به زعم خودش، نیمکت نشینی وی در اوائل فصل کنونی لیگ برتر تصمیمی درستی بود و او به نویدکیا در این خصوص حق می دهد.دانیال بنا به تصمیم محرم در پست های دیگر هم بازی کرد زیرا باور دارد که نویدکیا می خواست وی را در شرایط بازی قرار دهد و اعتماد به نفش اش را حفظ کند.

**شروط رسیدن به پیراهن تیم ملی

بازی در تیم ملی ،آرزوی هر فوتبالیستی است. هر بازیکنی دوست دارد یک روز با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان برود و دانیال اسماعیلی فر هم دوست دارد که ملی پوش باشد اما به عقیده او ،رسیدن به پیراهن تیم ملی دو شرط دارد؛یکی ارائه بازی های خوب در سپاهان و دوم این که نظر سرمربی تیم ملی را جلب کند.به زعم دانیال،

وقتی تیم خوب بازی کند و خوب هم نتیجه بگیرد و بازیکنان، وظایف تاکتیکی را خوب انجام دهند، قطعا اقبال بازیکنان برای دعوت به تیم ملی دوچندان می شود.

**تراکتور ،خیلی چیزها به من یاد داد

اسماعیلی فر برای انجام خدمت سربازی به تیم تراکتور تبریز پیوست.دو سال برای تراکتور بازی کرد و جزو نفرات اثرگذار تراکتور بود.دانیال درباره تراکتور می گوید:از صمیم قلب تراکتور را دوست دارم . واقعا تراکتور تا ابد تیمی دوست داشتنی و عزیز برایم می ماند. خیلی چیزها به من یاد داد. من سرباز تراکتور بودم. مردم تبریز و آذربایجان بسیار با محبت هستند.

**بازیکنان باتجربه سپاهان،بزرگی می کنند

دانیال از بزرگترهای سپاهان تعریف می کند و بر این باور است که بازیکنان باتجربه سپاهان در تیم بزرگی می کنند و شرایط موفقیت را برای تیم و بازیکنان جوان مهیا می سازند.اسماعیلی فر عقیده دارد که احسان حاج صفی که در نیم فصل دوم به سپاهان پیوست برای تیمش ،یک قوت قلب است و با ورود احسان به سپاهان ،جو تیم فوق العاده شد.دانیال می گوید:وقتی بازیکنی مثل احسان در تیم باشد، یک قوت قلب است. واقعا تیم ما را یک قدم به جلو آورد و او، یک مهره فوق العاده است.

**علت موفقیت تیم محرم

دانیال اسماعیلی فر مثل سایر بازیکنان سپاهان از محرم نوید کیا سرمربی خود تعریف می کند و می گوید:نویدکیا آدم آرامی است و همیشه آدم را شرمنده می کند. ما سه گل در مقابل پدیده خوردیم و او در کنفرانس خبری گفت که مقصر من هستم. فکر می کنم که رمز موفقیت تیم همین است. کسی تقصیر را گردن کس دیگری نمی اندازد. همه ،خود را سبب اتفاقات می دانند و برای همین موفقیت تیم خیلی مهم شده است. نکته مهم دیگر نویدکیا، روراستی او است. یک نکته مثبت دیگر هم دارد و آن این است که در بازی کاری به بازیکنان ندارد. در طول هفته بر سر تمرینات ایرادات را بیان می کند اما در حین بازی، کاری به بازیکنان خود ندارد و بازیکن را راحت می گذارد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار