PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
این هفته با علی شجاعی بازیکن چند پسته تیم پرسپولیس
علی شجاعی مدافع چپ و وینگر تیم پرسپولیس طی یک سال گذشته همیشه به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده است.بزرگترین خصیصه شجاعی این است که هرگاه وارد زمین می شود باتمام وجود برای موفقیت تیمش تلاش می کند و در یک کلام باتعصب است. مهاجم پیشین تیم نساجی قائم شهر بنا به صلاحدید یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس تغییر پست داد و به عنوان مدافع چپ در جمع سرخپوشان به بازی گرفته شد و در حال حاضر یکی از بازیکنان تعویضی و اثرگذار پرسپولیس محسوب می شود.البته شجاعی در پست وینگر هم انجام وظیفه کرده است. شجاعی طی یکسال گذشته دو کار ارزشمند برای پرسپولیس انجام داده است؛ آخرین ضربه پنالتی بازی برابر تیم النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا را به گل بدل کرد و تیم با ضربه پنالتی او فینالیست شد و دومین کار ارزشمندش این بود که 90 ثانیه پس از ورودش به شهرآورد 95 دروازه پرسپولیس را نجات داد.دوکار ارزشمندی که در تاریخ باشگاه پرسپولیس ثبت شد و هرگز از یاد و خاطره طرفداران این باشگاه نمی رود.این هفته سراغ بازیکن چپ پای پرسپولیس رفتیم.
ناجی شهرآورد 95

**نجات دروازه پرسپولیس

مهم ترین صحنه شهرآورد 95 برای تیم پرسپولیس ،توپی بود که علی شجاعی مدافع چپ سرخپوشان از روی خط دروازه دور کرد و در یک کلام دروازه پرسپولیس را نجات داد. شجاعی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود و 90 ثانیه پس از ورودش به زمین ،ضربه سر خطرناک سیاوش یزدانی مدافع استقلال را از دهانه دروازه پرسپولیس بیرون کشید.کار شجاعی به اندازه گلی که عیسی آل کثیر در شهرآورد زد ارزش داشت. اگر شجاعی در آن صحنه یک ثانیه تعلل می کرد برد پرسپولیس در شهرآورد از دست می رفت.خودش پس از دربی باتواضع گفت که کار خاصی نکردم و فقط وظیفه ام را انجام دادم.

**درس سید جلال

علی شجاعی وینگر چپ پرسپولیس از سید جلال حسینی کاپیتان تیمش آموخته که هرگاه وارد زمین می شود می بایست به تیمش کمک کند.او از سیدجلال آموخته که بازیکن تعویضی به محض ورود به زمین می بایست اثرگذاری خود را نشان دهد.به زعم شجاعی ،سید جلال یک نعمت برای پرسپولیس است و دوست دارد راه سید جلال را در فوتبال ادامه دهد.

**پرسپولیس در شهرآورد جبران کرد

پرسپولیس در ورزشگاه نصف جهان اصفهان روی یک اشتباه فردی،سه امتیاز بازی برابر سپاهان را از دست داد و با تساوی به کار خود پایان داد.برد پرسپولیس برابر سپاهان، جدی ترین رقیبش در لیگ بیستم برای قهرمانی از دست رفت!به زعم شجاعی پرسپولیس باید در اصفهان برابر سپاهان پیروز می شد و در جدول از سپاهان پیشی می گرفت.شجاعی معتقد است که برد در شهرآورد 95 سبب شد تا پرسپولیس جبران آن مساوی را بکند و وضعیت خود را در جدول ارتقا دهد.

**خالق صحنه زیبای شهرآورد

شجاعی یک هفته پس از شهرآورد 95 از اتفاقات تلخ دو بازی پرسپولیس برابر سپاهان و استقلال ابراز ناراحتی کرد.او در پایان شهرآورد 95 یک صحنه زیبا را به تصویر کشید و به سمت وریا غفوری کاپیتان استقلال رفت و با او صحبت کرد و به تعبیری ،کاپیتان استقلال را دلداری داد!این کار شجاعی بازتاب قابل توجهی در فضای مجازی داشت و او را سوژه رسانه ها کرد.شجاعی اعتقاد دارد که برد و باخت در فوتبال طبیعی است اما نباید سبب دعوای بازیکنان دو تیم شود.

**تابع کادرفنی

علی از زمانی که به پرسپولیس آمده در بیشتر بازی ها به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده و همیشه در خدمت پرسپولیس بوده است.وقتی از او سئوال شد که نظر شما درباره این که بازیکن تعویضی پرسپولیس هستی؟ فقط به خبرنگاران گفت:«تلاشم را می کنم بهترین عملکرد را داشته باشم، بقیه اش کادرفنی تصمیم می گیرد چند دقیقه بازی کنم.» شجاعی در این خصوص مثل فوتبالیست های باتجربه پاسخ داد و این که تابع کادرفنی پرسپولیس است.

**بگو مگو با حامدلک

درگیری بازیکنان دو تیم حاضر در میدان طبیعی است اما درگیری دو همبازی در زمین فوتبال، سئوال برانگیز است.در دیدار پرسپولیس برابر سایپا که با برد سرخپوشان خاتمه یافت شجاعی با حامد لک دروازه بان تیمش بگو مگو کرد و دیالوگ تندی بین این دوبازیکن در داخل زمین ردوبدل شد.البته پس از بازی همه چیز در رختکن به پایان رسید اما شجاعی در آن صحنه کمی از لک دلخور شد.

**آچار فرانسه یحیی گل محمدی

برخی بازیکنان در خدمت تیم و مربی هستند. آچار فرانسه تیم می شوند و هرجا مربی نیاز داشته باشد آنها بدون بحث و عذری در خدمت تیم هستند.علی شجاعی در نساجی قائم شهر تیم سابق خود مهاجم بود و در تیم امید هم به عنوان یک فوروارد بازی می کرد اما از زمانی که پرسپولیسی شده به عنوان مدافع چپ یا وینگر بازی کرده است. علی ثابت کرد که پست تخصصی و ثابت معنا ندارد و آچار فرانسه یحیی گل محمدی است. شجاعی یکبار دراین خصوص توضیح داد و گفت:پست در پرسپولیس معنا ندارد و همه به شکل شناور با توجه به برنامه های کادرفنی کارشان را دنبال می کنند. هدف ما کمک به پرسپولیس است.

**مدیون نساجی

شجاعی در نساجی قائم شهر دیده شد و از نساجی به تیم امید رسید.خودش را مدیون نساجی تیم محبوب مازندرانی ها می داند و خاطرات خوبی از نساجی و مردم قائم شهر دارد.شجاعی درباره نساجی می گوید:مدیون نساجی هستم چون به من کمک کرد و باعث شد تا عملکردم دیده شود.البته زمانی که در نساجی بودم چند پیشنهاد داشتم ولی منتظر پیشنهاد پرسپولیس ماندم .وقتی پرسپولیسی ها پیشنهاد دادند با کمال میل قبول کردم.تمام کسانی که مرا می شناسند می دانند که پرسپولیسی هستم.

**اتحاد پرسپولیسی ها پس از محرومیت آل کثیر

زمانی که عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا درخشید و به دلیل شادی پس از گل خود از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم شد پرسپولیسی ها از نظر روحی لطمه خوردند.البته در جلسه هماهنگی پرسپولیس پس از اعلام خبر محرومیت عیسی اتفاقاتی افتاد که سبب اتحاد و یکدلی بازیکنان شد.شجاعی دراین باره می گوید:بچه ها خیلی ناراحت شدند که کسی نیست از حق ایران دفاع کند و این موضوع روی همه بچه ها تاثیر گذاشت. فکر کنم صحبت هایی که در جلسه انجام شد عزم ما را بیشتر کرد. اگر قرار بود دو برابر تلاش کنیم، 10 برابر به خاطر عیسی تلاش کردیم تا به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم. اگر اتحاد و یکدلی وجود نداشت، قطعا تیم ما به فینال نمی‌رسید.

**پنالتی خاطرانگیز

شجاعی در مرحله نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بیشتر دیده شد. او با تصمیم یحیی گل محمدی آخرین ضربه پنالتی پرسپولیس در بازی برابر النصر عربستان را به گل بدل کرد تا پرسپولیس فینالیست شود.عکس خوشحالی منحصر به فرد شجاعی پس از صعود به فینال ،فردای بازی روی جلد بیشتر نشریات ورزشی دیده شد.شجاعی، لحظات قبل از زدن ضربه پنالتی را این طور شرح می دهد:«دعای تمام مردم ایران پشت ساق های من بود. آنجا یک مددی از روح پسرخاله عزیزم گرفتم که یک پرسپولیسی شش آتشه بود.زدن پنالتی آخر خیلی سخت است، فشار سنگینی روی دوشم بود، وقتی گل محمدی گفت پنالتی آخر را می‌زنی گفتم می‌زنم، فقط در آن لحظه به این فکر می کردم که توپ را گل کنم.»

*کیوان طباطبایی

برچسب ها: علی شجاعی ، پرسپولیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار