PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
تابستان 2021 در راه است و پنجره نقل و انتقالات فوتبال دنیا در حال باز شدن است. باشگاه‌ها هنوز نتوانستند خود را از زیر فشار تاثیر اقتصادی کرونا نجات دهند اما هنوز ستاره‌های زیادی در بازار هستند که به دنبال رویای خود، در تیم‌های بزرگتر می‌گردند. حالا نگاهی می‌اندازیم به بازیکنانی که ممکن است در همین تابستان به تیم دیگری منتقل شوند.
نام‌های بزرگ برای تابستان 2021

1-لیونل مسی

تیم فعلی: بارسلونا

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد

بعد از اینکه تابستان گذشته همه را سرکار گذاشت و به دنبال شکست 8-2 مقابل بایرن مونیخ راه خروج از بارسا را در پیش گرفت، او بازهم ماندن در نیوکمپ را انتخاب کرد تا آخرین فصل حضورش در این تیم را هم پشت سربگذارد. حالا خوان لاپورتا به عنوان مدیر جدید باشگاه امیدوار است بتواند قرارداد جدیدی با بازیکن فوق ستاره تیمش امضا کند اما هیچ کس از این کار مطمئن نیست و بعید نیست حتی با وجود انتقال آگوئرو به بارسا، باز او فیلش یاد هندوستان کند و به تیم دیگری برود.

2-کریستیانو رونالدو

تیم فعلی: یوونتوس

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید

تصور کنید به 3 یا 4 سال قبل برگردید و بدانید هم مسی و هم رونالدو در نقل و انتقالات حضور نخواهند داشت. هواداران یوونتوس از اینکه سران تیمشان گفته با وجود به هم ریختن ساختار دستمزدها به هر شکل ممکن ستاره 36 ساله تیمشان را حفظ خواهند کرد، ناخشنود هستند. با این حال آندره‌آ آنیلی به عنوان مالک اصلی باشگاه چنین نظری ندارد و پیش‌تر هم در مورد دستمزد بالای رونالدو نارضایتی خود را اعلام کرده بود.

3-کیلیان امباپه

تیم فعلی: پاری‌سن‌ژرمن

مشتریان: منچسترسیتی، رئال مادرید

درباره آینده او همه چیز می‌دانیم. اینکه چه بازیکن بزرگی می‌شود و چه افتخاراتی را بدست خواهد آورد. می‌دانیم چه دوران فوتبالی انظارش را می‌کشد. شاید این تابستان بزرگترین و مهمترین تقاطع در زندگی وی برای تغییر مسیر باشد. آیا او وفاداری خود را به پاریسی‌ها حفظ می‌کند یا اینکه رئال مادرید را برای آینده فوتبالی خود انتخاب می‌کند.

4-هری کین

تیم فعلی: تاتنهام

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید، منچسترسیتی

این روزها هری کین همان بازیکنی است که همه منتظر تصمیم‌گیری‌ برای آینده فوتبالی‌اش هستند. به نظر می‌رسد او به پایان راه با تاتنهام رسیده و برای انتخاب تیم بعدی مردد است. چند تیم جدی به دنبال او هستند اما به نظر پپ گواردیولا از همه جدی‌تر است و بعید نیست که او طی روزهای آینده راهی منچستر شود و برای افتخارات و عناوین زیادی بجنگد. او رئال مادرید را هم زیر نظر دارد تا شاید در کنار آنچلوتی برای بزرگترین تیم باشگاهی دنیا بجنگد. او میان تاتنهام و تعداد زیادی باشگاه معتبر قرار گرفته اما قیمت 120 میلیون پوندی دنیل لوی برای او ممکن است کین را در شمال لندن ماندگار کند.

5-ارلینگ هالند

تیم فعلی: دورتموند

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید، منچسترسیتی، منچستریونایتد، بارسلونا و چلسی

او همان پسری است که همه می‌خواهندش. مانند لبرون جیمز در سال 2010 که همه به دنبالش بودند. ماشین گلزنی دورتموند که فقط یک فصل کافی بود تا تیم‌های دیگر را برای جذبش متقاعد کند. مانند امباپه بیشتر تیم‌های اروپایی خواهان وی هستند و باید دید دورتموند با چه مبلغی راضی به جدایی ستاره نروژی خود می‌شود.

6-رافائل واران

تیم فعلی: رئال مادرید

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن، منچستریونایتد و چلسی

برخلاف هالند و امباپه که رفتن به رئال مادرید یکی از اولویت‌های اصلی آنها به شمار می‌رود، چند ستاره این تیم به دنبال تیم جدید و چالش جدید هستند. یکی از آنها رافائل واران است که در طول یک دهه حضور در پایتخت اسپانیا، به همه عناوین و افتخاراتی که یک بازیکن نیاز دارد، دست پیدا کرد و حالا فضای تازه‌ای برای ادامه فوتبال خود می‌خواهد.

7-سرخیو راموس

تیم فعلی: رئال مادرید

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن، منچستریونایتد و چلسی

قرارداد راموس هنوز یکی از چالش‌های اصلی مسئولان رئال است. البته قبلا طرفین یکبار دیگر در چنین موقعیتی قرار گرفته بودند اما اینبار پای منچستریونایتدی در میان است که همیشه برای خرید راموس تلاش کرده و حالا تلاش دارد از اختلاف پیش آمده میان او و سران رئال استفاده کند و پای راموس را به فوتبال جزیره باز کند. مصدومیت ها و کش و قوس ها در رابطه با تمدید قرارداد او فصل عجیبی را برای مدافع اسپانیایی رقم زده است. در حال حاضر توافق بسیار دور از ذهن به نظر می رسد اما باید دید که طی روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. همچنین عدم حضور او در یورو نیز باعث نشده که تغییر خاصی در مذاکرات ایجاد شود.

8-پائولو دیبالا

تیم فعلی: یوونتوس

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا و چلسی

او که روزی به عنوان مستعدترین بازیکن فوتبال دنیا شناخته شده بود، حالا در یوونتوس روزهای خوبی ندارد و مدیران بیانکونری بیش از هر بازیکن هجومی دیگر تیمشان، راغب به فروش این ستاره آرژانتینی هستند. او قراردادش به پایان رسیده و برای رفتن به هر تیمی آزاد است اما بارسلونا گزینه محتمل‌تری است چراکه همین حالا یک زوج آرژانتینی آنجا انتظارش را می‌کشند و شرایط را برای انتقال دیبالا فراهم کرده‌اند.

9-یان اوبلاک

تیم فعلی: اتلتیکو مادرید

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن و چلسی

احتمالا یان اوبلاک دیگر تمایلی ندارد که هر هفته میلیون‌ها مهار توپ برای اتلتیکو داشته باشد. تیمی که ساختارش بر پایه دفاع کردن شکل گرفته و حتی قهرمانی لالیگا را هم در حالی بدست آورد که خط دفاعی و دروازه‌بانش زیر فشار شدیدی در طول فصل قرار داشتند. بی‌شک او ستاره تیم دیگو سیمئونه در این فصل بود اما حالا به دنبال جای دیگریست تا از زیر این فشار خارج شود. چلسی و پاری‌سن‌ژرمن بهترین تیم‌ها برای او هستند؛ تیم‌هایی که دروازه پاشنه آشیل آنها بود.

10-فیلیپه کوتینیو

تیم فعلی: بارسلونا

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن، اینتر و میلان

او یکی از مسببین شکست سنگین بارسلونا مقابل بایرن مونیخ است. البته در تیم رقیب برای رسیدن به بزرگترین جایزه فوتبال باشگاهی دنیا. کوتینیو پس از روزهای خوش مونیخ، به نیوکمپ آمد اما در روزهای نه چندان خوشایند بارسا دیده نشد و حالا ممکن است این آخرین تابستانی باشد که در اسپانیا حضور دارد. او احتمالا این تابستان نیوکمپ را برای همیشه ترک می‌کند.

11-جیدن سانچو

تیم فعلی: دورتموند

مشتریان: منچستریونایتد و چلسی

اگر هالند به یک طوفان عظیم تبدیل شد معنایش این است که سانچو برای او همچون اسکاتی پیپن برای مایکل جردن بوده است. بازیکنی که تنها 21 سال دارد و هنوز اعداد زیادی را می‌تواند به تسخیر درآورد. منچستریونایتد دو فصل هست که او را می‌خواهد و این فصل جدی‌تر این انتقال را دنبال می‌کند.

12-آنتوان گریزمان

تیم فعلی: بارسلونا

مشتریان: منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن

دو فصل حضور پرفراز و نشیب در ترکیب بارسلونا و گذراندن روزهای نه چندان خوب باعث شده که شایعات در رابطه با احتمال جدایی آنتوان گریزمان از این تیم به گوش برسد. او تا سال 2024 قرارداد دارد و اگر چه تا حدودی قیمتش کاهش یافته اما می تواند تیم‌های اروپایی را برای جذب خود اغوا کند.

13-عثمان دمبله

تیم فعلی: بارسلونا

مشتریان: منچستریونایتد، لیورپول

او برای به فراموشی سپردن جدایی نیمار به بارسلونا آمد. اوضاع برای او پیچیده پیش رفت و مصدومیت ها و از طرف دیگر سبک بازی متفاوت او باعث شد که نتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد. قرارداد دمبله در سال 2022 به پایان می پذیرد و هیچ پیشرفتی برای تمدید قابل مشاهده نیست.

14-عثمان دمبله

تیم فعلی: تاتنهام

مشتریان: منچستریونایتد

گرت بیل را می توان مانند یک جعبه شگفت انگیز دانست. مرد ولزی بعد از یک فصل حضور در تاتنهام باید دوباره به رئال مادرید بازگردد. همچنین قرارداد او در سال 2022 به اتمام خواهد رسید. به نظر می رسد که هفته های بسیار شگفت انگیزی در مورد گرت بیل در راه است چرا که او همواره با کارهای خود باعث سوپرایز همه شده است. حتی اخیرا شایعاتی در رابطه با خداحافظی او از فوتبال بعد از رو شنیده شده است.

15-ممفیس دیپای

تیم فعلی: لیون

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا

ممفیس دیپای همچنان یکی از بازیکنان مورد علاقه رونالد کومان برای حضور در بارسا محسوب می شود. بارسلونا به شکل رایگان سرخیو آگوئرو را به خدمت گرفت و حالا می تواند این کار را در رابطه با کاپیتان سابق لیون نیز انجام دهد. در 27 سالگی او به بازیکنی بسیار وسوسه انگیز در بازار نقل و انتقالاتی تبدیل شده است.

16-جورجینیو واینالدوم

تیم فعلی: لیورپول

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا

از قبل مشخص شده بود که لیورپول یکی از هافبک های خود را از دست خواهد داد. قرارداد واینالدوم هلندی با لیورپول به پایان رسیده و او حالا به بارسلونا بسیار نزدیک است. با این حال اخیراً پاری‌سن‌ژرمن نیز به مشتری جدی اش تبدیل شده و به همین خاطر بارسا قصد دارد هر چه سریعتر کار انتقال او را تمام کند.

17-داوید دخیا

تیم فعلی: منچستریونایتد

مشتریان: پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید

منچستریونایتد تمایلی به فروش دروازه‌بان اسپانیایی خود ندارد و حتی صحبت‌هایی درخصوص تمدید قراردادش شنیده شده اما از سوی دیگر آنها می‌خواهند دین هندرسون را هم بالا ببرند و رفته رفته در بازی‌های بیشتری از وی در ترکیب اصلی استفاده کنند. دخیا موقعیت باثبات همیشگی خود را از دست داده و همین موضوع او را در یک برزخ سخت قرار داده است؛ برزخی میان ماندن و رفتن. آیا او یک تصمیم احساسی می‌گیرد و از منچستر می‌رود؟

18-کریستین پولیسیچ

تیم فعلی: چلسی

مشتریان: منچستریونایتد، لیورپول و بایرن مونیخ

بعد از یک شروع دلچسب و امیدوارکننده در غرب لندن، او به یکباره از حرکت ایستاد و تحت تاثیر عملکرد ضعیفش، تقریبا تمام فصل را از روی نیمکت و سکوها دنبال کرد. حالا لیورپول و منچستریونایتد راضی هستند تا این هافبک ناراضی آمریکایی چلسی را جذب کنند و او را در مسیر قبلی خود قرار دهند. این دو تیم منتظر تصمیم چلسی برای آینده پولسیچ هستند.

*عرفان خماند




نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار