فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۶۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
این هفته با احمد نوراللهی هافبک ملی پوش و کارساز پرسپولیس
داشتن هافبک چالاک و باهوش گره گشا است و دست مربیان در میانه زمین را باز می گذارد.مرببان مایل هستند چنین بازیکنانی را دراختیار داشته باشند تا در روزهای حساس از آنها بازی بگیرند.احمد نوراللهی هافبک تیم پرسپولیس چنین هافبکی است.وی طی فصول گذشته با ارائه عملکرد مناسب خود ثابت کرد که بازیکنی دونده،در خدمت تیم و گلزن است.نوراللهی در پرسپولیس مهره ای کارساز است که هرگاه کادرفنی به بن بست می خورد او با گلزنی خود گره گشا ظاهر می شود.مثل گل زیبای اخیرش به تیم گل گهر سیرجان در ورزشگاه آزادی که خیال یحیی گل محمدی و کادرفنی را آسوده ساخت.در تیم ملی نیز خود را ثابت کرد و دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در بازی های اخیر ترجیح داد که میانه زمین را به این بازیکن پرتلاش و متفکر بسپارد.احمد انتخاب نخست سرمربی کروات تیم ملی بود زیرا حرف گوش کن است و آنچه مربی از او می خواست را در زمین اجرا می کرد.در حال حاضر نوراللهی از برترین هافبک های آسیاست و با پیشنهادات وسوسه انگیزی مواجه شده است.بطورحتم هواداران پرسپولیس مایل هستند کاپیتان سوم تیمشان از سوی باشگاه حفظ شود.این هفته سراغ یکی از کاپیتان های پرسپولیس رفتیم.
چالاک و گره گشا


*
تکرار جشن قهرمانی
نخستین قهرمانی پرسپولیس در سال 1400 با شکست تراکتور تبریز به دست آمد.پرسپولیس در فینال بر تراکتور غلبه کرد و فاتح سوپر جام شد.احمد نوراللهی هافبک تیم پرسپولیس در سوپرجام عملکرد خوبی داشت و درحال حاضر امیدوار است پرسپولیس در لیگ بیستم نیز قهرمانی را تکرار کند.وی راجع به تکرار قهرمانی تیمش در لیگ برتر می گوید:امیدوارم انتهای فصل هم بتوانیم قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیریم.

*صعود پرقدرت
تیم ملی در مرحله گروهی و مقدماتی جام جهانی 2022 قطر راهی نداشت غیر از آن که 4 بازی برگشت را با پیروزی پشت سر بگذارد تا صعودش به مرحله بعدی بازی ها قطعی شود.نوراللهی در این 4 بازی عملکرد خوبی داشت و راجع به صعود تیم ایران می گوید: خوشحالم که توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم، زحمات کادرفنی بود و بازیکنان که از جان‌شان مایه گذاشتند و مردم ایران که همیشه از سوی خودشان انرژی مثبت می‌فرستند. امیدوارم مرحله بعدی هم پرقدرت حاضر شویم و بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم تا دل مردم ایران شاد شود.
*
عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی مثبت بود
پس از صعود تیم ملی به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی صحبت از تغییرات بر روی نیمکت و و پایان قرارداد دراگان اسکوچیچ شد.فدراسیون فوتبال اخیرا اعلام کرد که اسکوچیچ به همکاری خود با تیم ملی ادامه می دهد.نوراللهی با اشاره به زحمات کادرفنی و بازیکنان راجع به این موضوع می گوید: آقای اسکوچیچ و کادرشان زحمت کشیدند و بچه‌های تیم ملی هم خوب بودند. یک کار گروهی بود که با همدلی خاصی توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم. شرایط‌مان واقعا سخت شده بود اما توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم.ضمنا از زمانی که اسکوچیچ به تیم ملی اضافه شد جو مثبتی شاهد هستیم و سرمربی تیم ملی عملکرد خوبی از نظر فنی و مدیریتی داشت. واقعا دوست داشتیم اسکوچیچ در تیم ملی بماند.
*
سپاهان تیم خوبی دارد اما...
سپاهان اصفهان جدی ترین رقیب پرسپولیس در مسیر قهرمانی لیگ بیستم است .احمد نوراللهی درباره کورس قهرمانی و رقابت با سپاهان اصفهان می گوید: سپاهان تیم خوبی است اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم بازی‌های باقی مانده را با موفقیت پشت سر بگذاریم و هدیه کوچکی در آخر فصل به هواداران پرسپولیس تقدیم کنیم.
*
امیدوار به پایان مشکلات مالی
طی روزهای اخیر بیشتر بازیکنان پرسپولیس از مسائل مالی صحبت کردند.نوراللهی درباره شرایط مالی پرسپولیس می گوید: شرایط همیشه سخت بوده و مشکلات وجود داشته است.امیدوارم که این مشکلات برطرف شوند و بچه‌ها با روحیه بالا بتوانند پرقدرت کار خود را ادامه دهند.
*
حرکت جالب سیدجلال
احمد نوراللهی در 23 سالگی برای اولین بار بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را در اختیار گرفت. پیش از این که به خدمت سربازی برود و برای مدتی از جمع سرخپوشان جدا شود . سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیسی ها در بازی با سیاه جامگان حرکت جالبی انجام داد و احمد را برای نخستین بار کاپیتان کرد.
*
شهرآورد جام حذفی
قرار است سرخابی ها در جام حذفی به مصاف هم بروند و شهرآورد دیگری رقم بخورد. احمد درباره تقابل پرسپولیس با استقلال در جام حذفی امسال می گوید: شهرآورد همیشه هست و بازی دشواری خواهد بود،امیدوارم نمایش خوبی در این مسابقه داشته باشیم و مثل شهرآورد لیگ برتر به برتری برسیم.
*
نخستین گل احمد برای پرسپولیس
نخستین گل احمد نوراللهی برای پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ چهاردهم رقم خورد.احمد سانتر ارسالی را با ضربه پشت سرش زد تا دروازه تیم سایپا باز شود و اولین گل او با پیراهن پرسپولیس به ثمر برسد.
*
درخشش در شهرآورد پرگل
نخستین بازی احمد که از جانب طرفداران پرسپولیس مورد استقبال قرار گرفت بازی قابل توجه او در شهرآوردی بود که پرسپولیس با نتیجه 4 بر 2پیروز شد.احمد در این شهرآورد شوت راه دوری زد که در برگشت با ضربه مهدی طارمی مهاجم آن روزهای سرخپوشان منجر به گل شد و در ادامه پرسپولیس 4 گل زد تا یک شهرآورد پرگل رقم بخورد. احمد در آن بازی معروف خوش درخشید.

*فصل کابوس وار
با نگاهی به وضعیت احمد در سال های گذشته به این نتیجه می رسیم که بدترین فصل فوتبالی نوراللهی لیگ هفدهم بود.جایی که نیمی از آن را به دلیل محرومیت نقل و انتقالاتی به تراکتور تبریز از دست داد و در مجموع تنها 16 بازی در طول فصل به میدان رفت.احمد فصل کابوس واری را سپری کرد.
*
گل زیبای احمد به الجزیره
احمد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا( 2018) موفق شد یک گل زیبا و از راه دور به تیم الجزیره امارات بزند.گلی که با استقبال کارشناسان فوتبال آسیا مواجه شد و هفته ها تیتراژ برنامه های فوتبالی در قاره آسیا بود.

*کیوان طباطبایی









نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار