PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
این هفته با سیاوش یزدانی مدافع تیم استقلال تهران
نخستین بار سیاوش یزدانی مدافع کنونی استقلال را با پیراهن تیم پیکان تهران در ورزشگاه ایران خودرو دیدیم.او در آن برهه ،مدافع پیکان بود و تیمش در دیداری تدارکاتی به مصاف استقلال تهران رفت. یزدانی در آن بازی تدارکاتی با جدیت و تعصب ظاهر شد و حتی در یکی دو صحنه با بهنام برزای مهاجم آن روز استقلال درگیری لفظی پیدا کرد.در نمای نخست می شد راجع به او گفت که مدافعی ستیزه جو است و اصلا دوست ندارد مقابل مهاجم حریف کم بیاورد.یزدانی رشد کرد و به تیم سپاهان اصفهان رفت و نامش در جدال با پرسپولیس بر سر درگیری اش با شجاع خلیل زاده مدافع پیشین پرسپولیس بر سر زبان ها افتاد و مصاحبه جنجالی اش علیه سرخپوشان سوژه رسانه های تصویری و چاپی شد. یزدانی فصل گذشته به استقلال پیوست و شروع خوبی داشت اما در میانه فصل گذشته درگیر درد کهنه ای شد و مدت ها نتوانست تمام قد در خدمت تیمش باشد.با بازگشت دوباره فرهاد مجیدی به استقلال فرصت بازی کردن برای یزدانی مهیا شد و او ،اخیرا در لیگ قهرمانان آسیا توانست اعتماد مجیدی را جلب کند و به روند پیشرفت خود ادامه دهد. مدافع میانی استقلال در هفته های اخیر به حدی خوب ظاهر شد که اغلب کارشناسان از او به عنوان برترین عنصر خط دفاعی آبی پوشان نام بردند و جالب اینجاست که سیاوش در هفته های اخیر دیگر آن مدافع حاشیه ساز نیست و بیشتر سعی می کند که فرمامین سرمربی را در زمین اجرا نماید و بیشتر در خدمت تیم باشد. تذکر او به بابک مرادی بازیکن جوان استقلال در شهرآورد 96 که با محمد حسین مرادمند مدافع استقلال بر سر یک توپ، بگو و مگو می کرد نشان از این داشت که یزدانی باتجربه تر از گذشته شده و می تواند در بازی حساس بزرگی کند.این هفته سراغ سیاوش یزدانی مدافع آماده استقلال رفتیم.

مستحکم و قابل اعتماد

*واکنش احساسی سیاوش به مصدومیت عارف

استقلال موفق به شکست پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد تا یک پیروزی روحیه بخش را کسب کند و در آستانه کسب یک جام قرار بگیرد. البته پیروزیِ آبی پوشان تحت تاثیر مصدومیت عارف غلامی قرار گرفت که پس از پایان بازی مشخص شد با پارگی رباط صلیبی مواجه شده است.بیشتر بازیکنان استقلال از مصدومیت غلامی ابراز ناراحتی کردند و سیاوش یزدانی مدافع میانی تیم استقلال هم راجع به مصدومیت عارف ،واکنشی احساسی داشت که خبر از احساسی بودن وی و دوستی اش با غلامی می داد.سیاوش پس از شهرآورد 96 با یک استوری معنادار به مصدومیت طولانی مدت غلامی واکنش نشان داد و از عبارت «قلبم تیکه پاره شد» استفاده کرد.استوری ای که خیلی زود در فضای مجازی همه گیر شد.

*مطمئن ترین مدافع فرهاد در شهرآورد 96

شهرآورد 96 چند ستاره داشت که یکی از آن ها ،سیاوش یزدانی بود.یزدانی در بیشتر نبردهای هوایی با مهاجمان پرسپولیس موفق بود و هر جا بود برای فورواردهای پرسپولیس مزاحمت ایجاد کرد و شب خوبی را گذراند.یزدانی که توانسته بود در این دیدار نیز یکی از مردان مورداعتماد فرهاد مجیدی لقب بگیرد، برخلاف شهرآورد برگشت در لیگ برتر، این بار در متن بود و وارد حواشی بازی نشد. او که در شهرآورد قبلی درگیری لفظی با شهریار مغانلو داشت، در این بازی بیشتر بر روی خواسته‌های کادرفنی و موفقیت استقلال در فاز دفاعی تمرکز کرد.اگر پرسپولیس در شهرآورد 96 نتوانست به گل برسد علت اصلی درخشش این مدافع مستحکم و باهوش بود.او حتی در پایان بازی به عملکرد تیم پرسپولیس در شهرآورد تبریک گفت .

*حرکت پسندیده یزدانی در پایان شهرآورد

مدافع وسط استقلال در پایان شهرآورد 96 حرکت پسندیده ای انجام داد و در حالی که از پیروزی برابر پرسپولیس خوشحال بود به سمت شهریار مغانلو مهاجم سرخپوشان رفت و به او «خسته نباشید» گفت و یک حرکت حرفه ای انجام داد.سیاوش یزدانی در نیمه نخست شهرآورد 96 برخوردی با مغانلو داشت که شهریار از تصمیم داور و برخورد سیاوش ناراحت شد و واکنش نشان داد.یزدانی و مغانلو در شهرآورد قبلی هم برخوردهایی داشتند که سوژه رسانه ها شد. این بار سیاوش به دور از احساسات رفتار کرد و مزد تلاش خود را نیز گرفت و سعی کرد در خدمت کادرفنی و تیمش باشد.

*مهار سوما مهاجم سوری الاهلی

یکی از اتفاقات قابل توجه در ترکیب تیم استقلال در طول مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور ثابت سیاوش یزدانی در بازی ها بود. مدافع وسط استقلال که در زمان سرمربیگری محمود فکری زیاد به بازی گرفته نمی شد، با حضور فرهاد مجیدی به مرد اول خط دفاعی بدل شد و در آن برهه مقابل الاهلی عربستان نیز نمایش کم نقصی داشت.یزدانی در طول 90 دقیقه حضور در خط دفاع استقلال مقابل نماینده عربستان توانست جواب اعتماد کادرفنی را بدهد. این مدافع بلند قامت که به نوعی مامور مهار عمر السومه مهاجم خطرناک الاهلی هم بود به خوبی از پس نقش خود برآمد.او بارها مهاجم سوری و گلزن الاهلی را ناکام گذاشت. یزدانی روی ارسال های بلند الاهلی به خوبی با ضربات سر خود توپ را دفع کرد و روی زمین نیز توپ های زیادی را قطع کرد تا یکی از کم نقص ترین بازی های خود را به نمایش بگذارد.عملکرد یزدانی به حدی موثر بود که گزارشگر عربستانی بازی، بارها از عملکرد خوبش صحبت و او را عنصر اثرگذار استقلال در خط دفاعی قلمداد کرد.

*انتقاد از وضعیت ناخوشایند باشگاه استقلال

سیاوش یزدانی در ماه های گذشته جزو بازیکنانی بود که با دیدن وضعیت ناخوشایند باشگاه استقلال لب به انتقاد گشود.او در مصاحبه ای از مشکلات مالی و مدیریتی باشگاه صحبت کرد و گفت:در شان و شخصیت بازیکن استقلال نیست که بیاید درباره غذا حرف بزند!درباره زمین تمرین هم باید بگویم که ما هر تمرین باید خودمان سنگ ریزه ها را جمع کنیم. امیدوارم از این شرایط خارج شویم. ما نیاز به یک کمپ درست و حسابی داریم. یک سال است که این را می گوییم.

*علت غیبت های یزدانی

سیاوش یزدانی در نیم فصل نخست لیگ برتر کمتر بازی کرد.قبل از آن که سیاوش علت غیبت خود را در ترکیب اصلی بیان کند گفته می شد که یزدانی با کادرفنی وقت آبی ها اختلاف دارد!مدافع وسط استقلال راجع به غیبت هایش در ترکیب اصلی می گوید: مصدومیتم 4-3 هفته بیشتر طول نکشید. من یک سری مشکلات با کادرفنی داشتم و بعد هم مشکلاتی با مدیریت پیدا کردم که مرا از شرایط بازی دور کرد.

*آقا کریم الگوی مدافع وسط استقلال

مدافع استقلال در خصوص اینکه الگوی ورزشی اش چه کسی بوده، می گوید: شاید بگویم و خیلی ها باور نکنند اما من از قدیم عاشق کریم باقری بودم. فوتبال او را خیلی دوست داشتم. این موضوع ربطی به استقلال و پرسپولیس ندارد. از نظر رفتاری که خیلی نتوانستم شبیه آقاکریم باشم. متاسفانه در این چند سال خیلی در حاشیه بودم! آقاکریم خیلی بی حاشیه بود و امیدوارم بتوانم از حاشیه خارج شوم.

*درد کهنه

مصدومیت یزدانی در برهه ای سبب نگرانی هواداران استقلال شده بود.دوری وی از میادین این باور را در بین طرفداران استقلال رواج داده بود که مصدومیت یزدانی قابل مداوا نیست اما این چنین نبود و یزدانی با قدرت بازگشت و اعتماد کادرفنی استقلال را به دست آورد.مصدومیت سیاوش در گذشته یک درد کهنه بود که بارها سبب آزارش شد. این آسیب دیدگی کهنه از ناحیه همسترینگ بود و برایش دردسرساز شد و او را از دیدارهای ابتدایی فصل گذشته محروم کرد.

*اقدام عجیب بر سر آزمون دکترا؟!

از حواشی یک سال اخیر سیاوش می توان به حضورش در آزمون دکترا اشاره کرد.یزدانی عکسی را در استوری اینستاگرامش منتشر کرد که مربوط به حضورش در آزمون دکترا بود! مدافع استقلال با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش، حسابی سوژه شد.سیاوش عکسی از کارت ورود به جلسه اش را منتشر کرد که نشان می داد او بر سر جلسه آزمون دکتر است.پس از انتشار این استوری، بحث های مختلفی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه با وجود ممنوعیت بردن تلفن همراه و وسیله الکترونیکی به داخل حوزه امتحانی، یزدانی چگونه توانسته به دور از چشم مراقبین، قبل از شروع آزمون از کارت ورود به جلسه خود عکس بگیرد و در اینستاگرامش منتشر کند؟

پس از این اتفاق، به نقل از سخنگوی سازمان سنجش اعلام شد که یزدانی از آزمون محروم خواهد شد.

*سیاوش بر مزار پیشکسوت پرسپولیس

سیاوش یزدانی درست است که مدافعی باجسارتی است و گاهی با بازیکنان حریف در میدان حریف درگیر می شود ولی او فوتبالیستی کاملا احساسی است.اگر به اتفاقات پیرامون یزدانی توجه کنید متوجه می شوید که او خارج از زمین فوتبال شخصیت دیگری دارد و کاملا با آنچه در زمین از او می بینیم متضاد است.یزدانی سه روز پس از درگذشت مهرداد میناوند پیشکسوت پرسپولیس بر سر مزار او حاضر شد و یاد و خاطرهبازیکن اسبق تیم ملی را زنده نگه داشت.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار