PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
رقابت های بسکتبال المپیک توکیو ۲۰۲۰
تیم ملی بسکتبال کشورمان که سومین حضورش در المپیک را تجربه می کند در دو دیدار مقابل تیم های جمهوری چک و ایالات متحده آمریکا به میدان رفت و همان طور که پیش بینی می شد نتوانست از پس حریفان نامدارش بربیاید . گفتنی است تیم ملی کشورمان امروزساعت 5/30بامداد به وقت تهران و در آخرین مسابقه به مصاف تیم ملی فرانسه خواهد رفت .

ایران۷۸-جمهوری چک۸۴

می‌توانستیم چِک‌مان را پاس کنیم!

در دیدار افتتاحیه رقابت‌های بسکتبال مردان المپیک توکیو ۲۰۲۰ ، تیم ملی کشورمان به مصاف جمهوری چک رفت و با این که در کوارتر آخر برنده شد در نهایت با نتیجه۸۴-۷۸ مسابقه را به جمهوری چک واگذار کرد.

نتیجه کوارتر اول:ایران۱۹-جمهوری چک ۲۵

نتیجه کوارتر دوم :ایران۱۱-جمهوری چک۲۱

نتیجه کوارتر سوم : ایران۱۶-جمهوری چک ۲۱

نتیجه کوارتر چهارم:ایران۳۲-جمهوری چک۱۷

تیم ملی ایران، هیچ کس را سورپرایز نکرد !

*استادیوم‌ :

سایتاما‌سوپر آره نا،یکشنبه سوم مرداد ۱۴۰۰، ساعت ۵:۳۰ به وقت تهران

*تیم داوری :

سرداور: متئو لی کالیو از کانادا

داور اول: اسکات بکر از استرالیا

داور دوم: یِنر ییلماز از ترکیه

ناظر: گابریلا شِر آرایا از کاستاریکا

*ترکیب شروع کننده ایران :محمد جمشیدی،بهنام یخچالی،صمد نیکخواه بهرامی،ارسلان کاظمی و حامد حدادی

سرمربی:مهران شاهین طبع

*ترکیب شروع کننده جمهوری چک : اوندره بالوین، ژارومیر بوهاسیک، توماس ساتورانسکی، اوندره سهنال و یان وسلی

سرمربی: رونن گینزبرگ

*بهترین ها :

بهنام یخچالی ، گارد راس تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار المپیک توکیو با ۲۳ امتیاز، سه ریباند، چهار پاس منجر به گل، یک توپ ربایی و تاثیرگذاری ۲۲ بهترین بازیکن زمین بود.

در این دیدار حامد حدادی با ۱۵ امتیاز، ۱۰ ریباند، چهار پاس منجر به گل و تاثیرگذاری ۲۱ و محمد جمشیدی با ۱۶ امتیاز، ۸ پاس منجر به گل و تاثیرگذاری ۱۴ دیگر بازیکنان برجسته‌ ایران بودند.

*نکته : پس از این بازی صفحه اینستاگرام فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) به تمجید از نمایش ایران پرداخت و نوشت: احترامی دیوانه‌وار برای ایران که بسیار به جبران اختلاف ۲۱ امتیازی نزدیک بود و در اواخر کوارتر چهار به ۴ امتیازی جمهوری چک هم رسید. تلاشی شجاعانه، غرورانگیز و تا پای جان در آوردگاه المپیک.

*آنالیز : ایران در بازی افتتاحیه المپیک «دفاع اگرسیو» را در سه کوارتر فراموش کرد ضمن این که در حملات هم توپ های از دست رفته زیادی داشتیم و همین باعث شد ،چک بااستفاده از فست بریک ها در مقابل ما امتیازگیری کند. ایران در این بازی ۱۵ امتیاز از اشتباهات حریف، ۲۷ امتیاز از ضد حمله و ۳ امتیاز از موج دوم حملات به دست آورد.در مجموع ایران ۴۰ امتیاز از منطقه رنگی و ۱۱ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی کسب کرد.در سوی دیگر نیز جمهوری چک ۳۱ امتیاز از اشتباهات حریف، ۲۰ امتیاز از ضد حمله و ۱۳ امتیاز از موج دوم حملات به دست آورد.در مجموع چک ۴۰ امتیاز از منطقه رنگی و ۵۲ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی کسب کرد.

ایران66- ایالات متحده آمریکا 120

آمریکا را از بحران حارج کردیم !

تیم ملی بسکتبال ایران که بعد از شکست نزدیکی که برابر چک در گام اول تجربه کرد به مصاف قهرمان سه دوره اخیر المپیک رفت.همه می دانستند که شاگردان مهران شاهین طبع کار بسیار دشواری برابر فوق ستاره های بسکتبال آمریکا پیش رو دارند، اما هیچ کس توقع نمایش ضعیف اینچنینی را نداشت چرا که آمریکا هم تیم بحران زده ای بود و در چند دیدار تدارکاتی قبل از المپیک و در مسابقه اول گروهی مقابل فرانسه تن به شکست داده بود .

نتیجه کوارتر اول:ایران12- آمریکا28

نتیجه کوارتر دوم :ایران18- آمریکا32

نتیجه کوارتر سوم : ایران13- آمریکا22

نتیجه کوارتر چهارم:ایران23-آمریکا38

تیم ملی ایران، هیچ کس را سورپرایز نکرد !

*استادیوم‌ :

سایتاما‌سوپر آره نا،چهارشنبه ششم مرداد ۱۴۰۰، ساعت 9:10 به وقت تهران

*تیم داوری :

سرداور: آنتونیو کُنده از اسپانیا

داور اول: یوهان روسو از فرانسه

داور دوم: آندریا سیلوا از برزیل

ناظر: آندریاس پاپادوپولوس از یونان

ترکیب شروع کننده ایران : بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی و حامد حدادی

سرمربی:مهران شاهین طبع

ترکیب شروع کننده آمریکا: بم آدبایو، دوین بوکر، کوین دورانت، جرو هالیدی و دیمین لیلارد

سرمربی: گِرگ پاپاویچ

*بهترین ها : حامد حدادی در دومین دیدار تیم ملی در المپیک با ۱۴ امتیاز، ۶ ریباند، یک پاس منجر به گل، یک بلاک شات و تاثیرگذاری ۱۲ بهترین بازیکن ایران بود.محمدجمشیدی با ۱۴ امتیاز و سه پاس منجر به گل و نوید رضایی‌فر با ۱۳ امتیاز دیگر بازیکن‌های برجسته‌ ایران بودند. زک لاوین از آمریکا با ۱۳ امتیاز، ۴ ریباند و ۸ پاس گل کارایی ۲۴ را ثبت کرد و‌ بهترین بازیکن میدان شد. دیمین لیلارد نیز با 21 امتیاز که همه آنها پرتاب سه امتیازی بود،‌ امتیازآورترین بازیکن میدان لقب گرفت.

*نکته : بلندقامتان کشورمان در دومین بازی از رقابت های المپیک به مصاف تیم قدرتمند ایالات متحده آمریکا رفتند و با 54 اختلاف امتیاز ،سنگین ترین شکست ادوار المپیک و جام های جهانی را برای ایران متحمل شدند . سایت «یاهو اسپورتس» در مورد تقابل دو تیم نوشت:همیشه این انتقاد به تیم ملی بسکتبال آمریکا وارد شده که هیچگاه شبیه تیمی که جردن-مجیک-برد یا کوبی-لبران-وید را در اختیار داشته، بازی نکرده است. تیم ملی بسکتبال آمریکا در بازی مقابل ایران نشان داد که بازیکنانش در طول 40 دقیقه چقدر می‌توانند امتیاز کسب کنند، آن هم در مقابل تیمی که دفاعی نداشت، هیچ دفاعی! تیم ملی بسکتبال آمریکا در دیدار برابر ایران ۱۹ پرتاب موفق ۳ امتیازی داشت و این چهارمین عملکرد موفق یک تیم در جریان یک دیدار المپیک است.

*آنالیز: ما در مقابل آمریکا به سبکی بازی کردیم که این تیم دوست داشت و از کار تیمی خارج شدیم. سه دقیقه ابتدایی بازی، کار تیمی خودمان را انجام می‌دادیم و خارج از بحث امتیاز گرفتن، حمله‌های ما حساب شده بود. آنها هم از این که سنتر ما عقب بود، استفاده می‌کردند اما متاسفانه هر چه از زمان بازی می گذشت شکل تیمی مان را از دست می دادیم وآمریکایی ها مسلط بر بازی می شدند .نداشتن یک پوینت گارد تخصصی و عدم یارگیری مناسب پاشنه آشیل تیم ملی در این دیدار بود . در این بازی تیم ملی ایران تنها ۲ امتیاز از اشتباهات حریف، ۵ امتیاز از ضد حمله و ۹ امتیاز از موج دوم حملاتش کسب کرد. در مجموع ایران ۲۴ امتیاز از منطقه رنگی و ۲۵ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی به دست آورد. اما در سمت مقابل آمریکا ۳۷ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران، ۳۸ امتیاز از ضد حمله و ۴ امتیاز از موج دوم حملاتش به دست آورد. در مجموع آمریکا ۳۶ امتیاز از منطقه رنگی و ۵۹ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی به دست آورد.

تیم های حاضر در المپیک

تیم‌های راه یافته به المپیک توکیو، برای اولین بار در تاریخ، در سه گروه ۴ تیمی قرار گرفتند. هشت تیم از طریق رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ چین، به نمایندگی از پنج قاره (آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه) به مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یافته‌اند و چهار سهمیه باقی مانده المپیک نیز به چهار تیم برتر مسابقات انتخابی جهانی تعلق گرفت.

گروه A :ایران ، فرانسه ، آمریکا و جمهوری چک

گروه :B استرالیا ، آلمان ،ایتالیا و نیجریه

گروه C: آرژانتین ، ژاپن ، اسپانیا واسلوونی

نتایج دیدارهای برگزار شده

ایران78 – جمهوری چک84

آلمان82-ایتالیا92

استرالیا84-نیجریه68

فرانسه83-آمریکا76

آرژانتین100-اسلونی118

ژاپن77-اسپانیا88

نیجریه 92 – آلمان99

آمریکا120-ایران66

ایتالیا83-استرالیا86

جمهوری چک 77- فرانسه97

اسلونی116 – ژاپن81

اسپانیا81-آرژانتین71

تا کنون صعود تیم‌های فرانسه ، استرالیا ، اسلوونی و اسپانیا به مرحله بعدی رقابت‌های بسکتبال مردان المپیک توکیو ۲۰۲۰ قطعی شده است.

* کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار