PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
این هفته با محرم نویدکیا سرمربی جوان تیم سپاهان اصفهان
محرم نویدکیا در نخستین سال سرمربیگری خود شروع قابل دفاعی داشت.سرمربی تیم سپاهان اصفهان در لیگ بیستم مثل دوران بازیگری شایسته ظاهر شد.مدیریت خوبی بر روی نیمکت داشت و از نظر فنی نیز تیمش روبه جلو بازی می کرد.محرم در طول لیگ بیستم کمتر از همکاران خود وارد حاشیه شد و از اعتراض به داوران در میادین لیگ ممانعت کرد.خونسردی و داشتن یک دستیار باتجربه به نام علیرضا مرزبان موجبات موفقیت نویدکیا را مهیا ساخت تا او شروع امیدوارکننده ای بر روی نیمکت سپاهان داشته باشد. محرم شاگرد ممتاز باشگاه سپاهان است و همانطور که در دوران بازیگری درخشید بر روی نیمکت هم ستاره طلایی پوشان نصف جهان بود.تصمیمات منطقی و تغییرات کم در تیمش از دلایل موفقیت محرم است.این هفته سراغ محرم نویدکیا سرمربی تیم سپاهان رفتیم.
ستاره طلایی پوشان نصف جهان

**نوید کیا مربی سپاهان بود!

جالب است بدانید که نام علیرضا مرزبان در سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم سپاهان اصفهان ثبت شده است. محرم نویدکیا به دلیل نداشتن مدرک مربیگری، نامش به عنوان مربی در سازمان لیگ درج شد . چهره محبوب سپاهانی ها برای اینکه نامش در سال آینده به عنوان سرمربی ثبت شود باید کلاس های مربیگری را پشت سر بگذارد.

**رفتار ارزشمند محرم با بازیکنان تیم همشهری

محرم نویدکیا سرمربی تیم سپاهان اصفهان در بازی برگشت برابر تیم همشهری خود به جای خوشحالی از پیروزی شاگردانش دست به کار ارزشمندی زد و در پایان بازی به سمت بازیکنان تیم ذوب آهن اصفهان رفت و با آنها همدردی کرد. محرم در کنفرانس خبری پس از مسابقه هم به عملکرد خوب ذوب آهن برابر سپاهان اشاره داشت. البته سروش رفیعی و برخی از بازیکنان سپاهان نیز به بازیکنان تیم همشهری روحیه دادند تا مجتبی فریدونی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن، پس از مسابقه در فضای مجازی به تمجید از محرم نویدکیا و شاگردانش بپردازد.رفتار جوانمردانه محرم در فوتبال نتیجه گرا و پرحاشیه ما که برخی دنبال به زیر کشیدن حریفان به هر قیمتی هستند ،ارزشمند بود.

**رکورد تازه سپاهان با نویدکیا

تیم سپاهان در پایان هفته بیست و هشتم لیگ بیستم با سرمربیگری محرم نویدکیا موفق شد 59 امتیاز کسب کند.طبق آمار، سپاهان در فصول گذشته نتوانسته بود تا پایان هفته بیست و هشتم لیگ 16 تیمی،چنین امتیازی به دست بیاورد.حتی در لیگ ۱۸ تیمی نیز سپاهان نتوانست در پایان هفته بیست و هشتم 59 امتیاز بگیرد. در ضمن سپاهان با سرمربی اصفهانی خود از هفته سیزدهم لیگ بیستم که در خانه مقابل پدیده خراسان مغلوب شد، دیگر شکست نخورد. سپاهان با هدایت نویدکیا به رکوردی تازه در جمع آوری امتیازات رسید.تیم نویدکیا در پایان لیگ بیستم ۶۵ امتیاز کسب کرد . در فصل‌هایی که لیگ با ۱۶ تیم برگزار شده هیچ تیم نایب قهرمانی نتوانست به ۶۵ امتیاز دست پیدا کند و نکته قابل توجه این است که سپاهانی‌ها با این امتیاز می‌توانستند در لیگ‌های هجدهم، هفدهم، پانزدهم و سیزدهم عنوان قهرمانی لیگ را به دست آوردند.سپاهانی‌ها ،حتی از تیم خودشان که در لیگ چهاردهم به قهرمانی رسید، شش امتیاز بیشتر کسب کردند که یک رکورد تازه است.

**تعریف از حریف

رفتارهای محترمانه محرم روی نیمکت سپاهان در لیگ بیستم قابل توجه بود.او در کنفرانس های خبری از عملکرد فنی حریفان تعریف می کرد.نویدکیا قبل از بازی برابر تیم پدیده خراسان ضمن تعریف ازعملکرد سید مهدی رحمتی همبازی پیشین خود گفت:برخلاف افرادی که ادعای فوتبال زیبا را دارند، فکر می‌کنم تیمِ آقای رحمتی از ابتدای فصل نمایش زیبایی داشته، سعی می‌کنند خیلی خوب عمق دفاعی حریف را پیدا کرده و از عقب زمین بازیسازی را انجام دهند. به نظرمن، پدیده جزو معدود تیم‌هایی است که فوتبال خوبی را به نمایش می گذارد.پدیده فوتبالی ارائه می‌دهد که شخصا از این نوع بازی لذت می‌برم. آنها قابل احترام هستند.

**توضیح محرم درباره اشتباهات خط دفاعی

در نیم فصل دوم لیگ بیستم از سرمربی سپاهان درباره اشتباهات خط دفاعی تیمش پرسیده شد و او برخلاف برخی مربیان ناراحت نشد و ضمن تاکید بر این نکته که سبک بازی تیمش موجب این اشتباهات می شود، گفت: دلم می خواهد بازی از عقب ساخته شود. از روز اول می دانستیم این کار ممکن است آسیب هایی به ما بزند ولی این سبک از فوتبال را می پسندم. حتی با این شرایط که ممکن است اشتباهاتی از جانب بازیکنان انجام شود. البته اعتقادی به اشتباه فردی ندارم.

**درخواست نویدکیا از هواداران سپاهان

محرم نویدکیا در مورد هواداران سپاهان می گوید: واقعا طرفداران سپاهان انتظارات را برآورده کردند .همیشه گفته ام که سلامتی تک تک آنها برایم مهم است. حتی اگر دیدن شان باعث شود سه امتیاز را بگیریم یا نگیریم، اول از هر چیزی می خواهم مراقب سلامتی شانباشند. از آنها ممنونم و دستشان را می بوسم .

**بی توجهی به حواشی فضای مجازی

بی توجهی محرم به مسائل حاشیه ای در فضای مجازی از دلایل موفقیت این مربی در لیگ بیستم بود.محرم به حاشیه ها بی توجه بود و تیمش را با همین رفتارها از حواشی دور نگه داشت.وی راجع به این موضوع می گوید:مسائلی هم در فضای مجازی ایجاد می شود که اصلا برایم مهم نیست .از روز اول گفته ام و هنوز هم می گویم که دلم نمی خواهد به حواشی فکر کنم. دلم می خواهد کار فنی خود را انجام دهم. دوست دارم با دیدگاه های خودم و همکارانم پیش برویم تا شرایط خوبی برای تیم مهیا شود.

**تشکر از قلعه نویی

نویدکیا در لیگ بیستم در مقطعی از عملکرد سرمربی پیشین سپاهان تعریف کرد و گفت: دلم می خواست چون با گل‌گهر بازی کردیم از امیر قلعه‌نویی تشکر کنم. به خاطر این تیم خوب، در سال های گذشته نفرات خوبی را اضافه کرد. از روزی که آمدم واقعا نفرات خیلی خوبی داشتم، تنها کاری که کردم این بود که تغییرات را به حداقل رساندم که مشکلی برای تیم پیش نیاید. در حد سه چهار نفر به تیم اضافه کردم که به نظرم می رسید می‌توانند به تیم کمک کنند. بابت این موضوع از قلعه نویی ممنون هستم.

**روزهای سختی در انتظارم است

نویدکیا به زعم کارشناسان در مربیگری آینده خوبی دارد.وی در خصوص آینده مربیگری خود می گوید: در سال اول مربیگری ام نمی توانم از خودم تعریف کنم. اوایل کار سختی داشتم ولی به مرور زمان شرایط بهتر شد. آقای مرزبان مثل برادر بزرگ تر خیلی کمکم کرد. دوستان دیگر مثل تکسیرا و ربانی که از بهترین بدنسازهای ایران است، محمود کریمی، رحمان احمدی، رضایی و ... به من کمک کردند. می دانم روزهای سخت تری در انتظارم است و سپاهان جایی نیست که یک مربی فکر کند 5 سال به او فرصت می دهند. قطعا انتظارات زیاد است ولی سعی می کنم ایده های خوبی بیاورم.

**برنامه نویدکیا برای فصل آینده

نوید کیا در نخستین سال سرمربیگری خود با سپاهان اصفهان با کسب 65 امتیاز نایب قهرمان لیگ بیستم شد و پیش از این فقط سه بار پرسپولیس در فصول اخیر توانسته بود در یک فصل بیش از 65 امتیاز به دست بیاورد.

وی درخصوص برنامه اش برای قهرمانی در فصل آینده لیگ برتر می گوید: در حال برنامه ریزی برای فصل آینده هستیم. با اغلب بازیکنان صحبت کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم. اعتقادی به تغییرات زیاد در تیم ندارم. مطمئنم هر بازیکنی دلش می خواهد بهترین کیفیت خود را انجام دهد. من با مدیران باشگاه سپاهان صحبت کردم که شاکله تیم را حفظ کنیم. احتمالا دو یا سه نفر از بازیکنان به اروپا می روند. هر کدام نیز توافق کردند و ماندند، خوشحال می شویم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار