PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
این هفته با امیر حسین زارع ،آزادکار مازندرانی و دارنده مدال برنز المپیک 2020 توکیو
امیر حسین زارع آزادکار ملی پوش وزن 125 کیلوگرم در دیدار رده بندی المپیک توکیو مقابل حریف چینی به پیروزی 5 بر صفر دست یافت و مدال برنز را از آن خود کرد.کسب مدال المپیک ارزشمند است و در کارنامه ورزشکاران می درخشد و زارع موفق شد در 20 سالگی صاحب مدال المپیک شود.اگر زارع بدشانسی نمی آورد و کشتی را برابر غول گرجستانی مدیریت می کرد می توانست فینالیست شود و به مدال خوش رنگ تری برسد. البته پدیده سنگین وزن های جهان در 18 سالگی توانسته بود که گئو پتریاشویلی گرجستانی را در یک کشتی جانانه و تماشایی مغلوب کند اما میدان المپیک غیرقابل پیش بینی است و تمامی کشتی گیران در اوج آمادگی هستند و از کوچکترین غفلت حریف برای خود پیروزی می سازنند.مطمئنا زارع در المپیک توکیو به تجربیات ارزشمندی رسیده و در مسابقات آینده از این تجربیات بهره خواهد برد. این هفته سراغ امیر حسین زارع، کشتی گیری از آمل رفتیم که جزو نفرات شایسته کاروان المپیک ایران در توکیو بود.
پدیده سنگین وزن های جهان

**امیدوارم دل مردم را شاد کرده باشم

امیر زارع سنگین وزن کشتی آزاد با دست پر از المپیک توکیو برگشت.حتی می توانست که مدال خوش رنگ تری در المپیک 2020 به دست آورد اما بدشانسی آورد و فینالیست نشد و عاقبت با شکست کشتی گیر چینی در رده بندی به مدال برنز المپیک رسید.زارع راجع به کسب مدال برنز المپیک می گوید: مسابقات المپیک هم تمام شد و خدا را شکر با دست پر به ایران برگشتم. امیدوارم که توانسته باشم ذره ای دل مردم ایران را در این شرایط بحرانی شاد کرده باشم. امیدوارم در آینده نیز تمرینات مان را به شکل خوبی پیگیری کنیم و بیشتر از قبل، دل مردم ایران را شاد نماییم.

**دورخیز امیرحسین برای کسب طلای المپیک پاریس

او درباره اینکه حتی شانس رسیدن به مدال طلای المپیک را داشت، می گوید: خودم را از خیلی وقت پیش برای حضور در فینال المپیک آماده کرده بودم اما متأسفانه همه چیز آنطور که می خواستم پیش نرفت و ایرادی ندارد. این پایان کار من نیست، بهتر از قبل ادامه می دهم و امیدوارم در المپیک فرانسه بتوانم به فینال راه یابم و طلا را به دست بیاورم.

**منتظر تصمیم کادرفنی

زارع درخصوص این که آیا در مسابقات جهانی پیش رو کشتی آزاد حضور خواهد داشت یا نه، پاسخ داد: منتظر اعلام کادرفنی هستم و باید ببینیم که چه تصمیمی برای من گرفته می شود که هر چه باشد، برای خیر و صلاح من است و بنده نیز به نحو احسن سعی می کنم آن را انجام دهم.

**پرچمدار ایران

امیرحسین زارع، آزادکار وزن 125 کیلوگرم ایران که مدال برنز المپیک توکیو را بر گردن آویخت با نظر مسئولان کاروان در مراسم اختتامیه شرکت کرد و پرچم ایران را در دست داشت.

**مدالش را به مردم تقدیم کرد

وی مدال برنز خود را که در المپیک توکیو کسب کرده به مردم ایران تقدیم کرد و پس از تشکر از مردم ایران بخصوص از همشهریانش در آمل ،گفت : مردم برای موفقیت ما در سراسر ایران دعا کردند که بدون حمایت و دعای خیر آنها ما هرگز موفق نمی شدیم و مدالم را تقدیم مردم کردم. مردمی که در این ایام و با وجود بیماری کرونا، روزگار سختی را سپری می کنند .امیدوارم هر چه زودتر این ویروس منحوس از بین برود.

**حسن یزدانی سردار تیم ملی است

زارع راجع به کسب مدال نقره حسن یزدانی ملی پوش وزن 86 کیلوگرم در المپیک توکیو، می گوید: حسن یزدانی سردار تیم ما بود و نتیجه کشتی او در مرحله نیمه نهایی المپیک، همه ما را غافلگیر کرد. همه چیز در رقابت این پهلوان، خوب پیش می رفت و تقریبا کشتی را برده بود ولی شاید خواست خدا نبود که حسن آقا برنده شود. امیدوارم حسن آقا که برای ما سمبل ممارست، پشتکار و اراده است به عنوان یک الگو برای همه ما ،حقش را در مسابقات آینده پس بگیرد.

**آمریکا ،شیطان بزرگ است

امیرحسین زارع آزادکار سنگین وزن و آملی راجع به شهادت سردار قاسم سلیمانی می گوید: رهبر انقلاب در مصاحبه هایشان از قبل گفته بودند که آمریکا یک شیطان بزرگ است و ما با جنایت آمریکا که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد به این امر بیشتر واقف شدیم. صبح جمعه بود که پدرم بیدارم کرد و گفت علی جان، سردار سلیمانی شهید شده است. اصلا باورم نمی شد تا اینکه خودم به سایت ها مراجعه کردم و دیدم. تعجب کردم که این سردار دلاور که رشادت های زیادی انجام داده بود، به شهادت رسیده است. می خواهم بگویم آنهایی که سردار سلیمانی را به شهادت رساندند دشمنان دین هستند چرا که سردار سلیمانی ها اگر نبودند، الان ما در کشورمان با داعش می جنگیدیم و نمی توانستیم از کشور دفاع کنیم اما وجود این دلاوران باعث شد ما در کشورمان بتوانیم زندگی راحتی داشته باشیم. امیدوارم که آمریکا یک روز به سزای اعمالش برسد.

**وظیفه ورزشکاران مقابل کشورهای ظالم

امیر حسین زارع آزاد کار ملی پوش اعتقاد دارد که ورزشکاران یک وظیفه مهم دارند و آن هم کسب موفقیت در میادین بین المللی است.وی راجع به این قضیه می گوید:در حال حاضرکاری که از دست ما بر می آید، این است که با تمرینات مداوم به مسابقات جهانی برویم و رقبایمان از کشورهای ظالم را شکست دهیم تا پرچم ایران را در مسابقات مختلف به اهتزاز دربیاوریم.

**پیروزی به یادماندنی امیرحسین مقابل غول گرجستانی

کشتی معروف زارع برابر گئو پتریاشویلی نایب قهرمان المپیک توکیو در لیگ برتر کشتی آزاد هرگز از یاد و خاطره دوستداران این رشته ورزشی نمی رود.کشتی با حملات غول گرجستانی شروع شد ولی زارع که در آن برهه 18 ساله بود ابتدا مقاومت کرد و سپس غول گرجستانی را به زانو درآورد و کشتی را به سود خود تمام کرد.تماشاگران در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی از کشتی دلاورانه امیرحسین به وجد آمدند.البته امیر حسین در نیمه نهایی المپیک 2020 توکیو باردیگر با پتریاشویلی گرجستانی و دارنده سه مدال طلای جهان کشتی گرفت و این بار نتیجه کشتی را به وی واگذار کرد و نتوانست راهی فینال شود.

**قهرمانی مقتدرانه زارع

امیر حسین زارع در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی جهان در «بوداپست» مجارستان شاهکار کرد و با کسب نتایج ارزشمند بااقتدار قهرمان شد.او با درخشش در مسابقات امیدهای جهان برای سنگین وزن های جهان خط و نشان کشید.زارع در وزن 125 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل «سامهان جبرائیلوف» از مولداوی با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 17 بر 7 «یوسوپ باتیرمورزایف» از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.زارع در مرحله نیمه نهایی دلاوری کرد و با نتیجه 11 بر صفر «زوریکو اورتاشویلی» از گرجستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در فینال با نتیجه 10 بر صفر «ویتالی گولویف» از روسیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار