PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
این هفته با محمد هادی ساروی ملی پوش کشتی فرنگی و دارنده مدال طلای المپیک توکیو
محمد هادی ساروی فرنگی کار ملی پوش در المپیک توکیو، یک قدم با مدال طلا فاصله داشت.یک اشتباه در نیمه نهایی وزن 97 کیلوگرم المپیک سبب شد تا فرنگی کار مازندرانی رنگ مدالش تغییر کند .او کشتی را باخت و راهی مرحله نیمه نهایی المپیک شد. ساروی در کشتی رده بندی فوق العاده ظاهر شد و با شکست حریفش توانست مدال برنز را تصاحب کند. تمام کسانی که قبل از المپیک عملکرد نفرات تیم ملی کشتی فرنگی را پیگیری می کردند امیدوار بودند که ساروی در توکیو صاحب مدال طلا شود.البته او جوان است و می تواند در مسابقات آینده، افتخارآفرینی کند.محمد هادی ساروی در روستای دارکلا از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل به عنوان فرزند دوم چشم به جهان گشود و از 14 سالگی بطور جدی وارد کشتی شد.وی در سال 1398 با تیم ملی بزرگسالان به مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا رسید و دو سال بعد در خرداد 1400 در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام «پیت لاسینسکی» لهستان با کسب مدال طلا ، سهمیه المپیک توکیو را هم بدست آورد. این هفته سراغ محمد هادی ساروی، فرنگی کار ملی پوش رفتیم.
طلا تو مشتش بود!

*ساروی با یک اشتباه به فینال نرسید

محمدهادی ساروی ملی پوش کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک 2020 توکیو موفق شد در وزن 97 کیلوگرم مدال برنز را کسب کند. این فرنگی‌کار در وزن 97 کیلوگرم با غلبه بر حریفانی از الجزایر و بلغارستان به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت اما با شکست مقابل آرتور الکسانیان از ارمنستان، شانس حضور در فینال را از دست داد. ساروی در رده‌بندی حریفی از فنلاند را شکست داد و برنز گرفت.او دوست داشت رنگ مدالش در المپیک طلا باشد اما یک اشتباه اجازه فینالیست شدن را به او نداد.

*علاقه مند به قهرمان المپیک لندن

وی از زمانی که 14 ساله بود بطور جدی کشتی را آغاز کرد. به خاطر علاقه‌ای که به قاسم رضایی، همشهری اش داشت وارد کشتی فرنگی شد و او را الگوی ورزشی خود می‌داند. ساروی مدال‌های رنگارنگ زیادی را در آسیا و جهان کسب کرده است.لازم به یادآوری است که قاسم رضایی ملی پوش پیشین کشتی فرنگی بود که در المپیک لندن، صاحب مدال طلا شد.

*مدال ساروی به کاروان ایران روحیه داد

محمد هادی ساروی پس از مدال طلای جواد فروغی در تیراندازی موفق شد دومین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو را به دست آورد.کسب دومین مدال توسط ساروی برای کاروان ایران روحیه بخش بود و فضای کاروان را تغییر داد و پس از موفقیت وی شاهد کسب مدال های خوش رنگ توسط کشتی گیران و سجاد گنج زاده در کاراته بودیم.

*دورخیر ساروی برای طلای المپیک پاریس

تمرینات ملی پوشان کشتی فرنگی مدتی است که برای حضور در مسابقات جهانی آغاز شده است.ساروی هم در تمرینات حاضر است. محمد هادی امیدوار است که در صورت اعزامش به مسابقات جهانی نروژ ،بهترین نتیجه را بگیرد.کسب طلای مسابقات جهانی برای ساروی می تواند شروع دیگری باشد.ساروی دراین باره می گوید:دوست داشتم در المپیک توکیو مدال طلا بگیرم که نشد اما همه تلاشم را به کار می‌گیرم در المپیک 2024 پاریس،مدال طلا را کسب کنم.

*شادی مردم برای ساروی انگیزه ساز است

فرنگی کار مازندرانی معتقد است زمانی که با کسب مدال سبب شادی هموطنانش می شود و شادی را به جامعه تزریق می کند از آن سو نیز انگیزه می گیرد و خوشحالی مردم برای او انگیزه ساز است.محمد هادی ساروی در این خصوص می گوید: همین که با کسب مدال سبب خوشحالی هموطنان مان می شویم و شادی را به جامعه تزریق می کنیم برای ما انگیزه ساز است.

*پیشرفت زیر سایه حمایت مادر و برادر

برادر بزرگ محمد هادی ورزشکار بود.برادر بزرگتر به زعم محمد هادی از او حمایت کرد تا به موفقیت های ورزشی برسد.ساروی در کودکی، پدرش را از دست داد اما سایه مادر بالای سرش بود و مادرش هم از محمد هادی حمایت قاطع کرد تا وارد ورزش حرفه ای شود.ساروی همیشه قدردان زحمات و حمایت های مادر و برادرش بوده است.محمد هادی اعتقاد دارد که اگر حمایت های مادر و برادرش نبود پیشرفتی نمی کرد و به اهداف ورزشی خود نمی رسید.

*آمل ،شهر کشتی و والیبال است

آمل مثل بیشتر شهرهای استان مازندران، مهد کشتی و والیبال است و فرنگی کار آملی از علاقه مردم شهر خود به والیبال و کشتی می گوید:شهر ما در والیبال و کشتی سابقه زیادی دارد، علاقه مردم به این دو رشته ورزشی برایم انگیزه ساز بود. باید از همشهریان عزیزم تشکر کنم که برای کسب مدالم سنگ تمام گذاشتند، امیدوارم دوباره بتوانم دل آنها را شاد کنم. مازندران مهد کشتی است و همه مردم کشتی را دوست دارند، به همین دلیل می‌توان این حس خوب را در مردم دید.

*نقش محمد بنا در مدال آوری ساروی

ساروی در نخستین حضور المپیکی خود مدال گرفت.به زعم وی،حمایت و هدایت محمد بنا ،سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی سبب موفقیت محمد هادی در المپیک توکیو شد.وی راجع به سرمربی باتجربه و موفق کشتی فرنگی می گوید: آقای محمد بنا و کادر فنی خیلی کمک کردند تا فشاری که روی کشتی هست کمتر شود و ما با خیالی راحت‌تر کشتی بگیریم. این موارد واقعا در آمادگی ذهنی کشتی گیران اثر گذار است و باید از کادرفنی خوب مان تشکر کنم.

*طرفدار نساجی

محمد هادی ساروی بسان اغلب کشتی گیران به فوتبال علاقه دارد.گرچه عکسی از او در فضای مجازی موجود است که وی را با کلاه و پرچم آبی تیم استقلال نشان می دهد ولی خودش می گوید که طرفدار تیم نساجی قائم شهر است.اگر اردو تیم ملی کشتی فرنگی تعطیل باشد محمد هادی در زادگاهش مشغول بازی فوتبال و والیبال است و گاهی هم به کوهنوردی می رود.فرنگی کار مازنی خارج از فضای کشتی از ورزش دور نیست و وقتش را با بازی های ورزشی پر می کند.

*تحصیلکرده تربیت بدنی

تربیت بدنی رشته تحصیلی ساروی است و این ورزشکار تحصیلکرده اعتقاد دارد که تحصیلات برای پیشبرد اهداف ورزشی تاثیرگذار است و حتی می‌‌تواند بعد از ورزش حرفه‌ای هم تاثیر خود را داشته باشد.ساروی از استادان دانشگاه خود کمال تشکر را دارد که در شرایط خاص، همیشه وی را حمایت کردند.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار