PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
شرح یک انتقال تاریخی و سود قابل توجه «من یو»
ستاره پرتغالی جهان فوتبال با قراردادی 2 ساله به منچستریونایتد پیوست.همه از این خبر غافلگیر شدند.حقیقتا خبر غافلگیرکننده ای بود زیرا تا چند ساعت قبل از انتقال رسمی رونالدو به منچستریونایتد هیچ صحبتی از بازگشت کریستیانو به باشگاه پیشین خود نبود و نام یونایتد بطورجدی در رسانه ها مطرح نشد. بهتر است بنویسیم که رونالدو پس از سال ها به منچستر بازگشت. رونالدو در یونایتد سرالکس فرگوسن که تیمی موفق بود و پشت سر هم جام ها را یک به یک درو می کرد پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت و خیلی زود به ستاره بی چون و چرای عالم فوتبال بدل شد.محبوبیت رونالدو در منچستریونایتد مثال زدنی بود و حالا ستاره پیشین منچستر دوباره به باشگاه یونایتد برگشته و خاطرات خوب او در یوناتید زنده شده است.ماجرای بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستر یونایتد در حالی قطعی شد که منابع خبری چند ساعت قبل از رسمی شدن انتقال رونالدو به یونایتد اعلام کرده بودند که ستاره پرتغالی تصمیم دارد به منچسترسیتی ملحق شود.حتی برخی از رسانه های اروپایی نوشتند که ستاره پرتغالی یوونتوس به حضور در منچستر سیتی تمایل نشان داده است اما خبرها از ابراز علاقه آنچلوتی سرمربی ایتالیایی قوهای سفید برای بازگشت او به رئال مادرید حکایت می کرد.البته برخی از رسانه ها نیز به دلایل جدایی رونالدو از یوونتوس اشاره کردند؛توتو اسپورت قبل از انتقال رونالدو به یوناتید نوشت که بازگشت آلگری به یوونتوس به عنوان سرمربی موجب شده تا جدایی رونالدو جدی‌تر شود.حتی از پاری سن ژرمن به عنوان یکی از مشتریان جدی رونالدو سخن به میان آمد.تمام کسانی که اخبار مربوط به رونالدو را پیگیری می کردند از همان ابتدا می گفتند و می نوشتند که رونالدو در بین هواداران یونایتد بسیار محبوب است و قطعا حضور او در سیتی اعتراض های زیادی را به دنبال خواهد داشت.چند ساعت پس از انتشار اخبار نقل و انتقالات درباره ستاره پرتغالی خبر رسید که کریستیانو رونالدو با قراردادی 28 میلیون یورویی به منچستریونایتد پیوست. طبق خبرها قرارداد این ستاره پرتغالی 2 ساله است که می‌تواند برای سال سوم نیز تمدید شود.رونالدو سابقه درخشانی در منچستریونایتد داشته و بازگشت او می تواند روحیه این تیم را برای کسب اولین قهرمانی بعد از دوران درخشان سر آلکس فرگوسن افزایش دهد.در ادامه نگاهی به موضوعات پیرامون این انتقال تاریخی می کنیم و این که چطور شد کریستیانو رونالدو سر از منچستر یونایتد درآورد.
چگونه رونالدو به جمع شیاطین سرخ بازگشت؟!

*پاری سن ژرمن دست بردار نبود

روزنامه آس اسپانیا 2 هفته قبل از انتقال رونالدو به منچستریونایتد اعلام کرد که پاری سن ژرمن برای جایگزینی امباپه به دنبال جذب کریستیانو رونالدو است.پاری سن ژرمن فعال‌ترین تیم در فصل نقل و انتقالات تابستانی بوده است.

این تیم که ستاره‌های چون اشرف حکیمی، واینالدوم، دوناروما، راموس و لیونل مسی را جذب کرده کماکان در نقل و انتقالات تابستانی به دنبال خریدهای گران قیمت است.حتی روزنامه آس نوشت که سران پاری سن ژرمن تا از جذب رونالدو مطمئن نشوند، امباپه را به رئال نخواهند داد.این در حالی است که رونالدو به پاری سن ژرمن نرفت و پاریسی ها هم پیشنهاد دوم رئال مادرید را برای خرید امباپه رد کردند.البته تا زمان نوشتن و تنظیم این مطلب ،امباپه در پاری سن ژرمن حضور دارد.

*پیام احساسی رونالدو برای هواداران یووه

کریستیانو رونالدو به دوران سه ساله خود در یوونتوس پایان داد پس از این اتفاق، پیامی احساسی برای هواداران یووه در صفحه مجازی خود منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است:امروز از باشگاهی شگفت‌انگیز جدا می‌شوم؛ بزرگترین تیم ایتالیا و یکی از بزرگترین تیم‌های اروپا. قلب و روحم را در یوونتوس گذاشتم و تا آخرین روز عمرم، شهر تورین را دوست دارم. تیفوسی بیانکونری (هواداران یوونتوس) همیشه به من احترام گذاشتند و من تلاش کردم این احترام را با جنگیدن در هر مسابقه، هر فصل و هر جام برای آنها جبران کنم. در پایان می‌توانیم به عقب نگاه کنیم و ببینیم چه چیزهای بزرگی به دست آوردیم. البته ،نه همه چیزهایی که می‌خواستیم، اما داستان زیبایی با هم نوشتیم.من همیشه یکی از شما خواهم بود. شما بخشی از تاریخ من هستید و احساس می‌کنم بخشی از شما هستم. ایتالیا، تورین، تیفوسی بیانکونری، شما همیشه در قلب من خواهید بود.

*بازگشت ستاره و افزایش چشمگیر سهام یونایتد

ارزش باشگاه منچستریونایتد چند ساعت بعد از جذب رونالدو افزایش یافت.هواداران منچستریونایتد خوشحال‌ترین هواداران جهان در یک هفته گذشته بودند. آن‌ها فهمیدند که رونالدو به تیم رقیب پشت کرد و راهی منچستریونایتد شد.این انتقال باعث شد تا در عرض چند ساعت ارزش باشگاه منچستریونایتد 200 میلیون دلار افزایش یابد.رونالدو که بیشترین دنبال کننده را در اینستاگرام در سراسر جهان دارد و می‌توان گفت شناخته شده‌ترین ورزشکار عالم فوتبال است تاثیر زیادی روی تیم‌های خود دارد و حالا منچستریونایتد می‌تواند از این تاثیر سود ببرد.ارزش یونایتد حدود 65/4 میلیارد دلار است و باید منتظر افزایش بیشتر آن از طریق فروش پیراهن و مسائل دیگر مرتبط با حضور رونالدو بود.

*نقش کلیدی فرگوسن

پس از انتقال کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد،اخباری درباره این ترانسفر منتشر شد. اینطور که نشریه «منچستر ایوینینگ نیوز» اعلام کرد، پشت این انتقال یک نام بزرگ بوده و نقش اصلی را در این انتقال ایفا کرده است.سر الکس فرگوسن کلید انتقال کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی به منچستریونایتد بوده است. با غیبت کریستیانو رونالدو در ترکیب اصلی دیدار این تیم برابر اودینزه مشخص شد ستاره پرتغالی سودای جدایی در سر دارد و انتقال این بازیکن در نهایت به اولدترافورد نهایی شد.

نشریه «منچستر ایوینینگ نیوز» مدعی شد در این میان، تماس ستاره پرتغالی با سرالکس فرگوسن نقش مهمی در نهایی شدن این انتقال داشته است. پس از آغاز مذاکرات یونایتد با رونالدو بود که تماسی بین این ستاره پرتغالی و سرمربی بزرگ و پرافتخار یونایتد برقرار شده و رونالدو تصمیم خود برای بازگشت به اولدترافورد را قطعی می سازد. حتی ریو فردیناند نیز در مصاحبه ای مدعی شد بدون تماس با فرگوسن، محال بود رونالدو دوباره لباس یونایتد را بر تن کند.رونالدو در دوران شش ساله حضور خود در یونایتد روابط فوق العاده ای با سرالکس فرگوسن داشت و این دوستی بعد از جدایی ستاره پرتغالی نیز ادامه یافت. شاید اوج دوستی رونالدو و فرگوسن زمانی رقم خورد که سرمربی اسکاتلندی بعد از قهرمانی پرتغال در یورو 2016 دقایقی منتظر رونالدو باقی ماند تا شاگرد سابق خود را در آغوش گرفته و این موفقیت بزرگ را به او تبریک بگوید.

*ادعای برونو فرناندز

برونو فرناندز، هافبک پرتغالی منچستریونایتد، پس از اعلام بازگشت کریستیانو رونالدو به اولدترافورد ادعا کرد که او هم سهم مهمی در این انتقال تاریخی داشته است.او پس از تایید توافق شیاطین سرخ برای جذب مهاجم یوونتوس، در توییتی شیطنت آمیز اعلام کرد که او هم نقش مهمی در بازگشت رونالدو به منچستریونایتد داشته است.اندکی پس از انتشار این خبر که رونالدو با توافق بر سر شرایط شخصی، ویزا و تست های پزشکی، راهی یونایتد می شود، ستاره پرتغالی که با رونالدو در تیم ملی هم بازی است، در توییتر خود نوشت: "به خانه خوش برگشتی کریستیانو."

*اظهارنظر توخل درباره بازگشت ستاره پرتغالی

توماس توخل سرمربی تیم چلسی انگلیس درباره بازگشت رونالدو به لیگ برتر گفت: نمی دانم اگر برای هر یک از رقبای ما بازی کند خوب است یا نه! وقتی او در ایتالیا بازی می کرد می توانستم خیلی خوب از پس آن بر بیایم اما اگر او سرانجام به لیگ برتر بیاید، این برای لیگ برتر خوب است و نشان می دهد که این لیگ چقدر رقابتی و دشوار است. در عین حال زندگی را برای ما دشوارتر خواهد کرد.

*صحبت های آلگری درباره رفتن رونالدو از یووه

تمام رسانه های ایتالیایی از چندی پیش نوشتند که رونالدو و یوونتوس به آخر خط رسیدند. از چندی پیش و با بازگشت مکس آلگری به یووه، مشخص بود که رونالدو تمایلی برای ادامه حضور در این باشگاه ندارد. نارضایتی رونالدو از آلگری مهمترین دلیل اخراج این مربی از یووه در سال 2019 بود.سرمربی یوونتوس در این خصوص قبل از بازی برابر امپولی که به شکست یک بر صفر تیم آلگری انجامید،گفت: با رونالدو صحبت کردم و به من اطلاع داد که تمایلی برای ماندن در یووه ندارد. این واقعیت دارد و می توانم تاییدش کنم. به همین دلیل او تمرین نکرد و فردا هم برابر امپولی به میدان نمی رود.از رونالدوناراحت و ناامید نیستم. تصمیمی است که گرفته و زندگی همین است. او پس از سه سال بازی برای ما حالا به دنبال تیمی جدید برای خودش است و باید این را پذیرفت.این قانون زندگی است. اوضاع تغییر می کند و یوونتوس باقی ماند که این مهم ترین چیز است. رونالدو تلاش خود را کرد و همیشه در دسترس بود. حالا رونالدو

می رود و زندگی جریان خواهد داشت. از رونالدو بابت تمام کارهایی که در یوونتوس کرد، ممنونیم. او الگویی برای جوان ترهاست اما باید از این مسئله گذر کنیم.

*شرط مدیران یووه در جلسه با مندس

خبری که قبل از انتقال تاریخی رونالدو به منچستریونایتد سر وصدا کرد جلسه مدیربرنامه های کریستیانو با مدیران بانوی پیر تورین بود. طبق گزارشات متعدد در ایتالیا، یوونتوس به ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های کریستیانو رونالدو، گفته بود که اجازه نخواهند داد رونالدو به صورت رایگان از این تیم جدا شود.

مندس، ایجنت رونالدو، به این خاطر وارد تورین شد و با مدیران بیانکونری ملاقات کرد.به گفته نیکولا بالیس، روزنامه نگار کوریره دلو اسپورت، دیدار دو طرف به درخواست یوونتوس برگزار شد تا باشگاه از مواضع رونالدو و مدیر برنامه هایش مطلع شود.بر اساس این گزارش این دیدار "چندان مسالمت آمیز" نبود زیرا رونالدو مدام در حال فشار آوردن برای رفتن از یوونتوس بود.بالیس و جانلوکا دی مارتزیو، خبرنگار اسکای اسپورت ایتالیا، ادعا کردند که یوونتوس به صراحت اعلام کرد که ستاره پرتغالی، ورزشگاه آلیانز را به صورت رایگان ترک نخواهد کرد.طبق گزارشات ،رومئو آگرستی، پاول ندوید، مائوریتسیو آریوابنه و فدریکو چروبینی در جلسه حضور داشتند و مدیران بیانکونری درباره وضعیت پیش آمده از جانب رونالدو عصبانی بودند.

*انتقالی که خزانه یوونتوس را تکان داد!

یک رسانه ایتالیایی از سود هنگفت باشگاه یوونتوس از رفتن رونالدو خبر داد.نشریه «توتو اسپورت» تورین خبر داد رفتن کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی به منچستر یونایتد، خزانه باشگاه ایتالیایی را تکان داد.طبق گزارش این نشریه تورینی، بیانکونری از فروش رونالدو 90 میلیون یورو درآمدزایی کرد. نزدیک به 60 میلیون یورو از دستمزد سالیانه این بازیکن صرفه جویی شد. همچنین مبلغ 28 میلیون یورو نیز از فروش رونالدو به منچستریونایتد، عاید باشگاه تورینی شد.یوونتوس با این درآمد نزدیک به 90 میلیون یورو می تواند در بحران مالی در شرایط کرونایی چندین بازیکن جدید در تابستان به خدمت بگیرد.مویس کین مهاجم اورتون و مائورو ایکاردی مهاجم پاری سن ژرمن از گزینه های اصلی یووه برای پر کردن جای خالی رونالدو هستند.

*تذکر مدافع باتجربه چلسی

تیاگو سیلوا، مدافع برزیلی تیم چلسی که سابقه بازی کردن در مقابل رونالدو را در ترکیب پاری سن ژرمن و در لیگ قهرمانان اروپا داشته، مدعی شد مهار این ستاره پرتغالی آسان نیست و بازیکنان چلسی باید در تمرینات روی این مسئله کار کنند.او به همبازیان خود در چلسی قبل از رویارویی با ستاره پرتغالی یونایتد تذکر داد. تیاگو سیلوا در این خصوص می گوید: تجربه به من نشان داده مهار کریستیانو رونالدو در جریان یک مسابقه بسیار دشوار خواهد بود. این بازیکن توانایی های فراوانی داشته و در واقعه تمام خصوصیاتی که یک مهاجم گلزن به آن نیاز دارد را می توان در سبک بازی رونالدو مشاهده کرد. قدرت سرزنی رونالدو بسیار بالا بوده و او هنگام ضربه زدن هم با پای چپ و هم پای راست خود از توانایی فراوانی برخوردار است. در واقع هر دو پای رونالدو بسیار قدرتمند است و ما هنگام یارگیری در برابر این بازیکن باید با تمرکز فراوان در میدان حاضر شویم. ما در تمرینات تلاش خواهیم کرد تا راهی برای مهار کریستیانو رونالدو پیدا کنیم و البته می دانیم که انجام این کار آسان نخواهد بود.

*سود قابل توجه «من یو»

در ساعت ابتدایی اعلام رسمی منچستریونایتد مبنی بر جذب رونالدو به دلیل ازدحام کاربران به سایت این باشگاه، این سایت از دسترس خارج شد.هم چنین اعلام رسمی باشگاه منچستریونایتد با رکورد 8/1 میلیون لایک در توییتر مواجه شد و باعث شد در این پلتفرم منچستریونایتد رکوردی فوق‌العاده بزند.در اینستاگرام هم پست منچستریونایتد درباره انتقال کریستیانو رونالدو نزدیک به 12 میلیون لایک گرفت و صفحه این باشگاه در کمتر از یک ساعت، یک میلیون دنبال کننده به خود اضافه کرد. تاکنون این باشگاه توانسته بیش از 2 میلیون کاربر به دنبال کنندگان خود در اینستاگرام اضافه کند.سهام باشگاه منچستریونایتد نیز با رشد عجیبی مواجه شد. در ساعت ابتدایی انتقال این فوق ستاره به انگلیس، 8 درصد سهام این باشگاه به ارزش 250 میلیون دلار افزایش یافت.سایت ESPN او را تاثیرگذارترین ورزشگاه دنیا نامید و از کاربران خود پرسید که آیا بازیکن دیگری است که بتواند چنین تاثیری یک مرتبه روی باشگاه بگذارد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار