PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
اختلاف رئیس باشگاه بارسا با سرمربی هلندی آشکار شد

رونالد کومان پس از باخت سنگین و خانگی بارسا برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا باردیگر از چشم لاپورتا رئیس باشگاه افتاده است.بطوریکه هیچ بعید نیست که کومان شغل خود را در بارسا از دست بدهد.به این ترتیب بود که مدیربرنامه های سرمربی هلندی بارسلونا به لاپورتا حمله کرد.مدیر برنامه های سرمربی بارسلونا به انتقاد از رفتارهای رئیس این باشگاه پرداخت و او را یک فرد دورو دانست.اسکای اسپورت خبر داد که شکست برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا باعث شده است تا وضعیت نیمکت آبی اناری ها بار دیگر لرزان شود و خبرهای زیادی درباره اخراج کومان به گوش برسد.کومان، سرمربی بارسلونا در جدیدترین اظهار نظر خود گفت: همه چیز به خوبی پیش رفت اما به یکباره رئیس باشگاه به من گفت که برای یک تصمیم مناسب درباره نیمکت تیم به زمان نیاز داریم. نمی توانم بیشتر از این توضیح دهم. به لاپورتا گفتم که به وضوح در این باره صحبت کند. او رئیس باشگاه است و باید تصمیم نهایی را اعلام کند تا من هم تکلیف خودم را دانم.از این رو ،روب یانس مدیر برنامه های کومان هم گفت: لاپورتا گفت که به دو یا سه هفته زمان نیاز دارد تا سرمربی جدید را انتخاب کند و اگر به جمع بندی نهایی نرسید کومان می تواند به کار خود ادامه دهد. این یک تصمیم دیوانه کننده است و نشان می دهد که او به سرمربی کنونی اعتماد ندارد. از آن زمان تاکنون من با لاپورتا صحبت نکردم. ظاهرا دیگر مدیران بارسلونا به لاپورتا گفتند که به کومان اعتماد کند و او هم برابر رسانه ها اعلام کرد که کومان به کارش ادامه می دهد و به او اعتماد دارد. او گفت که با کومان دوست است که این یک دروغ بزرگ است. لاپورتا یک منافق در سطح بالا است.

**افشاگری سرمربی هلندی در مستندش
ضمن این که در ادامه انتشار سریمستند Forca Barca» » از زندگی نامه رونالد کومان که در شبکه تلویزیونی کشور هلند پخش می شود، این سرمربی 58 ساله از رفتار عجیب مدیریت بارسلونا در تابستان پرده برداشت تا اختلاف رئیس باشگاه با کومان آشکار شود.
کومان در مستند زندگی نامه اش تمامی صحبت های ردوبدل شده با لاپورتا را افشا کرد تا مشخص شود کومان از دست لاپورتا رئیس بارسلونا دلگیر است .او گفت که در تابستان امسال، جلسه ای بین لاپورتا و وی شکل گرفت تا مشخص شود که این سرمربی هلندی قرار است در بارسلونا بماند یا باید این باشگاه را ترک کند. در آن زمان خبرنگاران مدعی شدند که لاپورتا از کومان وقت خواسته تا طی 2 هفته به دنبال مربی بگردد و اگر کسی پیدا نشد او به کارش ادامه دهد.
کومان تا اوائل هفته گذشته در این فصل 4 بازی بارسا را مربیگری کرده که سهم آن 2 پیروزی، یک باخت و یک تساوی بود.
این خبر در رسانه های بارسایی مثل یک بمب ترکید و بسیاری مدعی شدند که این رفتار لایق سرمربی بارسلونا نیست. برخی نیز مدعی شدند که این اخبار منتشر شده شایعات رسانه ها است و لاپورتا چنین کاری نکرده است.
حالا در قسمت جدید مستند زندگی کومان، سرمربی بارسلونا به طور مفصل در خصوص اتفاقات تابستان صحبت کرده و پرده از اختلافات برداشت.
او گفت: لاپورتا در جلسه به من گفت که من به 2 یا 3 هفته زمان نیاز دارم تا جانشین تو را پیدا کنم. اگر پیدا کردم که تو می روی. اگر پیدا نکردم، تو می توانی به کارت در بارسلونا ادامه دهی.
وی ادامه داد: لاپورتا به من گفت که به تو شک دارم. ما به زمان بیشتری نیاز داریم تا به دنبال مربی جدیدی برای بارسلونا بگردیم. من دیگر نمی توانم چیز دیگری برای تو مشخص کنم.
سرمربی بارسلونا در این جلسه درخواست فوری از لاپورتا داشته و دراین باره در مستند خود گفت: من به او گفتم که رئیس، رئیس است و می تواند هر تصمیمی بگیرد. اگر من مربیخوبینبوده ام، به من بگو که مربی خوبی نیستی تا داستان همین جا به پایان برسد. این قضیه باید به پایان برسد، اگر مرا نمی خواهی، برکنارم کن ولی مرا در حالت برزخی مثل الان قرارم نده! اینکه تو می خواهی به دنبال مربی بگردی شرایط نامطئنی برای من ایجاد می کند
لازم به یادآوری است که کومان فصل گذشته با بارسلونا به مقام سومی لالیگا رسید و توانست قهرمان کوپا دل ری شود.
**
رئیس بارسا دورو است
در ادامه مستند، راب یانسن، یکی از معروف ترین مدیربرنامه های هلندی روی تصاویر صحبت می کند و به انتقاد شدید از لاپورتا می پردازد. یانسن مدیر برنامه های سرمربی بارسا در جریان مستند زندگی کومان در خصوص لاپورتا گفت: وقتی مشخص شد که بارسا نمی تواند مربی بگیرد، همه صحبت ها این گونه شد که ما به کومان اعتماد داریم. ریاست بارسلونا به جمع خبرنگاران آمد و چنان از دوستی با کومان گفت که همه تعجب کردیم. این رفتار از لاپورتا نمونه ای از دورویی او در بالاترین سطح است.
**
لاپورتا به کومان سه بازی مهلت داده است
نکته جالب این است که مستند Forca Barca» »همچنان در حال پخش است و می تواند کاملاً شرایط بارسلونا را تحت تاثیر قرار دهد. اخیرا ، پس از باخت ناامیدکننده بارسلونا به بایرن مونیخ، بسیاری مدعی شدند که لاپورتا و کومان به شدت با هم درگیر شدند و حتی خبر رسیده که مدیریت بارسلونا می خواهد او را برکنار کند. طبق آخرین اخبار، لاپورتا به کومان 3 بازی مهلت داده تا شرایط تیم را بهبود بخشد.
بارسلونا در 3 بازی بعدی خود باید 3 برد کسب کند. اگر یکی از بازی ها با ناکامی به پایان رسد، طبق گزارش رسانه های نزدیک به بارسلونا، کومان به احتمال فراوان اخراج خواهد شد.
**
هواداران بارسا علیه سرمربی هلندی
بارسلونااولین بازی خود در دور گروهی این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را با نتیجه 3 بر 0 مقابل بایرن مونیخ واگذار کرد تا بدین ترتیب یک شروع بسیار ضعیف در لیگ قهرمانان داشته باشد.
شروع فصل تازه لیگ قهرمانان اروپا برای بارسلونا خوشیمننبود و این تیم در ورزشگاه خانگی خود با سه گل مقابل بایرن مونیخ تحقیر شد و اکنون به نظر می رسد که بارسلونا باید برای دوم شدن در گروه خودش تلاش کند.
در حال حاضر رونالد کومان کسی است که از سوی هواداران بارسلونا انتقادات زیادی به سوی او روانه می شود. بسیاری معتقدند که علاوه بر مدیریت ضعیفی که در بارسلونا حاکم بوده، تاکتیک های ضعیف رونالد کومان و شیوه تیم‌داری و مربیگری او هم دلیل دیگری برای اوضاع امروز بارسلونا است.اوضاع فاجعه باری است که بارسا در خانه سه گل از بایرن می خورد و آبی و اناری ها حرفی برای گفتن در ورزشگاه نوکمپ ندارند!در بازی بارسلونا و بایرن مونیخ برخی از هواداران بارسلونا بنری ضد رونالد کومان با شعار اخراج او به ورزشگاه آورده بودند که روی آن نوشته شده بود:Koeman Out" "
به نظر می رسد که هواداران بارسلونا از عملکرد رونالد کومان راضی نیستند و باید دید که خوان لاپورتا تا کجا پشت این مربی هلندی خواهد ایستاد.
**
پاسخ کومان به شایعه دخالت لاپورتا
در هفته های اخیر شایعاتی مطرح بود مبنی بر اینکه رئیس باشگاه بارسلونا یعنی خوان لاپورتا خواهان این است که برخی بازیکنان مثل «ریکی پویچ » در ترکیب اصلی این تیم قرار بگیرند!موضوعی که رسانه‌ها آن را دخالت در کار سرمربی بارسا برداشت کرده اند.
لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا ، هرگونه شایعه دخالت در کار رونالد کومان را تکذیب و حمایت خود از سرمربی هلندی شان را اعلام کرد. لاپورتا گفت: هرکس روش ارتباطی خودش را دارد و من مستقیم و واضح ارتباط برقرار می‌کنم. او از احترام و حمایت کامل من برخوردار است. اگر من دخالتی کردم به این دلیل است که دوست دارم درباره فوتبال حرف بزنم. من هوادار فوتبال هستم و می‌توانم درباره بعضی ابعاد آن اظهارنظر کنم. و رونالد می‌داند که از حمایت من برخوردار است. او می‌داند که باشگاه هیجان زده و با انگیزه است. رونالدو می‌بیند که همه چیز در حال پیشرفت است. من با رونالد کومان راحت هستم و اطمینان دارم همه چیز عالی خواهد بود.
حالا همه این مسائل با واکنش سرمربی هلندی بارسلونا روبرو شده و او تاکید کرده که خودش باید ترکیب تیم را انتخاب کند. کومان پس از مسائل مربوط به دخالت لاپورتا گفت:گوش دادن به حرف های حمایتی لاپورتا خوب بود. بعضی مسائل گفته شد که حاکی از عدم حمایت مدیریت از من بود که باعث ناراحتی من شد. چند هفته قبل پیرامون تمدید قرارداد مذاکره کردیم و این مسئله به گوش رسانه ها نرسید تا وقتی که مدیریت(لاپورتا) اخیرا به صحبت درباره شرایط باشگاه پرداخت.
**
اعتراف کومان
رونالد کومان سرمربی بارسا در پایان بازی برابر بایرن که با شکست سنگین تیمش همراه شد، گفت: داشته های ما همین است و باید چند هفته بگذرد تا دمبله، فاتی و آگوئرو با رهایی از مصدومیت بتوانند به جمع مان اضافه شده و تیم را تقویت کنند. فقط سه مهاجم داشتم و از لحاظ تاکتیکی نیز مقاطعی بازی تحت کنترل ما بود ولی شیوه بازی بایرن ترسناک بود و الان تیم کاملا بهتری نسبت به ما محسوب می شود.کومان در بخشی دیگر از صحبت هایش به مصدومیت جوردی آلبا اشاره کرد و درباره تعویض او در بازی برابر بایرن گفت:هم مشکل بدنی داشت و هم بیمار بود و نمی خواستم ریسک کنم. به همین دلیل تقاضای تعویض داد و قبول کردم.قصد گلایه و بهانه جویی ندارم ولی تفاوت کیفی دو تیم کاملا مشهود بود. بیشتر بازیکنان بایرن سال هاست کنار هم بازی می کنند و نیمکتش غنی است. هم درون زمین و هم روی نیمکت به ما برتری داشتند. ما در تیم مان، بازیکنان جوان زیادی داریم که طی سه سال آینده تبدیل به بازیکنان بهتری می شوند. پذیرش این موضوع شاید سخت باشد ولی ما نیاز به زمان داریم تا مصدومان برسند و مطمئنا بهتر از اینها خواهیم شد.

**سرمربی هلندی در بارسا آینده ای ندارد

با صحبت های ردوبدل شده رئیس باشگاه بارسا و رونالد کومان سرمربی هلندی بعید است که مسئول کادرفنی بارسلونا در جمع آبی و اناری ها آینده ای داشته باشد،بخصوص که اختلافات خوان لاپورتا با کومان در یک هفته اخیر علنی شده است.البته لاپورتا در فضای رسانه ای حفظ ظاهر کند و سعی کرده طوری صحبت کند که ظاهرا حامی کومان در بارسا است اما دیگر مشخص شده که کومان با رفتارهای اخیر لاپورتا آینده ای در بارسا ندارد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار