PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۸۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
این هفته با سعید عزت اللهی لژیونر ملی پوش
سعید عزت اللهی هافبک تیم فوتبال «وایله بلد کلوب» دانمارک پنج سالی است که به تیم ملی دعوت می شود. کارلوس کروش سرمربی پیشین تیم ملی به سعید اعتقاد داشت و از او در خط هافبک استفاده می کرد. سعید هافبک دفاعی ثابت تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بود و در جام جهانی روسیه نیز به میدان رفت. اینک هم به عنوان یک هافبک دفاعی به تیم ملی به سرمربیگری دراگان اسکوچیچ دعوت می شود.عزت اللهی لژیونر فوتبال ایران در دو بازی سوریه و عراق در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به میدان رفت و در بازی برابر عراق به شدت از ناحیه بینی آسیب دید و صورتش پر از خون شد و میدان مسابقه را ترک کرد.ضمنا عزت اللهی چندین سال است که لژیونر شده است و درحال حاضر در وایله بازی می کند.این هفته سراغ عزت اللهی لژیونر ملی پوش رفتیم.
کسب شش امتیاز ،سند صعود نیست

**شروع امیدوارکننده تیم ملی
شروع امیدوارکننده تیم ملی در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر برای دوستداران فوتبال شیرین بود.سعید عزت اللهی هافبک تیم ملی راجع به شروع خوب ایران اعتقاد دارد که بازی تیم ملی ایران در دیدار نخست بنا به دلایلی همچون غیبت سرمربی و دستیارش برابر سوریه گره خورد اما تیم ملی برنده شد ولی در بازی دوم برابر عراق ورق برگشت و تیم ملی بااقتدار بر عراق غلبه کرد و سعید علت این پیروزی خاطره انگیزه را هماهنگی کادرفنی و بازیکنان می داند و این که تیم ایران در بازی دوم خود در مسیر جام جهانی سه امتیاز مهم را کسب کرد.
**
همه را ببریم تا زودتر صعود کنیم
به زعم عزت اللهی ملی پوش ،تیمی که بخواهد به جام جهانی برود نباید برایش فرقی کند جلوی چه تیمی بازی می‌کند. سعید معتقد است که تیم ایران به تک تک سه امتیازهای این دور از مسابقات نیاز دارد تا بتواند هرچه زودتر صعودش را به جام جهانی قطر قطعی کند.
**
علت تاخیر عزت اللهی
عزت اللهی قبل از بازی برابر تیم سوریه با تاخیر به اردوی تیم ملی ملحق شد. فدراسیون فوتبال برای اضافه شدن سعید به تیم ملی چند روز قبل از بازی برابر با سوریه به باشگاه وایله دانمارک نامه نگاری کرد اما قوانین فوتبال اروپا و مدیریت باشگاه وایله باعث شدند تا سعید فقط یک روز یا ملی پوشان تمرین کند.به زعم سعید،دانمارکی ها قبول نکردند و وی به خاطر بازی مهم با کپنهاگن در اردوی تیم باشگاهی خود ماند و از همه ملی پوشان دیرتر به اردو رسید.
**
بدون گرم کردن بازی کرد
ملی پوش تیم وایله دانمارک در بازی برابر سوریه جایگزین میلاد سرلک شد و او با یک جلسه تمرین با تیم ملی برابر سوریه به میدان رفت.عزت اللهی درباره لحظات قبل از حضورش برابر سوریه می گوید:میلاد سرلک مصدوم شد و در آن لحظه هم بدون گرم کردن از روی سکو،بطور مستقیم داخل زمین رفتم. قبل از ورود به زمین رفتم بالای سر میلاد و دیدم که به هوش است. ما چیزی که از بالا دیدیم کاملا شوکه کننده بود و خوشحالم که این اتفاق تلخ برای سرلک به خیر گذشت.
**
ماموریت سعید
از ویژگی های بازی عزت اللهی می توان به پاس های بلندش اشاره کرد.به زعم خودش در هر جلسه تمرینی روی پاس های بلند تمرکز و تمرین می کند.در وایله هم مامور ارسال های بلند در جریان بازی است و کادرفنی تیم ملی در بازی برابر سوریه هم به او ماموریت داد تا پاس های بلند ارسال کند.
**
شش امتیاز سند صعود نیست
به زعم سعید عزت اللهی،کسب شش امتیاز سند صعود به جام جهانی نیست و نباید در باد این دو برد بخوابید زیرا فوتبال همیشه غیرقابل پیش بینی است. ملی پوش ایرانی اعتقاد دارد که مسیر تیم ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی قطر تازه شروع شده و قطعا تیم‌ها با برنامه بیشتر و آنالیز دقیق‌تر در بازی های آینده وارد زمین می شوند و مسیر تیم ملی سخت‌تر خواهد شد.
**
سه امتیاز حیاتی
بازی تیم ملی ایران برابر کره جنوبی در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی به زعم سعید،حیاتی است و تیم ملی باید سه امتیاز این بازی را کسب کند.به گقته لژیونر ایرانی ،بازی مقابل کره از نان شب واجب تر است. سعید معتقد است که امارات هم تیمی است که می‌تواند برابر تیم ملی مشکل ساز شود.
**
بازیکن خوب زیاد داریم
ملی پوش تیم وایله دانمارک عقیده دارد که فوتبال ایران همیشه در همه پست‌ها بازیکن خوب زیاد دارد و این که بازی در کنار فوتبالیست های مستعد و باشخصیت ایرانی باعث انگیزه می‌شود.سعید باور دارد که بازی در تیم ملی یک وظیفه حساس و سخت است و سعی می کند بهترین فرم خود را در تیم ملی نشان دهد.
**
منتقدان همیشگی تیم ملی
اخیرا عده ای که با جریانات پشت پرده فوتبال ارتباط دارند شایعه کردند که ملی پوشان با سرمربی کروات خود اختلاف دارند و این که تیم ایران با دراگان اسکوچیچ نتیجه نخواهد گرفت.تیم ملی دو بازی ابتدایی در مسیر جام جهانی را با پیروزی پشت سر گذاشت و پاسخ محکمی به حاشیه سازان داد.با این حال جریانات دلالی برای تغییرات سودمندانه در تیم ملی فعال هستند و سعید باور دارد که یک عده بیکار نمی نشینند و یک عده هم همیشه هستند که به هر دلیلی منتقد وضع موجود در تیم ملی می باشند. او فلاش بکی به گذشته زده و می گوید: ما آن سال هم که با کارلوس کروش به عنوان صدرنشین گروه مان به جام جهانی صعود کردیم خیلی‌ها منتقد بودند و این چیزی نیست که روی تمرکز تیم اثر بگذارد . ما باید راه خودمان را ادامه دهیم و با عملکردمان سعی کنیم جواب این انتقاد ها را بدهیم.
**
حلقم پر از خون شد!
سعید در بازی برابر عراق به شدت از ناحیه بینی مصدوم شد و به تعویض اجباری تن داد.سعید راجع به مصدومیت خود می گوید:فکر کنم مصدومیتی که این سری داشتم خیلی شرایط سختی را برایم رقم زد. درد زیادی داشتم و همان لحظه که سر بازیکن خورد به دماغم، خون به صورتم پاشید. البته این اتفاقات در فوتبال رخ می دهد. من خیلی درد و خونریزی شدید داشتم و حلقم پر از خون بود. پزشکان اجازه نمی‌دادند وارد زمین شوم و می‌گفتند یک ضربه دیگر بخورد احتمال دارد جمجمه ام ترک بخورد.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجاهد جمیل نیا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
0
نگاه چند بعدی به فوتبالیست ها و کشتی گیران تعلق پیدا کرده مگه رشته های دیگه زحمت نمیکشند؟ یک سری هم به ورزشکاران خوزستانی بزنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار