PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۸۷۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
این هفته با علیرضا سرلک نایب قهرمان کشتی آزاد جهان
آمار نشان می دهد که از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 1998 که غلامرضا محمدی به چهارمین مدال جهانی خود دست یافت تا مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2021 نروژ هیچ لرستانی نتوانست به مدال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در رده بزرگسالان دست یابد تا این ‌که علیرضا سرلک طلسم 26 ساله کشتی آزاد لرستان در مسابقات جهانی را شکست. تاکنون کشتی آزاد لرستان چهار بار توسط غلامرضا محمدی و در سال‌های 1993، 1994، 1995 و 1998 به چهار مدال ارزشمند نقره ( 2 مدال) و برنز ( 2 مدال) دست یافته و درحال حاضر با تک مدال نقره علیرضا سرلک، مجموع مدال‌های کسب شده توسط کشتی آزاد لرستان در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان به مجموع پنج مدال رسید.سرلک در مسابقات قهرمانی جهان امسال به میزبانی نروژ با کشتی های دلاروانه درخشید و فینالیست شد.اگر سرلک به زعم خودش کشتی را زودتر برابر حریف آمریکایی شروع کرده بود اولین مدال طلای جهانی خود را کسب می کرد.به هر روی سرلک جوان آینده درخشانی پیش رو دارد و بازهم فرصت درخشش خواهد داشت.این هفته سراغ علیرضا سرلک کشتی آزاد رفتیم.
دلاوری از زاگرس

**اگر 10 ثانیه زودتر حمله می کردم مدالم طلا بود

علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم به مدال نقره مسابقات جهانی نروژ دست یافت. او در دور اول استراحت کرد و در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر جوزپه ویلارو از اکوادور را مغلوب ساخت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.علیرضا در این مرحله با ارائه یک کشتی دلاورانه با نتیجه 7 بر 6 از سد آریان تسیوترین از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.سرلک در این مرحله، سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه را با نتیجه 7 بر 4 از پیش رو برداشت و مقتدرانه راهی فینال شد.علیرضا در فینال با نتیجه 5 بر 3 مغلوب توماس گیلیمان دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.علیرضا سرلک راجع به کشتی فینال مسابقات جهانی نروژ می گوید:اگر 10 ثانیه زودتر کشتی تهاجمی خود را شروع کرده بودم می توانستم مدال نقره را به طلا بدل کنم.تفاوت من با حریف همان 10 ثانیه بود که من دیرتر به حریف یورش بردم.

**شکست دادن حریف آمریکایی دور از دسترس نیست

علیرضا در پاسخ به این سئوال که اگر دوباره با توماس گیلیمان آمریکایی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی نروژ کشتی بگیرد چه نتیجه ای رقم خواهد خورد،می گوید:اگر لایق پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد باشم و کادرفنی تیم ملی ،مرا انتخاب کند این بار شایستگی هایم را به نمایش می گذارم و حریف آمریکایی را مغلوب خواهم کرد.شکست دادن کشتی گیر آمریکایی دور از دسترس نیست.می دانم چطور در رویارویی دوباره کشتی شروع کنم.

**آنالیزهای آقاپژمان خیلی کمک مان کرد

پرسشی که علاقه مندان به کشتی از آزادکاران مدال آور مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی نروژ دارند این است که این همه جسارت و جنگندگی در وجودشان از کجا نشات گرفته بود که علیرضا سرلک دلاوری از زاگرس راجع به این سئوال به کیهان ورزشی پاسخ داد و گفت:کادرفنی با هدایت آقای پژمان درستکار باعث شد که ما در وهله اول به خودباوری برسیم. آقا پژمان سرمربی تیم ملی و آقای علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی طوری در جریان مسابقات با ما صحبت می کردند که ما باور کردیم که از حریفان جهانی بخصوص عنوان داران هیچ چیزی کم نداریم و قادر هستیم تمامی حریفان را مغلوب کنیم. جسارت و جنگندگی مان با صحبت های آقا پژمان چند برابر شد.آقای درستکار قبل از مسابقات برنامه آنالیز داشتند و آنالیزهای ایشان به ما خیلی کمک کرد تا با ذهن آماده روی تشک برابر حریفان برویم.نقاط قوت و ضعف حریفان را به ما گفتند و بطورکلی برای مسابقات برنامه داشتیم که این شاخصه خیلی کمک مان کرد. واقعا دست آقایان دبیر،درستکار و کادرفنی درد نکند.

**رفتار درستکار با من پدرانه بود

آزادکار الیگودرزی درباره جو اردوی تیم ملی کشتی آزاد به کیهان ورزشی می گوید:آقایان دبیر و درستکار با تمامی ملی پوشان رفیق هستند و روابط صمیمانه ای با کشتی گیران دارند. دبیر و درستکار جوی در تیم ملی درست کرده اند که تمامی ملی پوشان با هم مثل برادر هستند .آقاپژمان در اردوها با من رفتاری پدرانه داشت که از همین جا می خواهم از ایشان تشکر کنم.

**لطف خدا بود

سرلک در بخش دیگری از صحبت هایش با کیهان ورزشی راجع به فینال خود در مسابقات قهرمانی جهان امسال می گوید:اگر فینالیست مسابقات قهرمانی جهان شدم ابتدا لطف خدا بود که شامل حالم شد و دوم این که کادرفنی به من فرصت بزرگی داد تا خودم را در تیم ملی ثابت کنم.امیدوارم بازهم لیاقت پوشیدن دوبنده تیم ملی را داشته باشم و کادرفنی به من اعتماد کند.در خصوص فینال گفتم که اگر 10 ثانیه زودتر به حریف حمله کرده بودم چه بسا مدالم طلا می شد.به نظرم 10 ثانیه دیرتر کشتی را شروع کردم و همین تاخیر کوتاه سبب شد از حریفم عقب بیفتم.

**پس از برد حسن یزدانی، اشک شوق ریختیم

خاطره ای که از مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی نروژ در ذهن علیرضا سرلک ماندگار شده قهرمانی هم تیمی باتجربه اش است. وی دراین باره می گوید:روزی که حسن یزدانی بر تیلور آمریکایی در فینال 86 کیلوگرم غلبه کرد روزخاطره انگیزی برای تک تک ما بود.آنقدر از برد حسن یزدانی برابر تیلور خوشحال شدم که شکستم در فینال را فراموش کردم.آنقدر خوشحال شدیم که همگی اشک شوق ریختم.برد یزدانی برابر تیلور خیلی دلچسب بود.

**حسن یزدانی برای ما الگو است

علیرضا سرلک راجع به حسن یزدانی قهرمان مسابقات جهانی امسال و المپیک ریو به کیهان ورزشی می گوید:اگر بخواهم شخصیت حسن یزدانی را توصیف کنم باید بگویم که او از کشتی گیران بااخلاق تیم ملی است. من ،آقاتختی را ندیده ام اما تمام محسناتی که درباره جهان پهلوان تختی شنیده ام در حسن آقا جاری است.حسن یزدانی برای ما یک الگو است و به نظرم آقاتختی زمانه ما است.دلاورانه کشتی می گیرد و مرام و شخصیت اش مثال زدنی است.برای او بهترین آرزوها را دارم.

دلاوری از زاگرس

**نقش پدرومادر در موفقیت های اخیر علیرضا

علیرضا از حمایت های پدرومادرش در مسیر قهرمانی می گوید:پدر و مادرم در موفقیت های اخیر نقش تعیین کننده ای دارند.زندگی با فردی که ورزش قهرمانی انجام می دهد خیلی سخت و غیرقابل تحمل است اما پدر ومادرم همیشه حمایتم کرده اند.لازم است از این بزرگواران تشکر ویژه کنم.

**عمویم از نظر روحی و مالی حمایتم می کند

عموی علیرضا سرلک از بزرگترین حامیان وی در ورزش قهرمانی بوده است.نایب قهرمان کشتی آزاد جهان دراین باره می گوید:عمویم سالهاست که به من لطف دارد و از نظر روحی و مالی همیشه حمایت کرده و در موفقیت هایم سهیم است.عمویم در شرایط دشوار همواره کنارم بوده و لازم است از او بابت حمایت هایش تشکر کنم.

**دورخیز علیرضا برای کسب طلای المپیک پاریس

سرلک در بخش دیگری از صحبت هایش قول داد در صورتی که به عنوان ملی پوش راهی المپیک 2024پاریس شود،مدال طلای این رویداد جهانی را کسب کند.علیرضا راجع به هدف گذاری خود می گوید:اگر کادرفنی تشخیص دهد که به عنوان ملی پوش راهی پاریس شوم قول می دهم با تمام وجود روی تشک بروم با کسب مدال طلا دل مردم کشورم را شاد کنم.هدف من افتخارآفرینی برای کشورم و شادی دل هموطنان عزیزم است.

*کیوان طباطبایی


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید قهرمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
0
سرلک لایق طلا بود و بدشانسی آورد خواهشا از حسن یزدانی درباره زندگی شخصیش بنویسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار