PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۸۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
این هفته با آرتور کوین یامگا بازیکن چند پسته تیم استقلال
آرتور کوین یامگا مهاجم فرانسوی و تازه وارد تیم استقلال شروع خوبی داشت و در همان بازی ابتدایی برای آبی پوشان درخشید و 2 گل ارزشمند برای استقلال در فولادشهر اصفهان زد.همین 2 گل باعث شد تا اعتماد هواداران تیمش را به دست بیاورد.یامگا در بازی برابر ذوب آهن اصفهان چنان درخشید که استقلالی ها جدایی شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال را فراموش کردند.یامگا در هفته چهارم لیگ امسال هم یک بار دیگر برای استقلال از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا تعداد گل هایش به عدد 3 برسد.تاکنون یامگا در حد یک مهاجم توانمند ظاهر شده و قطعا توقعات از او بالا رفته و کار او را در ترکیب استقلال دشوار ساخته است.این هفته سراغ آرتور یامگا فوروارد استقلالی ها رفتیم.
آچار فرانسه

**بازیکنی از تیم های پایه «کیوو ورونا»

آرتور کوین یامگا 25 سال دارد و متولد هفتم سپتامبر 1996 در پاریس است. او ملیتی فرانسوی - کامرونی دارد .این بازیکن با قامت 187 سانتی‌متری خود در نبردهای هوایی امتحان خود را پس داده و قدرت سرزنی و پرش هایش نقطه قوت وی به شمار می آید.آرتور در ضربه به چارچوب نیز بارها نمره قبولی گرفته است. یامگا ،فوتبال خود را از تیم های پایه «کیه‌وو ورونا» آغاز کرد و سپس به تیم جوانان این باشگاه رسید که در آن مقطع توانست با «کیه‌وو» قهرمان لیگ جوانان ایتالیا شود.یامگا، دوران حرفه‌ای خود را در لیگ بزرگسالان از سری C ایتالیا آغاز کرده و سابقه حضور در سری B ایتالیا را هم در کارنامه دارد. یامگا دوره‌ای را هم در لیگ 2 فرانسه و لیگ برتر پرتغال سپری کرده است.

**تاکنون مصدوم نشده

آرتور یامگا مهاجم فرانسوی استقلال سابقه حضور در تیم‌های کیه‌وو، روبر سیه‌نا، آرتزو، کارپی و پسکارا ایتالیا و همچنین لابریسون فرانسه، دسپورتیو و آوس پرتغال و وایله دانمارک را در کارنامه دارد.به نقل از سایت ترانسفر مارکت، یامگا در طول دوران بازی‌ خود هیچ‌ گاه دچار مصدومیتی نشده و این موضوع نشان از فیزیک بسیار خوب وی دارد.

**چند پسته

یامگا در طول دوران حرفه‌ای خود، غالبا به عنوان وینگر چپ و راست به بازی گرفته شده اما قابلیت بازی در پست‌های دفاع راست، هافبک راست و چپ، هافبک هجومی و فوروارد را نیز دارد. نکته قابل توجه سبک بازی یامگا است که توانایی بازی در چند پست را دارد و این که از سرعت بالایی برخوردار است.

**روابط عمومی خوب

یامگا در همین مدت کوتاه حضورش در ایران، روابط صمیمانه ای با بازیکنان استقلال پیدا کرده است.وی در جریان بازی استقلال مقابل تراکتور نشان داد که با بازیکنان استقلال رابطه خوبی دارد. او بعد از آنکه ارسلان مطهری، گل برتری استقلال را در هفته سوم وارد دروازه تراکتور کرد، اولین نفری بود که به سمت او رفت و در شادی اش شریک شد. یامگا دقایقی بعد هم رابطه خوبش با کاپیتان استقلال را به تصویر کشید. او بعد از آنکه وریا غفوری، ضربه پنالتی اش را به دیرک دروازه تراکتور کوبید، به سمت کاپیتان تیمش رفت و به او روحیه داد.روابط عمومی خوب یامگا در استقلال محسوس است.

**رضایت پیشکسوتان از مهاجم فرانسوی

سیروس دین محمدی پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد عملکرد یامگا و تاثیر گذاری اش می گوید: از نوع ایستادن و توپ گرفتن یامگا ،لذت بردم. به نظر من، یامگا می‌تواند کار استقلال را راحت کند، توپ بگیرد و با دروازه بان حریف تک به تک شود. او نشان داد فوتبالیست توانمندی است و امیدوارم این عملکرد ادامه داشته باشد. اگر کیفیت بازیکنان خارجی خوب باشد به مراتب لیگ ما هم کیفیت بهتری پیدا می کند.صمد مرفاوی هم دیگر پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص عملکرد یامگا می گوید: بازیکن با کیفیت در کوچکترین موقعیت‌ها ، خودش را نشان می‌دهد. عملکرد او در بازی اول برابر تیم ذوب آهن اصفهان خوب بود اما کار او با دوگلی که زد سخت شد چون حالا هواداران انتظار دارند که همیشه روی فرم باشد . امیدوارم او را همیشه در میدان آماده ببینیم.

**استقبال ویژه از یامگا

زمانی که یامگا به تیم استقلال پیوست حدود 4 هزار دنبال کننده در اینستاگرام داشت.پس از زدن 2 گل برای استقلال در بازی نخست خود با استقبال قابل توجهی در فضای مجازی مواجه شد.تعداد دنبال کننده های وی در اینستاگرام 80 برابر شد و در حال حاضر بیش از 300 هزار دنبال کننده دارد که بیشترشان طرفداران استقلال هستند.

**گلزنی با سربانداژ شده

یامگا در اولین بازی خود برای استقلال دچار مصدومیت شدید از ناحیه سر شد و با سربانداژ شده به بازی ادامه داد و برای استقلال برابر تیم ذوب آهن اصفهان گلزنی کرد.او در دقیقه 20 مسابقه برخورد شدیدی از ناحیه سر با سجاد جعفری، هافبک پرتلاش ذوب آهن داشت که منجر به مصدومیت هر دو بازیکن از ناحیه سر شد.آبروی هافبک ذوب آهن به زعم خودش، 30 بخیه خورد.

**همبازی سابق سعیدعزت اللهی

یامگا بازیکن 25 ساله و فرانسوی پس از جدایی از تیم «وایله بولد کلاب» دانمارک راهی تهران شد و به استقلال پیوست.او در «وایله بولد کلاب» دانمارک همبازی سعید عزت اللهی هافبک ملی پوش بود.عزت اللهی پس از استقلالی شدن یامگا با او در فضای مجازی شوخی کرد و درباره اش این چنین نوشت: دوست من، تو حالا در کشورم مشهور شده‌ای، پس لطف کن و مرا در استوری‌های خود تگ کن! با آرزوی بهترین‌ها برای تو.

**نامش در تاریخ استقلال ثبت شد

یامگا در استقلال شروع خوبی از نظر آماری داشت. او تنها بازیکن خارجی است که در اولین بازی رسمی خود برای استقلال موفق به زدن 2 گل شد تا نامش را در تاریخ باشگاه استقلال ثبت کند.

**هدف یامگا

آرتور کوین یامگا درباره حضورش در تیم استقلال می گوید: می دانم که استقلال باشگاه بزرگی است، شاید به توان گفت که استقلال، بزرگترین باشگاه ایران و آسیا است. خیلی خوشحال هستم که این جا حضور پیدا کرده ام. هدف من، کسب پیروزی با پیراهن استقلال است. می دانم که برای چه کاری اینجا هستم و برای هدفم تلاش می کنم. ما باید همه بازی ها را ببریم و قهرمانی لیگ را برای تیم به دست بیاوریم.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید قهرمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
0
از رودی ژستد فوروارد استقلال بنویسید و از زندگی ورزشیش بنویسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار