PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۶۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
مروری بر صحبت های جالب یورگن کلوپ مرد موفق آنفلید

سرمربی آلمانی لیورپول با پیروزی برابر اتلتیکو مادرید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به رکورد 200 پیروزی با این باشگاه رسید.لیورپول در دیدار برگشت برابر اتلتیکو مادرید هم به پیروزی دست پیدا کرد تا با 12 امتیاز صعودش را به عنوان تیم نخست به دور بعد قطعی کند.با این پیروزی یورگن کلوپ به رکورد 200 پیروزی با قرمز پوشان آنفیلد رسید. البته او از این حیث در رده پنجم تاریخ مربیان در لیورپول قرار دارد.طبق اعلام شبکه آماری اوبتا «بیل شانکلی» با 407 پیروزی رکورددار کسب پیروزی در تاریخ باشگاه لیورپول است.شانکلی ،اولین جام اروپایی لیورپول را کسب کرد و تاثیر او در لیورپول را بدون شک می توان با تاثیر یوهان کرویف در تیم بارسلونا مقایسه کرد .او در حالی مربی لیورپول شد که تیم حدود 1 دهه در سطح دوم فوتبال انگلستان بود و او از هادرزفیلد به لیورپول آمد و شخصیت و فلسفه لیورپول را شکل داد.همچنین بدون تردید ،بوتروم عامل اصلی موفقیت لیورپول تا دهه 90 و خراب کردن آن توسط باشگاه در سال 1992 یکی از عوامل سقوط و نزول باشگاه بود.افتخاراتی که شانکلی با لیورپول به دست آورد، عبارتند از 3 بار قهرمانی در دسته اول انگلیس ،یک بار قهرمانی در جام یوفا،2 قهرمانی در جام حذفی و 3 قهرمانی در جام خیریه .ضمن این که نخستین بار لیورپول در دوران سرمربیگری وی با لباس یکدست قرمز وارد زمین شد.«بیل شانکلی» از سال 1959 تا 1973 سکان هدایت لیورپول را برعهده داشت. شاید اگر او سرمربی لیورپول نمی شد، این باشگاه در اندازه هایی که ‏اکنون هست، نبود.‏هم چنین می توان از «باب پیزلی» نیز سرمربی اسبق لیورپول نام برد که 20 جام در 9 سال کسب کرد .او یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال در لیورپول بود.پیزلی که تقریبا تمام عمر خود را در لیورپول بود (چه به عنوان بازیکن،چه مربی،چه سرمربی و بعد مشاور باشگاه) پس از بیل شانکلی مربی لیورپول شد و با ادامه راه بیل شانکلی و معرفی بازیکنانی چون گراهام سونس و یان راش توانست پرافتخارترین دوران باشگاه را رقم بزند و سرانجام سال 1983 استعفا کرد و بازنشسته شد.حالا یک آلمانی با ایده های جالب سکان هدایت لیورپول را دراختیار دارد که جا پای بزرگان گذاشته است.سیر صعودی کلوپ با لیورپول در سال های اخیر این مربی آلمانی را به جایگاه قابل احترامی رسانده است و هواداران لیورپول به سرمربی آلمانی تیمشان اعتماد قابل توجهی پیدا کرده اند.لیورپول کلوپ فوتبال دلچسبی ارائه می دهد و روندش قابل توجه بوده است.سرمربی ژرمنی لیورپول در هفته های اخیر نتایج فوق العاده ای کسب کرده است مثل پیروزی پرگل برابر منچستریوناتید و شکست اتلتیکو مادرید و سایر رقیبان در لیگ قهرمانان اروپا.با این مقدمه نسبتا طولانی،نگاهی به اظهارات اخیر سرمربی آلمانی لیورپول می کنیم.

**لیورپول با این برد درآمدزایی زیادی دارد
کلوپ بعد از پیروزی تیمش برابر اتلتیکو مادرید گفت: بازی بسیار خوبی بود. هواداران انتظار گل های بیشتری را داشتند. ما فرصت های زیادی خلق کردیم اما در نهایت تنها دو گل زدیم. از عملکرد بازیکنان کاملا راضی هستم.وی ادامه داد:با پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا ،تیم از نظر مالی درآمد زایی زیادی دارد. خوشحالیم که با 12 امتیاز در صدر قرار داریم. فکر نمی کردم که بعد از 4 بازی صعود خود را قطعی کنیم. این نشان می دهد که تیم بسیار خوب کار کرده است.
**«بازی مرکب» خشن و بی رحمانه است
سرمربی آلمانی لیورپول در کنفرانس خبری پیش از بازی برابر برایتون درباره سریال جدید شبکه «نتفلیکس» صحبت کرد که توجه بسیاری را در هفته‌های اخیر به خود جلب کرده است.او در پاسخ به سوالی در این باره که آیا سریال بازی مرکب که محصول کره جنوبی است را دیده یا خیر، گفت:بله، من قسمت اول این سریال را دیدم. این سریال بسیار خشن و بی‌رحمانه است و تماشای آن به هیچ عنوان منطقی نیست. این سریال چیزی نیست که من علاقه‌ای به دیدنش داشته باشم.
**بهترین مربی دنیا از دیدگاه کلوپ
سوالات حاشیه‌ای در کنفرانس خبری این مربی آلمانی قبل از بازی مقابل برایتون بیشتر از همیشه بود و یکی از خبرنگاران درباره بهترین مربی حال حاضر دنیا از او سوال کرد. کلوپ در پاسخ به این سوال گفت: از نظر من «پپ گواردیولا» بهترین مربی است. بازی برابر تیم او واقعا سخت و دشوار است.
**بهترین مربی دنیا نیستم
یورگن کلوپ همچنین درباره این که آیا خودش را بهترین مربی دنیا می‌داند یا خیر ،می گوید: نه، البته که نه. من بهترین مربی دنیا نیستم. من می‌دانم که چه دشواری‌هایی در پیش دارم و می‌دانم که باید با چه مشکلاتی سر و کار داشته باشم. من نمی‌دانم که معنای دقیق بهترین سرمربی به چه شکل تعریف شده است. من بدون مربیانی که در کنارم حضور دارند هیچ چیز نیستم.
**پپ الهام بخش است
یکی دیگر از سوالات عجیبی که در کنفرانس خبری بازی برابر برایتون از سرمربی آلمانی لیورپول پرسیده شد این بود که اگر بخواهد با دو مربی دیگر در جزیره‌ای تنها بماند، انتخابش چه افرادی هستند. کلوپ در پاسخ به این سوال گفت: عجب سناریوی وحشتناکی! من دوست دارم با «پپ گواردیولا» و «دنیل فارک» تنها بمانم. من دنیل را خیلی دوست دارم و پپ نیز بسیار الهام‌بخش است. ما می‌توانیم درباره مسائل مختلفی به جز فوتبال هم حرف بزنیم.
**ماجرای عینک کلوپ
موضوع دیگری که کلوپ درباره آنها اخیرا صحبت کرده، استفاده نکردن از عینک بود. او دراین باره می گوید: این واقعا عجیب است. من دیگر نیازی به آنها ندارم. می‌توانم در مواقع خاص از آنها استفاده کنم اما بسیار عجیب است. مطمئا عادت کردن به این شرایط بسیار عجیب بود. شاید بعدها در جریان بازی‌ها از آنها استفاده کنم اما در زندگی روزمره دیگر نیازی به آنها ندارم.
**مقایسه صلاح و رونالدو
سرمربی آلمانی لیورپول درباره مقایسه شدن «محمد صلاح» مهاجم مصری‌اش با «کریستیانو رونالدو» فوق‌ستاره پرتغالی شیاطین سرخ می گوید: هرگز فکر نکرده‌ام که چرا باید کریستیانو رونالدو و محمد صلاح را با هم مقایسه کنیم. هر دوی آنها فوتبالیست‌های سطح بالایی هستند. پای چپ رونالدو بد نیست، اما پای چپ صلاح احتمالاً بهتر است. کریستیانو در نبردهای هوایی کمی بهتر از محمد است و پای راستش هم احتمالاً بهتر است. از نظر سرعت هر دوی آنها بازیکنانی خیلی سریع و سخت به دنبال گلزنی هستند.
**تمجید از مهاجم مصری
یورگن کلوپ سرمربی تیم لیورپول پس از تساوی 2-2 شاگردانش در بازی خانگی برابر منچسترسیتی در هفته هفتم لیگ برتر انگلیس، اعتراف کرد که هر چقدر از نمایش آنها در نیمه اول ناراضی بود، در نیمه دوم ، شاهد یک بازی تحسین برانگیز از شاگردانش بوده است.کلوپ پس از این بازی که تیمش دو بار با گل‌های «سادیو مانه» و «محمد صلاح» از حریف پیش افتاد و هر دو بار گل تساوی را دریافت کرد، گفت: بازی، دو نیمه کاملاً متفاوت داشت. خدا را شکر چون در نیمه دوم متوجه شدیم که در نیمه اول دقیقاً همان کارهایی را انجام دادیم که مقابل منچسترسیتی نباید انجام داد. نیمه دوم، لیورپول همیشگی را دیدیم، لیورپول شجاع جنگنده و سراپا انگیزه که آماده بازی در فضاهای محدود ، بسته و استفاده از حرکات عرضی بود.
نیمه اول اما شاید بدترین بازی‌ای که تا به حال مقابل منچسترسیتی انجام داده‌ایم را دیدید. ما باید به آن عملکرد ضعیف واکنش نشان می‌دادیم و این کار را در نیمه دوم به شیوه‌ای فوق‌العاده انجام دادیم. گل اول‌مان روی یک ضدحمله عالی بود و گل دوم که صلاح زد هم از آن گلی‌هایی است که فقط بهترین بازیکنان دنیا می‌توانند نظیرش را به ثمر برسانند. گلش به معنای واقعی استثنایی بود. لیورپول هرگز چنین چیزهایی را فراموش نمی‌کند و مردم تا مدت‌ها درباره‌اش صحبت می‌کنند و 56 سال دیگر هم این بازی را یادشان خواهد بود. البته این اولین باری نیست که صلاح چنین گل‌هایی می‌زند. من فکر می‌کنم که او مقابل ناپولی و تاتنهام هم گل‌هایی مشابه را به این تیم ها زده بود اما این یکی به معنای واقعی در کلاس جهانی بود. او گل اول را برای «سادیو مانه» ساخت و دومی را خودش زد.
**اعتراف کلوپ

سرمربی آلمانی لیورپول به رکورد 200 پیروزی رسید

کلوپ که صعود تیمش با کسب 4 برد و 12 امتیاز در لیگ قهرمانان اروپا قطعی شده، در پایان بازی برابر اتلتیکومادرید مقابل دوربین شبکه آمریکایی "CBS" قرار گرفت و به سوالات پاسخ داد. نکته جالب اما کشیدن بحث به سریال تلویزیونی «تد لاسو» بود و یورگن کلوپ اعتراف کرد که از دوستداران این سریال است و این مجموعه تلویزیونی را تماشا می کند.«تد لاسو» که از «اپل تی وی» پخش می شود، داستان یک مربی فوتبال آمریکایی است که به انگلیس می آید تا هدایت یک تیم فوتبال را قبول کند. او که شناختش به فوتبال آمریکایی محدود می شد، به تدریج وارد قلب هواداران تیم جدیدش می شود و این تیم را در انگلیس متحول می کند.«تد لاسو» با بازی «جیسون سودیکیس» کمدین مشهور آمریکایی توانسته بازخوردهایی بسیار مثبت داشته باشد و یکی از محبوب ترین سریال ها به شمار می آید. «سودیکس» برای این سریال برنده جایزه گولدن گلاب نیز شده است.

**قدردانی از ستاره برزیلی

یکی از این ستاره هایی که طی سال های اخیر نمایش‌های فوق العاده ای را در ترکیب لیورپولی ها از خود به نمایش گذاشته «روبرتو فیرمینو» بوده است. اگرچه این ستاره برزیلی عموما هیچ‌گاه گلزن اول تیم یورگن کلوپ نبوده اما عملکرد فوق العاده او در بخش های دیگر از جمله فضا سازی و ارسال پاس گل های متعدد زمینه را برای درخشش دیگر بازیکنان لیورپول از جمله «محمد صلاح» فراهم کرده است.عملکرد او به قدری برای یورگن کلوپ جذاب بود که سرمربی آلمانی نتوانست بعد از شکست سنگین منچستریوناتید، این بازیکن برزیلی را تحسین نکند. جایی که کلوپ درمورد «فیرمینو» گفت: اکثر توجهو نگاه ها به «محمد صلاح» است اما «فیرمینو» نیز برای آنها که علم فوتبال دارند یک بازیکن فوق العاده است. من باید « فیرمینو» را تحسین کنم، کسی که می‌شود بعد از دوران بازی‌اش، در مورد نقش او در شکوفایی 9 کاذب و تفسیر جدیدش از نقش 9 کاذب کتاب ها نوشت.من نمی‌گویم «فیرمینو» این پست را اختراع کرده است اما شیوه بازی او در برخی بازی ها به گونه ای است که این گونه به نظر می رسد. برخی از کارهای دفاعی که او در زمین انجام داده فوق العاده است. از نظر تهاجمی، او به وضوح بازیکن خوبی است و هرازگاهی گل می زند. او می داند که ما چقدر از کاری که انجام می دهد قدردانی می کنیم و این چیزی است که اهمیت بیشتری دارد.

**مخالف دادن کارت قرمز به رونالدو

رونالدو پس از سال‌ها دوری از منچستریونایتد در تابستان امسال بار دیگر به این تیم برگشت و در اولدترافورد روبروی لیورپول ایستاد تا عملکرد درخشانش در فصل جاری را ادامه دهد.با این حال شرایط طبق خواسته او و هم تیمی‌هایش پیش نرفت و یونایتد با دریافت 5 گل در خانه برابر شاگردان یورگن کلوپ شکست خورد.در صحنه‌ای از بازی، این بازیکن 36 ساله دو بار در حالی به توپ ضربه زد که «کورتیس جونز» بازیکن لیورپول روی زمین افتاده و توپ نیز در کنار او قرار گرفته بود اما در نهایت فقط یک کارت زرد دریافت کرد که اعتراض بسیاری از هواداران و بازیکنان لیورپول را نیز به دنبال داشت.به نظر می‌رسید که این اقدام رونالدو بیشتر از سر ناامیدی بوده چرا که یونایتد چند دقیقه پیش از این صحنه گل سوم را دریافت کرده بود. بسیاری باور دارند که این بازیکن پرتغالی خوش شانس بود که کارت قرمز دریافت نکرد و یکی از کاربران توییتر نوشت: مشخصا این حرکت کارت قرمز داشت، مهم نیست که او به توپ ضربه زد، او پس از این که داور در سوتش دمید به ضربه زدن به جونز ادامه داد اما کلوپ پس از بازی درباره این صحنه به خبرنگاران گفت: البته که شاهد این صحنه بودم. از نظر من باید کارت قرمز داده می‌شد اما در آخر به من گفته شد که این طور نبوده چون او به توپ ضربه زد. من نمی‌خواهم کریستیانو کارت قرمز بگیرد. من متقاعد شدم که نشان دادن کارت زرد به او کافی بوده است.

*ایمان ایرانی

برچسب ها: یورگن کلوپ ، لیورپول
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار