PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
این هفته با احمد گوهری دروازه بان تیم صنعت نفت آبادان
هفته پنجم لیگ برتر امسال را می توان هفته دروازه بانان نامید.اغلب دروازه بانان در این هفته درخشیدند و دروازه تیم های خود را بسته نگه داشتند. احمد گوهری دروازه بان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که جزو گلرهای جوان لیگ برتر به شمار می آید در هفته پنجم لیگ برتر برابر تیم تهاجمی گل گهرسیرجان عملکرد مناسبی داشت و حتی ضربه پنالتی مرتضی تبریزی مهاجم سیرجانی ها را با دو واکنش خوب مهار کرد.گوهری که متولد 1374 است در فصول گذشته جزو سنگربانان جوانی بوده که مربیانش به او اعتماد کردند و او را به عنوان دروازه بانی کم نوسان به میدان فرستادند.گوهری یک بار هم به اردوی تیم ملی دعوت شده و امیدوار است در فصل کنونی لیگ برتر دوباره به تیم ملی دعوت شود. این هفته سراغ دروازه بان باانگیزه و آماده آبادانی ها رفتیم.
کم نوسان و مطمئن

**مهار پنالتی مهاجم گل گهر

گل گهر سیرجان در شبی که می توانست با کسب پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان صدرنشین لیگ شود با نتیجه مساوی بدون گل مقابل این تیم درهفته پنجم لیگ بیست و یکم متوقف شد.در بازی صنعت نفت و گل گهر ،یک ضربه پنالتی برای سیرجانی ها به دست آمد اما احمد گوهری، گلر جوان نفت آبادان با تشخیص دقیق خود ضربه پنالتی تبریزی را مهار کرد و سپس در ضربه برگشتی هم موفق بود تا در حساس ترین صحنه بازی، دروازه تیمش را نجات دهد.

**علت پیوستن به برزیل خوزستان

احمد گوهری دروازه بان جوان، یکی دو پیشنهاد قبل از شروع لیگ بیستم و یکم داشت.به زعم خودش،برخورد محترمانه باشگاه صنعت نفت آبادان سبب شد تا او به جمع برزیلی های خوزستان ملحق شود.

**شاگرد منصوریان

دروازه‌بان صنعت نفت آبادان در 16 سالگی عضو تیم نفت تهران بود و علیرضا منصوریان در همان برهه که سرمربی نفت بود احمد گوهری را زیرنظر داشت و به شاگردش کمک کرد تا ترقی کند.حتی در تمرینات برای احمد وقت می گذاشت و نکات فنی را به او یادآوری می کرد.گوهری با لطفی که منصوریان در گذشته به او داشته ترجیح داد دوباره شاگرد منصوریان شود.

**نگاه خوشبیانه احمد به مشکلات مالی

صنعت نفت آبادان قبل از شروع لیگ امسال با مشکلات مالی مواجه بود.برخی از بازیکنان از این رو اظهار نظر کردند و احمد گوهری نیز راجع به مشکلات مالی صحبت کرد .وی در بخشی از صحبت هایش گفت که بیشتر تیم ها در این روزها مشکل مالی دارند و زود است که در آغاز لیگ برتر از مشکلات مالی باشگاه بگوییم.گلر جوان سعی کرد که نگاه مثبتی به مسائل جاری صنعت نفت آبادان داشته باشد.

**«کلین شیت» هایش را نمی شمارد

گوهری در فصل گذشته دروازه‌بان تیم نفت مسجدسلیمان بود و در بازی برابر تیم فولاد خوزستان واکنش های مناسبی داشت و دروازه تیمش را بسته نگه داشت.پس از بازی ،احمد واکنش جالبی به «کلین شیت» خود داشت و گفت که اهل حساب و کتاب نیست و کلین شیت های خود را نمی شمارد.احمد عنوان کرد رفع ضعف های فنی برایش اهمیت بیشتری دارد.

**عملکرد خوب برابر قهرمان

گوهری فصل گذشته دروازه بان نفت مسجد سلیمان بود و در مصاف با پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و نفتی ها یک امتیاز از پرسپولیس پرستاره لیگ بیستم(که قهرمان شد) گرفتند.احمد گل نخورد و درو‌ازه نفت را بسته نگه داشت .ضمن این که پرسپولیس در این مسابقه یک ضربه پنالتی هم از دست داد.

**حمایت از مادران

احمد گوهری در فصل گذشته که سنگربان نفت مسجد سلیمان بود در مصاف با پرسپولیس ،دست به حرکت قابل توجهی زد و در 25 نوامبر ،روز جهانی خشونت علیه زنان،روی صورتش خط قرمز کشید تا قدمی در این راه برداشته باشد.وی درباره اینکه روی صورتش خط قرمز رنگ کشید و وارد زمین شد، گفت: آن روز دوست داشتم قدمی برای خانواده خودم و همه مادران سرزمینم بردارم.

**حاشیه سازی برای دروازه بان جوان

گوهری در لیگ نوزدهم دروازه بان تیم سایپای تهران بود.سایپا در هفته هفتم لیگ نوزدهم به مصاف استقلال تهران رفت و شکست سنگینی خورد.برخی پس از بازی خواستند گوهری را وارد حاشیه کنند و ویدئویی از او در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد که هنگام ضربه پنالتی بازیکن استقلال دارد به وریا غفوری اشاره می کند که به کدام سمت به توپ ضربه بزند.پیگیری ها نشان داد که گوهری قبل از زدن ضربه پنالتی استقلال ،مشغول صحبت با نیمکت تیمش بوده و وقتی نکته ای از سوی اشکان نامداری مربی گلرهای تیم سایپا به او گوشزد می شود با اشاره انگشت مانند لایک حرفش را تایید می کند تا نامداری متوجه شود که این نکته را فهمیده است.نامداری پس از مسابقه این نکته را تایید کرد.

**مردم آبادان فوتبالی هستند

گوهری که برای تیم محبوب آبادانی ها بازی می کند راجع به مردم آبادان می گوید:مردم آبادان فوتبالی هستند از این رو همه توانمان را می‌گذاریم تا بتوانیم جایگاهی در شان و شخصیت مردم آبادان کسب کنیم. این تیم لایق بهترین ها است و سال‌ها ثابت کرده از توان و پتانسیل خوبی برخوردار است.

**از استیل آذین تا صنعت نفت

احمد گوهری دروازه بان تیم صنعت نفت آبادان متولد کبودرآهنگ است و سابقه بازی در تیم های استیل آذین،داماش تهران،نفت تهران،سایپای تهران ،پارس جنوبی جم ،نفت مسجد سلیمان را در کارنامه اش دارد.هم چنین دو بار تیم های زیر 17 و 19 سال فوتبال ایران دعوت شده و در دورانی مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی بود احمد را به اردوی ملی پوشان دعوت کرد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار