PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۶۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
این هفته با احسان مرادیان دروازه بان تیم فولاد خوزستان
تیم فوتبال فولاد خوزستان با عبدالله ویسی سرمربی پیشین خود شروع ضعیفی در لیگ بیست و یکم داشت. نتایج ‍پر‍فراز و نشیب عامل جابجایی کادرفنی تیم فولاد خوزستان شد و جواد نکونام دوباره سرمربیگری قرمزپوشان خوزستان را بر عهده گرفت.احسان مرادیان دروازه بان اول فولاد خوزستان طی چند هفته ای که کادرفنی تیمش تغییر کرده نمایش مطمئنی داشته و در سه هفته اخیر لیگ برتر توانسته دروازه تیمش را بسته نگه دارد.مرادیان در سه بازی اخیر فولادی ها آماده نشان داد و مشخص شد که او در 27 سالگی به گلری باتجربه بدل شده است.دروازه بان تحصیل کرده فولاد خوزستان با چند واکنش عالی برابر مس رفسنجان،هوادار و ذوب آهن اصفهان خیال هواداران تیم خود را آسوده کرد. این هفته سراغ دروازه بان نخست فولاد خوزستان رفتیم.
سنگربانی از نورآباد

**مردم خوزستان تنها دلخوشی شان فوتبال است

تیم فولاد خوزستان با بازگشت جواد نکونام بر روی نیمکت دوباره همان تیم منسجم فصل گذشته لیگ برتر شده است. تیمی که 10 نفره می شود و حریفش را می برد ،تیمی که در ورزشگاه فولاد شهراصفهان از سد ذوب آهن می گذرد و انگیزه بالای برای کسب پیروزی دارد. احسان مرادیان دروازه بان نخست تیم فولاد خوزستان اعتقاد دارد که موفقیت های اخیر تیمش به علت همدلی مجموعه فولاد است.مرادیان راجع به علت بردهای اخیر فولاد می گوید: خدا را شکر همه مجموعه فولاد همدل هستند و در یک راستا تلاش می کنیم تا دل هواداران را شاد کنیم. مردم خوزستان تنها دلخوشی شان فوتبال است و امیدوارم که بتوانیم با نتایج خوب شادشان کنیم و مثل فصل گذشته لیگ برتر جایگاه مناسبی به دست بیاوریم.

**اندیشه های تاکتیکی و تمرینات خوب نکونام

تاثیر بازگشت جواد نکونام به نیمکت تیم فولاد خوزستان در سه هفته اخیر لیگ امسال مشخص شده است.دروازه بان تیم فولاد در مورد تاثیر مثبت جواد نکونام بر روی نیمکت می گوید: از زحمات آقای عبدالله ویسی تشکر می کنم و امیدوارم که هر جا هستند موفق باشند. ما با آقا جواد دو سال کار کردیم و با اندیشه های تاکتیکی ایشان آشنا هستیم. نکونام در این چند هفته هم خیلی وقت گذاشت و تمرینات خوبی را برگزار کرد و نتیجه اش بردهای اخیر بود.

**وقت تلف نکردیم

تیم فولاد خوزستان در هفته ششم لیگ برتر به مصاف ذوب آهن اصفهان رفت و در ورزشگاه فولاد شهر نصف جهان بر شاگردان مهدی تارتار غلبه کرد. تارتار در بخشی از صحبت های خود پس از بازی به اتلاف وقت فولادی ها پرداخت و از این بابت گلایه کرد. مرادیان راجع به این موضوع که بازیکنان فولاد به دلیل ضعف بدنی یا با هدف تلف کردن وقت، خود را به زمین می انداختند ،می گوید: فوتبال یک ورزش درگیرانه است و مصدومیت هم جزئی از آن به شمار می رود. لحظاتی که بازیکنان فولاد زمین می خوردند به علت برخوردشان با بازیکنان ذوب آهن بود و کسی از عمد ُخود را زمین نمی انداخت.

3** بازی بدون گل خورده

دریافت 7 گل در سه مسابقه ابتدایی لیگ بیست و یکم باعث شده بود تا هواداران تیم فولاد خوزستان به شدت از وضعیت خط دفاعی تیم‌شان و به ویژه از عملکرد احسان انتقاد کنند. مرادیان که فصل گذشته حدود 15بار برای فولاد به میدان رفت بعد از انتقادات تندی که در سه هفته ابتدایی فصل جاری تحمل کرد، توانست در دربی خوزستان برابر نفت مسجدسلیمان دروازه خود را بسته نگه دارد و در هفته چهارم، نخستین کلین‌شیت خود در فصل جاری را ثبت کند.او روند خوب خود در دروازه فولاد را ادامه داد و در دیدار فولاد و هوادار توانست مقابل تیم تهرانی گل نخورد و برای دومین بازی متوالی دروازه تیمش را بسته نگه دارد.مرادیان در بازی برابر ذوب آهن اصفهان هم موفق شد دروازه اش را خارج از خانه بسته نگه دارد تا سومین «کلین شیت» خود را ثبت کند.

**مدیون باشگاه فولاد خوزستان

مرادیان راجع به باشگاه فولاد خوزستان می گوید:خود را مدیون باشگاه فولاد می‌دانم و خوشحالم که پیراهن این تیم را بر تن می کنم. قسمت این بود که در فولاد بمانم. باید تشکر ویژه‌ای از آقای گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد داشته باشم.

**قهرمانی در جام حذفی و شادی هواداران فولاد

احسان مرادیان ششمین فصلی است که به صورت متوالی در فولاد خوزستان حضور دارد.وی درباره شش فصل حضورش در فولاد می گوید: در این مدت ،فراز و نشیب‌ زیادی را دیده‌ام. خوشحالم که در دو سال اخیر توانستیم سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاوریم و آن را به هواداران تقدیم کنیم. قهرمانی در جام حذفی نیز پایان بخش فصل گذشته بود . هنگامیکه شادی هواداران فولاد در خیابان‌ها را دیدیم خستگی مان را فراموش کردیم. حمایت و دعای خیر آن‌ها باعث شد که نام فولاد دوباره بر بام فوتبال ایران دیده شود.

**دروازه بانی از نورآباد ممسنی

احسان متولد 1373 از نورآباد ممسنی است و قبل از پیوستن به فولاد خوزستان در تیم های نفت گچساران و استقلال اهواز سابقه بازی دارد.البته ۶ فصل متوالی در فولاد خوزستان بوده و یکی از بازیکنان باسابقه فولاد به شمار می آید.

**نمایش ضعیف

احسان مرادیان در لیگ بیست و یکم برابر آلومینیوم عملکرد ضعیفی داشت و سه بار دروازه اش گشوده شد. البته خط دفاع فولاد در این بازی، ضعیف ترین نمایش خود را داشت. احسان در این بازی یک گل بد هم خورد.علی فاتح مهاجم تعویضی آلومینیوم اراک روی اشتباه فاحش احسان موفق شد گل سوم تیمش را به ثمر برساند.مرادیان در این صحنه تعادلش را که ناشی از بحران روحی تیمش بود از دست داد.البته احسان پ‍س از این شکست سه بازی فوق العاده انجام داد و جبران کرد.

**دانشجوی مدیریت ورزش

دروازه بان فولاد خوزستان به زعم خودش، دانشجوی مدیریت ورزشی دانشگاه یاسوج است.یکی از برنامه های احسان مرادیان ‍پس از دوران بازیگری این است که به عنوان یک مدیر فوتبالی فعالیت کند:وی راجع به آینده خود می گوید:ان شاا... بتوانم در آینده نه چندان دور به عنوان یک مدیر فوتبالی به جامعهخدمت کنم و مثمر ثمر باشم.

**ذهن برنده عامل موفقیت فولاد

مرادیان معتقد است که رمز موفقیت فولاد خوزستان بخصوص در فصل گذشته تمرکز بر روی موفقیت تیمی بوده و اینکه ارکان تیم فولاد از ذهن برنده برخوردار هستند .منظورش این است که آنها با این ویژگی روانی برابر حریفان با روحیه بالا حاضر می شوند. ذهن برنده در نزد تک تک مربیان و بازیکنان باعث شد تا فولادی ها به موفقیت برسند و در نتیجه قهرمان جام حذفی فصل گذشته شوند.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار