PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۶۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
این هفته با امین پورعلی، کاپیتان گیلانی تیم گل گهر سیرجان
امین پورعلی کاپیتان گل گهر سیرجان از هفته نخست لیگ بیست و یکم ،جزو نفرات تاثیرگذار تیمش بوده است. هافبک گیلانی در هفته اول لیگ بیست و یکم، روی تیزهوشی خود توانست اولین گل، گل گهر در فصل کنونی را به ثمر برساند. او یک گل تماشایی هم در هفته هفتم لیگ برتر برای گل گهر زد که ارزشمند بود و در بازی برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هم سازنده تک گل تیمش بود. امین در بازی اخیر گل گهر مقابل تیم سپاهان اصفهان هم عملکرد خوبی داشت و توانست دو پاس گل بدهد تا در تمامی مصاف های گل گهر با مدعیان قهرمانی بدرخشد. پورعلی از هافبک هایی است که در حمله به مهاجمان تیمش کمک می کند. هم چنین در کار تدافعی نیز مشارکت قابل ملاحظه ای دارد.هر مربی ای دوست دارد بازیکنانی از جنس امین پورعلی داشته باشد و بطورکلی این دسته از فوتبالیست ها را «کاردربیار» می نامند زیرا در روزهای حساس قادرند توپ های مرده را برای تیمشان به گل بدل کنند. این هفته سراغ کاپیتان سیرجانی ها رفتیم.
ستاره  ای در کویر

**گل تماشایی به پیکان

امین پورعلی کاپیتان تیم گل گهر سیرجان در لیگ بیست و یکم دو گل ارزشمند به ثمر رسانده است که یکی از گل های او برابر تیم پیکان تهران ثبت شد.پورعلی، ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه پیکان را با شوتی سرکش و به سبک بازیکنان مطرح و شوتزن عالم فوتبال به گل بدل کرد.گل سه امتیازی پورعلی، بارها در هفته اخیر از برنامه های ورزشی تلویزیون پخش شد و وی تاکنون یکی از گل های تماشایی لیگ برتر را به ثمر رسانده است.گل زیبای کاپیتان گل گهر در دقایقی به ثمر رسید که تیمش برابر پیکان میزبان تحت فشار بود.

**کار کردن با قلعه نویی یعنی فکر کردن به قهرمانی

هافبک گیلانی گل گهر راجع به امیر قلعه نویی سرمربی تیم خود و هدف سیرجانی در لیگ بیست و یکم می گوید:کسی که با آقای امیر قلعه نویی کار کند تمام فکر و تمرکزش روی این است که سهمیه را بگیرد و حتی برای کسب قهرمانی هم می جنگد . امیدوارم به هدف مان برسیم.

**مهم نباختن است

تیم گل گهر سیرجان در هفته های اخیر برابر حریفان متوقف شد.البته یکی از این تساوی ها برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بود که تک امتیاز این مسابقه ارزشمند است.پورعلی راجع به چهار هفته اخیر تیمش که با تساوی همراه شد ،می گوید: فکر نکنم کسب 4 مساوی در لیگ امسال، اتفاق بدی باشد. مهم این است که نباختیم و البته در همین بازی ها فرصت هایی هم داشتیم.ما برابر حریفان موقعیت زیادی داشتیم اما نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

**ماموریت نخست

امین پورعلی ،نخستین گل تیم گل گهر در فصل کنونی لیگ برتر را به ثمر رساند. هافبک گیلانی با زرنگی دروازه تیم تراکتور تبریز را گشود.در دقیقه 12 بازی، مهدی تیکدری بازیکن گل گهر، توپ را به سمت محوطه جریمه تراکتور آورد و بلافاصله پورعلی به عمق زد و پاس خوب تیکدری او را در موقعیت بسیار خوب قرار دارد و در حالی که محمد رضا اخباری سنگربان تراکتور زاویه موافق را پوشش داده بود پورعلی با یک ضربه محکم و حساب شده توپ را وارد دروازه کرد تا گل گهر خیلی زود به گل برسد.گل نخست گل گهر در لیگ بیست و یکم، یکی از دستاوردهای تاکتیکی تیم امیرقلعه نویی بود و امین به خوبی این ماموریت را انجام داد.پورعلی در همان بازی اول نشان داد که علاوه بر انجام شرح وظایف خود قادر است در امر گلزنی هم به تیمش کمک کند.

**متولد شهر رودبنه

امین پورعلی هافبک 33 ساله گل گهر متولد شهر رودبنه از توابع لاهیجان است.این بازیکن گیلانی سابقه بازی در تیم های آلومینیوم اراک،پاس همدان و راهیان کرمانشاه را در کارنامه خود دارد.

**چند پسته

لازم به یادآوری است که امین پورعلی کاپیتان تیم گل گهر سیرجان قادر است در پست مدافع نیز بازی کند .در حال حاضر او به عنوان هافبک به میدان می رود و از ابتدای فصل کنونی لیگ برتر جزو نفرات موفق امیر قلعه نویی در گل گهر بوده است.امین از آن دسته بازیکنانی است که لقب چند پسته را می توان برای او برگزید زیرا پورعلی هم گل می زند و هم در کارهای تدافعی تیمش مشارکت می کند.

**اولین گل لیگ برتری امین

اولین گل امین پورعلی در لیگ برتر به فصل نوزدهم این رقابت ها برمی گردد که موفق شد دروازه تیم نساجی مازندران را باز کند.نام امین با این گل در تاریخ لیگ برتر ثبت شد.

**داستان پیوستن به گل گهر

پورعلی در تیم آلومینوم اراک درخشید و به علت عملکرد درخشانش نظر مثبت فراز کمالوند سرمربی وقت تیم صنعت نفت آبادان را به خود جلب کرد و در نقل و انتقالات بهنفتآبادانپیوست اما به دلیلمشکلات شخصی که برایش به وجود آمد با توافق طرفین، قراردادش را با این تیم فسخ کرد.پورعلی که پیشنهاد گل گهر سیرجان را داشت، بلافاصله پس از مذاکره با وینگو بگوویچ سرمربی وقت گل گهر با این باشگاه سیرجانی قرارداد بست.

**زنده روح رفت، امین فیکس شد

امین در شرایطی نخستین گل سیرجانی ها در لیگ بیست و یکم را به ثمر رساند که لیگ بیستم جایگاه ثابتی در ترکیب تیم گل گهر نداشت اما پس از خروج احمدرضا زنده‌روح هافبک پیشین سیرجانی ها، پورعلی نیز به ترکیب اصلی اضافه شد و برای گل گهر به میدان رفت.

**گلزنی به سرخابی ها

کاپیتان باتجربه گل گهر در بازی برابر پرسپولیس، پاس گل تیمش را برای آرمین سهرابیان همبازی خود ارسال کرد. سانتر از جناح چپ سعید صادقی که از روی یک ضربه ایستگاهی حاصل شد با پاس پشت سر پورعلی و با اثر گذاری سهرابیان وارد دروازه رادوشویچ شد.کاپیتان گل گهر روی تک گل تیمش نقش بسزایی داشت.پورعلی در جام حذفی فصل گذشته هم موفق شد دروازه تیم استقلال را در ورزشگاه آزادی باز کند. امین از اشتباه سید حسین حسینی دروازه بان استقلال که دفع ناقصی کرده بود استفاده کرد و توپ برگشتی را با بغل پا به تور دروازه آبی پوشان دوخت.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار