PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
این هفته با علی نعمتی مدافع نیشابوری تیم پرسپولیس
علی نعمتی مدافع تیم پرسپولیس طی فصول گذشته همواره نامش در لیست خرید باشگاه سرخپوشان بود.هر بار بنا به دلایلی از انتقال وی به پرسپولیس ممانعت شد.نخستین بار برانکو بود که خواهان به خدمت گرفتن نعمتی شد ولی با رفتن برانکو از پرسپولیس بحث سرخپوش شدن مدافع آن روزهای پدیده هم منتفی گشت.نعمتی پس از آمدن یحیی گل محمدی به پرسپولیس همیشه یکی از گزینه های وی در نقل و انتقالات بود.سرانجام ،او در نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم پرسپولیسی شد.علی پس از مصدومیت سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس فرصت بازی پیدا کرد و در آزمون شهرآورد 97 هم سربلند بود و حالا انتخاب نخست یحیی در خط دفاع است.این هفته سراغ مدافع نیشابوری پرسپولیس رفتیم.
شاگرد قدیمی یحیی

**شوتی که دیرک دروازه استقلال را لرزاند
علی نعمتی مدافع کنونی تیم پرسپولیس در دورانی که بازیکن تیم پدیده بود با شوتی سرکش برابر تیم استقلال در ویترین لیگ برتر دیده شد.شوتی که در ذهن علاقه مندان به فوتبال ثبت شده است.در جریان بازی معوقه فصل گذشته بین استقلال و پدیده و در آخرین دقایق مسابقه، مدافع جلو کشیده تیم مشهدی در مقابل دروازه استقلال صاحب موقعیت شد و به سمت دروازه شلیک کرد و شوت محکم نعمتی دیرک افقی دروازه استقلال را لرزاند.
**مدافع مدنظر برانکو
اولین بار، نام علی نعمتی زمانی پیرامون پرسپولیس شنیده شد که برانکو ایوانکوویچ، لیستی کوتاه با 5 نام را به ایرج عرب مدیر وقت باشگاه پرسپولیس داد. زمانی که جدایی برانکو از پرسپولیس قطعی به نظر می‌رسید اما سرمربی کروات به مدیرعامل وقت باشگاه لیست داد و گفت که در صورت پرداخت مطالبات و جذب این بازیکنان به ایران بازخواهد گشت.نعمتی یکی از مدافعان مدنظر برانکو در همان لیست بود.
**قرارداد 3 ساله با پرسپولیس
علی نعمتی 25 ساله قبل آغاز لیگ بیست و یکم با قراردادی سه ساله به تیم پرسپولیس ملحق شد. او آمد تا جای خالی شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان را پر کند.
**خانه اش را فروخت تا پرسپولیسی شود
نعمتی برای پیوستن به پرسپولیس اعلام کرد که حاضر است کلیه هایش را بفروشد.او برای دریافت رضایت نامه اش از تیم پدیده ،خانه اش را فروخت.وی در مورد تامین مبلغ رضایت نامه خود از پدیده می گوید: یک هزینه‌ای هم نقدی دادم و خانه‌ام را هم فروختم که رضایت نامه ام برای انتقال به پرسپولیس صادر شود.
**
یحیی،یکی از بهترین مربیان ایران است
مدافع پرسپولیس در پدیده(تیم سابق خود) هم شاگرد یحیی گل محمدی بود.گل محمدی از نعمتی شناخت کامل دارد .نعمتی درباره کار کردن با یحیی گل‌محمدی می گوید: آقا یحیی ،یکی از بهترین مربیان ایران است. امیدوارم که بتوانم در پرسپولیس هم شاگرد خوبی برایشان باشم .
6** به جای 3
نعمتی طی سالهای بازیگری خود در تیم پدیده نشان داد که علاقه زیادی به شماره 3 دارد.البته پس از آمدن به پرسپولیس شماره جدیدی را انتخاب کرد. شماره 3 پرسپولیس را فرشاد فرجی، دیگر مدافع سرخپوشان می پوشد.نعمتی با فرجی در پدیده همبازی بود.در حال حاضر علی نعمتی بنا صلاحدید کادرفنی شماره 6 پرسپولیس را بر تن می کند.شماره 6 پرسپولیس در گذشته بر تن بازیکنان قابلی چون کریم باقری، ضیا عربشاهی و... بوده است.
**آمار خوب نعمتی برابر نفت مسجد سلیمان
پرسپولیس در فصل کنونی لیگ برتر برای دومین بازی متوالی با زوج علی نعمتی و فرشاد فرجی برابر تیم نفت مسجد سلیمان وارد زمین شد و توانست با همین ترکیب دروازه اش را بسته نگه دارد. این آمار در حالی رقم خورد که نفت مسجدسلیمان با پرسینگ از جلو، تلاش زیادی می‌کرد تا مدافعان پرسپولیس را به اشتباه بیندازد و چند بار هم فرجی اسیر این فشار بالای مهاجمان مسجدسلیمان شد اما نعمتی، دیگر مدافع سرخپوشان کم نقص و مطمئن نشان داد و آمادگی خود را به رخ کشید.آمار عملکرد نعمتی برابر نفت مسجد سلیمان قابل قبول است.
**آنچه مربیان پرسپولیس را امیدوار کرد
نعمتی،تاکنون در انتقال توپ به مدافعان کناری و همچنین هافبک تدافعی پرسپولیس موفق بوده است و همین موضوع مربیان پرسپولیس را امیدوار کرده است. او مثل شجاع خلیل زاده در انتقال توپ، مهارت دارد.
**آمار قابل توجه نعمتی در نخستین شهرآوردش
مدافع نیشابوری پرسپولیس توانست در قلب دفاع ،بهترین بازیکن تیمش در شهرآورد 97 باشد. او هشت مرتبه با پاس‌های بلند سالم، بازی‌سازی را از عقب زمین تیم خودی شروع کرد و 8 مرتبه هم مالکیت توپ را به نفع بازیکنان پرسپولیس برگرداند. عملکردی تحسین برانگیز برای بازیکنی که در حملات نیز به جمع هافبک‌ها اضافه می‌شد تا خط دفاع پرسپولیس در نیمه دوم شهرآورد، مالکیت توپ بیشتری نسبت به رقیب سنتی خود داشته باشد.
**مدافعی از نیشابور
علی نعمتی متولد 18 بهمن 1374 در نیشابور است. او سابقه بازی در تیم پدیده مشهد را دارد و طی سالهای گذشته در پستمدافع میانی به میدان رفته است.

*کیوان طباطبایی

برچسب ها: علی نعمتی ، پرسپولیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار