PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کدام بازیکنان لیگ برتری از نقل و انتقالات ژانویه سود خواهند برد
با شروع ژانویه، پنجره نقل و انتقالات زمستانی باز می‌شود و باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنان مورد نیاز خود برای تقویت تیم را جذب کنند و به فروش بازیکنان مازاد خود بپردازند. نشریه تلگراف در مقاله‌ای با زیر ذره‌بین قرار دادن هر 20 باشگاه لیگ برتر انگلیس، از هر باشگاه یک بازیکن را انتخاب کرده است که می‌تواند با جدایی از تیم فعلی خود در ژانویه برای بیشتر بازی کردن، به باشگاهی جدید برود. در ادامه نگاهی داریم به بازیکنانی که می‌توانند از پنجره نقل و انتقالات زمستانی بیشترین فرصت را ببرند.
فرصتی تازه برای درخشش

آرسنال، نیکولاس پپه

تصمیم میکل آرتتا مبنی بر بازی ندادن به پپه و گذاشتن او روی نیمکت در هفته‌های اخیر به تنهایی گویای جایگاه این بازیکن در ترکیب آرسنال است. پپه اگر چه گرانقیمت‌ترین خرید باشگاه لندنی محسوب می‌شود و توپچی‌ها دو سال پیش برای خرید او 72 میلیون پوند پرداخت کردند اما آرتتا در این فصل به ندرت از او استفاده کرده است. او در این فصل آمار گلزنی یا پس گل قابل توجهی هم برای آرسنال نداشته است و به نظر می‌رسد جدایی او در ژانویه به سود هر دو طرف باشد.

استون ویلا، ترزگه

ترزگه تا لحظه نگارش این مطلب هنوز برای تیم اصلی استون ویلا بازی نکرده ولی بازیکن با کیفیتی است و شاید با روی کار آمدن استیون جرارد در ویلا پارک این مربی تصمیم به بازی دادن به او در هفته‌های آتی را پیدا کند. با این وجود مربی جدید ویلا بازیکنان زیادی در پست ترزگه دارد. گالاتاسرای یکی از تیم‌هایی است که به جذب ترزگه علاقه نشان داده است. با وجود بوندیا، بیلی و عنور القاضی که همگی هم‌پست ترزگه هستند، این بازیکن قطعا از جدایی سود خواهد برد.

برنتفورد، مارکوس فورس

فورس در فصلی که برنتفورد به لیگ برتر صعود کرد، تعویض طلایی توماس فرانک بود. هیچ بازیکنی به عنوان یار تعویضی بیش از فورس که 4 گل زد، گلزنی نکرده بود. با این حال این بازیکن در فصل جاری و در لیگ برتر به ندرت به میدان می‌رود و اکثرا یک تعویض استفاده نشده است. فرانک ترجیح می‌دهد به جای او از کانوس و ویسا استفاده کند. این بازیکن تنها 22 سال دارد و شاید به این نتیجه برسد که آینده‌اش را باید در باشگاهی دیگر جستجو کند.

برایتون، الکسیس مک‌آلیستر

حتی با وجود موج مصدومیت‌های برایتون هم مک آلیستر در فصل جاری نتوانسته فرصت چندانی برای بازی در تیم گراهام پاتر به دست بیاورد. او با وجود این که به ندرت برای تیم پاتر به میدان رفته است اما توانسته گلزنی کند و پاس گل هم بدهد و شاید حق داشته باشد که به خاطر کم بازی کردن ناراحت باشد. شاید حضور بیسوما در جام ملت‌های آفریقا و غیبت او باعث شود به مک آلیستر بازی برسد و قید رفتن از برایتون را بزند اما نکته مشخص این است که او باید بیشتر بازی کند.

برنلی، جی رودریگز

برنلی در فصل جاری به طور جدی در گلزنی مشکل داشته است و تنها درخشش مکسول کورنت برای این تیم کافی نبوده است. با این وجود شون دایچ باز هم نسبت به بازی دادن به جی رودریگز بی‌میل است و دوست ندارد به این بازیکن بازی دهد.

چلسی، سائول نیگز

وقتی چلسی در روز آخر نقل و انتقالات سائول نیگز را جذب کرد، به نظر می‌رسید خرید بسیار خوبی انجام داده است. او هافبکی چند پسته بود که می‌توانست در چندین قسمت زمین به کمک تیم توخل بیاید. با این وجود، او در عمل نتوانست کمک چندانی به تیم چلسی کند و در اکثر مواقع به عنوان یار تعویضی بازی کرده است. او در این فصل یکی از بازیکنانی است که کمترین دقایق بازی را در تیم اصلی چلسی داشته است. سائول به طور قرضی و با گزینه خرید در تابستان آینده به چلسی آمده است اما خیلی بعید است که چلسی بخواهد بند خرید این بازیکن را فعال کند و شاید بهتر باشد با شروع سال میلادی جدید، قرارداد قرضی این بازیکن را هم لغو کنند.

کریستال پالاس، جیرو ریدوالد

ریدوالد را می‌توان یکی از فاجعه‌بار‌ترین خرید‌های باشگاه کریستال پالاس دانست. او فصل گذشته دقایق زیادی برای پالاس بازی کرد اما در فصل جاری به ندرت برای تیم ویرا به میدان رفته است. پاتریک ویرا در ابتدای فصل خیلی سریع سه هافبک میانی محبوبش را انتخاب کرد و در این میان ریدوالد مجبور شد تا بازی‌های خوب تیمش زیر نظر مربی جدید را از روی نیمکت تماشا کند. حالا به نظر می‌رسد قرارداد سه ساله‌ای که او با پالاس امضا کرده است یکی از بزرگترین اشتباهات هم این بازیکن و هم باشگاه پالاس باشد.

اورتون، چنک توسان

توسان دیگر در اورتون تبدیل به بازیکنی شده که همه او را از یاد برده‌اند. او سال گذشته بعد از حضور کم در اورتون به طور قرضی به بشیکتاش رفت و در آنجا هم دچار مصدومیتی جدی شد. او در دو سال گذشته بدشانسی‌های زیادی آورده است و دائما درگیر مصدومیت بوده است. او این روزها 30 ساله است و باید بداند که دیگر به روزهای آخر فوتبالش نزدیک شده است. در حال حاضر در اورتون مهاجمانی نظیر دومنیک کالورت لوین، ریچارلیسون و سالومون روندون برای بازی نسبت به توسان در اولویت هستند و به همین خاطر مهاجم ترکیه‌ای باید به سرعت اورتون را ترک کند.

لیدز، جو گلهارت

گلهارت تا به اینجای فصل تنها یک بار به میدان رفته است و بعد از آن نیز حتی یک دقیقه بازی نکرده است. البته الزامی وجود ندارد که این بازیکن جوان 19 ساله لیدز را به طور دائمی ترک کند و شاید انتقالی قرضی در دراز مدت بیشتر به کار این بازیکن جوان بیاید.

لسترسیتی، حمزه چادوری

چادوری نیز در این فصل و تا این لحظه تنها 60 دقیقه در تساوی مقابل پالاس بازی کرده است. به نظر می‌رسد این بازیکن 24 ساله جایی در برنامه‌های براندان راجرز نداد و خرید سوماره در تابستان نیز فرصت بازی چادوری را حتی از قبل از هم محدودتر کرده است. این بازیکن حالا در میانه راه دوران حرفه‌ای خود است و بعد از نمایش‌های امیدوارکننده‌ای که در فصول قبل داشت، شاید برایش بهتر باشد در ژانویه لستر را ترک کند.

لیورپول، نات فیلیپس

نات فیلیپس فصل گذشته و در جریان بحران خط دفاعی لیورپول یکی از بهترین بازیکنان قرمزها بود و کمک زیادی به تیم کلوپ کرد. او توانست در بازی‌های هوایی آماری فوق‌العاده به ثبت برساند ولی حالا با بازگشت ویرجیل فن دایک و جوئل ماتیپ از مصدومیت و همچنین خرید ابراهیما کوناته، این بازیکن حالا از گزینه‌های اصلی خط دفاع لیورپول نیست. او در دیدار مقابل میلان در یکی از معدود دفعات به عنوان بازیکن فیکس بازی کرد و عملکردی فوق العاده نیز داشت. به نظر می‌رسد او استعداد لازم برای تبدیل شدن به یک مدافع مستحکم را دارد اما برای بیشتر بازی کردن باید باشگاهش را عوض کند.

منچسترسیتی، کول پالمر

پپ گواردیولا مشخصا یکی از کسانی است که به بازی کول پالمر علاقه فراوانی دارد و تلاش زیادی کرده است که این بازیکن را در ترکیب تیمش قرار دهد. این بازیکن توانسته در کارابائو کاپ و لیگ قهرمانان گلزنی کند اما باید منتظر ماند و دید آیا این بازیکن جوان می‌تواند در ادامه فصل بیش از گذشته خودش را به ترکیب منچسترسیتی تحمیل کند یا نه. پالمر تنها 19 سال دارد و بازی کردن در این سن می‌تواند نقش زیادی در پیشرفت او داشته باشد. به همین خاطر سپری کردن یک دوره قرضی کوتاه مدت می‌تواند کمک زیادی به پالمر کند.

منچستریونایتد، جسی لینگارد

یکی از بزرگترین سورپرایزهای این تابستان ‌بی‌تمایل بودن منچستریونایتد به فروش جسی لینگارد بود. قرارداد این بازیکن سال آینده به اتمام می‌رسد و بعد از عملکرد خوب این بازیکن در وستهام، یونایتد می‌توانست این بازیکن را با قیمتی خوب به فروش برساند و پول آن را جای دیگری خرج کند. با این وجود، لینگارد در الدترافورد ماندگار شد و هیچوقت فرصت کافی برای حضور دائم در ترکیب اصلی شیاطین سرخ به او داده نشد. در حالی که دیوید مویس، سرمربی وستهام در ژانویه قطعا به دنبال جذب مدافع خواهد بود تا جای اوگبونا و زوما را پر کند، نیم نگاهی هم به جذب مجدد لینگارد خواهد داشت.

نیوکاسل، جمال لویس

جمال لویس سال گذشته مد نظر باشگاه لیورپول بود اما در نهایت به نیوکاسل رفت و خیلی عجیب است که در فصل جاری به ندرت توانسته برای زاغ‌ها بازی کند. با روی کار آمدن ادی هاو در نیوکاسل، این بازیکن توانسته راهی به ترکیب برای خودش باز کند اما مشخص نیست انتخاب ها و فرصت بیشتری برای بازی کردن در دراز مدت به لویس خواهد داد یا نه. این در حالی است که لویس در 23 سالگی نیاز دارد به طور دائمی بازی کند.

نوریچ، تاد کانتول

از قرارداد فعلی کانتول با نوریچ کمتر از یک سال باقی مانده است و البته در قراردادش بندی وجود دارد که باشگاه می‌تواند قرارداد این بازیکن را به مدت یک فصل دیگر تمدید کند. کانتول در این فصل درگیر مصدومیت‌های فراوان بوده است و به همین خاطر به ندرت به میدان رفته اما از زمان حضور دین اسمیت در نوریچ، میزان بازی او نیز کمتر هم شده است و او را بیشتر روی نیمکت دیده‌ایم. اگر سیستم اسمیت طوری چیده شود که میزان بازی این بازیکن کم و کمتر شود، قطعا استعداد کانتول با ماندن در نوریچ به شکل ظالمانه‌ای هدر می‌رود.

ساوتهمپتون، موسا جنپو

وقتی جنپو در سال 2019 از استاندارد لیژ به ساوتهمپتون آمد، امیدهای زیادی به درخشش او وجود داشت اما این بازیکن از زمان آمدن به لیگ انگلیس خیلی کم در ترکیب ساوتهمپتون دیده شده است. جنپو بارها دچار مصدومیت شد و نتوانست حضوری دائمی در ترکیب تیم جدیدش داشته باشد. او این روزها هم بیشتر روی نیمکت تیمش است تا در مستطیل سبز.

تاتنهام، دله آلی

دله آلی با روی کار آمدن نونو اسپیریتو توانست دوباره به ترکیب تاتنهام برگردد اما بدشانسی او این بود که دوران این مربی در تاتنهام بسیار کوتاه بود و زود به پایان رسید. از آن موقع به بعد آلی مجددا به نیمکت تیم لندنی تبعید شده است و به نظر می‌رسد آنتونیو کونته علاقه چندانی به سبک بازی آلی ندارد. با این حال فروش آلی می‌تواند پول خوبی به تاتنهام برساند. تاتنهام این روزها نیاز به پول دارد تا در پست‌های دیگر بازیکن جذب کند و شاید فروش آلی راه حلی عالی برای این مشکل باشد.

واتفورد، کن سما

سما یکی از بازیکنانی بود که در صعود واتفورد به لیگ برتر نقش زیادی داشت و در 38 بازی از 46 بازی تیمش در فصل گذشته بازی کرد. ژیسکو، مربی سابق واتفورد به وضوح به این بازیکن علاقه و اعتماد داشت اما با برکناری این مربی اسپانیایی و روی کار آمدن کلودیو رانیری باعث شده فرصت بازی سما به شدت محدود شود. رانیری ترجیح می‌دهد امانوئل دنیس و کوچو را به میدان بفرستد و به همین خاطر جدایی او می‌تواند به نفعش تمام شود.

وستهام، مانوئل لانزینی

مانوئل مانزینی در حال سپری کردن فصلی عجیب است. او بیش از این که در لیگ برتر به میدان رود در لیگ اروپا برای تیم مویس بازی کرده است. وستهام در زمستان به دنبال جذب مدافع میانی خواهد رفت ولی قطعا برای جذب جسی لینگارد هم تلاش می‌کنند و اگر این اتفاق عملی شود، فرصت بازی لانزینی کمتر هم می‌شود و شاید همین اتفاق تصمیم لانزینی برای جدایی از وستهام را قطعی کند.

وولوز، ویلی بولی

ویلی بولی تا اینجای فصل تنها یک بار و آن هم در لیگ کاپ به میدان رفته است. البته او بخش اعظمی از این فصل را مصدوم بوده است اما وقتی هم که آماده بوده، برونو لاژ به راحتی از نامش عبور می‌کند و ترجیح می‌دهد از کانر کوادی، سایس و کیلمان استفاده کند. بولی هنگام آمدنش از پورتو یکی از بازیکنان اصلی وولوز بود اما این روزها دیگر جایی در ترکیب اصلی ندارد و به همین خاطر شاید تصمیم بگیرد شرایطش را در ژانویه تغییر دهد.

*آرمین زمانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار