PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۷۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال اروپا از اول ژانویه باز شد و حالا چندین بازیکن سرشناس در لیگ‌های مختلف یا قراردادشان تمام شده و بازیکن آزاد هستند یا آنکه خودشان تصمیم دارند که آینده فوتبالی خود را در تیم دیگری دنبال کنند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به بازیکنانی که در بازار در دسترس هستند و ممکن است در همین زمستان یک جابجایی بزرگ را فصل نقل و انتقالات ثبت کنند.
از امباپه تا کوتینیو؛ به سوی ژانویه هیجان‌انگیز

کیلیان امباپه-پاری‌سن‌ژرمن

اگرچه بعید است در ژانویه او پاریس را ترک کند اما هنوز شانس اندکی وجود دارد که باعث شود پس از اینکه در تابستان انتقال مهاجم فرانسوی به رئال منتفی شد، در همین ماه این انتقال صورت بگیرد. او وارد شش ماه آخر قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن شده و می‌تواند پیش قراردادی را با غول‌های اسپانیایی داشته باشد اگرچه گفته می‌شود او منتظر است تا دو تیم بازی برگشت خود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز نهم مارس برگزار کنند و پس از آن مذاکرات جدی آغاز شود. با این حال تصور می‌شود رئال برای انجام هر چه زودتر این انتقال فشار بیشتری به پاریسی‌ها و خود امباپه بیاورد.

آنتونی مارسیال-منچستر یونایتد

بر رالف رانگنیک پنهان نیست که آنتونی مارسیال شش سال پس از اینکه به گرانترین بازیکن جوان تاریخ تبدیل شد، تصمیم دارد اولدترافورد را ترک کند اما اینکه مقصد او کجاست، هنوز نامعلوم است. پیشنهاد انتقال قرضی سویا که حاضر شده بود نیمی از دستمزد هفتگی 150 هزار پوندی این بازیکن فرانسوی را بپردازد، رد شد و یونایتد تصمیم ندارد به هیچ پیشنهاد انتقال قرضی پاسخ مثبت بدهد. بارسلونا و یوونتوس هم به این بازیکن 26 ساله فکر می‌کنند؛ بازیکنی که به دنبال بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستر شرایطش بهم ریخت و در این فصل تنها 200 دقیقه فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا کرد.

رافینیا-لیدر یونایتد

این مهاجم برزیلی به شدت مورد توجه بایرن مونیخ قرار گرفته و اگر غول‌های باواریایی به کینگزلی کومان اجازه پیوستن به بارسلونا را دهند، برای انتقال این بازیکن به مونیخ تصمیم قاطع‌تری می‌گیرند. در سمت مقابل به نظر می‌رسد لیدز با هر پیشنهادی به شدت مخالفت کند چراکه برای بقا در لیگ برتر رقابت سختی در پیش دارد و به این بازیکن خلاق خود نیاز دارد و در مورد از دست دادن او کاملا نگران است. لیورپول هم با رافینیا که سال 2020 از رن به لیدز آمد، در ارتباط است این در حالیست که قرارداد او تا سال 2024 اعتبار دارد. به نظر می‌رسد این ستاره برزیلی حدود 60 میلیون پوند قیمت داشته باشد.

دینس زکریا-مونشن گلادباخ

این بازیکن ملی‌پوش سوئیسی تصمیم گرفته تا قرارداد جدیدی با گلادباخ امضا نکند و چندین باشگاه را منتظر خود نگه دارد. یوونتوس و وستهام مشتریان اصلی او هستند و در روزهای اخیر ارتباط نزدیکی با او داشته‌اند. این هافبک دفاعی که می‌تواند در مرکز خط دفاعی هم به میدان برود، که از مادر سودانی و پدری کنگویی در سوئیس متولد شده، در سال 2017 از یانگ بویز سوئیس به آلمان رفت و در همان زمان مورد توجه منچستریونایتد و لیورپول قرار گرفت.

آینزلی مایتلند نایلز-آرسنال

شاید پس از اینکه او در ماه آگوست در رسانه‌های اجتماعی درخواست کرد که اجازه رفتن به اورتون برای یک فصل را به طور قرضی داشته باشد، ادامه پیدا کردن چالش میکل آرتتا با او تعجب آور نباشد. پس از اینکه نایلز به دنبال درخشش مقابل واتفورد مورد ستایش آرتتا قرار گرفت، دیگر این بازیکن 24 ساله هیچ وقت فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا نکرد. او در این فصل تنها در دو بازی از ابتدا به میدان رفت و انتظار می‌رود که به زودی به رم انتقال پیدا کند و هم بازی تامی آبراهام، مهاجم سابق چلسی در این تیم شود. قرارداد دائمی با این بازیکن 12 میلیون پوند برای مورینیو آب می‌خورد.

ناتانیل فیلیپس

یورگن کلوپ درباره او گفته است "فیلیپس یکی از باهوش‌ترین بازیکنانی است که تا حالا با آن کار کرده‌ام". او در این فصل به طرز تحسین‌برانگیزی توانسته جای خالی بازیکنانی که مصدوم شده بودند را در راه دفاع از قهرمانی لیورپول، پر کند. حالا به نظر می‌‌رسد زمان آن رسیده تا فیلیپس فصل جدیدی را آغاز کند و به همین دلیل خواسته تا در این ماه به پیشنهادهایی که دریافت می‌کند، فکر کنند تا این بازیکن 24 ساله پس از سپری کردن نقاهت ناشی از شکستن استخوان گونه‌اش که وی را چند هفته‌ای از میادین دور نگه داشته، به تیم جدیدی برود. وستهام جدی‌ترین مشتری اوست؛ تیمی که با مشکلات عمده‌ای در خط دفاعی مواجه است و برای ماندن در کورس رقابت اروپایی، به تقویت این نقطه نیاز دارد.

اوبامیانگ از آرسنال

کاپیتان گابنی توپچی‌ها این روزها حتی در فهرست تیمش هم قرار نمی‌گیرد و با توجه به افت محسوسی که داشته جایی در برنامه‌های میکل آرتتا ندارد. گفته می‌شود یکی از ستاره‌هایی که احتمالا در ژانویه جابه‌جا خواهد شد، اوبامیانگ است که شاید در نیم‌فصل دوم او را در بارسلونا ببینیم. کاتالان‌ها در این فصل سرخیو آگرو را به خدمت گرفتند تا مشکلات خود در گلزنی را حل کنند اما مصدومیت و سپس مشکل قلبی این آرژانتینی باتجربه باعث شد تا از فوتبال خداحافظی کند و حالا ژاوی به‌دنبال خرید یک مهاجم گلزن است که اوبامیانگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب و درعین‌حال نسبتا ارزان‌قیمت باشد. بارسا به‌تازگی فران تورس را به ترکیب خود اضافه کرده است و با توجه به مشکلات مالی‌ای که در ماه‌های اخیر داشته بعید است بتواند پول زیادی برای خریدهای دیگر هزینه کند. به همین دلیل اوبامیانگ که دیگر در تفکرات آرتتا جایی ندارد می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد.

کیه‌رن تریپیه-اتلتیکو مادرید

بازیکن ملی‌پوش انگلیس از سال 2019 که تاتنهام را ترک کرد و به اتلتیکو مادرید پیوست، زیر نظر دیگو سیمئونه پیشرفت قابل توجهی داشته اما به نظر می‌رسد که او تمایل دارد دوباره به لیگ برتر برگردد و اینبار با پیراهن نیوکاسل در جزیره ظاهر شود؛ تیمی که پس از انتقال مالکیتش به سعودی‌ها، در فکر خرید بازیکنان بزرگ و گران قیمت است. خبرها می‌گویند که مذاکرات دو طرف به خوبی پیش می‌رود و این بازیکن 31 ساله می‌تواند تجربه خوب و کیفیت بالایی را به تیمی بیاورد که همچنان زیر نظر مربی جدیدش یعنی ادی هاوو با مشکل مواجه است و نتوانسته شروع بدش را در فصل جدید، جبران کند. دستمزد بازیکنی مانند تریپیه که در یکی از تیم‌های صدرنشین لالیگا بازی می‌کند، برای تیم قعر جدولی لیگ برتر، قطعا قابل توجه است.

دوشان ولاهوویچ-فیورنتینا

این بازیکن 21 ساله توانسته توجه بسیاری از تیم‌های مختلف در تمام نقاط اروپا را به خود جلب کند چراکه در این فصل موفق شده 16 گل برای فیورنتینا در سری آ به ثمر برساند و در فصل قبل هم 23 گل برای تیم فلورانسی به ثبت رسانده بود. قرارداد ولاهوویچ در پایان سال 2023 به اتمام می‌رسد و در حال حاضر پیشنهاد تمدید قراردادی که وی را به گرانترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل می‌کند، نپذیرفته است. چند باشگاه بزرگ لیگ برتر او را زیر نظر دارند و اگر قرار باشد فیورنتینا او را به یکی از این تیم‌ها در ژانویه واگذار کند، بعید است کمتر از 70 میلیون پوند دریافت کند.

دله الی-تاتنهام

امید می‌رفت که با آمدن آنتونیو کونته به تاتنهام، دله الی دوباره جرقه بزند و روش شود اما این بازیکن 25 ساله همچنان در سایه مانده و دیگر در میان بهترین‌های تاتنهام جایی ندارد در حالیکه او زمانی یکی از بهترین هافبک‌های جوان فوتبال اروپا بود. در شرایط فعلی او نیاز دارد تا در تیم دیگری شانس خود را امتحان کند و به دنبال تجربه تازه‌ای باشد.

عثمان دمبله-بارسلونا

از او به عنوان یکی از استعدادهای جهان فوتبال یاد می‌شد. بازیکنی که یکی از عناصر اصلی فرانسه در راه قهرمانی جهان در جام جهانی 2018 بود. با این حال او در بارسلونا به یک بازیکن همیشه مصدوم تبدیل شده تا مسوولان این باشگاه را به فکر فروش بیاندازد. با توجه به این موضوع او هم مدنظر مسوولان نیوکاسل قرار گرفته است.

فیلیپ کوتینیو-بارسلونا

بارسلونا با ژاوی هرناندز هم نتوانسته از بحران خارج شود و ادامه روند نگران‌کننده این تیم می‌تواند در پایان فصل به قیمت ازدست‌رفتن سهمیه لیگ قهرمانان تمام شود. ژاوی در ژانویه به‌دنبال تقویت تیم خود و البته فروش برخی بازیکنان مازاد تیمش است. یکی از نفراتی که ممکن است به‌زودی نوکمپ را ترک کند فیلیپه کوتینیو است که عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه را یدک می‌کشد اما کمتر توانسته باری را از روی دوش تیمش بردارد. نیوکاسل یکی از مشتریان اوست اما خود این ستاره برزیلی ترجیح می‌دهد در نیم‌فصل راهی آرسنال شود. ژاوی برای تقویت خط دفاعی خود به‌دنبال اضافه کردن دو عنصر تدافعی چلسی به ترکیب تیمش است. قرارداد سزار ازپیلیکوئتا و آندرس کریستنسن در انتهای فصل به پایان می‌رسد و سرمربی جوان بارسا به‌دنبال خرید این دو بازیکن است. با توجه به شرایطی که تیمش دارد شاید در همین ژانویه مجبور شود آنها را با پرداخت مبلغی به ترکیب تیمش اضافه کند تا وضعیت آشفته بارسا در خط دفاعی کمی سر‌وسامان بگیرد.

تئو هرناندز-میلان

بن چیلول یکی از خریدهای پرسروصدای آبی‌های لندن در ابتدای فصل بود که عملکرد خوبی در ترکیب این تیم داشت و یکی از ستاره‌های چلسی تا اینجای مسابقات بوده است. چیلول به‌تازگی با مصدومیت شدید زانو مواجه شد و گفته می‌شود ادامه فصل را از دست داده است. به همین دلیل توخل به‌دنبال خرید یک مدافع چپ برای پرکردن جای خالی این بازیکن است. رسانه‌های انگلیسی گزینه‌های مختلفی را در این زمینه مطرح کرده‌اند که تئو هرناندز، نیکولاس تاگلیافیکو و لوکاس دینیه مهم‌ترین آنها هستند. هرناندز در ترکیب میلان نمایشی عالی داشته و به‌خصوص در کارهای تهاجمی یکی از بهترین‌های مدافعان چپ دنیا محسوب می‌شود. او که سابقه بازی در رئال را هم دارد می‌تواند بهترین گزینه چلسی برای تقویت این پست باشد اما روسونری که در کورس قهرمانی سری A قرار دارد به‌راحتی یکی‌ از ستاره‌هایش را از دست نخواهد داد.

*عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار