PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
«ویلیان» در گفت ‌و‌گو با «فورفورتو»:
ویلیان، هافبک برزیلی سابق چلسی و آرسنال این روزها به فوتبال برزیل بازگشته است و در کورینتیانس توپ می زند. با وجود دوری از فوتبال اروپا، این بازیکن در 33 سالگی می‌گوید هنوز هم در رویای حضور در جام‌جهانی به همراه تیم ملی کشورش است. گفتگوی او را در ادامه می‌خوانید:
نمی‌خواستم به خاطر پول در آرسنال بمانم

* بازگشت به فوتبال برزیل بعد از مدت زمانی طولانی چه حسی دارد؟

اگر بخواهم صادق باشم، هنوز در حال وفق پیدا کردن با شرایط اینجا هستم. 14 سال از فوتبال برزیل دور بودم و این زمان کمی نیست. مدت زمانی طولانی در خارج از کشور بازی کردم و به همین خاطر اندکی طول می‌کشد تا به شرایط عادت کنم. چیزی که بیش از هر مورد دیگری آزارم می‌دهد، وقت گذراندن با خانواده‌ام در خیابان‌ها است. وقتی که می‌خواهیم به خرید برویم یا در یک کافه بنشینیم. سابقا می‌توانستیم در خیابان راه برویم و وقت بگذرانیم اما این موضوع در برزیل خیلی سخت‌تر است. تقریبا انجام چنین کارهایی غیرممکن است.

* آیا شرایط لیگ برزیل از سال 2007 که آن را ترک کردید کاملا متفاوت شده است؟

بله. چیزهای زیادی عوض شده است. به طور مثال در کورینتیانس در دور اول حضورم در این باشگاه، در یک کانتینر لباس‌هایمان را عوض می‌کردیم اما حالا شرایط عوض شده است. کورینتیانس یک زمین تمرین ساخته که بسیار عالی است و از برخی از زمین‌های تمرین اروپا نیز بهتر است. کورینتیانس همیشه باشگاه بزرگی بوده است اما کمبود یک استادیوم مدرن و امکانات تمرینی بیشتر حس می‌شد. این جزئیات اهمیت زیادی برای بازیکنان دارد و باعث می‌شود دلشان بخواهد در یک باشگاه بازی کنند.

* مربی فعلی کورینتیانس، سیلوینیو است که سابق بازی در آرسنال را نیز دارد. بازی زیر نظر او چطور است؟

همه چیز خیلی خوب بوده است. او سابقا عضو کادر فنی تیم ملی برزیل نیز بوده است. به همین خاطر قبلا او را دیده بودم. او انسان بزرگی است که جو رختکن را بسیار سالم و خوب نگه می‌دارد. تیم ما عالی است و همه رابطه خوبی با هم دارند و دلیلش حضور سیلوینیو است.

* داوید لوئیز نیز چند ماه پیش به فوتبال برزیل بازگشت تا برای فلامینگو بازی کند. بازی مقابل او به عنوان رقیب حس عجیبی ندارد؟

داوید لوئیز را از وقتی هر دو 8 سال داشتیم می‌شناسم. هر دوی ما در یک مدرسه فوتبال رشد کردیم و از آنجا بود که من به کورینتیانس رفتم و او به سائو پائولو پیوست. با وجود این که چندین سال در چلسی، آرسنال و تیم ملی برزیل با هم هم‌بازی بودیم اما چند بازی هم مقابل یکدیگر قرار گرفتیم و این اتفاق موضوع تازه‌ای برای ما نیست. برای او بهترین آرزوها را در فلامینگو دارم.

* حقیقت دارد که می‌توانستید در فوتبال اروپا بمانید اما تصمیم گرفتید به برزیل برگردید؟

وقتی در حال مذاکره با کورینتیانس بودم، پیشنهادی از سوی لیون به دستم رسید. میلان نیز به من علاقه داشت و مدیر برنامه‌هایم با خوزه مورینیو صحبت‌هایی انجام داده بود. این مربی دوست داشت مرا به رم ببرد. مورینیو یکی از دوستان خوب من است اما روند مذاکرات با کورینتیانس سریع‌تر پیش رفت و فکر کردم بازگشت به برزیل ایده خوبی است. پیام‌های زیادی برای بازگشت به من داده می‌شد و مردم برزیل از این بابت هیجان زیادی داشتند. علاوه بر این، فرصت خوبی داشتم تا به رادار تیم ملی نزدیک‌تر شوم و به همین خاطر با همسر و دخترانم صحبت کردم و همه موافق بازگشت بودند و این باعث شد راحت‌تر تصمیم بگیرم.

*فکر می‌کنید در جام جهانی قطر حضور داشته باشید؟

بازی در جام جهانی بعدی هدفم است و بر این باورم که می‌توانم به آن برسم. همه چیز بستگی به عملکردم در زمین مسابقه دارد. اگر همه چیز خوب پیش برود، شانس بازگشتم به تیم ملی افزایش پیدا می‌کند. نمی‌توانم دروغ بگویم. این رویای من است و حضور مجدد در تیم ملی کشورم افتخار بزرگی برایم به حساب می‌آید.

*گفته بودید دورانتان در آرسنال بدترین دوران حرفه‌ای‌تان بوده است. چه مشکلی در این باشگاه پیش آمد؟

مسائل آن طور که برنامه ریخته بودیم پیش نرفت. نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم اما متاسفانه هیچ چیز آن طور که می‌خواستیم نشد. آنجا خوشحال نبودم و وقتی در جایی خوشحال نیستید، اهمیتی ندارد چقدر تلاش کنید چون نمی‌توانید انتظارات را برآورده کنید. پروژه بزرگی داشتیم و فکر می‌کردیم موفق می‌شویم اما این اتفاق نیافتاد و به همین خاطر تصمیم به ترک آرسنال گرفتم و کاری را کردم که برایم بهتر بود.

*از پیوستن به آرسنال پشیمان هستید؟

در آغاز هیجان زیادی داشتم چون به باشگاهی جدید می‌رفتم و همه چیز برایم جدید بود. هر بار به باشگاهی جدید می‌روید، دوست دارید توانایی‌هایتان را نشان دهید و در حالی به آرسنال رفتم که می‌خواستم بهترین فوتبالم را به نمایش بگذارم اما با گذشت زمان، متوجه شدم مسائل آن طور که برنامه ریخته‌ایم پیش نخواهد رفت. خوشحال نبودم و این یک مساله مهم در زندگی یک فوتبالیست است. وقتی حس خوبی ندارید، هیچ راهی ندارد که بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید.

*چرا تصمیم به فسخ قراردادتان با آرسنال و جدایی رایگان از این باشگاه گرفتید؟

لحظاتی در زندگی وجود دارد که پول اهمیت چندانی ندارد و تمرکزتان روی انجام کاری است که خوشحالتان می‌کند. دوست دارید در جایی کار کنید که از آن لذت ببرید. در آرسنال چنین حسی نداشتم و ماندن در یک باشگاه فقط به خاطر پول چیزی نیست که توانایی انجامش را داشته باشد. مسائل فراوان دیگری برای من در اولویت هستند. پیش خودم فکر کردم که نباید فقط به این خاطر که قرارداد دارم در آرسنال بمانم. هر چه باشد، احساس رضایت، سلامت روحی و انگیزه‌ام اهمیت بیشتری دارد. همه دیدند برای این که دوباره شاد باشم حاضر شدم از چه چیزهایی بگذرم.

*کار با میکل آرتتا در آرسنال چطور بود؟

تجربه خوبی بود. او مربی جوانی است که هنوز در حال کسب تجربه به سر می‌برد. با این وجود ایده‌های خوبی دارد و شبیه به گواردیولا فکر می‌کند. به نظرم آرتتا مربی بزرگی خواهد شد.

*در نهایت هیچوقت با پیراهن آرسنال مقابل چلسی بازی نکردید...

بله، این فرصت پیش نیامد. متاسفانه قبل از بازی دور رفت لیگ دچار مشکلات بدنی بودم و در استمفوردبریج هم روی نیمکت نشستم. با توجه به سابقه حضورم در این باشگاه، چلسی را خانه دوم خودم می‌دانم و به همین خاطر رفتن به آرسنال آسان نبود. شاید دلیل این که مقابل چلسی بازی نکردم این بود که قسمت نبود بازی کنم.

*داوید لوئیز گفته است دوست دارد روزی مربی شود. آیا حاضرید به او ملحق شوید؟

نه. مربیگری شغل مورد علاقه من نیست. خود لوئیز هم این را می‌داند و به او گفته‌ام. برای وقت بازنشستگی برنامه‌های دیگری در ذهنم دارم. وقتی که لوئیز مربی شود، من به دنبال کشف بازیکن خواهم بود تا آنها را به تیم او بفرستم!

*آرمین زمانی

برچسب ها: ویلیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار