PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
ابن هفته با سید محمد قریشی مدافع مازنی تیم ذوب آهن اصفهان
طی شماره های اخیر به معرفی ورزشکارانی در رشته های مختلف پرداختیم.ورزشکاران جوان و باآتیه ای که روند روبه رشدی داشته و درحال حاضر تعدادی از آنها ملی پوش شده اند.این هفته سراغ سید محمد قریشی مدافع مازندرانی ذوب آهن اصفهان رفتیم.قریشی طی یک سال گذشته توانسته پیشرفت قابل ملاحظه ای در خط دفاع ذوب آهن داشته باشد و حتی نظر کارشناسان و مربیان را به خود جلب کند.اوج کار قریشی در فصل کنونی لیگ برتر شکستن طلسم 500 دقیقه ای ذوب آهن در گلزنی بود.او توانست به عنوان یک مدافع دروازه حریف را باز کند و به تیمش در هفته بیستم لیگ برتر روحیه دهد.ضربه سر وی موتور گلزنی ذوب آهن را روشن کرد.ذوب آهن در هفته های اخیر در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده و از بحران نتیجه گیری به لطف بازیکنانی مثل قریشی خارج شده است.قریشی با همین روند مناسب می تواند به تیم ملی دعوت شود.
طلسم شکن

*تغییرات و ناهماهنگی علت عدم نتیجه گیری ذوب آهن بود

تیم ذوب آهن اصفهان در هفته های اخیر نتایج بهتری کسب کرد ‌ و از 4 بازی خود در لیگ برتر توانست امتیاز کامل بگیرد و از وضعیت نگران کننده خود در نیم فصل نخست خارج شد.محمد قریشی با اشاره به گفته های خود در نیم فصل مبنی بر این که ذوب آهن با مرور زمان نتیجه خواهد گرفت عقیده دارد که تغییرات زیاد در تیم و هماهنگ شدن کل مجموعه به مرور زمان عامل عدم نتیجه گیری ذوب آهن بود و این که تیمش در نیم فصل دوم به جایگاه واقعی خود می رسد.

*همه چیز به بازیکنان بستگی دارد

مدافع تیم ذوب آهن اصفهان بر این باور است که با حفظ تمرکز می توان نقاط ضعف تیم را پوشش داد و نقاط قوت را تقویت کرد‌.از نظر قریشی همه چیز به بازیکنان بستگی دارد.به زعم قریشی ، تیم ذوب آهن آنقدر پتانسیل دارد که به آنچه لایقش است در لیگ برتر برسد.

*تارتار یک مربی جوانگراست

مدافع ذوب آهن به جوانگرایی در تیمش اشاره کرد و می گوید: امسال مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن،بازیکنان امید را به تیم بزرگسالان آورد و به آنها که حقشان بود میدان داد. اسلامی، خدادادی و ...برای ذوب آهن بازی کردند‌. آقای تارتار یک مربی جوانگراست و هر بازیکنی که از نظر فنی آماده باشد در تیمش بازی می‌کند. امیدوارم تمام مربیان هم این دیدگاه را داشته باشند و فوتبال ایران را متحول کنند.

*اوت دستی تاکتیک ذوب آهن نیست

قریشی در پرتاب اوت دستی بلند تبحر دارد و هنگامی که عضو تیم نونهالان بود با اوت دستی های بلندش به تیمش کمک می‌کرد‌. قریشی در ذوب آهن هم از اوت دستی بلند برای تغییر نتیجه به نفع تیمش استفاده می کند اما او اخیرا اعلام کرد که اوت دستی ، تاکتیک ذوب آهن در جریان مسابقه نیست.به زعم مدافع ذوب آهن در نیم فصل دوم لیگ امسال با جذب بازیکنان تازه وارد کمتر از اوت دستی بلند استفاده می کند زیرا تیمش با نفرات تازه وارد توانمند توانسته در خط حمله عملکرد بهتری داشته باشد و به مقصودش برسد.

*سال خوبی را سپری کردم

مدافع ذوب آهن در خصوص عملکردش در سال گذشته می گوید:به لطف خداوند در سال 1400 همه چیز برای من خیلی خوب سپری شد. برای تیم ذوب آهن هم با بردی که در روزهای پایانی اسفند 1400 به دست آوردیم به لطف خداوند همه چیزختم به خیر شد و امیدوارم روند پیروزی های ذوب آهن ادامه داشته باشد. ‌

*هدف قریشی در سال جدید

قریشی در خصوص هدف خود در سال جدید می گوید: امیدوارم روند خوب خود را ادامه دهیم و پس از چند سالِ بتوانیم رتبه‌ای را که لایقش هستیم در جدول رده بندی لیگ امسال به‌دست بیاوریم .

*«کلین شیت» ها حاصل عملکرد همبازیانم است

تیم ذوب آهن طی بازی های اخیر بخصوص در فاز دفاع عملکرد خوبی داشته و دروازه تیمش را با درخشش دروازه بان و مدافعان بسته نگه داشته است.قریشی بر عقیده دارد که «کلین شیت» در بازی های اخیر حاصل عملکرد خوب همبازیانش برابر حریفان بوده و در حال حاضر نکته مهمی است.

*گل ارزشمند محمد

ذوب آهن توسط محمد قریشی پس از 500 دقیقه در هفته بیستم لیگ برتر به گل ارزشمندی رسید و مدافع مازنی طلسم گل نزدن شاگردان تارتار را شکست.وی بر این عقیده است که ضربه سرش روی ارسال سجاد آشوری محصول یک کار تیمی و البته پرسینگ حسین شنایی همبازیش در جریان بازی بود.گل قریشی که با ضربه سر به ثمر رسید روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد.

*تقدیمی مدافع ذوب آهن

مدافع ذوب آهن در هفته بیستم لیگ برتر، گل خود را به یک خانواده و فرزند مرحوم شان تقدیم کرد. امیرعلی صائبی، 10 سال داشت و فوتبال هم بازی می کرد. متاسفانه چندی پیش این نوجوان به دلیل عارضه مغزی درگذشت. خانواده او در اقدامی انسان دوستانه اعضای بدنش را اهدا کردند.

*مدافعی از بابل

سید محمد قریشی مدافع ذوب آهن اصفهان متولد 24 بهمن 1373 از بابل است و سابقه بازی در تیم های خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان را در کارنامه خود دارد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار