PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۷۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
این هفته با مسلم حق شناس دروازه بان تیم هوادار تهران
مسلم حق شناس دروازه بان تیم فوتبال هوادار تهران در دیدار برابر تیم پرسپولیس با واکنش های به موقع خود درخشید و ستاره تیمش در هفته بیست و چهارم شد.این دروازه بان باتجربه در فصل کنونی لیگ برتر توانسته 5 بار دروازه هوادار را بسته نگه دارد و یکی از عوامل موفقیت تیمش در هفته های گذشته باشد.حق شناس در سایر بازی های تیمش هم هر بار درون دروازه ایستاده عملکرد معقولی داشته و با نمایشی شجاعانه نقطه قوت تیمش بوده است. البته اوج کار مسلم حق شناس در تیم هوادار به فصل گذشته بازمی گردد.وی در هفته پایانی فصل گذشته لیگ دسته اول با مهار پنالتی حریف سبب صعود هوادار به لیگ برتر شد و بدون شک او سهم قابل توجهی در لیگ برتری شدن هوادار دارد. این هفته سراغ دروازه بان شیرازی هوادار رفتیم .گلری که هر بار درون دروازه هوادار قرار گرفته توانسته با عکس العمل های مناسبش توجهات را به خود جلب کند.
شجاع دل

**شیرازی

مسلم حق شناس دروازه بان تیم هوادار تهران متولد 1369 از شیراز است و سابقه حضور در تیم های بهمن شیراز،کارا،برق جدید شیراز،داماش گیلان،شهرداری ماهشهر و قشقایی را دارد.

**7مهار قابل توجه برابر پرسپولیس

مسلم حق شناس در دیدار برگشت دو تیم هوادار و پرسپولیس عملکرد قابل قبولی داشت و طبق آمار موفق شد 7 شوت بازیکنان حریف به چارچوب دروازه را مهار کند و با درخشش خود مانع از گلزنی سرخپوشان شود.بدون شک یکی از دلایل توقف پرسپولیس برابر هوادار عملکرد مناسب حق شناس در طول 90 دقیقه مسابقه بود.حق شناس در بازی برابر پرسپولیس، 6 خروج موفق از دروازه داشت و براساس آمار فنی به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

**علت درخشش مسلم

به زعم حق شناس سنگربان هوادار ، یکی از دلایل درخشش وی برابر پرسپولیس این بود که در تمرینات قبل از مسابقه روی خروج ها تمرکز کرده بود و کادرفنی هوادار به او یادآور شد که حواس اش به ارسال های بلند پرسپولیسی ها از جناحین باشد تا دروازه اش با ضربات سر گشوده نشود. پرسپولیس قبل از بازی برابر هوادار موفق شده بود 2 بار روی ارسال های بلند مقابل نفت مسجد سلیمان به گل برسد.

**روش حق شناس برای مقابله با استرس مسابقه

هر دروازه بانی قبل از مسابقه ناخواسته دچار استرس می شود. دروازه بانان باتجربه کمتر دچار استرس می شوند زیرا اضطراب قبل از مسابقه را کنترل می کنند.حق شناس هم مثل سایر سنگربانان استرس دارد اما به زعم خودش از استرس قبل از بازی کمک می گیرد تا تمرکز بیشتری روی کارش داشته باشد.دروازه بان هوادار عنوان کرد که در دقایق ابتدایی بازی برابر پرسپولیس استرس داشت اما هر چه از زمان بازی سپری شد اضطرابش کمتر شد.

**5کلین شیت در لیگ برتر

در حال حاضر مسلم حق شناس، 5 بار در فصل کنونی لیگ برتر «کلین شیت» کرده است. بسته نگه داشتن دروازه اتفاق خوبی برای یک سنگربان به شمار می آید و حق شناس امیدوار است که در بازی های باقی مانده لیگ امسال بتواند رکوردش را با تیم هوادار ارتقا دهد.

**فکرهای بزرگتر و رکوردهای بهتر

سنگربان هوادار بر این باور است که برای پیشرفت می بایست فکرهای بزرگتری در سر داشته باشد و رکوردهای بهتری را در دوران بازیگری ثبت کند.انگیزه بالا برای ثبت رکوردهای بهتر ، یکی از دلایل موفقیت وی در بازی حساس هوادار بوده است.

**صعود هوادار با مهار پنالتی حق شناس

حق شناس در بازی پایانی تیم هوادار در فصل گذشته لیگ دسته اول موفق شد یک ضربه پنالتی حساس را مهار کند و سبب صعود تیمش به لیگ برتر شود.به زعم خودش یک روز عجیب بود که سبب شد هوادار با غلبه بر شهرداری آستارا به لیگ برتر صعود کند. حق‌شناس سنگربان هوادار با مهار پنالتی امین حقده کاپیتان تیم شهرداری آستارا، امیدهای تیمش را زنده نگه داشت چرا که شکست هوادار و حتی تساوی بادران در بازی همزمان می‌توانست، عدم صعود بنفش‌پوشان تهرانی را رقم بزند که درخشش و شجاعت حق‌شناس نگذاشت.

**اعتقادی به وقت کشی ندارد

مسلم حق شناس در مصاحبه ای گفته که مخالف وقت کشی در جریان بازی است.او در بازی برابر پرسپولیس به علت آسیب دیدگی بارها روی زمین افتاد و از طرفی هم سبب اعتراض پرسپولیسی ها شد.به زعم حق شناس، گرفتن سرعت بازی به هر نحوی نباید باشد و اشکال دارد.حتی سنگربان هوادار می گوید: یکی دو مورد بچه‌ها به من می‌گفتند که روی زمین بیفتم ولی من اعتقادی به این کارها ندارم و آن صحنه‌ای که من روی زمین افتادم به علت برخورد با بازیکن حریف بود.

**بشاگردی رفیق و رقیبم است

شماره 40 تیم هوادار درباره مهرداد بشاگردی هم پستی و رقیب خود می گوید:با آقا مهرداد دوست هستم ولی رقابت جزیی از فوتبال است. در فوتبال باید رقابت باشد و اگر این‌طور نباشد ورزشکار انگیزه‌اش را از دست می‌دهد.

**تشکر از عنایتی بابت اعتمادش

حق شناس باتشکر از رضا عنایتی سرمربی تیم هوادار تهران می گوید:از رضا عنایتی که به من اعتماد کرده تشکر می‌کنم. ان‌شا‌الله در کنار سایر بازیکنان بتوانیم همین روند را‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه دهیم و در پایان فصل، رتبه خوبی به دست بیاوریم. 6 هفته باقی مانده و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در بازی‌های پیش رو امتیاز بگیریم و به رتبه تک رقمی در جدول رده بندی برسیم.

**مهار پنالتی کاپیتان استقلال

حق شناس در بازی رفت برابر تیم استقلال موفق شد ضربه پنالتی وریا غفوری کاپیتان آبی پوشان را مهار کند و در اولین بازی لیگ برتری هوادار بدرخشید. البته او در پایان مسابقه اعلام کرد که با ارسلان مطهری مهاجم استقلال برخوردی نداشت و داور در اعلام پنالتی به نفع استقلال عجله کرد.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار