PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
این هفته با محمد رضا آزادی مهاجم تبریزی تیم آلومینیوم اراک
محمد رضا آزادی مهاجم تیم آلومینیوم اراک در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در دیدار برابر تیم پرسپولیس با زدن دو گل درخشید و در صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی نقش ارزشمندی داشت.درخشش برابر تیم پرسپولیس بار دیگر محمد رضا آزادی را مطرح کرد و نشان داد که او یک مهاجم فرصت طلب در بازی های حساس است.ناگفته نماند که آزادی قبل از آغاز لیگ بیست و یکم به تیم استقلال تهران ملحق شد و به دلیل نیمکت نشینی و ترافیک در خط حمله استقلال در پایان نیم فصل ترجیح داد از جمع آبی پوشان جدا شود. انتقال آزادی به تیم آلومینیوم اراک تصمیم خوبی بود و سبب پیشرفت این مهاجم تبریزی و جوان شد.البته آزادی در صحبت های اخیرش از موفقیت های تیم سابق خود ابراز خوشحالی کرده و رفتاری حرفه ای در قبال استقلال داشته است.این مهاجم در آلومینیوم آزادی عمل بیشتری دارد و اینطور که پیداست کادرفنی جدید آلومینیوم توانسته از او به نحو بهتری در خط حمله بازی بگیرد. این هفته سراغ مهاجم جوان تیم آلومینیوم اراک رفتیم.
فرصت طلب و وفادار به رنگ آبی

**انگیزه بالا علت پیروزی بر پرسپولیس بود

تیم آلومینیوم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف تیم پرسپولیس رفت و در یک بازی تماشایی و پرگل موفق شد بر سرخپوشان غلبه کند. محمد رضا آزادی مهاجم آلومینیوم در این بازی عملکرد فوق العاده ای داشت و 2 گل به پرسپولیس زد. آزادی براین باور است که انگیزه بالا سبب پیروزی مقابل پرسپولیس شد و در شبی این برد رقم خورد که جو خوبی با حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی حاکم بود.به زعم آزادی،پنالتی که داور به نفع پرسپولیس گرفت به هیچ وجه پنالتی نبود و کارشناسان نیز این پنالتی را اشتباه داور اعلام کردند.

**تقدیم به هواداران استقلال

محمد رضا آزادی پس از صعود به نیمه نهایی جام حذفی و شکست پرسپولیس، 2 گل خود در این مسابقه را به پدر و مادرش و هم چنین به هواداران تیم استقلال تقدیم کرد.اینطور که پیداست آزادی کماکان روابط خوبی با طرفداران استقلال دارد.

**فرصتی که از دست رفت

مهاجم آلومینیوم که در ابتدای فصل کنونی بازیکن تیم استقلال تهران بود و بنا به دلایلی از جمع آبی پوشان جدا شد دوست داشت تیمش در مرحله بعدی جام حذفی به مصاف استقلال برود که با شکست آبی پوشان برابر تیم نساجی مازندران این رویارویی انجام نمی شود.به زعم آزادی ، صف آرایی با استقلال فرصتی بود تا او برابر تیم سابق اش خودی نشان دهد.

**مجیدی و استقلال به من اعتماد نکردند

محمد رضا آزادی با جدایی از استقلال ناراحت شد و نتوانست دلگیری خود از کادرفنی آبی پوشان را پنهان کند.او از فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال ناراحت است زیرا مجیدی و استقلال به او اعتماد نکردند و فرصت کافی در اختیارش قرار ندادند.آزادی گفته که اگر روزی به استقلال گل بزند به احترام هوادارانش خوشحالی نمی کند.

**آقا یحیی نقش مهمی در پیشرفت داشتم

محمد رضا آزادی شاگرد یحیی گل محمدی در تیم تراکتور تبریز بود.گل محمدی به زعم محمد رضا آزادی در سال 1396 به وی میدان داد و او را به تیم بزرگسالان تراکتور آورد.آزادی در این خصوص می گوید:من در تیم امید بودم که آقایحیی مرا به تیم بزرگسالان تراکتور اضافه کرد. در واقع ایشان مرا به فوتبال ایران معرفی کرد و در پیشرفت من نقش مهمی داشت.

**قسمت نشد

یکی از خاطرات تلخ آزادی در جام حذفی، همان پنالتی ای بود که برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از دست داد. احمد گوهری سنگربان پرسپولیس ، ضربه پنالتی وی را مهار کرد تا آلومینیوم به گل چهارم نرسد و آزادی هم در این مسابقه هت تریک نکند.البته در آن بازی قرار بود اسماعیل شریفات برای آلومینیوم پنالتی بزند که این تصمیم عوض شد و آزادی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت.آزادی درباره ضربه پنالتی اش می گوید: من خوب به توپ ضربه زدم و دروازه بان هم واکنش خوبی از خودش نشان داد. فکر می‌کنم باید بیشتر به توپ زاویه می‌دادم ولی حیف شد که هت‌تریک نکردم. دوست داشتم سومین گل را هم بزنم ولی قسمت نشد.

**امیدوارم استقلال قهرمان شود

محمد رضا آزادی تا پایان نیم فصل لیگ امسال بازیکن استقلال بود و با وجود جدایی از این تیم دوست دارد تیم سابق اش در لیگ برتر قهرمان شود.مهاجم آلومینیوم اراک با آرزوی قهرمانی برای تیم استقلال در فصل کنونی بر این عقیده است که خداوند وی را دوست داشت و اتفاقات اخیر لطف خدا بوده است.وی درباره نیم فصل حضور خود در جمع آبی پوشان می گوید:دوست نداشتم از استقلال جدا شوم اما یک سری اتفاقات افتاد و من از استقلال رفتم.خدا بزرگ است و شرایط فوتبالی یکسان نمی‌چرخد. یک روز برای ما و یک روز برای بازیکنی دیگر می‌چرخد. بازیکنان زیادی در استقلال به میدان رفتند و خدا را شکر پیشرفت کردند.امیدوارم استقلال با قهرمانی در لیگ برتر، دل هواداران خود را شاد کند.

**چرا آزادی به فولاد نرفت؟

آزادی در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ امسال مورد توجه جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان قرار گرفت.طبق خبرها این درخواست نکونام به استقلالی ها نیز اعلام شد اما فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان با جدایی آزادی مخالفت کرد.

**بازی در سوپر لیگ یونان

محمدرضا آزادی که فوتبال خود را از رده‌های پایه باشگاه تراکتور آغاز کرد و طی 6 سال در این باشگاه عضویت داشت، در پایان فصل 98-99 تصمیم به جدایی از جمع سرخ پوشان فوتبال تبریز گرفت.این مهاجم جوان به یونان رفت و با باشگاه پانتولیکوس در سوپر لیگ این کشور قرارداد امضاء کرد. او در 13 بازی برای این تیم به میدان رفت اما موفق به گلزنی نشد.

**تبریزی

محمد رضا آزادی متولد 1378 از تبریز است.او از تیم جوانان تراکتور شروع کرد.آزادی به مدت 3 سال برای تیم تراکتور سازی به میدان رفت. وی در طول این ۳3سال، 50 بازی برای این تیم انجام داد و 4 گل تأثیرگذار به ثمر رساند. آزادی در پایان لیگ نوزدهم و بعد از قهرمانی تراکتور در جام حذفی ، قرارداد خود با این تیم را فسخ کرد و راهی سوپرلیگ یونان شد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار