PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
پایان راه لواندوفسکی با بایرن

بایرن مونیخ با پیروزی در شهرآورد کلاسیکر مقابل دورتموند، موفق شد دهمین قهرمانی متوالی خود را در بوندس لیگا کسب کند. در این پیروزی و البته قهرمانی‌های چند فصل گذشته روبرت لواندوفسکی نقش بسزایی داشته تا آنجا که عملکردش و گلزنی‌هایش او را به مرز رقابت با مسی و رونالدو هم رساند و اگر شیوع ویروس کرونا و لغو شدن مراسم دو سال قبل بهترین بازیکنان جهان نبود، او احتمالا یکی از توپ‌های طلا را به خانه برده بود اما حالا پس از همه این موفقیت‌ها و ناکامی‌ها، این ستاره لهستانی درآستانه جدایی از بایرن مونیخ قرار دارد؛ موضوعی که مسئولان بایرن هم آن را رد نکرده‌اند و بعید نیست پس از پایان فصل، لوا را در نیوکمپ و در جمع شاگردان ژاوی ببینیم. او پس از پیروزی مقابل دورتموند در مورد آینده خود گفت " به‌زودی اتفاقاتی خواهد افتاد. من چیزهایی را که در رسانه‌ها نوشته شده است، خوانده‌ام اما خودم به شخصه چیزی نشنیده‌ام. تنها چیزی که می‌دانم این است که به‌زودی قرار است که با مسئولان باشگاه جلسه‌ای داشته باشم، اما نمی‌دانم که در آن جلسه و بعد از آن، چه اتفاقی قرار است رخ دهد. باشگاه هنوز در مورد قرارداد و آینده‌ام با من صحبتی نداشته است. تا الان که هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. هر دو طرف باید این را بدانند. شرایطی که ما داریم، آسان نیست". مهاجم سابق دورتموند در پایان از پاسخ به این سئوال که آیا آخرین فصل قراردادش با بایرن مونیخ را هم در این تیم سپری می‌کند، خودداری و محل مصاحبه را ترک کرد.

قرارداد این مهاجم لهستانی با بایرن مونیخ در تاریخ 30 ژوئن 2023 به پایان می‌رسد و لواندوفسکی هنوز قراردادش را با این تیم تمدید نکرده است. او تاکنون در 367 بازی برای سرخپوشان مونیخی به میدان رفته و آمار 339 گل زده و 69 پاس گل را از خود به ثبت رسانده است. بارسلونا در حال ادامه روند مذاکرات برای جذب محمد صلاح و ارلینگ هالند است و تماس هایش با لواندوفسکی نیز ادامه دارد. نشریه «اسپورت» درباره این مذاکرات نوشت: پینی زهاوی مدیر برنامه لواندوفسکی، چند بار با خوان لاپورتا مدیر باشگاه بارسلونا که دوست یکدیگر هستند، برای رسیدن به توافق ملاقات کرده است. لواندوفسکی نسبت به برنامه های سرمربی بارسلونا خوش بین است و می داند تحت دستورات ژاوی هرناندز می‌تواند به مبارزه برای عناوین فردی و جمعی ادامه دهد. مدیران باشگاه بارسلونا به دنبال این هستند تا سرجینیو دِست را وارد این معامله کنند، بازیکنی که بایرنی‌ها نسبت به جذب او علاقه‌مندند. در صورتی که بایرن با جدایی لواندوفسکی در پایان فصل جاری موافقت کند، بارسلونا آماده است تا مدافع آمریکایی خود را به قهرمان بوندس‌لیگا بدهد. سرجینیو دِست 21 ساله تابستان 2020 بود که با امضای قراردادی پنج ساله به ارزش 21 میلیون یورو از آژاکس به جمع آبی‌واناری‌ها پیوست. او که در قراردادش با بارسلونا بند فسخ 400 میلیون یورویی وجود دارد، تاکنون در 68 بازی برای آبی‌واناری‌ها به میدان رفته و آمار سه گل‌زده و چهار پاس‌گل را از خود برجای گذاشته است.

به نقل از نشریه اشپورت بیلد چاپ کشور آلمان، مدیریتباشگاه بایرن مونیخآلمان قرار است که در اواخر این ماه با پینی زهاوی، ایجنت و مدیر برنامه‌های روبرت لواندوفسکی، مهاجم تیم ملی فوتبال لهستان و ستاره خط حمله این باشگاه آلمانی ملاقات و دیدار کند و گفته می‌شود که نتیجه مذاکرات، کاملاً باز خواهد بود. از فروش روبرت لواندوفسکی دیگر به عنوان یک گزینه منتفی یاد نمی‌شود و گفته می‌شود که هزینه این فروش مبلغی کمتر از رقم چهل میلیون یورو نخواهد بود؛ اگرچه که هیچ کس در باشگاه مونیخی نمی‌خواهد که در ارتباط با مبلغ فروش و انتقال چنین مهاجم گلزن و بازیکن شایسته‌ای صحبت کند. پینی زهاوی به عنوان ایجنت و مدیر برنامه‌های روبرت لواندوفسکی متقاعد شده است که مقامات باشگاه بارسلونای اسپانیا آماده پرداخت مبلغی معادل با رقم چهل میلیون یورو می‌باشند و همین موضوع در مورد مدیران باشگاه فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن نیز صدق می‌کند.

در تئوری، مدیریت باشگاه بایرن مونیخ می‌تواند روبرت لواندوفسکی را تا پایان مدت زمان اعتبار قرارداد فی مابین در تیم مونیخی حفظ کند؛ اما باز هم شامل انتقال رایگان می‌شود و هیچ سود بالقوه‌ای برای باواریایی‌ها وجود نخواهد داشت. روبرت لواندوفسکی از تاکتیک و استراتژی مدیران و مسئولان باشگاه بایرن مونیخ آلمان برای طولانی کردن مکالمات و مذاکرات، همیشه عصبانی و ناراحت است. گفته می‌شود که مدیریت باشگاه بایرن مونیخ آلمان در پنجره نقل و انتقالاتی فصل تابستان گذشته، از خود هیچ واکنشی به نخستین تلاش‌ها برای انجام مذاکرات بر سر دستیابی به توافقی دوطرفه جهت تمدید قرارداد باشگاه مونیخی با ستاره گلزن لهستانی نشان نداده است.

اما دلیل اصلی لواندوفسکی برای تمایل بهجدایی از بایرن چه چیزی است؟ نشریه اکیپ با انتشار گزارشی در مورد ستاره لهستانی نوشت که مشکللواندوفسکی پول نیست بلکه او از مدیریت باشگاه و نیز شخص یولیان ناگلزمان، سرمربی بایرن ناراحت و دلخور است. آزردگی خاطر لواندوفسکی از سران بایرن بر کسی پوشیده نبود ولی ناراحتی او از ناگلزمان، بحث جدیدی است که مطرح می شود. گویا ستاره لهستانی از سیستم فصل جاری بایرن راضی نیست و معتقد است با این سبک بازی به او توپ های کمتری درون محوطه جریمهمی رسد و مشارکت او در بازی تیم کمتر از گذشته شده است. در واقع هرچند لواندوفسکی امسال هم آقای گل بوندسلیگا خواهد شد ولی او بر این باور است که با سیستم قبل بایرن تحت هدایت هانسی فلیک او می‌توانست گل‌های به مراتب بیشتری به ثمر برساند. جالب اینکه ناگلزمان در نشست خبری خود با قاطعیت تمام گفت که لواندوفسکی فصل بعد نیز برای بایرن بازی خواهد کرد. زمان مشخص خواهد کرد که ادعای ناگلزمان تا چه اندازه درست بوده است.

اگر مدیران و مسئولان باشگاه بایرن مونیخ آلمان آماده فروش روبرت لواندوفسکی باشند، مقامات باشگاه بارسلونای اسپانیا در ابتدا مبلغی معادل با رقم سی الی سی و پنج میلیون یورو به سران باشگاه بایرن مونیخ پیشنهاد می‌کنند؛ اما برای مدیریت باشگاه بایرن مونیخ آلمان، این‌چنین مبالغی بسیار کم خواهد بود و مقامات باشگاه مونیخی با چنین شرایطی، موافقت خود را برای خروج ماشین گلزنی لهستانی تیم خود ابراز نخواهند کرد. مدیریت باشگاه بایرن مونیخ آلمان از دستاوردهای تک مهاجم لهستانی تیم خود قدردانی می‌کند، اما جنبه‌های مالی و اقتصادی نیز در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا روبرت لواندوفسکی خواهان افزایش میزان حقوق و مبلغ دستمزد دریافتی خود از باشگاه مونیخی تحت قرارداد جدید است. علاوه بر این، تصور این که مقامات باشگاه بارسلونای اسپانیا با توجه به مشکلات مالی و بحران اقتصادی کنونی موجود در تیم خود، به خواسته‌های مالی نسبتا سنگین و بالای روبرت لواندوفسکی پاسخ مثبت و راضی‌کننده بدهند، برای سران کاتالان‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

علی رغم همه شایعات اما سران بایرن اصرار دارند که لواندوفسکی را حفظ خواهند کرد و او قطعا فصل بعد نیز برای این باشگاه بازی خواهد کرد. برخی منابع حتی از مذاکرات قریب الوقوع برای تمدید دو ساله باستاره لهستانی خبر داده‌اند. هدف اول بایرن تمدید با لواندوفسکی است ولی همه احتمالات ممکن را نیز در نظر گرفته است. منابع داخل باشگاه همچنان می‌گویند که مدیران بایرن مونیخ نمی‌خواهند تحت فشار اتفاقات و حواشی اخیر قرار بگیرند و به موقع با روبرت لواندوفسکی در مورد تمدید قرارداد صحبت خواهند کرد. به نظر می رسد این اتفاق در هفته های آینده رخ خواهد داد و با توجه به اینکه بایرن مونیخ اصلا نمی خواهد روبرت لواندوفسکی را از دست بدهد، پروسه تمدید قرارداد با این بازیکن به زودی آغاز می شود.

البته در آن مقطع نیز مشکل بزرگی بین طرفین در مورد دستمزد این ستاره لهستانی وجود دارد. باشگاه سقف حقوق برای خود در نظر گرفته و نمی خواهد بیش از 25 میلیون یورو در سال به یک بازیکن بپردازد. به همین علت وضعیت برای تمدید قرارداد با روبرت لواندوفسکی بسیار دشوار شده و ممکن است عدم توافق مالی در مورد آینده این بازیکن، راه او را از بایرن مونیخ جدا کند.

طبق ادعای اسپورت 1 آلمان، بایرن قصد دارد برای جذب پدیده اروگوئه‌ای این فصل بنفیکا "داروین نونیز"، وارد عمل شود. حسن صالح حمیدزیچ، مدیر ورزشی بایرن پانزدهم مارس گذشته در آمستردام حضور داشت تا بازی بنفیکا برابر آژاکس را از نزدیک تماشا کند.مدیر ورزشی بایرن به شدت تحت تاثیر بازی نونیز قرار گرفته و به این نتیجه رسیده است که او می تواند جانشین مناسبی برای لواندوفسکی باشد. ستاره لهستانی حتی اگر تمدید کند نیز حداکثر تا دو سال دیگر می تواند کیفیت کنونی خود را حفظ کند و بایرن باید به دنبال جانشینی برای او باشد. مشکل اما درخواست مالی بنفیکاست. باشگاه شهر لیسبون 80 میلیون یورو روی بازیکن قیمت گذاشته در حالی که بند فسخ او نیز 150 میلیون یورو است. نونیز تا 2025 با بنفیکا قرارداد دارد. گزینه های دیگر بایرن، پاتریک شیک،مهاجم چک تبار لورکوزن و ساشا کالادزیچ مهاجم اشتوتگارت هستند. نونیز اخیرا در واکنش به شایعات جدایی اش گفته بود که تا پایان فصل در این مورد حرف نخواهد زد.

*عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار