PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
این هفته با آرمان رمضانی مهاجم گیلانی تیم استقلال
این هفته با آرمان رمضانی مهاجم گیلانی تیم استقلال تعویض طلایی هر مربی ای دوست دارد یک تعویض طلایی روی نیمکت تیمش داشته باشد.تعویض طلایی تیم را در لحظات حساس مسابقه نجات می دهد و وجودش در هر تیمی لازم و ضروری است.یکی از معروف ترین تعویض های طلایی ادوار تاریخ فوتبال ،روژه میلا کامرونی است که در جام جهانی 1990 ایتالیا با گل هایش غوغا کرد و نامش در تاریخ جام جهانی ماندگار شد.در فوتبال ایران هم داریم بازیکنانی که لقب تعویض طلایی برازنده شان است.آرمان رمضانی مهاجم گیلانی تیم استقلال هم توانسته تعویض طلایی فرهاد مجیدی و استقلالی ها باشد.گلی که او در دقایق پایانی بازی برابر شهرخودرو به ثمر رساند در خاطر هواداران استقلال ثبت شد.گل آرمان در قهرمانی استقلال نقش بسزایی داشت و می توان نوشت که استقلال با گل آرمان به یک قدمی قهرمانی رسید. آرمان در فصل کنونی توانسته 2 گل حساس برای استقلال به عنوان بازیکن تعویضی به ثمر برساند که هر یک از گل ها اهمیت خاصی داشت و سبب پیروزی تیمش شد. این هفته سراغ آرمان رمضانی فوروارد استقلال رفتیم.
تعویض طلایی

**نقش تماشاگران در ثبت گل ارزشمند
آرمان رمضانی مهاجم تیم استقلال با گلی که به تیم شهرخودرو مشهد در هفته بیست و ششم زد یک شب فوق العاده را در دوران ورزشی خود رقم زد.گل ارزشمند آرمان به شهرخودرو اهمیت بسزایی داشت و صدرنشینی استقلال در هفته بیست و ششم را تثبیت کرد.‌ وقتی آرمان به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد انرژی خوبی از تماشاگران تیمش در ورزشگاه آزادی دریافت کرد و انگیزه اش برای گلزنی دوچندان شد.تشویق هواداران استقلال جواب داد و آرمان دروازه شهرخودرو را گشود.به زعم رمضانی،لطف خدا و تشویق های تماشاگران شامل حالش شد تا یک شب فوق العاده را برای خود و استقلالی ها رقم بزند.
**عبور از بحران روحی
آرمان پس از 6 ماه از پرسپولیس جدا شد و به زعم خودش در بدترین شرایط روحی به استقلال پیوست.بحران روحی عذابش می داد.آرمان معتقد است که حمایت هواداران استقلال در روزهای ابتدایی خیلی به او کمک کرد و انرژی مثبت طرفداران تیمش به او انگیزه داد تا وی باور کند از جانب آنان پذیرفته شده است.انگیزه جبران حمایت طرفداران سبب تحول روحی در آرمان شد و وی شرایط سخت پس از جدایی از پرسپولیس را سپری کرد.
**بهترین شب فوتبالی رمضانی
هر فوتبالیستی در زندگی ورزشی خود یک شب خاطره انگیز دارد و همواره ورد زبان خود و علاقه مندان به فوتبال است.به زعم آرمان ،بهترین شب فوتبالی اش مقابل تیم شهرخودرو در ورزشگاه آزادی رقم خورد.پس از گل سه امتیازی خود از ته دل برابر تماشاگران استقلال شادی کرد.
**ردپای آرمان در صعود استقلال
پس از تقابل استقلال با تیم دسته دومی نود ارومیه در جام حذفی، به‌حدی خیال آبی‌ها از صعود راحت بود که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تصمیم گرفت به تیم اصلی خود استراحت بدهد و با بازیکنان ذخیره‌اش به مصاف نود ارومیه برود. دیداری که به شکل عجیبی پیش رفت و این تیم دسته دومی نود ارومیه بود که پس از باز کردن دروازه استقلال، در آستانه شگفتی سازی قرار گرفت.در دیداری که استقلال، طبق آمار حدود 50 شوت به سمت دروازه حریف زد، این آرمان رمضانی بود که باز هم به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و با ضربه سری دقیق، مانع از حذف زودهنگام تیمش شد. آبی‌ها در نهایت آن دیدار دشوار را در ضربات پنالتی بردند و باز هم ردپای آرمان در یک زمان حساس دیده شد.
**گل آرمان سوخت
رمضانی می‌توانست در دیدار جام حذفی برابر تیم نساجی مازندران نیز ذخیره طلایی استقلال باشد اما او بسیار بدشانس بود. بازیکنی که توانست روی ارسال عارف غلامی دروازه حریف را باز کند اما امیر عرب‌براقی داور مسابقه ، خطای او را اعلام کرد و گل حیاتی رمضانی سوخت. استقلال آن بازی را باخت و یک جام از دست داد.
**صبر و شکیبایی
آرمان برای بازی کردن در تیم استقلال، صبر و شکیبایی به خرج داد و در ابتدای حضورش به عنوان بازیکن تعویضی و چند دقیقه ای وارد میدان شد.کادرفنی استقلال به او بیشتر از 5 الی 10 دقیقه فرصت بازی نمی داد اما آرمان توانست در همان دقایق کوتاه خودش را به مربیان تیمش ثابت کند و با گل های سه امتیازی خود در دقایق پایانی به ذخیره طلایی استقلال بدل شود.آرمان جنگید تا به موقعیت کنونی خود در استقلال برسد و او نمونه خوبی برای بازیکنان جوانی است که بدانند با تلاش و شکیبایی می توان خودشان را به کادرفنی تحمیل کنند.
**ریسک یزرگ
آرمان رمضانی از پرسپولیس جدا شد و به اعتقادش خودش و بسیاری، ریسک بزرگی کرد و به استقلال رقیب قدیمی پرسپولیس پیوست. اگر آرمان در استقلال نمی توانست به عنوان یک مهاجم گلزنی کند قطعا از نظر روحی و فنی لطمه بزرگی می خورد. بدون شک آرمان ریسک بزرگی کرد.البته رمضانی دراین باره می گوید: دلیل اصلی‌ام که این ریسک را پذیرفتم این بود که می‌دانستم اگر خوب کار کنم فرهاد مجیدی به من فرصت بازی می‌دهد.
**شادی گلزنی به سبک زلاتان
شادی پس از گل زدن رمضانی یادآور زلاتان ابراهیموویچ است.زلاتان مهاجم موردعلاقه اوست و رمضانی هر بار که برای تیمش گل می زند به سبک زلاتان شادی می کند.آرمان سبک بازی ابراهیموویچ در خط حمله را دوست دارد.
**گیلانی و سابقه بازی در ملوان و فجرسپاسی
آرمان رمضانی متولد 1 تیر ماه 1371 از ماسال استان گیلان است. او از 10 سالگی فوتبال بازی کرد و از مدرسه فوتبال ماسال استارت زد و سپس وارد تیم مقاومت این شهر شد.رمضانی از سال 1391 با تیم بزرگسالان ملوان به لیگ برتر راه یافت وسپس به طور قرضی در فجر سپاسی شیراز بازی کرد.سال 94 در پاس همدان بود و یکسال هم در مس رفسنجان بازی کرد و بعد هم در تیم اکسین (گل ریحان البرز) حاضر بود.مقصد بعدی سکوی پرتابش شد و آرمان به سایپا پیوست و در 63 بازی لیگ برتر ، 12 گل به ثمر رساند.آرمان در سایپا عملکرد بهتری از سایر تیم های خود داشته است.
**جدایی از پرسپولیس بدون گل زده
آرمان رمضانی بدون زدن حتی یک گل پرسپولیس را به مقصد استقلال ترک کرد.وی در چند دیداری که به میدان رفت آنقدر گل خراب کرد که اعتماد به نفس خود را از دست داد و دیگر نتوانست برای پرسپولیس تبدیل به یک مهاجم شش دانگ و حتی معمولی شود.آرمان رمضانی با قراردادی به مدت 2 سال، به تیمپرسپولیسپیوست ولی پس از ناکامی در این تیم با گذشت 6 ماه در اسفند 1399 از پرسپولیس جدا شد.نخستین بازی او برای پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا درورزشگاه بنیاد قطربرابرالتعاون عربستان بود که با پیروزی پرسپولیس، خاتمه یافت.

* کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار