PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۷۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
روزهای تلخ بازیکن هلندی در پاری سن ژرمن
آیا واینالدوم به لیگ جزیره برمی گردد؟

هافبک هلندی پاری سن ژرمن به دنبال جدایی از این تیم و بازگشت به لیگ جزیره است. البته بسیاری پس از نیمکت نشینی مستمر جورجینیو واینالدوم در پاری سن ژرمن ، منتظر شنیدن این خبر بودند. واینالدوم در ماه های اخیر به نیمکت چسبیده بود و هیچ خبری در مورد حضورش در ترکیب تیم پاریسی شنیده نمی شد. او بعد از درخشش در لیورپول ، مورد توجه پاری سن ژرمن قرار گرفت و با کلی هیاهو به این باشگاه ملحق شد اما در فصل گذشته هرگز در حد ستاره ظاهر نشد و کادرفنی پاری سن ژرمن هم به او روی خوش نشان نداد. برخی می گویند ستاره هافبک هلندی دچار افت شده و برخی دیگر می نویسند با وجود ستارگان در تیم پاریسی، فرصتی برایش مهیا نمی شود و او به طور ناخواسته افت کرده است. این هافبک ، تاکنون نتوانسته که انتظارات را برآورده کند و کمتر در ترکیب اصلی به میدان رفته است . واینالدوم به دنبال جدایی از پاری سن ژرمن و بازگشت به لیگ برتر انگلیس است . اورتون ، جدی ترین مشتری این هافبک باتجربه است و فرانک لمپارد در تلاش است که این بازیکن را به لیگ جزیره برگرداند. اورتون تنها مشتری واینالدوم نیست. تیم های لسترسیتی، ولورهمپتون و وستهام هم به جذب این بازیکن علاقه دارند و باید دید که او در نهایت ، راهی کدامیک از این تیم ها خواهد شد. اینطور که پیداست ، واینالدوم مایل است به لیگ برتر انگلیس بازگردد تا دوباره به روزهای خوب خود برگشته و فرصت بازی داشته باشد.هافبک هلندی در ماه‌های اخیر هرگز روزهای خوبی را در پاری‌سن‌ژرمن تجربه نکرده و اکثرا نیمکت نشین بوده است. در واقع به نظر می‌رسد که واینالدوم خیلی زود در مسیر جدایی از تیم فرانسوی قرار گرفته و احتمال انتقال او به یک تیم دیگر در تابستان بسیار زیاد است.

در همین خصوص، اخیرا «موندو دیپورتیوو» گزارشی منتشر و از مشتری اسپانیایی ستاره هلندی پاری‌سن‌ژرمن رونمایی کرد. بر این اساس، باشگاه اتلتیکو مادرید نیز به جذب واینالدوم علاقه نشان داده و قصد دارد در تابستان برای به خدمت گرفتن او تلاش کند. دیه‌گو سیمئونه ، سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید به دنبال تقویت خط هافبک تیمش است و واینالدوم را گزینه مناسبی می‌داند و اصلا بعید نیست که این بازیکن در تابستان راهی «متروپولیتانو» شود.

ضمن این که واینالدوم در مصاحبه ای اخیرا اعلام کرد که از وضعیت خود در پاری سن ژرمن رضایت ندارد. البته خیلی زود در مصاحبه ای دیگر ، صحبت هایش را تغییر داد و گفت که از حرف های وی سوء تعبیر شده است. او در تابستان گذشته به شکل آزاد از لیورپول به پاری سن ژرمن پیوست اما نتوانست در این تیم روزهای خوبی را تجربه کند. او در ماه اکتبر گذشته مصاحبه‌ای انجام داد و بعد از شروع دشوار در پاریس، تاکید کرد که از وضعیتی که برایش به وجود آمده خوشحال نیست .با این حال ، واینالدوم در مصاحبه‌ای تاکید کرد که به نوعی از مصاحبه او سوء تعبیر شده است. هافبک هلندی گفت: واقعیت این است که وقتی این مصاحبه را انجام دادم، فقط کمی از نحوه پیش رفتن اوضاع در زمین در ابتدای فصل از نظر شخصی ناامید شده بودم. در این دوره، خیلی‌ها فکر می‌کردند که من از حضور در باشگاه ناراضی هستم. واینالدوم در ادامه گفت: روزنامه‌نگاری از من پرسید که آیا از زمان بازی خود در پاریس راضی هستی؟ خب، نه، من واقعا راضی نبودم. فکر می‌کنم هر بازیکنی که زمان بیشتری را در نیمکت نشینی صرف کند تا اینکه در زمین باشد، از این اتفاق راضی نخواهد بود. بله، من اینطور به این سوال پاسخ دادم، اما رسانه‌ها صحبت‌های مرا این‌گونه تفسیر کردند که در پاری‌سن‌ژرمن خوشحال نیستم.با این حال ، واینالدوم در پاری سن ژرمن هرگز روزهای خوبی را تجربه نکرده و اخیراً هم طی مصاحبه‌ای ، نارضایتی خود را بابت حضور در این تیم ابراز کرده بود ، موضوعی که باعث شده این هافبک هلندی در آستانه جدایی از پاری سن ژرمن قرار بگیرد. امانوئل پتی، ستاره سابق و فرانسوی آرسنال، اخیرا به صحبت درباره وضعیت واینالدوم در پاری سن ژرمن و احتمال حضور او در جمع توپچی های لندنی پرداخت و گفت: وقتی در نوامبر گذشته در لیگ قهرمانان اروپا دو گل مقابل لایپزیش به ثمر رساند من در ورزشگاه بودم و با خودم گفتم این می تواند شروعی برای دوران خوب او در پاری سن ژرمن باشد. با این حال او هنوز در حال مبارزه است و در رختکن پاری‌سن‌ژرمن ، منزوی شده است. واینالدوم با هم تیمی هایش رابطه ای را که در زمان حضورش در لیورپول داشت ندارد. به نظر می رسد که او چنین فاکتور مهمی را از دست داده است . همچنین رقابت در پاری‌سن ژرمن بسیار بالاست. همه ما از کیفیتی که واینالدوم دارد باخبر هستیم. او بازیکن برتر لیورپول بود و شاید بازگشت به لیگ برتر انگلیس برایش خوب باشد. در ابتدای فصل تابستان به نظر می رسید انتقال رایگان جینی واینالدوم به بارسلونا قطعی باشد، اما پاری سن ژرمن خیلی سریع وارد عمل و موفق به توافق با هافبک هلندی و سابق مرسی سایدی ها شد. اما واینالدوم شروع خوبی در ترکیب تیم جدید خود نداشت و مشخص بود دچار افت محسوسی شده است. حتی در روزهای اخیر ، اخباری در مورد عدم تمایل طرفین به ادامه همکاری و احتمال فسخ قرارداد بین جینی واینالدوم و باشگاه پاری سن ژرمن نیز منتشر شده بود.

**طرفداری که به تیم محبوبش پاسخ منفی داد

جورجینیو واینالدوم در تابستان گذشته به حضور پنج ساله خود در لیورپول پایان داد و به شکل آزاد به پاری سن ژرمن پیوست. ستاره هلندی در طول دوران حضور خود در آنفیلد 237 بازی برای قرمزها انجام داد و در مجموع ، چهار جام مهم را با این تیم کسب کرد. قرارداد واینالدوم در تابستان گذشته با لیورپول به اتمام رسید و توافقی برای تمدید قرارداد این هافبک باتجربه انجام نشد. در نشست خبری پیش از دیدار مقابل لایپزیش در لیگ قهرمانان اروپا، واینالدوم مدعی شد عاشق لیورپول است و جدایی از این تیم برای او بسیار دشوار خواهد بود. هافبک هلندی به محض دریافت پیشنهاد ، زمان را تلف نکرد و با پاری سن ژرمن قرارداد امضا کرد. او در مصاحبه خود گفته بود از کودکی طرفدار بارسلونا بوده ولی پاری سن ژرمن را انتخاب کرد و در این خصوص تردید نکرد. حالا با گذشت یک سال از پیوستن واینالدوم به تیم پاریسی ، جدایی او نزدیک است.

کیوان طباطبایی*

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار