PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۷۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
این هفته با رافائل سیلوا، مدافع برزیلی تیم استقلال
رافائل سیلوا مدافع برزیلی و 30 ساله در نیم فصل دوم لیگ برتر به تیم استقلال ملحق شد. او آمد تا جانشین سیاوش یزدانی و محمد رضا مرادمند شود که به سربازی رفته بودند.سیلوا در 8 بازی برای استقلال عملکرد مناسبی داشت و خیلی زود خود را با شرایط آبی پوشان وفق داد.مستحکم و کم اشتباه بود و در شهرآورد برگشت لیگ بیست و یکم غیر از یک مورد، اشتباهی نداشت و در سایر بازی ها با ارسال های موثر کمک حال خط حمله تیمش شد. سیلوا در اولین سال حضورش برج دفاعی استقلال لقب گرفت و در لیگ برتر با آبی پوشان قهرمان شد.این هفته سراغ مدافع برزیلی استقلال رفتیم.
برج دفاعی

جانشین سربازان استقلال
رافائل سیلوا در زمستان سال گذشته و پس از جدایی از تیم الفیصلی عربستان، راهی ایران شد و با قراردادی تا پایان فصل گذشته به استقلال پیوست تا جای خالی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند را که راهی خدمت سربازی شدند، پر کند.
پاس های مفید مدافع برزیلی
به زعم کارشناسان ، حضور 6 ماهه رافائل سیلوا در جمع آبی پوشان بسیار پر بار بود و او توانست به یکی از نقاط قوت تیمش تبدیل شود.وی غیر از بازی برابر تیم پیکان که کارت قرمز دریافت کرد و البته برخی از کارشناسان داوری، اخراج وی را اشتباه قلمداد کردند در تمامی بازی ها با ریسک پایین بازی کرد و جزو نفرات خوب استقلال بود. پاس های سیلوا از خط دفاعی برای مهاجمان در چندین بازی دیده شد و اثرگذاری بالایی داشت و مشارکت در حمله از اقدامات مفید این مدافع به شمار می آید.
خداحافظی با طرفداران
سیلوا قبل از تمدید قراردادش با باشگاه استقلال، مذاکراتی را با مدیران باشگاه داشت که طرفین بر سر قیمت قرارداد به توافق دست پیدا نکردند تا مدافع برزیلی با انتشار یک استوری معنادار، به نوعی با هواداران استقلال خداحافظی کرده باشد.البته چندی نگذشت که او با توافق دوباره پای میز تمدید قرارداد نشست و آبی پوش باقی ماند.
تخفیف سیلوا به استقلالی ها
مدیران استقلال مذاکرات خود را با رافائل سیلوا از سر گرفتند و در نهایت، پس از تخفیفی که این مدافع برزیلی به استقلالی ها داد، قراردادش را به مدت 2 فصل دیگر تمدید کرد.
قلب من ، اینجاست
سیلوا پس از تمدید قراردادش و در پیامی تصویری که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، جملات قابل توجهی به زبان آورد:« همیشه گفتم قلب من اینجاست.حس می‌کنم در خانه هستم و بسیار خوشحالم که دو سال دیگر با هم خواهیم بود. فصل جدیدی آغاز خواهد شد و ما به حمایت های شما احتیاج داریم.
جام قهرمانی ، بر روی دست رافائل
رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال که به همراه این تیم به قهرمانی با رکوردی قابل توجه در لیگ بیست و یکم رسید، اخیرا در اقدامی ، جام قهرمانی لیگ برتر را روی دستش خالکوبی کرد. قبلا چنین موردی را در فوتبال باشگاهی ایران ندیده بودیم.
استقلال را به پیشنهاد چینی ها ترجیح داد
سیلوا قبل از آن که استقلالی شود در لیگ عربستان حضور داشت و کاملا فضای فوتبال آسیا را می‌شناخت. وقتی قراردادش با باشگاه الفیصلی عربستان تمام شد، یک پیشنهاد خوب از چین رسید و قرار بود برای ادامه فوتبال خود به این کشور برود. بنابه دلایلی از رفتن به چین منصرف شد و بعد از آن، مدیربرنامه‌هایش پیشنهاد استقلال را به وی اعلام کرد و سیلوا پس از تحقیق به استقلال پیوست.
لیگ برتر در آسیا، برترین است
سیلوا اعتقاد دارد که لیگ برتر ایران، فوتبالیست‌های خوب و باکیفیتی دارد و تیم‌هایش هم سطح خوبی دارند. به زعم وی ، فوتبال ایران در آسیا شناخته شده است و جزو تیم‌های برتر این قاره محسوب می‌شود. لیگ ایران جزو بهترین لیگ‌های آسیایی به شمار می‌آید و او هم خوشحال است که در لیگ برتر بازی می کند.
طرفداران ایرانی ، فوق العاده هستند

به زعم رافائل ، طرفداران استقلال و فوتبال ایران فوق العاده هستند و از همان روز اول که به ایران آمد به وی و خانواده اش لطف داشتند. سیلوا بارها از لطف هواداران استقلال صحبت کرده است.

ما عاشق ایران شدیم
به زعم سیلوا، ایران کشور زیبایی است و فوق العاده مردم خوبی دارد. وی می گوید: من و خانواده ام عاشق ایران شدیم و از زندگی در این کشور لذت بردیم. مردم ایران مهربان هستند و همیشه به من و خانواده ام لطف داشتند. زندگی در ایران تجربه خوبی بود و باید از همه مردم ایران و به خصوص هواداران استقلال تشکر کنم.
... از " سری آ " ی برزیل ، تا قهرمانی در عربستان
مدافع استقلال سابقه بازی درتیم های «اتلتیکو پونته پرتا»درسری آ برزیل، بوآویشتادرلیگ برتر پرتغال،گویاسدرسری B برزیلو الفیصلیدرلیگ حرفه‌ای فوتبال عربستانرا دارد. مدافع برزیلی با الفیصلی قهرمانیجام عربستان را تجربه کرده است .
نمایش خوب سیلوا
غیبت روزبه چشمی و محمد دانشگر دربازی باصنعت نفت آبادان در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم باعث شد فرهادمجیدی سرمربی وقت آبی پوشان مجبور شود سیلوا را با چند جلسه تمرین به ترکیب اصلی اضافه کند . این مدافع آنقدر برابر صنعت نفت آبادان خوب کار کرد که تحسین هواداران استقلال را به همراه داشت.

*کیوان طباطبایی





نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار